Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 256837 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #630 dnia: 17 Lipca 2014, 20:14:15 »
Nie masz przy mergowaniu opcji "convert units" lub coś w tym stylu? Ja też miałem ten problem i odznaczenie/zaznaczenie tej opcji pomogło. Wydawało mi się, że jednostki też miałem dobrze ustawione, więc nie sugeruj się tym, tylko spróbuj to przestawić przy mergowaniu.
EDIT:
Chodzi o tę opcję (screen z internetu).
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2014, 20:20:20 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #631 dnia: 17 Lipca 2014, 21:32:42 »
Odfajkowanie jak i zaptaszkowanie nic nie zmieniło, niestety nadal to samo.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1668
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 66
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #632 dnia: 16 Sierpnia 2014, 22:41:35 »
Bry, przy eksporcie siatki (teren lub box) we wpisie trójkątów nazwa tekstury widnieje jako undefined. Testowałem to na różnych .max - w tym czystych. Nakładam na pewno jedną teksturę i używam uvw. Po eksporcie nie ma przypisanej tekstury a w symku na jej miejscu jest skybox.
Jeśli ticknę opcję dodawania rozszerzenia pliku to eksportuje poprawnie katalog tekstury ale nazwa... z resztą sami zobaczcie.

Normalny eksport:
node 1000 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial undefined

Po dodaniu rozszerzenia:
node 1000 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial ck\{862449EC-AA29-4BCA-BB7A-0AB713BBF583}

Jakieś pomysły?

EDIT:
Problemem była wersja x64. Po zainstalowaniu x86 wróciło poprawne eksportowanie. Wniosek: skrypty nie obsługują wersji x64, dodatkowo nie działają na 3DS 2012 x86.
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2014, 02:49:04 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #633 dnia: 17 Sierpnia 2014, 10:16:29 »
Kretku tak jak pisałem tobie na SB ja mam tak przy każdym eksporcie te undefined. Używałem wersji 64 bitowej 3ds 2010. Obecnie skazany na laptopa.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8441
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1545
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #634 dnia: 21 Lutego 2015, 21:55:21 »
Mam dwa modele latarni.
W Jeden składa się z następujących elementów:
oprawa(opacity 100)>żarówka(opacity 0)
                                >klosz(opacity 0)
Klosz i oprawa mapowane z jednej tekstury. Żarówka z osobnej. Renderują się w poprawnej kolejności. Wszystko jest dobrze.
W drugim początkowo oprawa i klosz były jednym submodelem z opacity 0. Potem rozdzieliłem je tak, że struktura wygląda identycznie jak powyżej. Jedyna różnica w tym, że wszystkie submodele mapowane są z jednej tekstury. Klosz przesłania żarówkę oraz oprawę. Co namieszałem?
Edit: Było coś namieszane z hierarchią podczas edycji w notatniku. Niby wyglądało ok, ale źle się parsowało. Nadal nie jest jednak idealnie. Wychodzi na to, że każdy kolejny plan półprzezroczysty musi być osobnym submodelem. Czyli klosz>żarówka>odbłyśnik w moim przypadku. Żarówka i odbłyśnik są razem, no i przez żarówkę niebo widać...
« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2015, 01:14:54 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #635 dnia: 22 Lutego 2015, 01:32:06 »
Pewnie jest istotna kolejność trójkątów w submodelu.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8441
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1545
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #636 dnia: 22 Lutego 2015, 11:55:10 »
Czyli plany bliższe kamerze muszą być niżej w t3d i powinno być ok? Jest sens się z tym męczyć w notatniku, czy e3d i tak sobie scali submodele z wyzerowanym transformem, bez animacji i z tą sama teksturą?
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #637 dnia: 22 Lutego 2015, 12:09:45 »
Z tego zrozumiałem e3d wygeneruje się prawidłowe nawet jeśli w t3d nie wpiszesz w animacji true.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5535
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 329
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #638 dnia: 22 Lutego 2015, 12:10:15 »
Jesli by sie z tym bawic to nie jest duzy problem. Wyeksportowac dwa submodele z tak samo ustawionym pivotem, a pozniej dokleic zarowke przed albo za kloszem sumujac numverts.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline danniel

  • Wiadomości: 308
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 78
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #639 dnia: 23 Stycznia 2016, 09:03:25 »
Robię teren przy użyciu skryptowych nasypów. W programie wygląda dobrze, w symku już nie. Bawiłem się wszystkimi opcjami w Surface Properties bez skutku. Zauważyłem, że normalne są dziwnie wyciągnięte w porównaniu do normalnych w zwykłym plejnie. Jak to zmienić?
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline joey

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 368
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #640 dnia: 23 Stycznia 2016, 13:04:42 »
Nie wiem na ile to poprawne, ale ja w takiej sytuacji bym zmerge'owal i zweldowal, jesli to jeszcze nie zostalo zrobione, nastepnie zaznaczyl wszystkie polygony obiektu, uzyl modyfikatora smooth i zaznaczyczyl jedna smooth grupe dla wszystkich polygonow.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2016, 15:10:38 wysłana przez joey »

Offline danniel

  • Wiadomości: 308
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 78
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #641 dnia: 24 Stycznia 2016, 09:58:45 »
Po eksporcie do scm efekt jest mizerny. Jednak jest na to sposób, t3d nie obsługuje wektorów normalnych ;D
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 10:54:40 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Online MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3774
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 541
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #642 dnia: 28 Stycznia 2016, 22:57:08 »
To już przestało być śmieszne. 3ds przy łączeniu torów flexem i jednoczesnym używaniu Snaps Toggle (Vertex) przy "kończeniu" robienia flexa robi minimalną dziurkę, która powoduje wykolejenie składu. Nie można nawet później ręcznie połączyć torów (punktów końcowych) żeby połączyć tory.
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 10 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8441
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1545
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #643 dnia: 28 Stycznia 2016, 23:40:23 »
Utworzyłem sobie dwa splajny z dziurą. Przesunąłem punkt jednego z nich ze snapem do drugiego. Dziury nie widać. Przy tworzeniu skryptami też mi dziury nie robi. Jakieś szczególne warunki masz?
Mój kanał youtube

Online MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3774
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 541
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #644 dnia: 28 Stycznia 2016, 23:45:22 »
1) Miejsce jest położone daleko od środka punktu 0,0,0. 2) Tor "czerwony" do którego chcę przyczepić tor biały ma punkt końcowy, którego współrzędne X/Y mają wartości do trzech cyfr po przecinku.
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 10 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8441
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1545
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #645 dnia: 29 Stycznia 2016, 00:07:01 »
Wg maxa musiałbyś być milion km od origina by się rozlazło ponad tolerancję eu07. Przesunąłem się 300 km od środka i nadal żadnych problemów. Ale w pustej scenie to wszystko może być inaczej.
Mój kanał youtube

Online MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3774
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 541
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #646 dnia: 02 Lutego 2016, 18:47:24 »
Co ciekawe... dzieje się to tylko przy torach. Przy drogach, mesh'ach łączy jak powinno. Tylko tory sprawiają problemy... I kolejna sprawa - dziury prawda są, ale nie ma to wpływu na symulację (może w niektórych przypadkach wykolei, ale rzadko).
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 10 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Online MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3774
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 541
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #647 dnia: 15 Października 2018, 16:32:54 »
Okej, oswajam się powoli z Maxem w wersji 2017.

1) Warstwy.
- Nie ogarniam nowego menu warstw. Nie mogę znaleźć opcji "Add selected to this layer" - żeby dodać wszystkie zaznaczone elementy do tej warstwy.
- Nie mogę znaleźć opcji "Select all elements in this layer" - zaznaczenie wszystkich elementów w warstwie

2) mapowanie / wybór tekstury:
- gdzie jest button przypisania tekstury do modelu? ręczne przeciąganie tex z folderu do maxa mnie nie satysfakcjonuje.
- gdzie mogę zmienić ustawienia ambient / diffuse?
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 10 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8441
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1545
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #648 dnia: 15 Października 2018, 17:41:10 »
1. - No ja mam to w widocznym miejscu. Patrz załącznik.
-ppm na warstwę "select child nodes"
2. modes>compact editor mode i masz okienko po staremu. Graf do materiałów standard ci do niczego nie potrzebny.
Mój kanał youtube

Online MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3774
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 541
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #649 dnia: 18 Października 2018, 00:35:51 »
Mamy taki kawałek wpisu dla terenu (plane oteksturowany):
//-------------------------------------------------
// teren_nasyp002
//-------------------------------------------------
node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  -5.5 -4.52091 end
-187.289 -10.0 -23.1491 0.0 0.942454 -0.334336  -5.5 -5.61184 end
-250.107 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  7.0635 -4.52091
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -10.0 -23.1491 0.0 0.942454 -0.334336  7.0635 -5.61184 end
-250.107 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  7.0635 -4.52091 end
-187.289 -10.0 -23.1491 0.0 0.942454 -0.334336  -5.5 -5.61184
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  -5.5 -3.50199 end
-187.289 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  -5.5 -4.52091 end
-250.107 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  7.0635 -3.50199
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  7.0635 -4.52091 end
-250.107 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  7.0635 -3.50199 end
-187.289 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  -5.5 -4.52091
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  -5.5 -2.99435 end
-187.289 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  -5.5 -3.50199 end
-250.107 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  7.0635 -2.99435
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  7.0635 -3.50199 end
-250.107 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  7.0635 -2.99435 end
-187.289 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  -5.5 -3.50199
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  -5.5 -1.68544 end
-187.289 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  -5.5 -2.99435 end
-250.107 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  7.0635 -1.68544
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  7.0635 -2.99435 end
-250.107 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  7.0635 -1.68544 end
-187.289 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  -5.5 -2.99435
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  -5.5 3.90902 end
-187.289 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  -5.5 -1.68544 end
-250.107 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  7.0635 3.90902
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  7.0635 -1.68544 end
-250.107 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  7.0635 3.90902 end
-187.289 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  -5.5 -1.68544
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  -5.5 5.11765 end
-187.289 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  -5.5 3.90902 end
-250.107 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  7.0635 5.11765
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  7.0635 3.90902 end
-250.107 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  7.0635 5.11765 end
-187.289 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  -5.5 3.90902
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  6.5 0.492827 end
-187.289 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  6.5 0.857008 end
-250.107 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  -6.0635 0.492827
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  -6.0635 0.857008 end
-250.107 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  -6.0635 0.492827 end
-187.289 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  6.5 0.857008
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  6.5 0.0928575 end
-187.289 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  6.5 0.492827 end
-250.107 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  -6.0635 0.0928575
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  -6.0635 0.492827 end
-250.107 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  -6.0635 0.0928575 end
-187.289 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  6.5 0.492827
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -10.0 37.9693 0.0 0.827025 0.562164  -5.5 6.61184 end
-187.289 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  -5.5 5.73966 end
-250.107 -10.0 37.9693 0.0 0.827025 0.562164  7.0635 6.61184
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  7.0635 5.73966 end
-250.107 -10.0 37.9693 0.0 0.827025 0.562164  7.0635 6.61184 end
-187.289 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  -5.5 5.73966
endtri

... mimo tego nie wyświetla mi go w symulacji, podgląd Rainsteda go widzi więc jest poprawnie zaincludowany w SCN. O co chodzi? Errors nie wypluwa błędów.
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 10 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8441
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1545
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #650 dnia: 18 Października 2018, 01:21:34 »
Mi go normalnie wyświetla. Wywaliłeś plik sbt scenerii? Trzeba go kasować po każdej edycji node triangles.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3824
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 161
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #651 dnia: 18 Października 2018, 01:26:52 »
j.w. (w razie czego, post do kasacji).

Offline gg

  • Betatester
  • Wiadomości: 236
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #652 dnia: 29 Kwietnia 2019, 22:24:41 »
Od jakiegoś czasu próbuje zrobic scenerie w 3ds max i natknąłem się na mały problem.Mianowicie jak ustawić zwrotnice kończącą np. bocznice. (Zamknięcie z obu stron toru zwrotnicą). Jak to zrobić? Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam @gg
Z Maszyną przez luty ;)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3953
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 685
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #653 dnia: 29 Kwietnia 2019, 22:29:59 »
Możesz narysować co chcesz zrobić?

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8441
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1545
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #654 dnia: 29 Kwietnia 2019, 22:31:08 »
Wstawić odcinek prosty o długości rozjazdu. Wstawić kolejny prosty za nim. Wywalić odcinek pomocniczy i wstawić do tego drugiego rozjazd od P1 normalnie? O ile zrozumiałem co chcesz zrobić.
No i w maksie rozjazd to zwykła grupa splinów, wiec w sumie możesz wstawić gdzie bądź, obrócić z angle snapem i przyciągnąć za dowolny koniec z włączonym snap to vertex.
Mój kanał youtube

Offline gg

  • Betatester
  • Wiadomości: 236
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #655 dnia: 29 Kwietnia 2019, 22:35:00 »
Tak, o to chodzi właśnie o to obracanie,  bo obracałem, ale nie znałem funkcji "przyciągania do toru".
PS Dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam @gg
Z Maszyną przez luty ;)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3953
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 685
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #656 dnia: 29 Kwietnia 2019, 22:35:44 »

Offline gg

  • Betatester
  • Wiadomości: 236
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #657 dnia: 05 Maja 2019, 18:57:21 »
Wstawić odcinek prosty o długości rozjazdu. Wstawić kolejny prosty za nim. Wywalić odcinek pomocniczy i wstawić do tego drugiego rozjazd od P1 normalnie? O ile zrozumiałem co chcesz zrobić.
No i w maksie rozjazd to zwykła grupa splinów, wiec w sumie możesz wstawić gdzie bądź, obrócić z angle snapem i przyciągnąć za dowolny koniec z włączonym snap to vertex.

A którym snapem? I gdzie jest opcja do włączenia "to vertex"? (Chodzi o moment przyciągania)
PS Nie wiem jak rozbieżność wersji Maxa wpływa na nazewnictwo snape'ów.
Poniżej bardzo uproszczony obrazek pokazujący.
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2019, 19:03:39 wysłana przez gg »
Pozdrawiam @gg
Z Maszyną przez luty ;)

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8441
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1545
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #658 dnia: 05 Maja 2019, 19:05:24 »
Pierwszym z brzegu. Tego pod hotkeyem "s". Klikając na niego ppm, czy tam przytrzymując lpm, otwiera się okienko z wyborem do czego ma przyciągać.
Oficjalna instrukcja
Mój kanał youtube

Offline gg

  • Betatester
  • Wiadomości: 236
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #659 dnia: 05 Maja 2019, 19:50:12 »
Pomogło, wszystko działa jak należy :) . Żeby nie zaczynać kilku wątków i nie zaśmiecać forum wrzucam screena z zwrotnicą, która wstawiła się poprawnie, ale obok nie wiem czemu pojawiły się fragmenty tekstury:
Pozdrawiam @gg
Z Maszyną przez luty ;)