Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 256827 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3953
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 685
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #600 dnia: 25 Marca 2014, 19:05:08 »
Może skopiować krawędzie zmniejszając je, a następnie je łączyć za pomocą brigde? Następnie jak ładnie się zrobi przejście dach-bok to wtedy wypełnić bok.
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2014, 19:14:58 wysłana przez matek123 »

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 589
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #601 dnia: 25 Marca 2014, 19:12:13 »
Dodałem krawędź po przeciwnej i zrobiłem tak jak napisał Sawi. Elegancko się połączyło. Dzięki.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #602 dnia: 25 Marca 2014, 19:17:32 »
Jeszcze tak dla ścisłości to porada od braciszka Kamila (@Rozi). To jemu należą się podziękowania. Też swego czasu o tym nie wiedziałem. Teraz polecam to dalej.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1225
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 439
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #603 dnia: 01 Maja 2014, 14:12:29 »
Mam taki kłopot, mapowałem na nowe tekstury perony i przy eksporcie scenerii do pliku wyskoczył błąd:
Cytuj
   if ((meshObj.material.mapEnables[2]) and (meshObj.material.maps[2]!=undefined)) then
Od czego wyszedł taki błąd?

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #604 dnia: 01 Maja 2014, 14:20:10 »
Było o tym wiele razy... Submodel mapowany więcej niż jedną teksturą.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #605 dnia: 01 Maja 2014, 14:40:56 »
Ojjj Darek. Biega o to, że jak submodel jest mapowany z wielomateriałów to dzieją się takie kwiatki. Musi zamienić w Material Editor z Multi/Sub/Object na Standard.
« Ostatnia zmiana: 01 Maja 2014, 14:47:15 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1225
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 439
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #606 dnia: 01 Maja 2014, 14:42:48 »
Dziękuje za wytłumaczenie. :-)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #607 dnia: 01 Maja 2014, 19:27:27 »
Co prawda temat nie dotyczy scenerii, ale jest bezpośrednio związany z 3dsem. Otóż wymodelowałem sobie submodel, potem zrobiłem w nim dziurę i skonwertowałem do Editable Poly tam jest OK, ale jak go skonwertuję do Mesh'a się rozwala. Czym to może być spowodowane?
« Ostatnia zmiana: 01 Maja 2014, 19:33:11 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #608 dnia: 01 Maja 2014, 19:35:49 »
Zobacz, czy to nie jest problem z oświetleniem (ustaw w environment kolor biały dla Tint i Ambient). Jeśli tak i nie będzie widać tego, co zaznaczyłeś, to spróbuj zrobić mniej zaokrąglone to wycięcie.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #609 dnia: 01 Maja 2014, 20:11:04 »
Niestety jest. Tam jest mała ilość użyta do tych zaokrągleń. Spróbuje zespawać kilka vertehów. Może to pomoże.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szczawik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #610 dnia: 01 Maja 2014, 20:15:53 »
W Selection wybierz operacje na wierzchołkach i zobacz, czy nie masz jakichś zdublowanych wierzchołków, odwróconych wartości itp.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #611 dnia: 01 Maja 2014, 20:43:32 »
Nie pomaga, a więc trzeba to wymodelować jeszcze raz heh.
EDIT:
No i wiem, że zgłupiałem. Jak widać przed wycięciem jest w porządku. Za to po kaszana. Kompletnie nie rozumiem dlaczego Boolean użycie Cut/ Remove Inside dodaje mi vertexy. Z modyfikatorem ProBoolean przy użyciu Substraction jest podobnie. Co zatem robię źle? Już nie raz się tym posługiwałem i było OK, a teraz wychodzi lipa. Ktoś ma jakiś pomysł? Dzieje się tak zarówno po skonwertowaniu do mesha jak i poly (tam też dodatkowo pojawia się krawędź po boku).
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2014, 23:55:43 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4482
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #612 dnia: 04 Maja 2014, 00:00:27 »
Cegiełką budującą wszystkie płaszczyzny modelu są trójkąty. Jeśli w wielokącie wytniesz dziurę za pomocą Boolean Cut Romove Inside, to obszar który pozostanie nadal będzie musiał być złożony z trójkątów. Skomplikowanym kształtom przybywa więc trójkątów, podobnie jest gdy wytnie się dziury. Dlatego tak ważne jest, by model był jak najmniej złożony, bo duża ilość trójkątów będzie bardziej żyłować komputer i tym samym na słabszych sprzętach może dojść do pokazu slajdów (choć to nie jedyny powód). W załączniku jest szkic, który prezentuje pierwotny prostokąt złożony tylko z dwóch trójkątów. Po wycięciu prostokątnej dziury wewnątrz niego, przybywa trójkątów. Innymi słowy jest to naturalne zjawisko i nic z tym nie możesz zrobić.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5780
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 286
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #613 dnia: 04 Maja 2014, 09:18:41 »
Twój rysunek nie do końca oddaje to, w jaki sposób dzieje się to na siatkach (Editable Mesh) w 3dsie, który zostawia oryginalną krawędź. Z tego powodu Twoje przykładowe wycięcie spowoduje powstanie 10, a nie 8 trójkątów.

Benek: Wiem. Zorientowałem się, gdy już przygotowałem rysunek. Zapomniałem dodać komentarz w swoim poście. Dzięki za uzupełnienie myśli.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2014, 10:45:11 wysłana przez Benek »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3953
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 685
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #614 dnia: 06 Maja 2014, 20:26:44 »
Czy ktoś z was spotkał się z taką sytuacją? Oba pliki mają tą samą skalę. Merguję jeden do drugiego. Submodele zanegowanego stają się przeskalowane o ~1,5 razy. Co może być tego przyczyną?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #615 dnia: 06 Maja 2014, 20:50:00 »
Spróbuj zmeschować przed zmergowaniem.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3774
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 541
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #616 dnia: 12 Maja 2014, 16:21:52 »
Coś kliknąłem i teraz przy zaznaczaniu helpera czy jakiegokolwiek elementu scenerii w 3dsie nie pojawiają się strzałki do zmiany położenia / obrotu obiektu. Jak to można naprawic?
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 10 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5780
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 286
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #617 dnia: 12 Maja 2014, 16:25:25 »
X.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3774
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 541
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #618 dnia: 12 Maja 2014, 16:32:41 »
Działa. Dzięki.
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 10 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4482
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #619 dnia: 08 Czerwca 2014, 11:13:58 »
Jest coś takiego jak Vertex Paint. Przy eksporcie jednak te ciemne obszary znikają. Może ktoś wie, czy można je przypisać w jakiś sposób do mapowania? Szukałem trochę w Internecie, ale nic nie znalazłem.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5780
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 286
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #620 dnia: 08 Czerwca 2014, 11:50:25 »
Nie można.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #621 dnia: 08 Czerwca 2014, 14:21:14 »
Może to są skrócone wektory normalne?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #622 dnia: 08 Czerwca 2014, 23:04:31 »
Kolejne pytanie związane tym  razem z zrobieniem renderów. Otóż robiąc render boku z automatu mam białą szybę mimo iż jest niebieska. W związku z tym mam pytanie, czy jest jakaś opcja, która to wyeliminuje? Zapisywanie w tga jak i w png nic nie zmienia. Jpeg nie wchodzi w grę bo jest mocno stratny. Zatem zostaje tylko png i tga. Render w rozdzielczości 2048x2048.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2014, 23:14:08 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3953
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 685
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #623 dnia: 09 Czerwca 2014, 08:16:11 »
Można spróbować dorobić w oddzielnym pliku maskę przeźroczystości. Teraz pytanie, czy maska przeźroczystości obsługuje półprzeźroczystości?
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2014, 08:17:49 wysłana przez matek123 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #624 dnia: 09 Czerwca 2014, 08:36:27 »
2010 nie stosuje masek przezroczystości. Dyskutowaliśmy o tym w wątku Roziego na temat tworzenia LOD.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #625 dnia: 12 Czerwca 2014, 17:52:09 »
Musisz to obrobić ręcznie w Gimpie - wyciąć dziurę i wkleić tam tą przeźroczystą tex szyby.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3953
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 685
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #626 dnia: 12 Czerwca 2014, 17:58:43 »
Jak usuniesz modele szyb, to wtedy na redendrze będziesz miał przeźroczystość. Więc pozostaje dopasować do dziur teksturę.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #627 dnia: 17 Lipca 2014, 17:51:33 »
Dzięki, to już mam ogarnięte. Teraz za to mam problem podczas mergowania. Borykam się z tym już od dłuższego czasu. Obiekt na scenie jest prawidłowych rozmiarów, za to ten mergowany kilkadziesiąt lub i nawet kilkaset większy. Jak to naprawić?
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2014, 18:25:46 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #628 dnia: 17 Lipca 2014, 18:05:21 »
A convert units nie pomaga? Jezeli nie to sprobuj zapisac mergowana scene w innych jednostkach.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2014, 18:07:11 wysłana przez queuedEU »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8962
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 513
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #629 dnia: 17 Lipca 2014, 18:10:48 »
Jednostki mam w metrach, więc to raczej nie to.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".