Już tłumaczę:)
Często się słyszy, że jakiś model kabiny ma tyle trójkątów, a to tyle, a tamto tyle. A to dlatego, że każdy model jest z nich najzwyczajniej zbudowany. Przykładowo prostokąt to nic innego jak połączone ze sobą trójkąty. A plane to przecież prostokąt.
Klikamy na jakimś obiekcie typu "plane" prawym przyciskiem myszy, i wybieramy "Convert to:" i "Editable Mesh". Następnie w menu "Selection" wybieramy czerwony trójkącik, podpisany "Face". Teraz klikamy na tym naszym plane [patrz obrazek 1]. Zaznaczymy jeden trójkąt. Tak samo możemy zrobić z innymi obiektami, czyli boxami itp.
Funkcja "Delanuay mesh" została stworzona specjalnie do skryptów do tworzenia scenerii, by twórca mógł sobie prosto tworzyć teren za pomocą "line" zamkniętej w wielokąt. Jednak wszystko musi być złożone z trójkątów. Funkcja "Delanuay mesh" jest jedynie skryptem dzielącym obiekty na trójkąty. Nie ma sensu używać jej na "plane", "box" czy innym obiektem poza "line", gdyż są to gotowe figury.
A wszystko tylko dlatego, że linia nie może być podzielona na trójkąty, gdyż sama jest składową trójkąta. Dopiero gdy stworzymy linię zamykającą się w jakiś wielokąt, możemy podzielić wnętrze na wymagane trójkąty.
Natomiast jeśli znikają trójkąty, to plane jest zbyt długi i trzeba go podzielić. Przy tworzeniu plane w menu po prawej, w zakładce "Parameters" mamy dwa okienka: "Length Segs:" oraz "Width Segs:". Im większą wartość liczbową tam wpiszesz, tym na więcej części podzielisz plane. Należy wpierw w prawym górnym okienku podglądu kliknąć na napisie informujacym o rodzaju podglądu (np "Parameters" czy "Top") i zaznaczyć opcję "Eded Faces" [obrazek 2]. Będziesz wtedy widział obiekt wraz z podziałem na części.