Zrobiłem tak, że zmapowałem Unwarp, potem UVW mapem i mi skasowało to co robiłem Unwarpem, i pozostało mapowanie po staremu, czyli "krzywo". Jak więc mogę zapisać zmiany po Unwarpie? Tak ogólnie to co napisałeś Szczawik jest mi bardzo dobrze znane. Po prostu skasowało Unwarp, więc pomyślałem, że nie tędy droga.
EDIT:
Spójrzcie. Na scr 1 jest pomapowane Unwarpem. Następnie zaznaczam segment i daję UVW Map, by mi zwęziło tex wzdłuż dłuższego boku. I robi się kicha jak na scr 2. Tzn. obraca się kierunek mapowania który ustaliłem Unwarpem.
EDIT1:
Sigman mi wczoraj napisał, że UVW Map kasuje to co zrobił Unwarp map. Pokażę Wam teraz dwa sposoby mapowania - żaden jednak nie przyniósł skutku.
1. Nie zmieniam kształtu mapowanego elementu. Poprzez obrót, translację i skalowanie wpasowuję element tekstury w siatkę. Screen 1. Efekt jednak nie jest zadowalający, screen 1.1. Im bliżej dolnego ostrza figury, tym tekstura jest tam bardziej ustawiona pod kątem innym niż prosty względem dłuższych boków.
2. Naciągam moją siatkę na teksturę - idealnie rogi do rogów. Screen 2. Efekt na screenie 2.1. Gdyby mapowany kawałek miał kształt prostokąta to mapowanie wyszłoby idealnie.
Sigman coś wspomniał, że Unwrapem da się dopasować teksturę do każdego kształtu. Ja chciałbym uzyskać taki efekt, by nie było widać różnicy między terenem z trawą a terenem z teksturą przejściową. Screen 3. Ludzie, pomóżcie.