Na pytanie @Matka123- jak wstawić model, który nie ma pliku .inc ?
1.W oknie skryptu, w zakładce "inlude" znajduje się przycisk "Model". Wciskamy go.
2.Otworzy się okno wstawiania modelu. Znaczną część okna zajmują okna na automatycznie wczytywane modele; ja z tego nie korzystam, gdyż nie działa to u mnie, a poza tym wydaje mi się to niezbyt wygodne.
W okienku "Model" wpisujemy nazwę modelu znajdującego się w katalogu MaSzyny/models , wraz ze ścieżką dostępu i końcówką .t3d . Przykładowo wpisujemy "bochnia/ blok1.t3d" (czyli model "blok1" znajdujący się w folderze /bochnia).
Model możemy nazwać, na przykład "budynek_mieszkalny". Nie jest mi to jednak wymagane, ani potrzebne, zostawiam pole bez zmian (czyli pozostaje "none"). Tak samo z okienkiem "Replaceble Texture". Korzysta się z niego, gdy model korzysta z wymiennej tekstury. W zwykłych modelach tego nie znajdziemy, tak że i to pole pozostaje bez zmian ("none").
3.Pozostaje kliknąć przycisk "create" znajdujący się na dole skryptu i wskazać miejsce na mapie, gdzie model ma być wstawiony.
4.I to wszystko, możemy wyeksportować.
Zawsze można stworzyć brakujący plik .inc - tworzenie .inc'a opisałem gdzieś na forum.