Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 423329 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline minimini

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #120 dnia: 03 Grudnia 2011, 19:20:14 »
Nie wiem jak się dalej to potoczyło, ale tu są ładne domki, których mimo odpalenia kilku tras (duma mnie wciąż rozpiera po przejechaniu kilkuset metrów :)), i obejrzeniu scenerii nie widziałam...

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #121 dnia: 04 Grudnia 2011, 00:29:44 »
Odnosnie plaskich torow. Jakies rok temu Zbyszek alias Shaxbee mielismy grilla :) niewazne. Zalozenei jest takie ze to tory/szyny/slak najwiecej FPS sciaga z EXE. Prawda/Falsz? Niewiem ale wymodeluj sobie 100m szlaku 3D lacznie z podkladami i tak jak jest teraz. Zobacz roznice opowiedz na forum!

pzdr

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #122 dnia: 04 Grudnia 2011, 02:04:30 »
Obawiam się Bohun, że pomyliłeś zagadnienia. Ziomalowi chodzi o to, że tory leżą na płaskim terenie. Nie ma spadków ani wzniosów.

Póki co posiadam 3 layersy: teren, tory, zieleń. Obecnie pracuję nad zielenią. Chciałem sobie wyeksportować każdy z tych elementów do osobnych plików. Ukryłem (hide) 2 z nich i chciałem wyeksportować tylko jeden. Niestety po takim zabiegu tworzy mi się pusty plik po eksporcie. Jak mogę tego dokonać, aby eksport się udał?

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #123 dnia: 04 Grudnia 2011, 02:32:34 »
Wyświetl tylko interesującą Cię warstwę, zaznacz wszystko, wyświetl wszystkie warstwy - eksportuj tylko zaznaczone. Powinno pomóc.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #124 dnia: 04 Grudnia 2011, 16:14:28 »
Na pytanie @Matka123- jak wstawić model, który nie ma pliku .inc ?

1.W oknie skryptu, w zakładce "inlude" znajduje się przycisk "Model". Wciskamy go.
2.Otworzy się okno wstawiania modelu. Znaczną część okna zajmują okna na automatycznie wczytywane modele; ja z tego nie korzystam, gdyż nie działa to u mnie, a poza tym wydaje mi się to niezbyt wygodne.
W okienku "Model" wpisujemy nazwę modelu znajdującego się w katalogu MaSzyny/models , wraz ze ścieżką dostępu i końcówką .t3d . Przykładowo wpisujemy "bochnia/ blok1.t3d" (czyli model "blok1" znajdujący się w folderze /bochnia).
Model możemy nazwać, na przykład "budynek_mieszkalny". Nie jest mi to jednak wymagane, ani potrzebne, zostawiam pole bez zmian (czyli pozostaje "none"). Tak samo z okienkiem "Replaceble Texture". Korzysta się z niego, gdy model korzysta z wymiennej tekstury. W zwykłych modelach tego nie znajdziemy, tak że i to pole pozostaje bez zmian ("none").
3.Pozostaje kliknąć przycisk "create" znajdujący się na dole skryptu i wskazać miejsce na mapie, gdzie model ma być wstawiony.
4.I to wszystko, możemy wyeksportować.

Zawsze można stworzyć brakujący plik .inc - tworzenie .inc'a opisałem gdzieś na forum.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #125 dnia: 05 Grudnia 2011, 09:19:11 »
Wtrącę jeszcze swoje 3 grosze odnośnie modeli budynków które mogłyby być wykorzystane do scenerii, poniżej przedstawiam jak to wygląda, w ich sprawie można się ze mną kontaktować na PW.

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #126 dnia: 05 Grudnia 2011, 14:48:48 »
Napęd zwrotnicowy. Wszystkie elementy animowane.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #127 dnia: 05 Grudnia 2011, 16:49:04 »
Poszukuję gotowego modelu płyty przejazdowej.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #128 dnia: 05 Grudnia 2011, 16:52:22 »
Odezwij się do @Ra.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #129 dnia: 05 Grudnia 2011, 16:52:38 »
Ra coś kombinował z płytami, ale stan prac chyba nieznany. Gorzej z kontaktem, chyba przez Jego stronę można wysłać maila.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #130 dnia: 05 Grudnia 2011, 16:59:20 »
@Ra ma gg i normalnie odpowiada.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #131 dnia: 05 Grudnia 2011, 17:05:25 »
Jest w L546 :) ino w RSF.


Czy ktoś może mi wyjaśnić jak się posługiwać Arc Rotate przy perspektywicznym widoku? Chodzi o to, że często scrollem sobie przybliżam teren i czasem trafię tak, że kręcę i kręcę, a przybliża mnie bardzo powolutku do terenu. Drażniące to jest.


Czy można sobie stowarzyszyć układ współrzędnych obróconego już elementu z osiami jego helpera? Chciałbym, aby żółte koło wielkie przechodziło mi przez płaszczyznę YZ. Screen 1.
« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2011, 21:02:59 wysłana przez Benek »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #132 dnia: 05 Grudnia 2011, 21:00:31 »
Benny looknij tutaj http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28031 o to chodzi?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #133 dnia: 05 Grudnia 2011, 21:05:23 »
Ciężko to działa, wszystko mi uciekło, tzn. oddaliłem się znacznie od środka układu... Nowe zapytanie w poprzednim poście.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #134 dnia: 05 Grudnia 2011, 21:33:28 »
Benek - ustaw se PIVOT potem go zablokuj i bedziesz obracal obiekt juz tylko wg pivot'a.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #135 dnia: 05 Grudnia 2011, 21:36:18 »
Szerzej Bohun, szerzej. Tzn. jak tego dokonać? :)

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #136 dnia: 05 Grudnia 2011, 21:39:08 »
Szerzej Bohun, szerzej. Tzn. jak tego dokonać? :)

Najszybciej na gg. Prowadze prywatna praktyke po godzinach i jestem teraz dostepny - opowiem ci co i jak.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #137 dnia: 05 Grudnia 2011, 22:43:33 »
Podzielcie się potem stenogramem. :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #138 dnia: 06 Grudnia 2011, 06:48:25 »
Piszcie tutaj, przyda się dla innych.
Pozdrawiam

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #139 dnia: 06 Grudnia 2011, 13:59:12 »
Udało mi się znaleźć rozwiązanie, trochę nakierował mnie Szogun. Po kliknięciu na obiekt trzeba wybrać z górnego paska Local. Tyle.
EDIT:
Nie działa, jednak przy eksporcie trawa jest nieobrócona, mimo że helpery na to wskazują. Nawet jak przełączę z Local na View i wyeksportuję, to grzyby.
EDIT 1:
Fałszywy alarm. Nie dostosowałem sobie jeszcze skryptów, by mi wstawiał nieprzerobionego INC-a z trawą. Wszystko gra ;)
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2011, 14:45:23 wysłana przez Benek »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #140 dnia: 07 Grudnia 2011, 08:29:24 »
Witam. Po wstawieniu semafora i zapisaniu w pliku .scm i w pliku .scn napisaniu linijki include... Po załączeniu rainsteda wybraniu jakiejkolwiek trasy i składu kliknięciu [uruchom symulator] nic się nie dzieje. Pomaga dopiero usunięcie paczki i ponowne wypakowanie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline minimini

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #141 dnia: 07 Grudnia 2011, 13:14:03 »
Wpis wykonany poprawnie? Zgodnie ze wzorem?

Sprawdź składnię wpisu albo go pokaż.
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2011, 13:22:38 wysłana przez minimini »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #142 dnia: 07 Grudnia 2011, 13:30:44 »
Okazało się, że semafor wstawiłem skryptem do wstawiania modeli , a nie przez skrypt do wstawiania semaforom. Przepraszam za zamieszanie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #143 dnia: 07 Grudnia 2011, 17:20:13 »
Jeśli chodzi o modele robiłem jeszcze coś takiego, ale są to modele nie skończone. O ile jeśli ktoś reflektuje mosty to nie będzie problemów z ich ukończeniem, to na hute brakuje mi materiałów do ukończenia szczególnie na tekstury, tylko pytanie czy w tworzonych trasach znajdzie się miejsce na tak duży i rozbudowany zakład przemysłowy jak huta? Poniżej przedstawiam jak to wygląda.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #144 dnia: 07 Grudnia 2011, 17:37:27 »
O ile jeśli ktoś reflektuje mosty to nie będzie problemów z ich ukończeniem, to na hute brakuje mi materiałów do ukończenia szczególnie na tekstury, tylko pytanie czy w tworzonych trasach znajdzie się miejsce na tak duży i rozbudowany zakład przemysłowy jak huta?
Pewnie, że się znajdzie, choćby w mojej scenerii musi być kilka hut, w tym chyba największa w Polsce - Huta Katowice w Dąbrowie Górniczej.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #145 dnia: 07 Grudnia 2011, 17:48:57 »
U mnie też, w końcu sceneria będzie się nazywać MaSzynowy Okręg Przemysłowy. Co do modeli, to potrzebowałbym gotowców. CTL ma nie wszystkie gotowe, czy ktoś podejmie się ich poprawy?

Offline minimini

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #146 dnia: 07 Grudnia 2011, 17:57:16 »
Jeśli jest materiał na tekstury, to pomogę.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #147 dnia: 07 Grudnia 2011, 18:22:01 »
Pomoc się przyda, jak mówiłem najbardziej potrzebny materiał na teksturę i budynki mogę skończyć, mogę wykonać też bez problemu stalownię z wnętrzem i inne, potrzebne tylko zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #148 dnia: 07 Grudnia 2011, 18:30:09 »
Pomoc się przyda, jak mówiłem najbardziej potrzebny materiał na teksturę i budynki mogę skończyć, mogę wykonać też bez problemu stalownię z wnętrzem i inne, potrzebne tylko zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia.

Hejka. Tak się zastanawiam nad sensem tworzenia własnych modeli. Właśnie skończyłem konwersję modelu z Google SketchUp i powiem że po 1.5h godziny efekt jest niezły :) I to taki model dosyć skomplikowańszy. A budynki to pewnie 30 minut roboty i już :)

EFEKT:

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #149 dnia: 07 Grudnia 2011, 18:34:33 »
Świetny efekt.
Pozdrawiam