Autor Wątek:  Fizyka spalinowozu-co i jak?  (Przeczytany 4336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Fizyka spalinowozu-co i jak?
« dnia: 27 Listopada 2011, 18:01:53 »
Witam,

Postanowiłem w ostatnim czasie zająć się fizyką dla SP47. Dla mnie wyjściowym plikiem .chk jest wersja pochodząca od SU46. O ile zmiana masy, prędkości maksymalnej, maksymalnego obciążenia, wymiarów(to na koniec, ponieważ testy przeprowadzam na modelu su46) nie stanowi dla mnie problemu, to nie jest w stanie rozgryźć elementu odpowiedzialnego za charakterystykę pracy przy odpowiednich ustawieniach nastawnika. Byłbym bardzo wdzięczny za poradę o wyliczaniu poszczególnych elementów oraz zmiany tych wartości, które są istotne dla poszczególnych lokomotyw. Przy tworzeniu fizyki będę bazował na https://groups.google.com/group/pl.misc.kolej/msg/f428b35fe0d0687f?hl=pl&&q=archiwum+trakcji + http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ace9a08e001e6ac4.html.

Pozdrawiam,
kacp3r

« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2011, 18:55:31 wysłana przez kacp3r »
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Fizka spalinowozu-co i jak?
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Listopada 2011, 18:17:04 »
Te dane to niestety za mało. Musisz dysponować jeszcze charakterystyką prądnicy głównej i silników trakcyjnych, dane te jest bardzo ciężko zastąpić czymkolwiek innym w sensowny sposób.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Fizyka spalinowozu-co i jak?
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Listopada 2011, 19:09:18 »
Tu będzie niestety ciężko, ponieważ dysponuje tylko podstawowymi danymi znamionowymi , zaś odnalezienie charakterystyki jest raczej niemożliwe(chyba, że ktoś ma posiada takowe), więc zależy mi na jak najbardziej najbardziej dokładnym (oczywiście w stosunku do obecnych warunków) stworzeniu charakterystyki dla SP47.

ED: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5fa47e0479b82f0c.html z artykułu http://omgili.com/newsgroups/pl/misc/kolej/gomenqo721newsonetpl.html - czy to się nada? Wtedy zostaje kwestia silników trakcyjnych. Jest może jakaś analogia pomiędzy tymi z SU46 a SP47 (niby różnica literką w modelu, ale...)?
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2011, 19:43:13 wysłana przez kacp3r »
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Fizyka spalinowozu-co i jak?
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Listopada 2011, 20:01:04 »
Jeśli coś znajdę, dam tutaj znać.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Fizyka spalinowozu-co i jak?
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Listopada 2011, 09:46:08 »
Czy przy obecnym exe jest możliwość uzależnienia bocznikowania od prędkości pojazdu? Czy któryś forumowiczów byłby w stanie wytłumaczyć mi proces obliczania parametrów  pracy silnika do chk?
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Fizyka spalinowozu-co i jak?
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Listopada 2011, 15:10:16 »
To zależy, jaki typ bocznikowania chcesz uzyskać. Każda lokomotywa ma to zrobione w zupełnie inny sposób, stąd exe zawiera i tak specjalne procedury dla każdej spalinówki. OIDP to SP47 jest uwzględniona, stąd też włączanie bocznikowania przy prędkości 55 km/h jest możliwe.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.