Autor Wątek:  Praca na kolei  (Przeczytany 72032 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Praca na kolei
« dnia: 20 Listopada 2011, 23:02:04 »
Witam. Zwracam się do was z pytaniem czy nie wiecie może czy gdzieś w mojej okolicy (Częstochowa, Katowice) nie poszukują osób na szkolenia (maszynisty, manewrowego, dyżurnego, cokolwiek). Wysyłałem swoje CV i List  motywacyjny do PKP Intercity, bo zamieścili na swojej stronie ogłoszenie, że poszukują osób na szkolenie na stanowisko maszynisty, ale jak narazie cisza. Od zawsze chciałem pracować jako maszynista, ale jak na razie nie ma nigdzie szkoleń (prócz IC), więc szukam czegokolwiek byle by się zaczepić na kolei. Może ktoś z was słyszał o jakiś szkoleniach, byłbym wdzięczny za każdą informację.
Pozdrawiam

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Listopada 2011, 14:38:32 »
A jak z Twoim zdrowiem? Tzn wzrok i słuch? Czytałeś Ustawę z 16.08.2004 z późn. zm.? Mi to dośc dużo powiedziało.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Listopada 2011, 14:41:03 »
Wzrok i słuch mam ok. A mógłś podać link do tej ustawy i poprawki?

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Listopada 2011, 14:47:04 »
Jeśli chodzi o takie tematy, to odradzam wysyłanie aplikacji drogą elektroniczną. Uwierz mi, ja wysyłałem paręnaście razy, nie tylko do IC, ale do PR, Cargo, Kolei Dolnośląskich, a nawet do Dolkomu i wielu prywatnych przewoźników. I zero odzewu jak do tej pory. Najlepiej pofatygować się osobiście, zanieść podanie. Kontakt wzrokowy, pracodawca - przyszły pracownik, znacznie podniesie Twoje szanse.

Co do linku, Google nie gryzie:
http://www.provita.master.pl/Editorial/w-kolejowym.htm
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2011, 14:55:12 wysłana przez PanMechanik »

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Listopada 2011, 15:01:49 »
Dz.U. 2004 nr 212 poz. 2152 to wklep w Google. Trzeci link.
@PanMechanik w Twoim linku jest jakoś mało przejrzyście. A i nie ma odnośników do aktów zmieniających.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Listopada 2011, 16:28:45 »
Bez roboty na szopie nie pójdziesz od razu za koło. Budowę taboru musisz znać. Coś błahego Ci się rozkraczy po drodze, w szczerym polu staniesz i kaplica? Przynajmniej ja znam zasadę, że pociąg trzeba doprowadzić bezpiecznie i do celu za wszelką cenę (Może za dużo byłych maszynistów w rodzinie, albo się naczytałem "Maszynisty":) ). Ja z resztą też na elektromontera do Cargo składałem (odmowa) i do PR (cisza od półtora roku a mówili, że do miesiąca będą dzwonić). Ciężko jest się dostać.
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2011, 16:41:09 wysłana przez Kacu »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Listopada 2011, 16:34:17 »
To jest idiotyzm jakiś. Z rozmów z ludźmi wynika, że za jakiś czas będą brać ludzi z ulicy, bo będzie brakować pracowników, a teraz nawet nie raczą odpisać, jak ludzie sami się zgłaszają. Dziwne... któraś z teorii chyba jest błędna w takim razie.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1468
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 440
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Listopada 2011, 16:36:43 »
Wrzucałem, ale widzę prawie nikt nie korzysta. W linku, w załączniku, są m.in. rozporządzenia dotyczące wymogów na poszczególne stanowiska na kolei i w metrze warszawskim, ogólne informacje o charakterze zawodu, różne warianty szkoleń, ich rodzaj i długość.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19475.msg230969.html#msg230969

Dla zainteresowanych, w Łodzi, od przyszłego roku (?) będą kształceni technicy transportu szynowego. A od pewnego czasu Politechnika Łódzka także otworzyła jakieś nauki kolejarskie;)

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Listopada 2011, 17:17:26 »
Mogłeś się zgłosić na elektromontera do IC, to by Cię wzięli na kurs na pomocnika, który wystartował dokładnie tydzień temu.. Zresztą wiedziałeś, że IC będzie szkoliło, to czemu się tam nie pchałeś?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Listopada 2011, 18:19:26 »
Ic mnie jakoś wtedy nie interesowało. Nie lubiłem  tej spółki. Jeszcze raz może na wiosnę poskładam papiery (o ile mi uprawnienia SEP-owskie nie wygasną...) do IC, PR i Cargo. Wzory CV i listów motywacyjnych jeszcze mam:)

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Listopada 2011, 21:18:05 »
Czy południowy zakład IC ma swoją siedzibę w Krakowie czy Katowicach?
I jak dojechać do ul. Św. Huberta 11 w Katowicach. tam swoją siedzibę ma PKP Cargo.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Listopada 2011, 21:42:18 »
Czy południowy zakład IC ma swoją siedzibę w Krakowie czy Katowicach?
Trochę samodzielności… http://www.intercity.pl/?page=kontakt
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Listopada 2011, 21:47:06 »
I jak dojechać do ul. Św. Huberta 11 w Katowicach. tam swoją siedzibę ma PKP Cargo.
Z rynku katowickiego tramwajami 6 i 16 w kierunku Brynowa, wysiadasz na ostatnim przystanku, cofnij się pod most kolejowy i już będziesz widział siedzibę Cargo :)
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2011, 22:11:10 wysłana przez REWIZOR »

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Listopada 2011, 22:39:36 »
Nie mogę nigdzie znaleźć adresu Zakładu Południowego IC.
Strona IC i dział kontakt jest tak chaotycznie napisana, że ciężko cokolwiek odnaleźć. Jedynie co udało mi się wyszukać to Dział Skarg przy ul. Rondo Mogilskie 1.

Offline pachwał

  • Wiadomości: 119
  • CT Śląski
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Listopada 2011, 22:48:36 »
Jedynie co udało mi się wyszukać to Dział Skarg przy ul. Rondo Mogilskie 1.
Dokładnie pod tym adresem mieści się Zakład Południowy. Jakbyś chciał przy okazji numer telefonu, pod którym można dowiedzieć się wszystkiego w sprawie pracy to bardzo proszę: (12) 393 58 94
12.12.12 - Maszynista spalinowych pojazdów trakcyjnych
Autoryzacja: SM31, SM42, SM42-12xx (6Dg), ST44-12xx, ST48

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Listopada 2011, 13:36:34 »
Zadzwoniłem do IC Kraków na numer, który podał kolega @pachwał i powiedziano mi, iż rekrutacja na szkolenie na staonowisko maszynisty została zamknięta, lecz szkolenie ma rozpocząć się po nowym roku i wtedy będą się z kandydatami kontaktować.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Listopada 2011, 16:25:39 »
Cytuj
wtedy będą się z kandydatami kontaktować.
Znając ich, to Ty będziesz się musiał z nimi kontaktować, bo mi w PR podobnie śpiewali.

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Listopada 2011, 04:35:49 »
Inter City nie chce inwestować w pracownika, do takich wniosków doszedłem, po wczorajszej rekrutacji na stanowisko mechanika w zakładzie centralnym. Proponowanie ludziom pieniędzy na poziomie 1000 złotych brutto, przez okres 12 miesięcy, gdzie jeszcze "nie wiedzą" po ile godzin będą trwały służby i szkolenia. Kolejny dylemat który posiadają, to czy będą ludziom zwracać pieniądze za badania (jak twierdzą "dla kosmonauty") - Cena za komplet badań wynosi 650 zł. Jak jesteś bardzo zdesperowany lub posiadasz bogatą rodzinę, masz zapędy filantropijne i wyrazisz zgodę na warunki, to oczywiście jest do podpisania cyrograf na okres trzech lat. Jak zechcesz wcześniej uciec, to kolejnym straszakiem pozostaje natychmiastowy zwrot kwoty 8000 za "Kurs"..
Jeżeli ktoś liczy na to że sprawdzają wiedzę kandydata, to się może nieźle rozczarować.
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2011, 04:50:35 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Listopada 2011, 05:49:00 »
Właśnie czekałem aż na forum pojawi się jakaś informacja odnośnie szkolenia w ICkach. Kolega, który pracuje w IC chciał iść do jazdy ale warunki jakie zaproponowali uznał za kpinę ze strony IC. Co ciekawe kazali mu się zwolnić z IC a następnie ponownie zatrudnić po bodajże 3mc… IC to wybitnie ciekawa firma. Mając nóż na gardle jeszcze wybrzydzają mimo. W szoku byłem jak się okazało, że wezmą nawet ludzi "z ulicy" żeby zrobić z nich pomocników. Odnośnie kosztów badań to coś strasznie dużo sobie liczą… Ja jak płaciłem za swoje to zamknąłem się w 300zł (komplet badań + badania psychotechniczne). Cyrograf jeszcze byłby zrozumiały ale kwota 8000zł tylko potwierdza to, że IC to śmieszna firma ;D. Prywatnie pomocnika można zrobić za 3500zł (liczę już kurs, egzamin i zakwaterowanie na czas kursu). Najlepiej to porobić sobie prywatnie uprawnienia, przyjąć się do IC, pojeździć sobie z rok albo trzy i szukać innej w miarę rozsądnej firmy - tak ja to widzę ;). Zwłaszcza, że z tego co słyszałem w IC pomocnik za dobrze finansowo nie wypada.
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2011, 05:59:08 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Listopada 2011, 06:49:56 »
Z tymi 8 tysiącami to akurat prawda, to cena kursu, na który będzie wysyłać Ic, czyli tzw. Licencję maszynisty. Dlatego nie wymagają już wykształcenia kierunkowego, a tylko dowolne średnie i ukończone 20 lat.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Listopada 2011, 12:07:31 »
Prywatnie pomocnika można zrobić za 3500zł (liczę już kurs, egzamin i zakwaterowanie na czas kursu). Najlepiej to porobić sobie prywatnie uprawnienia, przyjąć się do IC, . Zwłaszcza, że z tego co słyszałem w IC pomocnik za dobrze finansowo nie wypada.
Właśnie oglądałem oferty odnośnie prywatnego uzyskania uprawnień pomocnika maszynisty (Trakcja elektryczna)
CSID Warszawa/Kraków/Wrocław (Filie)
Wymagane kwalifikacje kandydata:
Wykształcenie:
a/ Średnie oraz tytuł zawodowy technika albo
b/ dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe technika lub
c/ zasadnicze zawodowe oraz tytuł robotnika wykwalifikowanego albo <---
d/ dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe na poziomie zasadniczym w specjalnościach mechanicznej lub elektrycznej.
2. Zawodowy staż pracy – 3 miesiące przy naprawie i utrzymaniu pojazdów kolejowych odpowiedniej trakcji.
Hagans logistics za pomocnika również coś koło 3 tysięcy sobie liczy, jedyne ich wymagania to wykształcenie minimum zawodowe, dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie elektromechanik, elektryk, pochodne...

Cytuj
Czas trwania: 23 dni robocze
Istnieje także możliwość wykupienia noclegu, którego koszt wynosi 50,00 zł netto
za dobę od osoby i całodziennego wyżywienia w cenie 30,00 zł netto.
Koszt uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu wynosi 2970 zł (zwolnione z VAT)
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2011, 23:10:32 wysłana przez Quark-t »
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #21 dnia: 30 Listopada 2011, 19:16:47 »
Odnośnie kosztów badań to coś strasznie dużo sobie liczą… Ja jak płaciłem za swoje to zamknąłem się w 300zł (komplet badań + badania psychotechniczne).
Na licencję maszynisty zmienia się zakres badań m.in. powinni sprawdzać, czy potencjalny maszynista nie ćpa, nie nadużywa alkoholu etc.

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #22 dnia: 30 Listopada 2011, 21:10:01 »
Tzn. jeśli teoretycznie chcę zostać maszynistą w moim przypadku mam wykształcenie wyższe ekonomiczne posiadam prawo jazdy Kat C+E, D Kwalifikacje wstępną a co za tym idzie wszystkie badania również psychotechniczne. Mam prawo wozić ludzi i towary ciężkimi pojazdami to jednak drogę za nastawnik mam zamkniętą i nie pomogą mi żadne kursy bo nie skończyłem zawodówki o kierunku np: mechanik pojazdów samochodowych? Tak?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #23 dnia: 30 Listopada 2011, 21:15:21 »
jednak drogę za nastawnik mam zamkniętą i nie pomogą mi żadne kursy bo nie skończyłem zawodówki o kierunku np: mechanik pojazdów samochodowych? Tak?
Na licencje maszynisty wystarczy chyba tylko średnie. Zresztą jak przeczytasz dokładnie to odkryjesz, że nie tylko zawodówka.
Jeżeli ktoś liczy na to że sprawdzają wiedzę kandydata, to się może nieźle rozczarować.
Liczyłeś na egzamin z Ie-1 na rozmowie kwalifikacyjnej?

Co do zarobków, to nie wiem jak to wygląda. Wiem, że ostatnio rozmawiałem z młodymi ludźmi którzy uciekali z DBSRP, CTL do IC i bardzo chwalili sobie warunki IC. A nawet, jeśli zarobkowo jest gorzej w IC, to jednak spanie we własnym łóżku i klarowny grafik na cały miesiąc jest tego warty.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #24 dnia: 30 Listopada 2011, 21:16:17 »
Widzę że jednak w KM-ach są lepsze znacznie warunki. Też mieli szkolić na licencje ale stwierdzili jednak że będą szkolić po staremu. Po za tym kasa na warsztacie też jest większa troszkę. Podsumowując ICki schodzą co raz bardziej na psy.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #25 dnia: 30 Listopada 2011, 21:37:44 »
Co to znaczy szkolić po staremu? Dokumentem uprawniającym maszynistę do prowadzenia pojazdu kolejowego jest licencja maszynisty wraz ze świadectwem, więc szkolenie po staremu jest pozbawione sensu.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #26 dnia: 30 Listopada 2011, 22:10:44 »
Co to znaczy szkolić po staremu? Dokumentem uprawniającym maszynistę do prowadzenia pojazdu kolejowego jest licencja maszynisty wraz ze świadectwem, więc szkolenie po staremu jest pozbawione sensu.
Prawo kierowania również uprawnia do prowadzenia pojazdu kolejowego. Na razie.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #27 dnia: 30 Listopada 2011, 23:16:42 »
W szoku byłem jak się okazało, że wezmą nawet ludzi "z ulicy" żeby zrobić z nich pomocników.
Czyli jak nie zdam matury to też mam szansę iść do IC na ten kurs pomocnika maszynisty ?. Mi pasuje akurat każda suma jaką tam płacą jeśli chodzi o wypłatę.
Natomiast jeśli chodzi o zdrowie to ze wzrokiem mały kłopot.
Pozdrawiam, DuDeK.
^^PR Rzeszów^^

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #28 dnia: 01 Grudnia 2011, 04:23:04 »
Odnośnie kosztów badań to coś strasznie dużo sobie liczą… Ja jak płaciłem za swoje to zamknąłem się w 300zł (komplet badań + badania psychotechniczne).
Na licencję maszynisty zmienia się zakres badań m.in. powinni sprawdzać, czy potencjalny maszynista nie ćpa, nie nadużywa alkoholu etc.

Ktoś w komisji powiedział wprost: Wyrobiona licencja do niczego nie zobowiązuje.

Jeżeli ktoś liczy na to że sprawdzają wiedzę kandydata, to się może nieźle rozczarować.
Liczyłeś na egzamin z Ie-1 na rozmowie kwalifikacyjnej?

Myślałem bardziej o pytaniach związanych z budową, aby stwierdzić czy kandydat w ogóle zdaje sobie sprawę czym jest elektrowóz.
Jestem elektromechanikiem pojazdów samochodowych, od kilku lat nie pracuje w zawodzie, ale dodatkowo posiadam aktualne uprawnienia SEP do 1kV. Jako pasjonat "banów i przecinaków" wydaje mi się, że wiedzę jakąś posiadam.
Ale po odkrywczym tekście jednego członka komisji "Zdaje sobie pan sprawę że lokomotywa, to nie autobus" zwątpiłem w sens tej komisji kwalifikacyjnej i chwile później pojawiło się doznanie, jakbym sobie ogolił jaja, przebrał się w jakiś odświętny mundurek, w prawej ręce trzymając łopatkę, w lewej wiaderko, babrał się z komisją w jej piaskownicy.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2011, 05:20:26 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #29 dnia: 01 Grudnia 2011, 09:19:19 »
Liczyłeś na egzamin z Ie-1 na rozmowie kwalifikacyjnej?
A widzisz w tym coś dziwnego? W FPLu to norma. Co ciekawe nie pytają tylko z podstawowych sygnałów ale także z tych stosowanych do odwołania. Sprawa jest prosta. Nie znasz Ie-1? To wróć jak się nauczysz. Znajomy dwa razy podchodził…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76