Autor Wątek:  ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.  (Przeczytany 6801 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« dnia: 18 Listopada 2011, 16:40:22 »
Taki mały bug mi się przytrafił jadąc scenerię "Linia 546", scenariusz ET22. Podmieniłem sobie skład przez Rainsted. Zamiast oryginalnego dałem skład w formie ET22-R004 + wagony UAAIKKS x3 + Res x 3 + 182-081-0 CTL. Skład obciążyłem dosyć mocno. Po 200T na każdym UAAIKKSie i po 40T na każdym resie. Po ruszeniu skład rozpędziłem z niemałymi trudnościami do 100km/h. Przed pierwszą stacją na semaforze wjazdowym dostałem S10. Niestety zaskoczony w sumie brakiem hamowania zaciągnąłem z braku laku awaryjny. Wszedłem w zwrotnice 60km/h. Gdy miałem 60km/h na haslerze zluzowałem skład. Niestety luzowanie nie podziałało do końca. Skład mi wyhamował do zera.
Ponowny rozruch okazał się już ponad moje siły. Skład w żaden możliwy sposób nie chciał się zluzować. Próbowałem zahamować/odhamować, zaciągnąć awaryjny, rozłączałem wszystkie sprzęgi które się dało i podłączałem na nowo, kręciłem hamulcami ręcznymi w wagonach. Ciśnienie dalej pozostało na poziomie 0,2MPa (jak dobrze pamiętam jednostki). Próbowałem innej taktyki. Pantografy w dół, w górę, ponowne odpalenie byka. Wszystko dobrze. Maszyna pracuje, przetwornica działa, sprężarka działa. Nawrotnik +1, nastawnik +1 a lokomotywa nie jedzie. Amperomierze ani drgną zaś na pulpicie zapala się kontrolka "jazda na rezystorach". Powietrze syczy dalej, byk nie jedzie a ciśnienie jak było tak jest 0,2MPa.

Dodam tylko że zatrzymałem się czołem na początku peronu zaś lokomotywa popychowa stała za semaforem na tym torze. Co dziwne semafor przede mną wskazywał mi wolną drogę S2 zaś semafor za mną skierowany w stronę przeciwną S10!

Przypadek? Nałożenie się kilku bugów na raz?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Listopada 2011, 16:47:22 »
Dodam tylko że zatrzymałem się czołem na początku peronu zaś lokomotywa popychowa stała za semaforem na tym torze. Co dziwne semafor przede mną wskazywał mi wolną drogę S2 zaś semafor za mną skierowany w stronę przeciwną S10!

Przypadek? Nałożenie się kilku bugów na raz?
To akurat musiał być błąd scenarzysty, choć z tego co piszesz miałeś krótki skład, gdyż złożony z 8 pojazdów i powinieneś wjechać w całości, skoro zatrzymałeś czoło na wysokości peronu.
Co do hamowania, najprawdopodobniej lokomotywa na popychu dała w nagłe i nie mogła odhamować. Jeśli miałeś kran na godzinie 12, to Ty luzowałeś, a ona pompowała. Zależy jeszcze jak łączyłeś się sprzęgami (np. connected'ami).

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Listopada 2011, 16:53:13 »
Właśnie całkiem możliwe że w Skodzie zasiadło AI i chciało zrobić po swojemu. Gdybyś jechał bez popychu pewnie wszystko by działało.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Listopada 2011, 12:56:39 »
Dziwne bo jak podłączę Skodę sprzęgiem i czerwonym przewodem to jest dalej zimna a jak tylko ruszę to nagle podnosi pantograf. A swoją drogą nie słychać pracy silnika skody. Da się coś zrobić aby ciągnąć Skodę całkowicie na zimno na końcu składu? Niby przepisy mówią że lokomotywa nieczynna powinna jechać za lokomotywą czynną ale czasem są sytuacje kiedy musi być na końcu.

A gdyby w Skodzie zasiadło AI to mogło by dojść do sytuacji że połowa składu jest tylko odhamowana? Bo rozczepiając sprzęgi udało mi się rozpiąć tylko dwa pierwsze wagony. Reszta, mimo popychu na granicy nadmiarowego nie dała się na tyle ścisnąć by rozluzować naciągnięte sprzęgi. Czyli pierwsze wagony zapewne odhamowało a następne już nie.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Listopada 2011, 12:59:03 »
Obsada "nobody" dla skody rozwiąże Twój problem. Do wybrania w starterze podczas modyfikacji składu.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Listopada 2011, 13:00:14 »
Obsada "nobody" rozwiąże Twój problem. Do wybrania w starterze podczas modyfikacji składu.

Patrz mogłem o tym zapomnieć. Tylko dziwne że AI po zaciągnięciu ręcznego zamarzyło się jechać w drugą stronę (podany sygnał na semaforze dla ruchu przeciwnego)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Listopada 2011, 13:12:16 »
Nikt się nie spytał, więc ja to zrobię jako pierwszy. A na jakim exe odpalałeś tą 546? Ja wiadomo problemy ze sztuczną inteligencją w symku występują nie od dziś. Proponuje byś pobrał exe z działu Publikacje w którym zachowanie AI zostało w znacznym stopniu poprawione i wtedy spróbował ponownie wczytać tą scenerię z tym samym składem.
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2011, 13:21:49 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Listopada 2011, 13:27:12 »
Exe 162. Nigdy na tej scenerii, w tym scenariuszu, na tym exe nie miałem problemu.

Dzisiaj pojechałem ten sam scenariusz. Zagoniłem do pracy EU07 typu 303E oraz budynia (jeden za drugim) oraz ukrotniłem i dałem jakieś 20 wagonów pasażerskich w teksturach złomowych. Po wyjechaniu ze stacji początkowej i rozpędzeniu składu do około 60km/h nagle mnie "zamroziło" i spaliło nadmiarowy. Gdy próbowałem ruszyć skład rozpędzał się do około 15km/h po czym znowu następowało zamrożenie. I tak ruszamy, stop, ruszamy, stop. Aż w końcu wnioskuję że zerwał się sprzęg pomiędzy 303E i budyniem bo za którymś razem w końcu ruszyłem, zadowolony że podołałem problemowi hamuje przed następną stacją a tu coś nie teges. Jakieś hamowanie inne. Ja patrzę za siebie a tu po budyniu i reszcie ani śladu. Zostały na szlaku.
Swoją drogą można by było coś na zasadzie PKSP zrobić. Taka mała aluzja.

Nigdy na tej sceneri, w tym scenariuszu, na tym exe nie miałem problemu.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Listopada 2011, 13:31:34 »
Ściągnij exe 231, tam nie powinny głupieć sprzęgi.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Listopada 2011, 13:33:54 »
Ostatecznie pokaż wpisy pojazdów.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Listopada 2011, 13:41:17 »
Exe 162.
 Aż w końcu wnioskuję że zerwał się sprzęg pomiędzy 303E i budyniem bo za którymś razem w końcu ruszyłem, zadowolony że podołałem problemowi hamuje przed następną stacją a tu coś nie teges. Jakieś hamowanie inne. Ja patrzę za siebie a tu po budyniu i reszcie ani śladu. Zostały na szlaku.
Mnie to akurat wcale nie dziwi, bo w wersji w 162 nie było poprawek na urywanie sprzęgów. Tak więc tak jak radziłem Tobie ja jak i @szogun pobierz sobie exe w którym zachowanie AI w znacznym stopniu poprawił @Ra, czyli wersje 231 i powinno być dużo lepiej.
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2011, 13:54:06 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET22-R004 CTL (201E P-R004) + linia 546 - dziwny bug.
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Listopada 2011, 13:51:53 »
Ok dzięki.