Autor Wątek:  Moje propozycje - odezwa do programistów :-)  (Przeczytany 23923 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« dnia: 05 Września 2004, 22:24:18 »
Oto garść moich propozycji dla rozwoju MaSzyny

1) wyjście z programu standardowym Alt-F4 (a nie F10)

2) wprowadzenie systemu "score" – na przykład tak
 a) za każdą sekundę przejazdu z normalną szybkością i bez naruszania innych przepisów 1 punkt
 b) za przejechanie sygnału stój - minus 1000 punktów
 c) za nienadanie "baczność" mimo znaku - minus 100 punktów
 d) za przejechanie pod semaforem z nadmierną prędkością (to samo  przy wskaźniku W9 lub W14) - minus 100 punktów
itd. Pomysł zaczerpnięty jest z pewnego symulatora, można go dopracować w szczegółach. Uważam, ze taki system dodałby do MaSzyny dodatkowy ciekawy element i przysporzył jej zwolenników. Nie tylko dlatego, że ludzie dostaliby konkretną grę z celem. Także ci, którzy chcą poćwiczyć na symulatorze mogliby się kontrolować, czy robią dobrze. Aktualna ilość punktów mogłaby być wyświetlana pod F1, a by nie psuć nastroju. Przy takim rozwiązaniu jak ktoś nie chce na punkty, to może po prostu nie zaglądać...

3) Wprowadzenie opcji dla początkujących użytkowników programu - półautomatycznego sterowania (np. wciskamy M, a AI włącza za nas pantografy, przetwornicę, sprężarkę, światła...). Chodzi o to, że program jest już tak skomplikowany, że są liudzie, którzy od niego uciekają, bo ich przeraża. Oczywiście musiałaby to być tylko opcja: kto ma doświadczenie, jeździ na dotychczasowych zasadach.

4) Możliwość wyłączenia AI w dowolnym momencie (np. ktoś nie umie sobie poradzić z ruszaniem, więc wrzuca Q i komputer rusza za niego, ale potrem wciska q i odzyskuje możliwość sterowania maszyną).

5) Dostęp do rozkładu jazdy z poziomu programu.

6) Możliwość podglądu aktualnego czasu w postaci jawnej (zegarek na prędkościomierzu jest niedokładny), a takze możliwość podglądania innych informacji na stałe (=do wyłączenia), bez trzymania F1 czy innego klawisza. Może również nauka jazdy: możliwość wyświetlania informacji na ekranie, z jaką prędkością jedziemy, a z jaką powinniśmy jechać teraz i od następnego semafora / wskaźnika.

7) [może być trudne....] Możliwość "skakania w czasie" - zamiast czekać bezczynnie kilka(naście) minut, aż AI pokieruje pociągami, które mają jechać przed nami, przeskakujemy w czasie np. na minutę przed planowanym naszym odjazdem.

8) [podobne] Wybieramy stację, od której chcemy prowadzić nasz pociąg (ćwiczymy te odcinki trasy, które są trudne). Problem z 7 i 8 jest taki, że komputer musiałby przestawić wszystkie składy w ruchu na te miejsca, które powinny zająć o określonej godzinie. Ale z drugiej strony, rozwiązałoby to problem z poślizgami – gdy scenariusz się zatyka, bo komputer nie umie sobie poradzić z jakimś składem, to jest możliwość wyjścia z impasu bez przeładowywania programu (co jak wiadomo trwa dłuuuuugo).

9) Możliwość wyboru składu, który chcemy prowadzić, dopiero po załadowaniu scenariusza. I możliwość zmiany skałdu na inny w trakcie trwania scenariusza (aby nie tracić wielu minut, aż program znowu się załaduje).

10) Prosty w użyciu edytor tras i obiektów (ha... marzenie...). Ewentualnie także możliwość importu tras z innych symulatorów CabView (np. z BVE = Boso View Express, do którego setki tras walają się po Internecie).

Dobra, wiem, że to tylko koncert życzeń. Proszę jednak o przychylne komentarze. Ja chętnie pomógłbym w realizacji, ale obawiam się, ze moja wiedza programistyczna... Mogę pomóc w robieniu dokumentacji – i właśnie staram się to robić. I tylko dlatego w ogóle ośmieliłem się wyskoczyć z takimi pomysłami.

Zastanówcie się jednak na spokojnie, może to wszystko nie wyda Wam się wcale takie głupie...

Pozdrawiam serdecznie
GJ

Marcin_EU

  • Gość
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Września 2004, 00:40:00 »
Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
Oto garść moich propozycji dla rozwoju MaSzyny
[...]
10) Prosty w użyciu edytor tras i obiektów (ha... marzenie...).

Akurat w nowym symku edytor tras jest koniecznoscia, nie bardzo widze mozliwosc wykozystania w samym 3dsmax danych wysokosciowych. Dla tego probuje wydlubac cos, czym sie da jakis w miare zgrabny terenik poskladac oraz wykreslic zarys linii kolejowej ktora chcemy odtworzyc (szczegoly typu stacje, rozgalezienia itp dorabiac sie bedzie pozniej recznie). Przykladowy, niezbyt ciekawy screen jest tu.

Tomek

  • Gość
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Września 2004, 02:16:02 »
Witam,

Co w tym symku jest skomplikowane????  Ja, jak zapewne inni tez, czekam na inne jeszcze przelaczniki i wylaczniki typu wylacznik wentylatorow oprow (?? tak sie pisze? :)) i inne bajerki co by to zrobilo jeszcze bardziej realne i skomplikowane.  Niestety, symulator jest symulatorem a nie GRA. :)  A juz jak pisze to sie zapytam, kiedy bedzie symulacja trakci??  Chodzi mi o spadki napiecia w lini.

Pozdrawiam,

  • Gość
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Września 2004, 10:06:05 »
Cytat: "Tomek"
Witam,

Co w tym symku jest skomplikowane????


Odpowiem Ci co. Dla Ciebie i dla garstki zapaleńców wszystko jest proste, ale dla 99,9% ludzi, którzy chcieliby się nim POBAWIĆ to wszystko jest czarna magia. Nie ma do niej właściwie dokumentacji, a informacje porozrzucane są po całym forum. Czytałeś komentarze na IDG? (http://www.idg.pl/ocena/ocena.asp?dzial=ftp_gry&id=1857&akcja=pokazkomentarze)

"Gra jest niezła, ale nie udało mi sięjej uruchomić na swoim kompie (P4 2600 Mhz, 512MB RAM DDR, GF FX5200 128MB DDR, Win 95)."

Były ostrzejsze komentarze, ale ktoś tam musi mieć wtyki i usunął.

Jak sądzisz, dlaczego ludzie mają takie problemy. Dlatego, ze gra jest prosta?

Cytat: "Tomek"
Niestety, symulator jest symulatorem a nie GRA. :)


Istnieje może garstka fanatyków, którzy bujają w obłokach, i dla których nazwanie MaSzyny grą jest świętokradztwem. Prawda jest jednak taka, że w opinii zdecydowanej większości ludzi każdy symulator jest tylko i wyłącznie GRĄ (choć wiadomo, że innego rodzaju niż jakaś prymitywna nawalanka).

Stąd moje propozycje, aby tę grę uatrakcyjnić.

A jak o MaSzynie napisali na IDG? (http://www.idg.pl/ftp/gry_1857/MsyaE0.2.ul.html)

"Znakomity, polski i przede wszystkim darmowy symulator kolei. Gra tworzona jest przez grupę amatorów (...)"

A jak to komentują ludzie?
"Gra jest fajna ale (...)"
"Gra jest super, chociaż"

Uważasz, ze wszyscy oni, łącznie z ludźmi z IDG, to banda przymułów? Nie! Każdy symulator jest grą, choć nie ma tu przeciwnika, tak samo jak grą jest na przykład Samotnik czy Saper. W tej grze walczysz z trudnościami i przeciwnościami losu... Symulator kolejowy jest grą, w której też musisz walczyć: z ciężkimi węglarkami, które powoduja poślizg, albo z sygnałami pokazującymi 40 km/h, choć chciałoby się jechać szybciej...

A nawet jak ktoś się na to oburza (wbrew zdaniu zdecydowanej większości), proszę bardzo: jak siedzisz w takim urządzeniu, który nazywa się symulator lotów, ucząc się pilotażu, to gdzieś w pobliżu siedzi jakiś gostek, który patrrzy na to co robisz, a potem mówi, jakie zrobiłeś błędy. Moja propozycja z punktacją w MaSzynie to właśnie wprowadzenie takiego gostka, który mówi Ci, co robisz dobrze, a co źle.

Moim zdaniem bardzo by się takie coś przydało.

Pozdrawiam

Online ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Września 2004, 10:59:01 »
Cytuj
(...) Dla Ciebie i dla garstki zapaleńców wszystko jest proste, ale dla 99,9% ludzi, którzy chcieliby się nim POBAWIĆ to wszystko jest czarna magia.


No tak, tylko że program jest tworzony właśnie przez zapaleńców i dla zapaleńców. Głównym jego celem jest jak najwierniejsza symulacja,
czyli coś, czego nie ma w zasadzie w żadnym innym programie tego typu.
Odbiorcą ma być zapaleniec, a ponieważ program nie jest obliczony na sukces komercyjny, człowiekowi, który chciałby się pobawić możemy zaproponować albo szybki kurs pt. "jak ruszyć lokomotywą" (którego nota bene jeszcze nie ma :) ), albo, jeżeli nie ma ochoty na takie kursy, grę w np. "Trainz" lub coś innego :)

A pomysł z punktacją przewijał się już przez forum, i chyba najciekawszą propozycją był wydruk raportu po skończonej jeździe. Raport ten miał uwzględniać stosowanie się do przepisów, płynność jazdy itp., więc faktycznie coś, jakby ocena instruktora. Tylko że na to trzeba będzie jeszcze długo poczekać...

Pozdrawiam
ABu
ABu

Oli

  • Gość
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Września 2004, 11:33:48 »
Panie Grzegorzu, myślę że, skrót alt+F4 działa i to bardzo dobrze :)

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Września 2004, 12:00:58 »
W większości programów się wychodzi naciskając Esc ale to nie jest takie trudne do zmiany.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Września 2004, 15:08:41 »
Esc służy do zatrzymania symka, to taka pauza :) Prosze mi tego nie ruszac :P

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Września 2004, 17:22:34 »
Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
Oto garść moich propozycji dla rozwoju MaSzyny (...)


Hmm... Moje zdanie na ten temat jest takie: jeśli komuś zależy na tym, aby pobawić się symulatorem (lub jak kto woli - grą) to opanuje wszystko bez problemu (to naprawdzę nie jest skomplikowane jeśli potrafi się czytać ze zrozumieniem). A udziwnianie, żeby AI za nas ruszał, a później my będziemy przejmowali nastawnik? A po co to? Co to za przyjemność? A co jeśli będzie trzeba się zatrzymać? Też AI za nas ma to robić? Chcesz, aby rola wirtualnego maszynisty ograniczała się do zbijania czuwaka i dawania Rp1? No bez przesady... JEśli obsługa symulatora przerasta czyjeś możliwości, a koniecznie chce pojeździć to zawsze można odpalić  Bd.bat (w starszych wersjach to było).  Sprawa wyświetlania dozwolonej prędkości: po to stoją wskaźniki przy torze, żeby prowadzący wiedział z jaką prędkością może jechać.  Twórcy wychodzą z założenia, że tworzą SYMULATOR (tak, tak, wiem, że Ty mówisz, że to gra), który ma odzwierciedlać rzeczywistość. CZy w prawdziwej lokomotywie wyświetla się na szybie dozwolona prędkość? (pytanie było retoryczne). Żeby dłużej nie przynudzać: jeśli komuś zależy to nauczy się obsługiwać program. Jeśli nie zależy to trudno, nikt na siłę nie będzie komuś takiemu kazał go uruchamiać i jeździć wirtualną siódemką czy inną lokomotywą.  Amen.

  • Gość
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Września 2004, 19:13:20 »
Cytat: "|andy|"
Moje zdanie na ten temat jest takie: jeśli komuś zależy na tym, aby pobawić się symulatorem (lub jak kto woli - grą) to opanuje wszystko bez problemu (to naprawdzę nie jest skomplikowane jeśli potrafi się czytać ze zrozumieniem).


Jest skomplikowane, bo nie wszystko jest napisane. Pokaż mi, gdzie jest napisane w dokumentacji, że trzeba podnieść pantograf? I przede wszystkim, czym to zrobić? Właśnie o to mi chodzi: tu panuje bałagan nie do opisania.

Cytat: "|andy|"
A udziwnianie, żeby AI za nas ruszał, a później my będziemy przejmowali nastawnik? A po co to? Co to za przyjemność?


To po co w ogóle AI? Weź i wywal mądralo całkiem....

Moja propozycja jest taka: skoro można pozwolić dać komputerowi możliwość kierowania pociągiem, powinna być możliwość odebrania mu tych sterów w dowolnym momencie.

Może Tobie taka możliwość nie jest potrzebna, a czy pomyślałeś o tym, czy innym się przyda? Przeceiż Ty nie musisz włączać Q - weź i skrytykuj autorów, że w ogóle to Q dodali!!!

Cytat: "|andy|"
A co jeśli będzie trzeba się zatrzymać? Też AI za nas ma to robić? Chcesz, aby rola wirtualnego maszynisty ograniczała się do zbijania czuwaka i dawania Rp1?


Chcę, aby użytkownik programu miał możliwość ustawienia stopnia trudności. Jak wolisz - stopnia zaangażowania się w symulację.

Cytat: "|andy|"
No bez przesady... JEśli obsługa symulatora przerasta czyjeś możliwości, a koniecznie chce pojeździć to zawsze można odpalić  Bd.bat (w starszych wersjach to było).


Ale w nowych nie ma, więc co mi tu... mieszasz.

Cytat: "|andy|"
Twórcy wychodzą z założenia, że tworzą SYMULATOR (tak, tak, wiem, że Ty mówisz, że to gra)


Nie jak tak mówię, tylko panowie z IDG. Z witryny, gdzie zgłoszono MaSzynę do oceny. Więc masz coś do tego, to gadaj z nimi, nie ze mną.

Cytat: "|andy|"
który ma odzwierciedlać rzeczywistość. CZy w prawdziwej lokomotywie wyświetla się na szybie dozwolona prędkość? (pytanie było retoryczne).


Popatrz, kolego, jaki jesteś obrzydliwie dwulicowy. A czy w prawdziwej lokomotywie można wcisnąć Q i oddać stery komputerowi? A czy można wcisnąć F4, zamienić się w ducha i latać po całej planszy?

Żaden symulator, choćby najlepszy, nie będzie nigdy wiernym odbiciem rzeczywistości. MaSzyna nie tylko nie jest takim odbiciem, ale jak widzę z każdą wersją coraz bardziej przestaje być (F4 wprowadzono zdaje się dopiero w lipcu, myle się?). I bardzo dobrze! Widzę, ża programiści myślą jednak podobnie jak ja, a nie jak Ty. I powiem Ci, że bardzo się z tego cieszę.

Cytat: "|andy|"
Żeby dłużej nie przynudzać: jeśli komuś zależy to nauczy się obsługiwać program.


Tak, ja się nauczyłem. A ile mnie to nerwów kosztowało. Tak to jest jak takim ludziom jak autorzy tej witryny nie zależy na utrzymaniu porządku. I tak to jest, jak autorzy mają gdzieś użytkownika i olewają pisanie dokumentacji. Nie chce im się nawet dopisać do pliku CzytajTo jednej jedynej linijki, że dodali obsługę pantografów i że trzeba nacisnąć odpowiednią kombinację klawiszy, aby wystartować.

I powiem Ci coś jeszcze: ten gość co go wycięli z opinii na IDG napisał, że ta witryna wygląda, jakby ją robili naćpani. I zapewniam Cię, że nie miał na myśli layoutu, tylko dostęp do informacji (a właściwie brak takowego).

Cytat: "|andy|"
Jeśli nie zależy to trudno, nikt na siłę nie będzie komuś takiemu kazał go uruchamiać i jeździć wirtualną siódemką czy inną lokomotywą.  Amen.


Tak, amen, bo tacy ludzie jak Ty uważają się za wszechwiedzących. Oczywiście, tylko oni mogą mieć rację, więc amen.

Nie amen, kolego. Tacy ludzie jak ja muszą sprzątać ten bałagan, co narobili inni. Chcesz, to sobie poczytaj moje dzieła: http://www.shaxbee.net/maszyna/doc/sygnalizacja.html
http://www.shaxbee.net/maszyna/doc/elementarz.html

Możesz skrytykować jak chcesz, a najlepiej sam napisz lepsze. I policz, ile tam jest informacji, których nie ma w tej tak zwanej dokumentacji(hahaha), która jest dołączona z programem.

=====

Dobra, Panowie. Skoro to program pisany przez maniaków i dla maniaków, nic tu po mnie. Róbcie sobie co chcecie, lekceważcie innych ludzi, ich pracę, ich pomoc i ich zdanie, jak wam nie zależy i jak uważacie, ze tylko wasza opcja jest jedyna słuszna. To w końcu wasza sprawa, nie moja. Żegnam.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Września 2004, 19:47:05 »
ŁoŁ!!!!
Zluzuj koleś!!!
Skoro cie tyle nerwów to kosztowało czy musisz je rozłądowywać na forum?????????
Fajnie że robisz coś dla symka ale nie traktuj innych jak śmieci. I przedewszystkim nie obrażaj ludzi.
I nie bądź taki zarozumiały że tu jesteś nie wiedomo kto i nie wiadomo co tu robisz. Każdy się stara jak może.

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Września 2004, 19:53:32 »
Ta strona to nie strona jakiejs firmy... Pieniedzy za to nikt nie dostaje... Fakt, moze przydaloby sie ja uporzadkowac ale tak naprawde ludzie ktorym zalezy i tak znajda to czego szukaja... Strasznie sie oburzyles Grzegorzu ze nie ma dokumentacji a przy okazji najechales na idee tego symka... Juz wszystko poprzerabiac, poulatwiac... Po co? To ma byc symulator... Dla ludzi czujacych klimat a nie dla tych ktorzy nacisna dwa klawisze i maja kisiel w majtkach bo "prowadza pociag"...  Brak normalnej dokumentacji dla tego symka tez jest w pewnym sensie dobra sprawa... Bo jak wczesniej wspomnialem - ktos kto szuka informacji napewno je znajdzie... Nie wie jak uruchomic lokomotywe? Pogrzebie troszke w sieci, poczyta, zapozna sie z zasada dzialania i jesli sie zainteresuje to najczesciej mamy kolejnego MK, a nie "pana z IDG", ktoremu wszystko trzeba podac jak na dloni, bo inaczej zalamie rece i napisze jakies "be" na temat Maszyny. Tak wiec - to jest SYMULATOR. Siadasz za nastawnikiem - magiczna kombinacja klawiszy i jedziemy. A ze czasem sa bledy, ze cos nie dziala czy chociazby nie ma rzetelnej dokumentacji? To jest wlasnie PKP :) Nasze male wlasne PKP... Jesli chcesz to przerobic na gierke to sorry... Jest jeszcze wiele innych programow o podobnej tematyce...

Pozdrawiam

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Września 2004, 20:36:30 »
Cytat: "hexy"
Nie wie jak uruchomic lokomotywe? Pogrzebie troszke w sieci, poczyta, zapozna sie z zasada dzialania i jesli sie zainteresuje to najczesciej mamy kolejnego MK, a nie "pana z IDG", ktoremu wszystko trzeba podac jak na dloni...


Zgadzam się z Tobą w 100%. Mam znajomego, który nie ma nic wspólnego ani z koleją, ani nawet z symulatorem. Kiedyś przyszedł do mnie, ja akurat "zajeżdżałem" siodemkę. Bardzo mu się to spodobało. Nie umiał ruszyć... ale tak się zawziął, że bez mojej pomocy opanował i uruchomienie lokomotywy, i jazdę. Opanował, bo chciał i nie szedł na łatwiznę. Przy okazji poznał zasadę działania prawdziwej lokomotywy, poczytał E1. Teraz nie idzie go odciągnąć od MaSzyny, a być może wkrótce zacznie "czuć" inne kolejowe klimaty i dołączy do grona Miłośników Kolei.

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Września 2004, 21:01:13 »
Zgadzam sie z Toba kol. hexy. Dokumentacja ktorej momentami brakuje nie jest az tak wielka przeszkoda zeby dobrze nauczyc sie jezdzic symkiem. Moze rzeczywiscie gdyby byla na biezaco aktualizowana to by bylo latwiej ale wedlug mnie tez caly urok w tym zeby troche poszukac i poczytac. A przy okazji poznamy wiele innych rzeczy dotyczacych kolei. Ja spedzilem wiele, bardoz wiele godzin na forum i dzieki temu nauczylem sie bardzo duzo a forumowicze chetnie odpowiadaja i pomagaja. Poza tym jezeli w instrukcji jest napisane przykladowo jak hamowac czyli jakich klawiszy uzywac to jest tylko teoria... Dla mnie bylo bardzo ciekawe gdy moglem poczytac o roznych sposobach prowadzenia pociagu (w tym hamowania) o czym pisali forumowicze. To duzo ciekawsze niz sucho przeczytac instrukcje i co - potem ktos wjezdza szybko w peron i wciska 0 (hamowanie nagle) nie majac pojecia ze tak byc nie powinno.

Dzieki szukaniu w internecie i na forum roznych opinii i opisow wiele sie nauczylem i kolej jeszcze bardziej mnie wciagnela i wszystkich do tego zachecam bo w koncu mamy rozum po to zeby myslec a nie "jak malpki" wciskac klawisze bez swiadomosci co sie dzieje.
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Września 2004, 22:27:27 »
Panie Grzegorzu. Pozwoli Pan, że napiszę kilka zdań na pana pytania:

1. Co do wyjścia z programu - a cóż to przeszkadza? Czemu nie zastosować klawisza ESC? Przecież to min wiele aplikacji i gier można zamknąć? Dla mnie F10 jest bardziej praktyczniejszy. A dlaczego? wystarczy kliknąć raz, i już wyłączony SYMULATOR, a tak.... Trzeba wytężyć paluszki..... przez całą klawiaturę... :)))))

2. Wprowadzenie punktacji.... Hmm... było to kiedyś obrabiane na forum.

3. Tu się z Panem nie zgodzę, aby wprowadzić opcję półautomatycznego sterowania. Przecież to ma być symulator prawda? A w symulatorze chodzi o to, aby jak najdokładniej odzwierciedlić działanie jakiejkolwiek maszyny/urządzenia. I dlatego twórcy dążą do najdokładniejszego odzwierciedlenia rzeczywistości.

4. I jaki to ma sens? Uruchomić symka, poczekać, aż AI uruchomi za nas, i tylko potem wciskać spację (SHP)???? A jak ktoś nie umie jeździć to znowu wrzuci AI??? Dla mnie ta opcja jest niepotrzebna....

5. To jest opcja przydatna, ponieważ jadąc w trasie można zobaczyć ile się spóźniamy do następnej stacji... Więc tu się z Panem można zgodzić.

6. I tutaj również po części się z Panem nie zgodzę. Jakie informacje miałby niby wyświetlić? Z jaką prędkością jechać? Przecież jak są zrobione trasy (kompletne, tzn. z wszelkimi ostrzeżeniami ograniczeniami, itp), to przy szlaku widnieją wszelkie znaki. Więc ta opcja nie wydaje mi się potrzebna.

7. I tutaj się znowu kłania punkt 3. Czyli to ma być symulator, więc można sobie poczekać.... :) W realu też czeka się (są tutaj prawdziwi maszyniści) i czekają nie raz po kilka godzin na odjazd. A tutaj, czyli w symku poczekać 5 minut to chyba nie jest aż tak źle.... :)

8. ??? To jest chyba niemożliwe...

9. Też jest chyba niemożliwe. Wybór składu w trakcie trwania scenariusza..

10. Prosty w użyciu edytor tras.... Sam napisałeś Grzegorzu.... Marzenie.. Ale wszystko idzie w dobrym kierunku... pod nazwą NEBULA... (czyli nowa wersja symka)...

No i podsumowując.... Jeżeli tak ja napisałeś, dla 99,9% ludzi to czarna magia.... Może i jest, ale powiem Ci, jedno.... Te 99,9% ludzi może przeczytałoby sobie pliczek CZYTAJ.TO, zawsze są opisane podstawowe kroki jak uruchomić symulator, jak jeździć itp. Zobacz sam..... Wystarczy tylko poczytać. (ja na początku tak zrobiłem, a nawet druknąłem sobie). Potem weszłem na stronę www.eu07.pl i tam zacząłem dokładniej studiować to, co piszą członkowie tego forum....

Co do komentarzy. ZAWSZE znajdą się osoby, dla których będzie to GRA, będzie do bani itp. To już są odczucia obiektywne mam nadzieję graczy... Więc nie będę się sprzeczał z innymi, którym się nie podoba.  A co do Twojej odpowiedzi: Jak sądzisz, dlaczego ludzie mają takie problemy...? - Odpowiedź: niech czytają dokładniej informacje zawarte na stronie i/lub plik CZYTAJ.TO....

Co do pantografów.... Gdzie jest to napisane?... Więc tak.... ukazała się wersja 2204, potem łatka z pantografami i światłami (ale w paczce JEST NAPISANE), więc jak ktoś nie czyta tego, co zawiera paczka, to jak myślisz? Kogo to problem? Tych co tą paczkę zrobili, czy tych, co to uruchomili, a potem wkurzają się, że nie działa?

I ostatnie zdanie.... Bardzo dobrze, że Ty chcesz pomóc... Chwała Ci za to.

Offline mw158979

  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Września 2004, 23:09:51 »
Cytat: "hexy"
klimat


Oj tak. Zastanawialem sie wlasnie jak to ujac w slowa, tymczasem Ty to zrobiles i to genialnie. Natomiast  poradnik do symulatora maszyny do pisania nijak sie ma do tegoz klimatu. W przypadku programu uzytkowego moze by byl wlasciwy, ale jak wiecie (w wiekszosci)  MaSzyna to nie tylko M-bajty kodu, modele i inne pliki. To rowniez jest nasze zaangazowanie, nasze grono, forum i "to cos" zwane klimatem.
http://www.marchewa.alleluja.pl

GUI edytora scenerii (nebula) -

Online ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Września 2004, 23:28:51 »
Pamiętajcie tylko wszyscy, że nie każdy z użytkowników ma dostęp do netu. W większości Waszych opinii można przeczytać, że 'się poszuka - się znajdzie', a to nie zawsze jest wykonalne.

Jestem jak najbardziej przeciwny upraszczaniu symulatora, natomiast rękami i nogami jestem za stworzeniem kompletnej dokumentacji umożliwiającej poznanie nie tylko symulatora, ale również dostępnych w nim lokomotyw. Niech znajdą się tam cytaty z forum, może też trochę danych technicznych, porad. Niekoniecznie trzeba pisać o wszystkich przepisach, myślę, że wystarczą te najważniejsze (tylko które? :) ). Marzy mi się taka książeczka, którą można by sobie poczytać np. przed zaśnięciem, a nie tylko siedząc przed monitorem, zawierająca skrócone historie pojazdów, opisy kabin itp. :)

A na końcu takiej książeczki można opublikować poradnik pt. "Jak ruszyć lokomotywą" dla tych, którym się nie chce lub nie mają czasu czytać całości...

No tak, ale do tego potrzeba wysiłku, i to wcale nie małego...

Pozdrawiam
ABu
ABu

  • Gość
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Września 2004, 02:57:01 »
Cytat: "Mutopompka"
Co do pantografów.... Gdzie jest to napisane?... Więc tak.... ukazała się wersja 2204, potem łatka z pantografami i światłami (ale w paczce JEST NAPISANE), więc jak ktoś nie czyta tego, co zawiera paczka, to jak myślisz? Kogo to problem? Tych co tą paczkę zrobili, czy tych, co to uruchomili, a potem wkurzają się, że nie działa?


Drogi Mutopomko! Nie będę z Tobą dyskutował w kwestiach tego, co się Tobie podoba, a co mnie. Tylko proszę Cię o jedno: NIE KŁAM, OK? Jak coś piszesz, sprawdź to najpierw. Czy to naprawdę tak wiele?

Zarówno w wersji oficjalnej (220204), jak i w patchu 220604, jak i w końcu w wersji 160704 jest jeden i ten sam, niezmieniony plik CzytajTo.txt datowany na 2003-11-13, godz. 16.54. Nie ma tam ani słowa o pantografach, albo ja nie umiem czytać.

Jedynie w Twojej wyobraźni w którejkolwiek z tych paczek autor zechciał napisać o pantografach. Wszystkie te pliki są cały czas dostępne, ściągnij sobie i sprawdź.

Indformacja w tym pliku CzytajTo.txt jest tego rodzaju, że nawet szkoda czasu ją czytać. Właśnie ja zrobiłem tak jak opisujesz: wydrukowałem sobie tę instrukcję. I mając ją przed nosem, próbowałem ruszyć lokomotywą. I oczywiście nie ruszyłem, bo instrukcja jest do bani.

Oto szczegóły. Analizuję tę tzw. dokumentację jak leci:

"Odpowiedzi na czesto zadawane pytania:
http://www.eu07.prv.pl/miniFAQ.html"

Pokaż mi bardzo Cię proszę stronę o tym adresie.

"Aby uruchomic symulator nalezy uruchomic program eu07.exe
Mozna tez zadawac w linii komend parametry np.
-s nazwascenerii
-v nazwapojazdu
wtedy wczytywana jest inna sceneria i uruchamiane sa inne pojazdy
niz zdefiniowane w eu07.ini (o ile istnieja w danej scenerii)
Mozna tez uzyc programu STV."

Nie prościej było napisać, że do tego służy start.exe? Poza tym mnie akurat nie udało się Szopą odpalić żadnej trasy. Coś jej tam nie gra, wyskakują błędy, na końcu MaSzyna się wywala z komunikatem błędu. Może Szopa umiała uruchomić starą wersję programu. Ale z wersją 220204 nie wychodzi jej to. Oczywiście ten kto wrzucił instrukcję do paczki nie raczył tego sprawdzić, bo po co.

"Klawiszologa defaultowa:"

A gdzie jest niedefaultowa? Jak ją zmienić? Gdzie to opisano?

"klawiszologia dla drezyny, NUMPAD:
+ moja
- twoja
7 1   hamulec pomocniczy"

Co to znaczy "moja twoja" można się tylko domyślić. Prawda jest jednak taka, że drezyny uruchomić się nie da. Nie potrafi tego żadna z trzech dostępnych aktualnie wersji. Program wywala się przy próbie naciśnięcia NumPlus. Tak samo jak się da Q.

"klawiszologia dla innych lokomotyw:
M m   dla elektrowozu: zal/wyl glowny obwod (wylacznik szybki), dla spalinowozu: rozrusznik
X x  dla elektrowozu: zal/wyl przetwornica
C c  dla elektrowozu: zal/wyl sprzezarka
d r    nawrotnik
+ -   nastawnik
/ *   dla elektrowozu: bocznik"

I GDZIE TU WIDZISZ PANTOGRAFY? A bez tego "detalu" ruszyć się nie da, nieprawdaż?

Nie ma też ani słowa o światłach, o ogrzewaniu i innych bajerach.

Z rzeczy dalszych:

"F f   dla elektrowozu: wysoki/niski rozruch"

Ja do tej pory nie wiem, po co to jest. Może będziesz tak dobry i mi to wyjaśnisz? Kiedy używa się F, a kiedy f?

"G g   dla niektorych elektrowozow: wlacz/wylacz PSR (jesli zdefiniowane w *.chk)"

A to co znów takiego? Gdzie jest wyjaśnienie, co to jest PSR? To ma być według Ciebie informacja dla początkującego użytkownika?

A prawdę mówiąc, zawartość pliku .chk powinna obchodzić programistę, a nie użytkownika.

"1,2,3... klawisze definiujace zdarzenia w scenerii (nie blokowane)"

Nie wiem do tej pory, co to są zdarzenia nieblokowane ("nie" z imiesłowami piszemy razem), wiem natomiast, ze informacja jest fałszywa w odniesieniu do scenerii Manewrowo : tam używa się klawiszy !, @, # a nie 1, 2, 3 do przestawiania zwrotnic. Czyli autor pliku CzytajTo.txt nie tylko pomija istotne sprawy, ale do tego jeszcze głosi nieprawdę. Dezinformuje.

"F3   pauza"

Nie zauważyłem jakoś takiego działania. Natomiast przez czysty przypadek dowiedziałem się, ze tak potrzebną i tak nierealistyczną funkcję jak pauza wywołuję się klawiszem Esc. Kolejna dezinformacja autora tekstu.

"Klawisze mozna zredefiniowac za pomoca dodatkowego programu keymap.exe (THX MB)"

Taki program nie jest obecnie dostępny z witryny www.eu07.pl, z powodów dla mnie niezrozumiałych. Skoro go nie ma, nie powinno się o nim pisać. A jeżeli jest gdzie indziej, dlaczego nie napisano gdzie?

"Krotki opis lokomotywy EU07:
właczyc glowny obwod (tu jest na razie uproszczenie bo bez pantografow itp),"

Przeczytaj sobie te zdanie kilka razy, zwłaszcza wzmiankę o pantografach. Właśnie to zdanie zmusiło mnie do szukania przyczyny niepowodzenia w obsłudze programu.

"W przypadku poślizgu zmniejszyc nastawnik i podsypać piachu
(hamowanie przeciwposlizgowe bedzie dodane poźniej)."

Kilka linijek wyżej autor napisał o funkcji klawisza Enter. Przeczy sam sobie.

======

Napisałeś tekst, z którego wynikałoby, że to mnie nie chciało się przeczytać pliku CzytajTo. Okazało się, że to Ty nie masz pojęcia, co jest w tym rojącym się od dezinformacji pliku. Oczekuję przeprosin.

  • Gość
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Września 2004, 03:30:02 »
Cytat: "hexy"
a przy okazji najechales na idee tego symka... Juz wszystko poprzerabiac, poulatwiac... Po co? To ma byc symulator...


Ręce opadają... Symulator jak rozumiem ma być jak najwierniejszym odbiciem rzeczywistości. Czy przechodzenie z kabiny do kabiny w ciągu dwóch sekund jest zbliżone do rzeczywistości? Czy latanie po planszy (F4) jest zbliżone do rzeczywistości? Czy komputer sterujący pociągiem (Q) jest zbliżony do rzeczywistości? Czy informacje podawane przez naciśnięcie F1 są w jakikolwiek spoób odbiciem rzeczywistości? Czy odcięcie uszkodzonych silników odbywa się naprawdę jednym naciśnięciem klawisza? Wreszcie: czy fikcyjne trasy i fikcyjne scenariusze są zbliżone do rzeczywistości?

Czy podoba Ci się trasa, w której zatacza się dziesięciokilometrową pętlę tylko po to, aby znaleźć się w tym samym miejscu po raz drugi, tylko piętro wyżej? Czy Twoim zdaniem to jest rzeczywiste?

Nie rozumiem, dlaczego możliwość oddania sterowania komputerowi nie psuje "klimatu". o którym tyle tu napisano, a gdyby wprowadzono możliwość ponownego przejęcia sterowania przez człowieka, to to akurat by popsuło klimat...

Nie rozumiem, dlaczego można wypisywać NIE PATRZĄC na manometr, jakie się ma ciśnienie w hamulcu, a nie można wypisać, z jaką powinno się jechać na danym odcinku prędkością. To jakaś obłędna logika, której nigdy nie pojmę.

Nie rozumiem, dlaczego można latać po planszy jak duch, a nie można przeskoczyć w czasie pewnych zdarzeń. Czy to pierwsze jest bardziej realne od drugiego?

Nawiasem mówiąc, to, że się czeka 5 minut na odjazd to kolejna nieścisłość, żeby nie powiedzieć wprost, kłamstwo. Są scenariusze, gdzie czekać trzeba 20 minut i więcej.

Cytat: "hexy"
Nie wie jak uruchomic lokomotywe? Pogrzebie troszke w sieci, poczyta, zapozna sie z zasada dzialania


I nic mu to nie pomoże, jak nie będzie znał klawiszologii. A z pliku CzytajTo się nie dowie niczego. Z miniFAQu na witrynie też nie, zresztą tam jest jeszcze mniej informacji niż w CzytajTo.

Cytat: "hexy"
a nie "pana z IDG", ktoremu wszystko trzeba podac jak na dloni, bo inaczej zalamie rece i napisze jakies "be" na temat Maszyny. Tak wiec - to jest SYMULATOR.


Ludzie... daliście to swoje cacko do oceny panom z IDG. Nie rozumiem po co, skoro to przeznaczone jest tylko dla wybrańców. Oceniono MaSzynę jako GRĘ. Dlaczego pijecie do mnie, że to ja mam takie a nie inne poglądy? To nie są poglądy moje... Czy to tak trudno zrozumieć, że świat, od którego oczekiwaliście oceny Waszego dzieła, zakwalifikował je do kategorii gier?

Czytałem na Forum odezwę, aby wchodzić na stronę IDG i głosować na MaSzynę. A wiecie, na co w ten sposób głosujecie? Na GRĘ.... Przeczytajcie dobrze!

  • Gość
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Września 2004, 03:54:21 »
Cytat: "mw158979Natomiast  poradnik do symulatora maszyny do pisania nijak sie ma do tegoz klimatu. W przypadku programu uzytkowego moze by byl wlasciwy, ale jak wiecie (w wiekszosci)  MaSzyna to nie tylko M-bajty kodu, modele i inne pliki. To rowniez jest nasze zaangazowanie, nasze grono, forum i "to cos" zwane klimatem.[/quote


Mw158979, odpowiedz szczerze na dwa pytania:

- po co Iwan, o ile rozumiem ktoś w rodzaju administratora tej witryny, napisał poradnik podobny do mojego: http://www.eu07.pl/przejazd/

(tylko uważaj, co napiszesz, zebyś nie dostał bana)

- dlaczego o tym poradniku nie ma wzmianki na stronie głównej witryny

A dla porządku spytam także, czy ShaXbee'ego też tak samo podsumujesz, jak mnie? (http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=1470)

Kogo jeszcze podsumujesz, że to co robi, ma się nijak?

I przy okazji: poradnik ShaXbee'go nazywa się "jak ruszyć lokomotywą". Wpiszcie sobie te słowa do wyszukiwarki witryny - niczego wam nie znajdzie. Wyszukiwarka jak widać też jest do....

To tak a propos wypowiedzi, że tu można cokolwiek znaleźć.

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Września 2004, 09:18:43 »
Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
"jak ruszyć lokomotywą". Wpiszcie sobie te słowa do wyszukiwarki witryny - niczego wam nie znajdzie


Moze ja mam inny internet bo mi znalazlo... Dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu. Jesli ktos chce ("chce" a nie "musi" jakzes to Grzegorzu ujal w jednej ze swoich wypowiedzi) to rzetelna instrukcje do symka napisze i gdzies za wiedza autorow zamiesci. Z tym nie powinno byc problemu i przedewszystkim taki szum jest niepotrzebny. A co do "udoskonalen" to jest tak jak jest i zbyt wiele w tej wersji symka sie nie zmieni. proponuje EOT

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Września 2004, 10:01:07 »
Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Jest skomplikowane, bo nie wszystko jest napisane. Pokaż mi, gdzie jest napisane w dokumentacji, że trzeba podnieść pantograf? I przede wszystkim, czym to zrobić? Właśnie o to mi chodzi: tu panuje bałagan nie do opisania.


Pokazać? Z miłą chęcią.
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=1470


Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

To po co w ogóle AI? Weź i wywal mądralo całkiem....


Wiesz... AI, które prowdzi inne pociągi by się przydało. A AI, które rusza, hamuje i uruchamia lokomotywę za prowadzącego jak najbardziej trzebaby było wywalić (ale tego na szczęście nie ma, więc nie ma czego wywalać).

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Moja propozycja jest taka: skoro można pozwolić dać komputerowi możliwość kierowania pociągiem, powinna być możliwość odebrania mu tych sterów w dowolnym momencie.
Może Tobie taka możliwość nie jest potrzebna, a czy pomyślałeś o tym, czy innym się przyda? Przeceiż Ty nie musisz włączać Q - weź i skrytykuj autorów, że w ogóle to Q dodali!!!


No fakt, ja tego nie potrzebuję. Krytykować autorów nie zamierzam, zamierzam krytykować pomysły jak powyżej. Do bezmyślnej jazdy służy Bd.bat


Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Chcę, aby użytkownik programu miał możliwość ustawienia stopnia trudności. Jak wolisz - stopnia zaangażowania się w symulację.


Po co? To jest (wbrew słowom Twoim - bo sam tego używasz - i ludzi z innych stron, gazet, czy skądkolwiek) symulator. Czy widziałeś, żeby maszynista włączał automechanika (dla niewtajemniczonych - taki odpowiednik autopilota w samolotach ;) ), który ma znajomość szlaku, ewentualnie potrafi odczytywać wskaźniki stojące przy torach?

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Ale w nowych nie ma, więc co mi tu... mieszasz.


W dziale Download znajduje się OFICJALNA wersja z 22. lutego 2004. Tam też nie ma?  

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Nie jak tak mówię, tylko panowie z IDG. Z witryny, gdzie zgłoszono MaSzynę do oceny. Więc masz coś do tego, to gadaj z nimi, nie ze mną.


Kilka postów wyżej napisałeś: "Stąd moje propozycje, aby tę grę uatrakcyjnić. "  I jakoś nie widzę tam wyrazu "symulator" lecz wyraz "gra". Hmmm?

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Popatrz, kolego, jaki jesteś obrzydliwie dwulicowy.


Okropne, prawda?

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
A czy w prawdziwej lokomotywie można wcisnąć Q i oddać stery komputerowi? A czy można wcisnąć F4, zamienić się w ducha i latać po całej planszy?


F4 jest odpowiedzią na wołanie użytkowników. Q po co jest? A tego nie wiem, ciekawi mnie, czy ktokolwiek z tego korzysta.

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
Żaden symulator, choćby najlepszy, nie będzie nigdy wiernym odbiciem rzeczywistości. MaSzyna nie tylko nie jest takim odbiciem, ale jak widzę z każdą wersją coraz bardziej przestaje być (F4 wprowadzono zdaje się dopiero w lipcu, myle się?). I bardzo dobrze! Widzę, ża programiści myślą jednak podobnie jak ja, a nie jak Ty. I powiem Ci, że bardzo się z tego cieszę.


Chcesz porównywać F4 do ruszania przez komputer i przejmowania nastawnika jak już nie będzie co robić? Gratuluję dobrego samopoczucia.

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
Tak, ja się nauczyłem.  


No i fajnie, czyli jednak się da.

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
A ile mnie to nerwów kosztowało. Tak to jest jak takim ludziom jak autorzy tej witryny nie zależy na utrzymaniu porządku. I tak to jest, jak autorzy mają gdzieś użytkownika i olewają pisanie dokumentacji. Nie chce im się nawet dopisać do pliku CzytajTo jednej jedynej linijki, że dodali obsługę pantografów i że trzeba nacisnąć odpowiednią kombinację klawiszy, aby wystartować.


Początki zawsze są trudne, nigdzie nie jest napisane, że nauka jazdy lokomotywą - nawet tą wirtualną - jest prosta, łatwa i przyjemna. JEdnemu to przychodzi łatwiej, drugiemu trudniej, ale jeśli komuś zależy to opanuje jazdę i za jakiś czas będzie śmiał się z błędów, które na początku popełniał. Link do instrukcji podałem wyżej.

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
I powiem Ci coś jeszcze: ten gość co go wycięli z opinii na IDG napisał, że ta witryna wygląda, jakby ją robili naćpani. I zapewniam Cię, że nie miał na myśli layoutu, tylko dostęp do informacji (a właściwie brak takowego).


Nie wiem co miał na myśli, nie interesuje mnie to, podobnie jak to, że powiedział "że ta witryna wygląda, jakby ją robili naćpani".


Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
Tak, amen, bo tacy ludzie jak Ty uważają się za wszechwiedzących. Oczywiście, tylko oni mogą mieć rację, więc amen.


Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
Nie amen, kolego. Tacy ludzie jak ja muszą sprzątać ten bałagan, co narobili inni. Chcesz, to sobie poczytaj moje dzieła: http://www.shaxbee.net/maszyna/doc/sygnalizacja.html
http://www.shaxbee.net/maszyna/doc/elementarz.html


Sygnalizację przeglądałem. A co do zdania, że "tacy ludzie jak Ty muszą sprzątać ten bałagan"... Powstrzymam się od komentarza...

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
Możesz skrytykować jak chcesz, a najlepiej sam napisz lepsze. I policz, ile tam jest informacji, których nie ma w tej tak zwanej dokumentacji(hahaha), która jest dołączona z programem.


Mogę krytykować i zamierzam to robić, jeśli coś w mojej opinii będzie na to zasługiwało. Nie zamierzam przy tej okazji szydzić z innych.

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
Dobra, Panowie. Skoro to program pisany przez maniaków i dla maniaków, nic tu po mnie. Róbcie sobie co chcecie, lekceważcie innych ludzi, ich pracę, ich pomoc i ich zdanie, jak wam nie zależy i jak uważacie, ze tylko wasza opcja jest jedyna słuszna. To w końcu wasza sprawa, nie moja. Żegnam.


To jest Twoja decyzja. Życzę powodzenia w dalszym życiu.

  • Gość
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #22 dnia: 07 Września 2004, 11:24:58 »
Cytat: "|andy|"
Do bezmyślnej jazdy służy Bd.bat

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Ale w nowych nie ma, więc co mi tu... mieszasz.


W dziale Download znajduje się OFICJALNA wersja z 22. lutego 2004. Tam też nie ma?


Słuchaj |andy|, może uważasz inaczej, ale ja nie chcę się tu naprawdę z Tobą kłócić. Ale powiedz mi, dlaczego nie masz dla mnie choć tyle szacunku, aby sprawdzić coś, o czym piszesz? Powiedz, czy to naprawdę tyle kosztuje?

W WERSJI 220204 NIE MA ŻADNEGO BD.BAT.

Mam Ci przysłać na pocztę te trzydzieści parę mega, abyś się przekonał, że z nas dwóch to ja mówię prawdę?

Dobra, mam konstruktywną propozycję. Kończmy tę dyskusję, bo ja przynajmniej naprawdę nie uważam ją za zabawną. To przykre, że trafiłem na ludzi tak wrogo nastawionych do wszelkich propozycji wykraczających poza ich własny punkt widzenia.

Ale najbardziej przykre jest to, że ludzie tu są tak pewni swego. Mnie uczono, że jak się z kimś nie zgadzam, powinienem najpierw sprawdzić swój argument. Albo grzecznie przeprosić i przyznać rację oponentowi.

Dlatego zgadzam się: EOT. Chciałem tylko po raz kolejny pokazać, że trudno z Wami panowie dyskutować, bo argumenty, którymi się posługujecie nie polegają na prawdzie.

Proponuję wracać do czegoś bardziej konstruktywnego. Ja zabieram się za udoskonalenie moich przewodników (nie chcecie, nie czytajcie), może zrobię jakąś trasę, albo spróbuję pomóc w poprawie błędów istniejących tras.

Moze jeszcze tylko jedno słowo tytułem wyjaśnienia. W pewnym momencie wykrzyczałem tu wręcz, że znapisałem 2 strony, co znów nie jest jeszcze wcale powodem do chwalby. A wiecie dlaczego w ogóle poruszyłem ten temat? Bo jakbym nie mógł się wykazać czymkolwiek, to padłby argument, że jak chcę coś zmienić, to mam się sam za to zabrać, przestać kogoś tam wkurzać nachalnością i EOT. Tak miło przyjmuje się tu gości... Nie wierzycie? przejrzyjcie forum...

Ale zresztą, co ja mówię... Na pewno Waszym zdaniem wszyscy są tu życzliwie przyjmowani... OK, nie mam ochoty po raz kolejny udowadniać, kto nie umie czytać i kto ma nadmierną fantazję. Dajmy spokój, EOT.

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #23 dnia: 07 Września 2004, 12:08:02 »
Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Słuchaj |andy|, może uważasz inaczej, ale ja nie chcę się tu naprawdę z Tobą kłócić. Ale powiedz mi, dlaczego nie masz dla mnie choć tyle szacunku, aby sprawdzić coś, o czym piszesz? Powiedz, czy to naprawdę tyle kosztuje?

W WERSJI 220204 NIE MA ŻADNEGO BD.BAT.

Mam Ci przysłać na pocztę te trzydzieści parę mega, abyś się przekonał, że z nas dwóch to ja mówię prawdę?


Dlaczego nie masz dla mnie choć tyle szacunku, aby dostrzec ? (znak zapytania) na końcu wypowiedzi? Jeśli nie ma Bd.bat to sorry za miesznaie.

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Dobra, mam konstruktywną propozycję. Kończmy tę dyskusję, bo ja przynajmniej naprawdę nie uważam ją za zabawną. To przykre, że trafiłem na ludzi tak wrogo nastawionych do wszelkich propozycji wykraczających poza ich własny punkt widzenia. (...)  


Tak, ktoś się z Tobą nie zgodził to obrażony zabierasz zabawki i wychodzisz z piaskownicy. Na odchodne powiedz mi tylko (bo nie odpowiedziałeś na to pytanie) na jakiej podstawie uważasz, że
 "Tak, amen, bo tacy ludzie jak Ty uważają się za wszechwiedzących. Oczywiście, tylko oni mogą mieć rację" zaliczam się do takich ludzi jak ci opisani w zacytowanym zdaniu.


Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Ale najbardziej przykre jest to, że ludzie tu są tak pewni swego. Mnie uczono, że jak się z kimś nie zgadzam, powinienem najpierw sprawdzić swój argument. Albo grzecznie przeprosić i przyznać rację oponentowi.


To dlaczego nie przeprosiłeś za to, że zapierałeś się, że nie używasz określenia "gra" w stosunku do symulatora?

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Dlatego zgadzam się: EOT. Chciałem tylko po raz kolejny pokazać, że trudno z Wami panowie dyskutować, bo argumenty, którymi się posługujecie nie polegają na prawdzie.


IMO nie jest łatwo dyskutować z kimś, kto na słowa krytyki się obraża. Ale po co ja to piszę, zaraz będzie, że "jestem dwulicowy i wydaje mi się, że wszystkie rozumy pozjadałem".

Cytat: "Grzegorz Jagodziński"

Proponuję wracać do czegoś bardziej konstruktywnego. Ja zabieram się za udoskonalenie moich przewodników (nie chcecie, nie czytajcie), może zrobię jakąś trasę, albo spróbuję pomóc w poprawie błędów istniejących tras.


Powodzenia.

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Września 2004, 11:07:18 »
Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
Oto garść moich propozycji dla rozwoju MaSzyny

...


Odpisuję dopiero teraz, ponieważ byłem trochę zdystansowany (na jakieś 10tys. km :)
Na wstepie chciałbym podziękować za trud włożony w znalezienie błędów w dokumentacji i zrobienie podręczników dla początkujących.
Przykro mi też że dyskusja przerodziła się w przepychankę - niestety fani symulatora wypowiadający się na forum starają się być czasem bardziej papiescy od papieża.
Przy okazji pragnę zapewnic, że bałagan w dokumentacji czy też odsyłanie do dokumentacji prawdziwej lokomotywy nie są przejawem arogancji twórców.
1. jest to projekt amatorski, tworzony hobbystycznie przez wiele osób w ramach wolnego czasu.
Ponieważ zasoby wolnego czasu są ograniczone, nie można zrobić wszystkiego - wolimy skupić się na pisaniu od nowa kodu programu (bo ten co jest jak działa każdy widzi) niż na pisaniu porządnej dokumentacji do starej wersji - po prostu takie mamy priorytety.
Sam pan stwierdził, że może pomóc w porządkowaniu dokumentacji, ale programistycznie raczej nie - no i właśnie takiego podejścia od strony użytkowników oczekujemy, żeby uzupełnili jakieś luki albo znależli błędy, lub przynajmniej przeczytali to co już jest napisane.
Niestety, zabawa w helpdesk oraz w skrupulatne prowadzenie dokumentacji to nie jest moje hobby, ale jeśli ktoś to lubi robić to bardzo popieram.
2. odnośnie akademickij sprzeczki zy to gra czy symulator - bez watpienia projekt jest robiony dla zabawy a nie profesjonalnie, ale dla zabawy mozna też łowić ryby a nikt nie nazywa tego grą.
W grze, jak sama nazwa wskazuje, mozna coś wygrać, np. zdobyć jakieś punkty.
Oczywiście wprowadzenie jakiegoś score to nie jest jakiś duży problem (pomijając błedy w obecnym kodzie), ale po prostu mamy inne priorytety.
Symulacja (udawanie, upadabnianie) ma na celu maksymalnie realistyczne modelowanie czegoś realnego, w tym przypadku lokomotywy.
Oczywiscie nigdy nie bedzie całkowicie realne, w EU07 nie ma zadnej klawiatury (chociaż w nowoczesnych pojazdach zagranicznych owszem).
W nowej wersji sterowanie manipulatorami bedzie się odbywać również za pomocą myszy, co znacznie ułatwi obsługę (podobne rozwiązanie było w projekcie Black5 - uruchomiłem parowóz bez zagładania do instrukcji, tylko musiałem się przyzwyczaić do ruchu lewostronnego).
2b.
Co do AI to nie jest to wcale takie nierealistyczne - każdy maszynista powinien dokonać tzw "zapoznania szlaku" i przejechac trasę po raz pierwszy w charakterze obserwatora.
2c. O klawiszu F4 to nawet nie wiedziałem że tak działa, zapewne został wprowadzony aby zadośćuczynić fali zapytań "jak zmienić kamerę".
Jest to odstępstwo od realizmu któremu osobiście jestem przeciwny ale szanuję demokrację i nie zamierzam iść w zaparte.

3. odnośnie pomysłow z ustawianiem czasu to obecnie raczej jest to trudne ale w nowej wersji mam nadzieję że się uda tak zrobić moduł Virtual Dispatcher żeby poustawiał pociągi w danym momencie według swojego rozkładu jazdy.
Docelowo mam nadzieję zrobić rozkład jako teksturę na pulpicie lokomotywy (w nowej wersji można robić zoom myszą żeby się dokładnie przyjrzeć wskaźnikom itp, na jakieś kompromisy trzeba iść pomiędzy realizmem a ograniczoną rodzielczością i wielkością ekranu),
narazie musi wystarczyć Alt-Tab (w końcu trzeba jakoś wykorzystać wielowątkowość windowsów ;)

Co do importu tras z BVE to jest to raczej nierealne (inna filozofia opisu trasy), natomiast porządny edytor jest obecnie na warsztacie i bardzo na niego liczę :-)

Podsumowywując: ogólna linia działania jest taka, żeby nie dublować istniejących już produktów (Train, MSTS, BVE) tylko stworzyć trochę inny produkt - właśnie zajmujący pustawą niszę hiperrealistycznych symulatorów lokomotyw.
Możemy sobie na to pozwolić dzięki temu, że projekt nie jest komercyjny.

Pozdrawiam i dziękuję za interesujący głos w dyskusji (którą ponownie otwieram).

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Re: Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Września 2004, 13:01:22 »
Cytat: "McZapkie"
2c. O klawiszu F4 to nawet nie wiedziałem że tak działa, zapewne został wprowadzony aby zadośćuczynić fali zapytań "jak zmienić kamerę".
Jest to odstępstwo od realizmu któremu osobiście jestem przeciwny ale szanuję demokrację i nie zamierzam iść w zaparte.

Może ja cie przekonam.
1. Wreszcie można wyjść z lokomotywy, usiąść na ławeczce (zapalić papierosa się jeszcze nieda), albo zajżeć pod spód loka i sprawdzić czy niema przecieków, czy klocki są w dobrym stanie, czy nawet pójść po pracy do bufetu na obiad itd.
2. Na niektórych stacjach np. Kraków-Mydlniki maszynista po przyjechaniu z bruttem z braku manewrowych sam odczepia loka i podczepia się do innego składu. To wymaga wyjścia z pudła na zewnątrz. Mam nawet propozycje żeby podczepianie i odczepianie skłądu dało się przeprowadzić tylko po wyjściu z loka czyli F4. Będzie to bardziej realistyczne niż wykonywanie tej czynności siedząc w kabinie ;). Idąc dalej (raczej daleko w przyszłość) można by pomyśleć o przesiadkach, tzn. przyjeżdrzamy na stacje główną i odstawiamy loka na bocznice lub do szopy, wysiadamy i idziemy do dyspozytora. Dostajemy rozkaz przejąć inną maszyne więc idziemy do niej, wsiadamy i mamy inną misje bez wychodzenia z programu.

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Września 2004, 13:34:12 »
Wychodzenie z lokomotywy - OK, ale na postoju a nie lewitowanie w czasie jazdy obok.
Nawiasem mówiąc podczas łączenia/rozłączania lokomotywy maszynista musi być w kabinie.
Nierealistyczne jest nie to że jesteś w kabinie tylko to że musisz nacisnąć Ins/Del zamiast słuchać rozkazu przez radio "dociśnij".
Mam nadzieje że w nowej wersji VD sobie z tym poradzi.
Co do oglądania lokomotywy z zewnątrz, to zamiast lewitacji (która wiąże się z przenikaniem przez ściany, oglądaniem dekoracji od niewłaściwej strony itp) proponuję zrobić możliwość przełączania się w locie pomiędzy poszczególnymi "postaciami" AI - oczywiście taka możliwoc byłaby tylko w trybie singleplayer.
Wtedy można by model umieścić "pieszego" AI gdzieś na wiadukcie czy innym ciekawym miejscu i przełączyć kontrolę postaci na niego aby jego oczami popatrzeć na skład (postać do tej pory sterowana przejmowana jest przez AI).
Daje to lepszą kontrolę scenarzysty nad tym co jest oglądane a co nie, co bezpośrednio wpływa na optymalizację trasy (ilość i stopień uprosczenia budynków itp).

Pozdr,

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Września 2004, 13:58:44 »
Nie tyle musi co powinien być w kabinie. Ale mnie chodziło o sytucje jaka często ma miejsce z bruttami gdzie maszynista sam robi za manewrowego. Sprzęg elektryczny (nie wiem czy jest sens go symulować) podłącza i rozłącza wyłącznie maszynista ze względów bezpieczeństwa. Apropo sprzęgów, w symulatorze po odłączeniu lokomotywy sterowanej w trakcji ukrotnionej nie da się zpowrotem podłączyć sprzęgu sterowania ukrotnionego. Można by to robić naciskając 3xinsert.

Offline Kakish

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Września 2004, 14:02:17 »
Cytat: "McZapkie"

Wtedy można by model umieścić "pieszego" AI gdzieś na wiadukcie czy innym ciekawym miejscu i przełączyć kontrolę postaci na niego aby jego oczami popatrzeć na skład (postać do tej pory sterowana przejmowana jest przez AI).
Daje to lepszą kontrolę scenarzysty nad tym co jest oglądane a co nie, co bezpośrednio wpływa na optymalizację trasy (ilość i stopień uprosczenia budynków itp).


Zgodze sie tutaj z Mackiem, najlepiej byloby aby trasopisarz poustawial kamery z ktorych mozna by ogladac sobie trase dowolnie, wtedy mamy zachowana kontrole nad tym co widac a co nie, bo zaraz bedzie czemu tam 5km od torow nic nie ma tylko niebo...

Z drugiej strony najbardziej zawsze z zewnetrznych kamer podobaly mi sie kamery ala telewizja czyli gdzies z boku torow gdzie mozna obserwowac jak sklad przejezdza, wtedy nawet kamera mogla by podazac za pociagiem (w tym sensie ze nie zmieniala by miejsca a obracala sie w strone pociagu).
Wyobrazmy sobie jak bylo by super wczuc sie w role kierowcy samochodu ktory patrzy jak przez przejazd przelatuje IC (i mysle tutaj raczej o V=120 niz V=15 jak na niektorych co wymyslniejszych przejazdach), albo w role MK focacego sklad z mostu...
.. lepsze to niz latanie po trasie dowoli

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Września 2004, 15:41:38 »
Czy to oznacza że jadąc sobie EU będę mógł sobie z niej przy 120 wylecieć i popatrzeć na nią z malucha stojącego na przejeździe, a w czasie w którym ja się będę na nią gapił to kontrolę przejmi AI? Jeśli tak to to będzie miało mało wspólnego z realizmem...
Inter City - Polskie Porządne Pociągi