Witam
Napotkałem usterkę w/w lokomotywie.
1. Warunki w jakich zaistniała usterka:
Linia 546 misja EN57 gdzie kibel zamieniłem na skład ET42 + bhp-a+bhp-b.
Oto wpis:
node 900 0 ET42-015-A dynamic PKP\ET42_V1 ET42-015 ET42-A 0 headdriver 55 0 enddynamic
node 900 0 ET42-015-B- dynamic PKP\ET42_V1 ET42-015 ET42-B 0 connected 3 0 enddynamic
node 900 0 a40293 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-A 0 nobody 3 50 Passengers enddynamic
node 900 0 a47901 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-B 0 nobody 0 50 Passengers enddynamic
Prędkość składu ok. 50km/h
Podniesiony pantograf tylny, załączona przetwornica, sprężarka, ogrzewanie składu.
Skład wyluzowany
2. Wystąpienie usterki
W czasie jazdy z prędkością j/w na 0 pozycji nastawnika jazdy postanowiłem przejść na pozycję szeregową bezoporową.
Dałem 1 pozycję następnie poprzez dłuższe przytrzymanie Num+ chciałem ustawić nastawnik od razu na poz. 25.
W tym momencie wystapiła usterka:
-nastawnik doszedł tylko do poz. 19
-wybiło nadmiarowy
- skład zaczął powoli zwalniać jakby był lekko przyhamowany
Zatrzymałem skład i upewniłem się że kran hamulca jest na poz. jazda.
3. Inne objawy
-Po zbiciu nadmiarowego i nastawiania kolejnych pozycji skład nie rusza, a nastawnik dochodzi tylko do 19 pozycji.
- amperomierze wskazują 0. Sytuacja jest taka jakby ciągle była pozycja 0 na nastawniku mimo, że jest nastawiona inna.
- manometr cylindra hamulcowego wskazuje brak ciśnienia mimo że skład jest zahamowany (Num 8 na kranie hamulca). Przy hamowaniu hamulcem dodatkowym działa prawidłowo.
Po przejściu do drugiego członu i ponownym uruchomieniu lokomotywy dalej nie można ruszyć w żadnym kierunku. Objawy j/w. Nie można kontynuować jazdy.
Czy u kogoś wystąpił taki problem i czy jest jakieś rozwiązanie. Mi udało się tą usterkę spowodować 4 razy w taki sam sposób.
Jedyny wniosek to taki, że trzeba załączać pozycje po kolei bo przy dłuższym przytrzymaniu Num+ lok odmówi dalszej współpracy.
Pozdrawiam