Autor Wątek:  Z Wrocławia do Londynu pociągiem  (Przeczytany 7600 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Z Wrocławia do Londynu pociągiem
« dnia: 25 Października 2011, 15:51:45 »
http://www.rynek-kolejowy.pl/28261/DB_Schenker_otwiera_polaczenie_z_Londynu_do_Wroclawia.htm
Cytuj
Jak poinformował „Financial Times”, w przyszłym miesiącu zostanie otwarte stałe kolejowe połączenie towarowe łączące Barking (Wschodni Londyn) z Wrocławiem.
Brzmi to ciekawie. Ma ktoś więcej informacji na ten temat?

Źródło: Rynek Kolejowy.
« Ostatnia zmiana: 26 Października 2011, 15:27:13 wysłana przez REWIZOR »

Offline kamils

  • Wiadomości: 137
  • Wydział SPT
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z Wrocławia do Londynu pociągiem
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Października 2011, 18:13:14 »
Ciekawe jest to, że z tego co napisał Financial Times można wywnioskować, że to jest ich pierwsze regularne połączenie towarowe pomiędzy wyspami a kontynentem:

Cytuj
Christopher Snelling, head of supply chain policy for the Freight Transport Association, said the new service was “very good news” and that the logistics industry had been awaiting the launch of such a service ever since High Speed 1 opened in 2007.

“This gives us a unique chance to get full, European-sized trains into the UK and thus make full use of the whole, trans-European freight network we have available to us,” he said.

Z tego co udało mi się znaleźć, to pierwsze testowe jazdy wagonów towarowych o kontynentalnej skrajni po HS1 DB Schenker przeprowadził w lecie tego roku.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Z Wrocławia do Londynu pociągiem
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Października 2011, 16:32:20 »
Być może za połączeniami towarowymi w ślad pójdą połączenia pasażerskie. To by była rewelacja.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Z Wrocławia do Londynu pociągiem
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Października 2011, 16:37:22 »
Połączenia pasażerskie między Europą kontynentalną a Anglią istnieją od dziesięcioleci. Inną sprawą jest, że poza składami Eurostara żadne składy pasażerskie nie zostaną na tą linię wpuszczone.
Pozdrawiam,
Winger

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z Wrocławia do Londynu pociągiem
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Października 2011, 16:40:38 »
Inną sprawą jest, że poza składami Eurostara żadne składy pasażerskie nie zostaną na tą linię wpuszczone.
A z jakiego to powodu?

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Z Wrocławia do Londynu pociągiem
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Października 2011, 16:43:15 »
Połączenia pasażerskie między Europą kontynentalną a Anglią istnieją od dziesięcioleci.

Miałem raczej na myśli bezpośrednie połączenie. Przykładowo z Warszawy do Londynu. Bo chyba na chwilę obecną takie połączenia nie istnieją?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4096
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1234
Odp: Z Wrocławia do Londynu pociągiem
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Października 2011, 17:07:27 »
W styczniu leciałem tanimi liniami do Londynu z Warszawy. Cena w obie strony wyniosła ok. 500 zł. Po powrocie sprawdziłem na wyszukiwarce połączeń PKP tę samą trasę pociągiem. Cena była podobna. Ale dla zapaleńców taka podróż pociągiem może być interesująca. Oczywiście, nie było to połączenie bezpośrednie, a z przesiadkami.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Z Wrocławia do Londynu pociągiem
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Października 2011, 18:55:37 »
A z jakiego to powodu?

Tabor Eurostara był projektowany specjalnie pod tą linię, tam są wyspecjalizowane systemy bezpieczeństwa, sterowania, komunikacji itp. O ile standardowy tabor towarowy jeszcze może jakoś wepchną (co mnie szczerze dziwi), to składów pasażerskich ze względów bezpieczeństwa nigdy tam nie będzie.
Pozdrawiam,
Winger

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Z Wrocławia do Londynu pociągiem
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Października 2011, 18:58:35 »
Wydaje mi się, że połączenie z wyspami będzie promowe. Tzn. wagony pojadą promem na wyspy.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Z Wrocławia do Londynu pociągiem
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Października 2011, 20:00:43 »
Nie wspominano by wtedy o HS1 w w/w artykule. Zerknąłem na wikipedię i okazuje się, że wymogi bezpieczeństwa dla taboru poruszającego się tunelem będą łagodzone, DB planuje wprowadzenie bezpośrenich połączeń pomiędzy Londynem a Frankfurtem z użyciem ICE3. Żeby było ciekawiej, mniej więcej rok temu ICE3 zawitało już nawet do Londynu. Niemieckie lokomotywy serii 92 prowadziły też już w ramach testów pociągi towarowe.

A więc jednak... Ale na bezpośrednie połączenie pasażerskie z Polską bym nie liczył, nie znajdzie się tylu chętnych by miało to jakiekolwiek uzasadnienie ekonomiczne. Czas jazdy wyniósł by przynajmniej ok. 10 godzin (do Poznania) a ceny były by o wiele większe niż na połączenia lotnicze. Za to przewozy towarowe pomiędzy wyspami a Polską mogą być hitem - ilość towarów przewożonych na tej trasie po drogach jest astronomiczna.

Link do angielskiej wersji artykułu na wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/High_Speed_1
Pozdrawiam,
Winger


Offline TomKot

  • Wiadomości: 61
    • Zobacz profil
    • Moje foty
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z Wrocławia do Londynu pociągiem
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Listopada 2011, 07:57:41 »
Temat dla mnie <3. Byłem tam (ot zapytanie o konkrety skąd dokładnie i o której godzinie będzie jechać do DB Schenker Rail Polska, odp pojawiła się szybko, dopisałem swoją dziewczynę do listy jeszcze i gotowe, nawet poinformowali mnie o zmianie czasu).
Wszystko zaczęło się w Kątach wrocławskich w terminalu kontenerowym firmy Schavemaker. Ku mojemu zdziwieniu zamiast Class 66 stała sobie Ludmiła. Skład był na bocznicy podzielony na pół, ma on długość ponad  530 lub 560 metrów. Jest to 37 wagonów specjalnie przystosowanych do infrastruktury wiktoriańskiej na wyspach. Jest to obniżenie o kilkanaście cm względem standardowych.
Zdjęcie z artykułu GW jest nie wiem skąd (a lok dopiero zmieniany miał być w Deutschland), ponieważ jedyne media obecne tam oprócz aparatu mojego i mojej dziewczyny to pan z Radia Wrocław: http://www.prw.pl/articles/view/18150/do-londynu-w-ponad-50-godzin
Nie było szampana, przecinania wstęgi itp, Był dyrektor Schavemaker, jakaś pani z nim, były 2 osoby od samego pociągu, mechaników nie widziałem, ale był też kierownik działu komunikacji DB Schenker, bardzo fajny gość. Atmosfera była bardzo miła, kawa, ciastka, rozmowy o wszystkim i o niczym.

Skomentuję artykuł w pwr - wycięto dużą część wywiadu.

Dodam też swoje zdjęcia: https://picasaweb.google.com/102432049999144313602/DBSchenkerRailPolskaKatyWrocAwskieBarken

W razie pytań może uda mi się jeszcze na coś odpowiedzieć :P.
Jakieś 2 osoby się zgłosiły jeszcze, ale nie dotarły nie wiedzieć czemu. Pani z telewizji nie dotarła, bo się rozchorowała.
known as a Kitek