Autor Wątek:  L053 - służba osobowy - uwagi  (Przeczytany 12401 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
L053 - służba osobowy - uwagi
« dnia: 02 Października 2011, 18:55:46 »
Misja z osobowym na linii053 jest jak najbardziej godna uwagi. Losowo pojawiące się eventy  zmuszają do ciągłego śledzenia wyświetleń semaforów, przy innych misjach po kilku przejazdach można było jechać prawie że na ślepo. Jednakże mam kilka uwag:
- brak wskaźników przed To
- wskaźniki wskazujące drogę hamowanie, nie wiadomo czemu obrócone są o 180 stopni
- niewidoczne właściwie oznaczniki na trakcji
- brak wskaźników przed przejazdami
- niewidoczne wskaźniki wskazujące prędkość na linii.
Piotpal

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Października 2011, 19:12:46 »
Po pierwsze, wszyscy użytkownicy muszą widzieć różnicę między scenerią a scenariuszem. Ja wziąłem gotową scenerię, a więc trasę, i napisałem na niej scenariusz. Wszystkie elementy są zaczerpnięte z pierwotnej l053, no chyba że ktoś na testach powiedział, by coś pozmieniać - a było tak. Dlatego Twój temat powinien się nazywać: L053-uwagi. To raz. A dwa, przydałyby się screeny, ja zwracam uwagę na błędy na sceneriach i jak mam możliwość to je poprawiam (poprawki wychodzą razem ze scenariuszem). Nie bardzo wiem o czym mówisz. Pamiętaj również, że może się zdarzyć, iż ktoś ukradnie wskaźnik. Bywa i tak na kolei - tak sobie to tłumacz.

- niewidoczne wskaźniki wskazujące prędkość na linii.
Od tego masz SRJP.

Misja z osobowym na linii053 jest jak najbardziej godna uwagi. Losowo pojawiące się eventy  zmuszają do ciągłego śledzenia wyświetleń semaforów, przy innych misjach po kilku przejazdach można było jechać prawie że na ślepo.
By zakończyć pozytywnym akcentem to mogę powiedzieć, że wszystkie kolejne wydane przeze mnie scenariusze będą posiadały zdarzenia losowe, aby właśnie wymusić na maszyniście uwagę. Dzięki za dobre słowo, budujące.


Jeszcze jedno. W MaSzynowych sceneriach jest sporo błędów, to prawda (pomijając Drawinowo). Grupa tworząca dodatki nie jest w stanie nadrobić tych niedopatrzeń. Jeśli jesteś chętny to zawsze możesz pomóc. I to nie tylko informacja dla Ciebie, ale też innych userów, nie bójcie się grzebać w plikach. To nic strasznego, a same korzyści z tego płyną. Szkoda, że wśród Was jest tylu leniuchów, bo to jedyna bariera ;) każdy kiedyś zaczynał i nic nie umiał.
« Ostatnia zmiana: 02 Października 2011, 19:26:49 wysłana przez Benek »

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Października 2011, 20:08:54 »
Czy WOS dołączony do Twojego scenariusza jest aktualny także na innych scenariuszach? Jeżeli tak, wezmę się w najbliższym czasie za poprawki tej linii. Pytanie tylko, czy mamy obecnie wskaźniki, które będą widoczne w nocy?
Piotpal

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Października 2011, 20:13:44 »
Pytanie tylko, czy mamy obecnie wskaźniki, które będą widoczne w nocy?
Odpal sobie jakąś nockę na PC2010 a będziesz miał odpowiedź. Ale żeby już nie przedłużać, tak, wskaźniki są widoczne w nocy.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Października 2011, 20:23:19 »
Czy WOS dołączony do Twojego scenariusza jest aktualny także na innych scenariuszach?
Tak, raczej jest uniwersalny, choć w razie czego dorzuciłem mu w nazwie końcówkę -01.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Października 2011, 19:19:36 »
Czy WOS dołączony do Twojego scenariusza jest aktualny także na innych scenariuszach? Jeżeli tak, wezmę się w najbliższym czasie za poprawki tej linii. Pytanie tylko, czy mamy obecnie wskaźniki, które będą widoczne w nocy?

Jak już wspomniał kolega, WOS jest pisany pod linię, nie konkretny pociąg.

Co do zdarzeń losowych, to jest to super sprawa. Benek, a może by tak... np. czasem jazda lewym torem? Lub np. jedziemy towarem i inny ma defekt i ściągamy to. Oczywiście losowo... tylko nie wiem na ile to możliwe?
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Października 2011, 19:59:11 »
Nie jest to trudne do zrobienia. Jak chcesz pojeździć lewym, to pobierz tlk-1. Najpierw chciałbym skończyć scenariusz z burzą i innymi rozmaitościami, jednak póki co mam s1, bo coś pioruny źle się wyświetlają.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Października 2011, 01:17:59 »
Cytuj
Po pierwsze, wszyscy użytkownicy muszą widzieć różnicę między scenerią a scenariuszem.
To wyjaśnij jeszcze @Benek, dlaczego do scenariusza wpakowałeś niemal całą scenerię L053? Dlaczego dajesz w folderze /sluzba_en57 osobne pliki l053_lasy_en57.scm , l053_drogi_en57.scm , l053_reszta_en57.scm , l053_trakcja_en57.scm , l053_teren_en57.scm? Zmieniałeś coś w plikach scenerii? Zaincludowałem wpisy oryginalne i  twoje na oddzielnych paczkach, osobno uruchomiłem, i nie widzę jakichkolwiek różnic w scenerii. Przecież do scenariuszy nie zmienia się drzewek czy budynków. W załączniku plik .scn , na którym sprawdzałem zmiany scenerii.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Października 2011, 08:03:07 »
Jakbyś miał starego kompa, który to uruchamia l053 po 10 minutach, a często się przy tym restartuje, to wolałbyś jednak wykomentować wiele z tych plików, aby pozostawić tory, semafory i wskaźniki ograniczeń. Obawiając się, że np. takie lasy zawierają też inne pliki (np. wskaźniki) podzieliłem toolem Mariusza paczkę na pliki tematyczne. Gdyby się okazało, że jeszcze będę pisał na tej linii scenariusz, to oczywiście wtedy podesłałbym już tylko tory i eventy. Ot cała tajemnica.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Października 2011, 08:25:05 »
Nadal Ciebie nie rozumiem, albo na odwrót;)

Zakładam, że korzystasz z 3ds Max'a. I że zaczynasz robić scenariusz. Otwierasz więc sobie pliki l053, powiedzmy że na razie wszystkie, żeby móc się zorientować co gdzie jest itp.
Potem dokonujesz zmian na potrzeby scenariuszy, tj. nazywasz tory, przypisujesz eventy itp. Przypuśćmy że scenariusz już jest, bez błędów i tak dalej, i chcesz go teraz zapisać.

I tu jest to, co wyjaśni zagadkę.
Co Ty teraz robisz? Bo z tego co widzę, niepotrzebnie zapisujesz całą scenerię do jednego pliku, który sobie potem dzielisz toolsem.

Bo tak to powinno wyglądać od początku:

Otwieramy w 3ds po kolei pliki scenerii, ale jako kolejne layery, aby nie było pomyłek z tymi innymi plikami o których wspomniałeś.
Po zmianach, zaznaczamy wszystkie pliki należące do konkretnego layera, np. misja1_tory.inc , i zapisujemy jako plik .inc w folderze /sluzba_en57. Analogicznie z innymi layerami, ale tylko tymi, na których są zmiany. Po zapisaniu misji, otwieramy nasz plik .scn , includujemy nasze pliki. Includujemy tez oryginalne pliki których brakuje, np te lasy.

I w ten sposób mamy nowe pliki .inc, ale tylko te ze zmianami, resztę dodajemy oryginalną.

Mam nadzieję, że jest w miarę zrozumiale:)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Października 2011, 08:37:34 »
Heh, do pisania scenariusza używam tylko notatnika i startera Ra, który to daje mi podgląd scenerii. Aby szybciej wgrywać w nim zaincludowane pliki, to usuwam teren. Przecież nie są mi potrzebne trójkąty terenu, lecz tylko tory, semafory i wskaźniki. Reszta jest zbędna, gdy chce się podejrzeć/napisać scenariusz. Dodatkowo wykomentowanie większości elementów powoduje, że sceneria szybciej się ładuje, a przy pisaniu scenariusza trzeba to zrobić około pół tysiąca razy.

Twój błąd polega na tym, że uważasz, iż scenariusz pisze się w maxie. Dodatkowo nie wziąłeś pod uwagę, że co chwilę trzeba sprawdzać czy dobrze napisałeś jakiś fragment. Co więcej, jak zastosuje się eventy prawdopodobieństwa, to dany fragment trzeba odpalać tyle razy ile jest alternatyw. Ale to nie koniec, gdyż często jest tak, że po odpaleniu scenariusza okazuje się, że coś źle poszło. Wtedy trzeba wyłączyć symulacje i znów poprawić, i znów załączyć, i tak w koło macieju.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Października 2011, 08:46:24 »
Oczywiście wiem, że scenariusze można pisać w innych programach, a nawet najczęściej tak jest. A co do podglądu zmian to przy edycji maxem robi się to bardzo szybko- to nie jest tak, że się w nim tworzy coś od początku do końca i dopiero można sprawdzać. To tak odnośnie maxa:)

Powracając do Twojej edycji notatnikiem i starterem.
A więc includujesz sobie do startera tylko pliki torów, semaforów i wskaźników. Edytujesz je, zapisujesz do swojego folderu. I to zasadnicze pytanie- po co odrębne pliki lasów i tym podobnych? Przecież brak w nich zmian. Czemu nie jest tak, jak w podesłanym przeze mnie pliku? Rozumiem, że w plikach torów może być jakiś budynek, ale tak samo jest w oryginalnym pliku.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Października 2011, 08:56:23 »
W l053 masz pliki, które posiadają większość elementów w sobie, np. linia053-sluzba-5.scm. Jeślibym użył taki plik do pisania scenariusza i jego odpalania (500 x), by przeprowadzić testy, to na samo czekanie załączenia scenerii czekałbym około 60-80 godzin. Rozumiesz już? Ja przecież też testuję paczkę przed puszczeniem jej do publikacji. Po prostu w l053 nie było wcześniej scenerii, której zaincludowane pliki byłyby podzielone tematycznie. Głównie by zyskać na czasie stosuje się ten zabieg. Przy okazji jest estetyczniej i dla mnie przejrzyściej.

Tak naprawdę to wszystkie pliki w paczce powinny być podzielone na tematyczne. Wtedy łatwiej edytować poszczególne elementy, jak np. wskaźniki W27, które w obecnej paczce nie wszędzie są.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Października 2011, 09:01:18 »
No przecież są pliki do pierwszej misji, podzielone tematycznie, czyli misja1_drogi.inc itp. Bo w przypadku korzystania z tych poplątanych plików .scm to rzeczywiście najlepiej to robić tak jak Ty.

Cytuj
Tak naprawdę to wszystkie pliki w paczce powinny być podzielone na tematyczne. Wtedy łatwiej edytować poszczególne elementy, jak np. wskaźniki W27, które w obecnej paczce nie wszędzie są.
Właśnie. W przeciągu trzech dni w testach ukaże się coś, co Ciebie i innych bardzo uszczęśliwi;)

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Października 2011, 19:38:35 »
Jeżeli komuś, tak jak mi, nie wyświetlają się wskaźniki w tej misji, należy kliki .inc wskaźników z katalogu Scenery umieścić w podfolderze ip
Piotpal

Offline djkubek

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Października 2011, 20:21:45 »
Mi w tej misji wogóle nie ładuje się tekstura jednostki. siwy klocek, tekstury mijanych pociągów też.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Października 2011, 20:24:14 »
Może ma to związek z tym, że w paczce nie ma jawnych rozszerzeń. Ale z kolei exe powinno o to zadbać. Chyba, że jeździcie na starym exeku.

Offline djkubek

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Października 2011, 22:10:11 »
Wlasnie na najnowszym 1.3.253.231 nie wiem o co kaman.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Października 2011, 22:11:25 »
Djkubek, chodzi o EXE a nie o RAINSTED.

Offline djkubek

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Października 2011, 22:12:48 »
No exe wersja 231 - podałem pełny numer co wyświetla się w windzie. Rainsted mam 1.0.99.8528

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Października 2011, 07:54:10 »
Mi w tej misji wogóle nie ładuje się tekstura jednostki. siwy klocek, tekstury mijanych pociągów też.
Przede wszystkim drogi kolego to za mało informacji. Proszę o podanie na jakiej paczce występuje u Ciebie ten jak to nazwałeś siwy klocek i log załącz.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline djkubek

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Października 2011, 12:35:28 »
Sawi, piszę w temacie "L053 - służba osobowy" więc i piszę o tej trasie.

Problem rozwiązałem metodą prób odpalania z różnymi opcjami, tekstury pociągu wczytało jak wyłączyłem zapis do pliku tymczasowego. Z tym nowym exe odpalać wszystkie trasy z tą opcją wł. czy wył. ?

Jeśli się zaznaczy tą opcję to pociąg wygląda tak:

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Października 2011, 12:40:24 »
l053-sluzba-osobowy to nie jest trasa człowieku :)

Offline djkubek

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Października 2011, 12:48:18 »
Ok zwracam honor, ale jest tam jedyna do grania en57-082ra więc myślałem, że to oczywiste.
To jak z tą opcją? Włączać czy wyłączać? Bo mam też problem w l053-sluzba-brutto-posp i nie wiem czy to tez przez to...

Dojeżdżam do jakiejś stacji i czekam pod semaforem nie wiadomo na co (po mojej lewej świeci semafor zielony dla teoretycznie pociągu, który by miał mnie minąć ale brakuje mi cierpliwości by się go doczekać po 15 minutach).

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Października 2011, 12:52:12 »
Tam trzeba czekać właśnie około 15 minut.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Października 2011, 20:01:51 »
@Benek, a czy to nie wina EXE? Ja stojąc przed tym semaforem (na test) 30 minut, AI nie raczył ruszyć ze swojego punktu startowego, a korzystałem z EXE 212. Na EXE 162 wystarczyło że poczekałem ok. 7 minut i AI przejechał.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Października 2011, 20:04:18 »
Tak, jeśli tak, to jest to błąd exeka. Trzeba by przesunąć AI lub zmienić mu prędkość początkową.