« Odpowiedź #6 dnia: 27 Października 2011, 00:45:42 »
Nawiązując do tematu powrotu połączeń pasażerskich na trasę od Zgierza do Łowicza chciałbym powiedzieć co nie co o stronie technicznej rewitalizacji linii. Mianowice od Zgierza obecnie prędkość drogowa wynosi 80km/h natomiast typowa rozkładowa dla pociągu towarowego to 60km/h. Czasowo otworzono zamknięty jakiś czas temu posterunek ruchu -Glinnik. Wjazd i wyjazd odbywa się tam obecnie na sygnał zastępczy podobnie jak wyjazd ze Zgierza w tym kierunku. Trochę zawiodłem się na PLK ponieważ sądziłem, że jak już wzięli się za linię to zrąbią ją raz a porządnie. Niestety wygląda to tak, że zerwali stary tor i położyli nowy bez naprawy przepustów przez co jest gro ograniczeń z tego powodu. Dzisiaj widziałem, że w Glinniku robili tor dodatkowy oraz perony także prace gdzieniegdzie trwają i to do nawet dość późnych godzin. To co również zwróciło moją uwagę to to, że mimo wymiany nawierzchni torowej nikt nie zadbał o to aby poprawić geometrię oraz profile toru na łukach przez co jadąc 6 osiową maszyną czuć jak lokomotywa bardzo ciężko wpisuje się w łuki i "gryzie" szyny. W załączniku (jako ciekawostkę) przesyłam rozkaz pisemny "O" na odcinek od Łodzi Kaliskiej do Łowicza Głównego.
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76