Żeście się przyczepili do tego podwozia.
Jeśli już ma być samolot który startuje i ląduje, to nie ma potrzeby robienia animacji. Przykładowo:
Jakiś tam samolot zbliża się do lotniska, przypuśćmy, że jego prędkość to 200-250km/h. Tymczasem, my jedziemy lokomotywą z jakąś tam prędkością, no, niech będzie 80 km/h. W linii prostej z lokomotywy do samolotu jest tak z 500-1000 metrów. Tutaj dodam, że samolot podwozie wypuszcza nie w ostatniej sekundzie, a jakiś tam kawałek przed lotniskiem, powiedzmy że na ostatniej prostej (nie jestem specjalistą od aeronautyki, są to więc wartości ,,na oko"). Wobec tego, przy odległości rysowania w MaSzynie, my nawet byśmy nie widzieli tego wysuwania podwozia. A co tu dopiero mówić, gdy nasza lokomotywa jest w ruchu, a my musimy jeszcze obserwować szlak, a są i jeszcze inne czynniki zakłócające, jak chociażby mgła.
Wobec tego, lepiej zrobić model samolotu ze stale wysuniętym podwoziem, i jedną awionetkę, która już konstrukcyjnie ma stale wysunięte podwozie- zresztą tak napisałem w ostatnim poście.
Proponuję się lepiej zastanawiać co robić z niewidzialnymi semaforami.
Skoro do drogi nie można przypisać eventu, tor samolotu trzeba będzie zrobić z toru niewidzialnego. I teraz z prędkością- gdzie w pliku semafora ustawia się prędkość dla danego sygnału? Są jakieś instrukcje dotyczące plików semaforów? Bo przecież samolot nie będzie podchodził do lądowania 60 km/h.
Dodane później:
Tymczasem użyłem modelu Boeing 737. Ma on stale wysunięte podwozie. Oteksturowałem go (chociaż to może za dużo powiedziane o kolorach w Paint).
Są dwa problemy:
1.Okna po prawej są przezroczyste, chociaż są oteksturowane. Obracanie plane w modelu nic nie daje.
2.Samolot jest bardzo duży (rzecz jasna w MaSzynie rozmiar oryginalny), co powoduje że model widać za późno. Czy można zmienić odległość rysowania jednego modelu?
3.Jeśli model zyska aprobatę, to zajmę się lepszym teksturowaniem, aby można było dodać choćby to wspomniane malowanie DB.