Autor Wątek:  Samoloty na scenerii  (Przeczytany 17670 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #30 dnia: 21 Września 2011, 16:08:30 »
Można również zrobić taką scenerię że dowozimy paliwo lotnicze na lotnisko.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #31 dnia: 21 Września 2011, 16:11:37 »
Dzięki temu, że samolot porusza się po trasie można wymodelować lotnisko ze startującym i lądującym samolotem (tor zapętlony, punkt startowy na pasie - lata temu widziałem takie rozwiązanie w jakiejś gierce). Myślę, że byłoby to zdecydowanie ciekawsze niż oglądanie samolotów na wysokościach przelotowych. Moim zdaniem dla samolotów poruszających się na dużych wysokościach spokojnie wystarczyłoby plane z teksturą samolotu i np. smug kondensacyjnych. Sam samolot na 10km chyba nie rzucałby się w oczy tak bardzo, żeby warto było go robić.
Tak, albo nawet zrobić niewidzialne semafory dla samolotów, które przy podejściu na pas spowalniają samolot, a na pasie go hamują całkowicie:)

Offline 333Wojtas333

  • Wiadomości: 191
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #32 dnia: 21 Września 2011, 16:17:46 »
Jestem tylko ciekaw, czy dałoby radę chować/otwierać podwozie, podczas startowania/lądowania

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #33 dnia: 21 Września 2011, 16:58:36 »
Jestem tylko ciekaw, czy dałoby radę chować/otwierać podwozie, podczas startowania/lądowania
Tylko jedno pytanie - po co?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #34 dnia: 21 Września 2011, 17:01:13 »
Niektóre samoloty latają z wyciągniętym podwoziem.

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • pizzapizzapizza
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #35 dnia: 21 Września 2011, 17:04:19 »
Jestem tylko ciekaw, czy dałoby radę chować/otwierać podwozie, podczas startowania/lądowania
Jakby się uparł, to podwozie byłoby jako prowizoryczne drzwi jak w EZT - tylko AI raczej nie ma jeszcze możliwości ich otwierania, i musiałoby się jakoś "naumieć" - ale to chyba jedyne rozwiązanie... I jak napisał @Tyrystor - niektóre latają z wyciągniętym podwoziem, więc można tylko takie samoloty zrobić. ;)
everybody lies

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Września 2011, 17:05:39 »
Przepraszam, to jest symulator pojazdów szynowych czy samolotu? -,-
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Września 2011, 17:11:44 »
Przepraszam, to jest symulator pojazdów szynowych czy samolotu? -,-
Otóż to. Równie dobrze można robić model kokpitu i pilotów.
A przedstawiony samolot jest testowy, nie wiem jak to będzie wyglądało. Zrobi się na przykład dwa samoloty, jedna awionetkę ze stale wysuniętym podwoziem, i jakiegoś większego boeinga. Pożyjemy, zobaczymy.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #38 dnia: 21 Września 2011, 19:02:17 »
Przepraszam, to jest symulator pojazdów szynowych czy samolotu? -,-
To po co są drzewa w scenerii, skoro to nie jest symulator drzew?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #39 dnia: 21 Września 2011, 19:22:43 »
Drzewa nie mają związku z wysuwanym podwoziem samolotu w przypadku MaSzyny.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #40 dnia: 21 Września 2011, 19:59:54 »
Ale po tym poznajesz dobrą realizację że ktoś zadbał o drobne smaczki :-) Jest możliwość zewnętrznego wyzwolenia animacji eventem?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #41 dnia: 21 Września 2011, 20:06:52 »
Na postoju można otworzyć drzwi, a tak to pozostają pantografy (czy są uzależnione w silniku, to nie wiem, wydaje mi się, że w pewnych warunkach można jeździć lokomotywą bez podniesionych). Tak ogólnie, to raczej brakuje animacji widocznej na zewnątrz.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #42 dnia: 22 Września 2011, 19:03:31 »
Żeście się przyczepili do tego podwozia.
Jeśli już ma być samolot który startuje i ląduje, to nie ma potrzeby robienia animacji. Przykładowo:
Jakiś tam samolot zbliża się do lotniska, przypuśćmy, że jego prędkość to 200-250km/h. Tymczasem, my jedziemy lokomotywą z jakąś tam prędkością, no, niech będzie 80 km/h. W linii prostej z lokomotywy do samolotu jest tak z 500-1000 metrów. Tutaj dodam, że samolot podwozie wypuszcza nie w ostatniej sekundzie, a jakiś tam kawałek przed lotniskiem, powiedzmy że na ostatniej prostej (nie jestem specjalistą od aeronautyki, są to więc wartości ,,na oko"). Wobec tego, przy odległości rysowania w MaSzynie, my nawet byśmy nie widzieli tego wysuwania podwozia. A co tu dopiero mówić, gdy nasza lokomotywa jest w ruchu, a my musimy jeszcze obserwować szlak, a są i jeszcze inne czynniki zakłócające, jak chociażby mgła.
Wobec tego, lepiej zrobić model samolotu ze stale wysuniętym podwoziem, i jedną awionetkę, która już konstrukcyjnie ma stale wysunięte podwozie- zresztą tak napisałem w ostatnim poście.
Proponuję się lepiej zastanawiać co robić z niewidzialnymi semaforami.
Skoro do drogi nie można przypisać eventu, tor samolotu trzeba będzie zrobić z toru niewidzialnego. I teraz z prędkością- gdzie w pliku semafora ustawia się prędkość dla danego sygnału? Są jakieś instrukcje dotyczące plików semaforów? Bo przecież samolot nie będzie podchodził do lądowania 60 km/h.

Dodane później:
Tymczasem użyłem modelu Boeing 737. Ma on stale wysunięte podwozie. Oteksturowałem go (chociaż to może za dużo powiedziane o kolorach w Paint).
Są dwa problemy:
1.Okna po prawej są przezroczyste, chociaż są oteksturowane. Obracanie plane w modelu nic nie daje.
2.Samolot jest bardzo duży (rzecz jasna w MaSzynie rozmiar oryginalny), co powoduje że model widać za późno. Czy można zmienić odległość rysowania jednego modelu?
3.Jeśli model zyska aprobatę, to zajmę się lepszym teksturowaniem, aby można było dodać choćby to wspomniane malowanie DB.
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2011, 18:34:24 wysłana przez szczawik »