Autor Wątek:  Samoloty na scenerii  (Przeczytany 17671 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Samoloty na scenerii
« dnia: 01 Września 2011, 17:21:09 »
Na ten szalony pomysł wpadłem niedawno. Czy była by możliwość umieścić gdzieś na scenerii, wysoko nad ziemią niewidzialny tor, a na nim samolot jako obiekt dynamic, który poruszał by się po nim imitując lot?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Września 2011, 17:42:21 »
No pewnie, że tak. Tylko trzeba takowy samolot wymodelować.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Września 2011, 17:48:02 »
Albo taką awionetkę, która leciałaby od Lublińca do Częstochowy 80km/h :) Pomysł naprawdę super.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Września 2011, 17:49:42 »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Września 2011, 18:02:05 »

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Września 2011, 19:02:24 »
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2011, 19:27:30 wysłana przez Paczkuś »
Solo oración!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Września 2011, 19:19:54 »
Zaraz go będę sprawdzał; na razie widzę że format tekstur jest nieodpowiedni, zaraz to naprawię.
@Paczkuś mnie uprzedził:)
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2011, 19:33:06 wysłana przez szczawik »

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Września 2011, 20:18:41 »
@Ra możesz wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa/lata ten samolocik?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Września 2011, 20:30:49 »
To jest zwykły obiekt dynamic poruszający się po niewidzialnym torze.
W załączniku screen wyjaśniający- przedstawia prowizoryczny tor dla samolotu- tor niewidoczny zamieniony na jakąś tam teksturę.
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2011, 20:45:34 wysłana przez szczawik »

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Września 2011, 20:42:20 »
To jest zwykły obiekt dynamic poruszający się po niewidzialnym torze.
Gorzej! Ten samolot jest autem posiadającym fizykę "autobusu Fiat126p" ;)
Solo oración!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Września 2011, 20:49:24 »
Tak, i ma wpisaną maksymalną prędkość 200km ten malucho-autobuso-samolot;D
Po testach na zmodyfikowanym pliku stwierdzam, że samolot działa bardzo dobrze. Poniżej link do filmu z latającym samolotem (nagrywane na laptopie, dlatego taka jakość).

 Jak widać nie dał sobie rady z lotem pod górę:) Dodam takie cudeńko na każdą scenerię- pod warunkiem, że ktoś zrobi troszkę lepszy model samolotu.
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2011, 21:43:40 wysłana przez szczawik »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Września 2011, 17:14:28 »
Jeśli miała by być to Iskra, to maksymalna prędkość jest rzędu 700km/h, natomiast trudno jest określić moc silnika odrzutowego w kW. Podaje się na ogół siłę ciągu takiego silnika w niutonach, a moc jest zależna od prędkości samolotu. Czyli jeśli silnik ma ciąg 10.8kN, a samolot porusza się z prędkością 185m/s, to mamy moc rzędu 2MW, nie licząc mocy potrzebnej na utrzymanie samolotu w powietrzu.

Z ciekawostek mogę dodać, że MaSzyna rozpoznaje Param. Category=airplane w CHK, ale nie wiem, czy wiążą się z tym jakieś praktyczne konsekwencje.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Września 2011, 17:39:51 »
Jeśli miała by być to Iskra

Iskra byłaby odpowiednia, po prostu nie ten model- ledwo przypomina samolot [patrz załącznik].

to maksymalna prędkość jest rzędu 700km/h

Na filmie samolot znajduje się na wysokości 50 metrów, prędkość 70 km/h, wysokość jest trochę za mała, prędkość też (rzecz jasna trudno to ocenić po przedstawionym filmie).
Jednak w MaSzynie te samoloty nie latały by na znacznych wysokościach; myślę że nie więcej niż 300m. n.p.m., prędkość też około 300km/h maks.- w końcu chcemy chyba rozpoznawać skrzydła i inne główne części samolotu, a nie widzieć małą kropkę.

Natomiast fizyka powinna być fikcyjna; taka, by samolot wznosząc się nie wytracał przy tym prędkości, jak na filmie.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Września 2011, 18:33:04 »
Jeśli miała by być to Iskra, to maksymalna prędkość jest rzędu 700km/h, natomiast trudno jest określić moc silnika odrzutowego w kW. Podaje się na ogół siłę ciągu takiego silnika w niutonach, a moc jest zależna od prędkości samolotu. Czyli jeśli silnik ma ciąg 10.8kN, a samolot porusza się z prędkością 185m/s, to mamy moc rzędu 2MW, nie licząc mocy potrzebnej na utrzymanie samolotu w powietrzu.

Z ciekawostek mogę dodać, że MaSzyna rozpoznaje Param. Category=airplane w CHK, ale nie wiem, czy wiążą się z tym jakieś praktyczne konsekwencje.
To nie jest problem — fizyka typu Dumb z małą siłą pociągową i dużą mocą.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Września 2011, 11:19:42 »
Natomiast fizyka powinna być fikcyjna; taka, by samolot wznosząc się nie wytracał przy tym prędkości, jak na filmie.
ZTCP wystarczy zmienic wartosc tarcia drogi, po ktorej porusza sie samolot.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Września 2011, 17:50:37 »
Który parametr odpowiada za tarcie? Jestem zajęty innymi rzeczami, jednak wynalazłem to 5 minut na samolot. W załącznikach to co mi się udało na szybko osiągnąć. Samolot jako dynamic (Category=airplane nie sprawdzałem). Samolot biały, ale to już tylko kwestia tekstury i mapowania. Działa doskonale.
I czy można wpisać prędkość minusową, czy trzeba odwrócić samolot? Model w nie tą stronę leci.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Września 2011, 17:52:26 »
ZTCP wystarczy zmienic wartosc tarcia drogi, po ktorej porusza sie samolot.
ZTCP to odpowiadało tylko za podatność na poślizgi, ale mogę się mylić.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Września 2011, 17:54:53 »
Tekstury można zaciągnąć od autorów tekstur do samolotów w Flightgearze (oczywiście za ich zgodą). Czy to jest Boeing 747?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Września 2011, 17:55:03 »
ZTCP wystarczy zmienic wartosc tarcia drogi, po ktorej porusza sie samolot.
ZTCP to odpowiadało tylko za podatność na poślizgi, ale mogę się mylić.

W każdym bądź razie gdyby tą podatność na ślizgi dać 0 to nie byłoby tarcia?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Września 2011, 17:56:32 »
Lepiej dać większą moc w chk.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Września 2011, 17:58:43 »
Tekstury można zaciągnąć od autorów tekstur do samolotów w Flightgearze (oczywiście za ich zgodą). Czy to jest Boeing 747?
Boeing 737.
A jest jakieś info co do funkcji parametrów .chk? Nie wiem co za co odpowiada.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Września 2011, 17:58:48 »
Samolot jako dynamic (Category=airplane nie sprawdzałem).
Jak dasz Category=airplane, a samolot będzie poruszał się po drodze, będzie Damage status: DERAILED!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Września 2011, 18:01:36 »
To co daje ta kategoria? Na razie jest road.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Września 2011, 18:08:56 »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Września 2011, 18:11:25 »
Coś ten model samolotu nie wygląda mi na 737
1. Zdjęcie to Boeing 737
2. Zdjęcie 747

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Września 2011, 18:19:33 »
Rzeczywiście, to chyba Boeing 747. Kompletnie się na tym nie znam. Tak przy okazji, to ładniej by wyglądał 737.
A to tarcie to się zmienia zmieniając parametr friction, czyli 0.85 w poniższym kodze? W przypadku 0.0 nie będzie tarcia?
//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------
node 800 0 none track road 100.0 5.0 0.85 -1 15 0 Flat vis
 none 6.0 none 0.2 0.2 0.5
44.252 200.0 -98.8306  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
44.252 200.0 1.16936  0.0  //point 2
0
endtrack

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Września 2011, 18:23:31 »
Jeszcze jak by zrobić taką texturę, To by już wyglądało jak na PKP :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Września 2011, 18:33:25 »
Jak nie będzie tarcia, to samolot nie będzie się miał od czego odepchnąć i będzie stał w miejscu (poślizg). Tarcie wpisywane w tory nie jest tym samym, co opory ruchu. Aczkolwiek ujemne tarcie popycha pojazdy.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Września 2011, 15:40:39 »
Tak, ale samolot ma wpisaną prędkość początkową wyższą od 0, więc się toczy po torze ze stałą prędkością. Działa bardzo dobrze.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Samoloty na scenerii
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Września 2011, 16:06:43 »
Dzięki temu, że samolot porusza się po trasie można wymodelować lotnisko ze startującym i lądującym samolotem (tor zapętlony, punkt startowy na pasie - lata temu widziałem takie rozwiązanie w jakiejś gierce). Myślę, że byłoby to zdecydowanie ciekawsze niż oglądanie samolotów na wysokościach przelotowych. Moim zdaniem dla samolotów poruszających się na dużych wysokościach spokojnie wystarczyłoby plane z teksturą samolotu i np. smug kondensacyjnych. Sam samolot na 10km chyba nie rzucałby się w oczy tak bardzo, żeby warto było go robić.
ABu