Autor Wątek:  Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)  (Przeczytany 7331 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline niemiec

  • Wiadomości: 160
  • Główny nierob
    • Zobacz profil
    • Moje zdjęcia
  • Otrzymane polubienia: 2
Przypomniała mi się sytuacja, która miała miejsce w Tychach przed kilkoma latami. Otóż na stacji prowadzona była modernizacja słupów i sieci nad głównymi torami. Pewnego dnia zostało wyłączone napięcie na torach bocznych. Składy towarowe albo jechały już od Pszczyny na spalinówce, albo dojeżdżały do semafora wjazdowego. Dalej podjeżdżała Stonka po skład i wyciągała na stację, na któryś boczny tor. Jak to wygląda w przepisach? Wyjazd po taki skład, który stoi pod semaforem musi odbywać się na rozkaz? Jeżeli wcześniej Stonka prowadziła manewry, to czy może wyjechać po skład na sygnał Ms2? Na jaki sygnał odbywa się wjazd na stację?
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2011, 19:37:32 wysłana przez niemiec »

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Sierpnia 2011, 19:32:48 »
W MaSzynie na l61  towarowy2 jest podobnie. Tyle że wyjeżdżamy po zdefektowany na tor niewłaściwy. Na rozkaz "S" o pozwoleniu na przejechanie koło S1. Rozkaz dotyczy wyjazdu i wjazdu. W tej sytuacji też pewnie na rozkaz "S".
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2011, 21:22:19 wysłana przez Quark-t »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Sierpnia 2011, 20:24:15 »
Jeżeli manewrowali to przez radio maszynista pewnie dostał polecenie: manewr za W5.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Sierpnia 2011, 20:57:46 »
Manewrowanie za W5 albo za ostatni rozjazd na:
-szlaku jednotorowym
-tor lewy szlaku dwutorowego w kierunku przeciwnym do zasadniczego
-tor prawy szlaku dwutorowego w kierunku zasadniczym po którym ruch prowadzony jest dwukierunkowo
odbywa się na rozkaz pisemny "S". Ogólnie jest tak, że dyżurnym, nie chce się wypisywać rozkazów a maszyniści się na to godzą -co jest błędem. Prawidłowo, nie ma rozkazu - nie jadę. Choćby się nam ktoś pod maszynę rzucił to wina będzie nasza bo wyjechaliśmy bez zezwolenia. Nawet jak na radiu się odbije rozmowa to i tak winny będzie maszynista bo zgodnie z przepisami w podanych przypadkach wyjazd za W5/ost. rozjazd odbywa się na rozkaz pisemny. (dla zainteresowanych Ir-1 §12, p.4) Natomiast dla manewrów dotyczących toru prawego, po którym prowadzony jest ruch jednokierunkowy w kierunku zasadniczym zezwolenie na wyjazd za W5 albo ostatni rozjazd, dyżurny wydaje ustnie (bezpośrednio) lub za pomocą urządzeń radiołączności kierownikowi manewrów (dla zainteresowanych Ir-1 §12, p.5).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline niemiec

  • Wiadomości: 160
  • Główny nierob
    • Zobacz profil
    • Moje zdjęcia
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Sierpnia 2011, 22:11:41 »
Jeżeli na rozkaz "S", to jak go uzupełnić? Numer manewru wydaje mi się dziwny. Dalej rubryka pierwsza, "zezwalam po utrzymaniu sygnału "nakaz jazdy" / tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok wskazującego sygnał "Stój" semafora wyjazdowego x / drogowskazowego...", tak? Wjazd z powrotem na zastępczy?

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Sierpnia 2011, 00:21:09 »
Działka 4
"... zezwolenie to musi być przekazane rozkazem pisemnym "S" z określeniem numeru toru szlakowego, kilometra na szlaku, do którego może dojechać tabor, godziny powrotu i rodzaju sygnału będącego zezwoleniem na wjazd na stację. Rozkaz ten może być wykorzystywany do wielokrotnych jazd, w czasie ustalonym przez dyżurnego ruchu. " (cyt z IR-1)

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Sierpnia 2011, 23:06:06 »
Mechatronik, jakby chodziło o same rozkazy to wszystko by było jak należy. Gorsza sprawa jest, że np. w wyżej opisanej sytuacji musiałbyś zamykać tor szlakowy, ewentualnie wprowadzać ruch dwukierunkowy po drugim, a to jest od cholery pisania. Często też dyżurni wydają maszynistom lewusy nie wprowadzając w dziennikach obostrzeń, bądź też dyktują przez radio "na gębę".

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Sierpnia 2011, 23:26:12 »
Mechatronik, Często też dyżurni wydają maszynistom lewusy nie wprowadzając w dziennikach obostrzeń, bądź też dyktują przez radio "na gębę".
Tylko "dociekliwi"  się  w to bawią, przeważnie teoria swoje a praktyka swoje.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Sierpnia 2011, 23:31:34 »
No chyba że na czas robót wprowadzono tymczasowy RTS i ruch prowadzony był wg jego zarządzeń.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Sierpnia 2011, 23:34:02 »
…a to jest od cholery pisania.
Wiesz jak się nazywa takie podejście do prowadzenia ruchu kolejowego? - lenistwo i niedbalstwo. Jak się komuś nie chce pracować to zamknąć posterunek i będzie spokój. Zero pisania, zero rozmów przez radiotelefon, zero drukowania rozkazów -luz jak się patrzy. Ostatnio na jednej ze stacji (celowo nie chcę podać jej nazwy) zatrzymałem się po rozkaz "O" na dalszą drogę. Stałem przeszło 40 minut i czekałem aż mi go doręczą. Tak się fajnie złożyło, że stanąłem kilka torów od budy gdzie są wydawane. Przez szybę widziałem jak dyżurny (albo zwrotniczy -już nie pamiętam) siedział, popijał kawkę i śmiał się z kolegami. W pewnym momencie na radiu wydziera się na mnie dyżurna czemu ja jeszcze stoję i jej tor blokuję? Na to odpowiedziałem, że ostrzeżeń nie otrzymałem a bez nich nie zgłoszę gotowości do dalszej drogi. Dyżurna poinstruowała mnie, że budka gdzie wydają ostrzeżenia jest kawałek od mojej maszyny po lewej stronie. Na to ja, że w razie jak osoba doręczająca nie będzie mnie mogła znaleźć to żeby mi powiedziała to zacznę trąbić. Niecałą minutę później widziałem jak facet odbiera telefon, zrywa się od stołu wkurzony, zarzuca kamizelkę i idzie wściekły. Ostrzeżenia mi wcisnął (a zachowywał się tak jakby go buty paliły :D ) i pomknął do siebie… Dało się? -dało. Ostrzeżenia mają być doręczone czy im się to podoba czy nie -za to biorą pieniądze. Podoba mi się podejście większości maszynistów z CARGO gdzie nieugięcie -jak nie przyniesie to nie wyjdę. Oczywiście gdzie jest wysoka nastawnia albo jest spory ruch to się pójdzie po rozkaz -nawet dla rozprostowania kości, ale nie żeby to zostało przyjęte przez ludzi z PLK za normę…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Sierpnia 2011, 23:47:00 »
Za takie pieniądze jak w peelce to praca powinna być tylko "przerwą z przerwami na pracę" - cytat jednego dyżurnego. Nie każdy jest w końcu zapalonym MK który będzie pokornie ganiał do smarowania rozjazdów i czyszczenia żłobków na przejazdach, zawsze grzecznie wręczał rozkazy pilnując podpisu mechanika, a w przerwach w ruchu studiował przepisy kolejowe ;)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wyjazd ze stacji na zajęty lewy tor szlakowy (ściąganie spod semafora)
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Sierpnia 2011, 00:13:44 »
Wierz mi, że są na kolei ludzie co znacznie ciężej pracują za dużo mniejsze pieniądze i nie narzekają. Przykładem są ustawiacze np na kopalni KWK Brzeszcze czy KWK Staszic, itp. Cały rok upaprani w pyle węglowym, a jak pada to w czarnym błocie, zimą to już w ogóle tragedia. Cały czas na otwartej przestrzeni a nie jak niektórzy "pracusie" w ciepłym kącie przed dziennikiem i monitorem i nie chce im się wypełnić kilku linijek… Nie ukrywam, że za każdym razem jak jadę na kopalnie to jestem pod wrażeniem ich pracy i zaangażowania. Kiedyś spytałem się jednego z nich czy nie myślał, żeby zmienić zawód. On na to, że był zwrotniczym, dyspozytorem ale dopiero w tej pracy czuje, że naprawdę jest potrzebny i że robi coś naprawdę ważnego -składa pociągi które później jadą w każdy zakątek kraju. Dlatego wkurza mnie gadanie, że za te pieniądze co dostają w PLK (dyżurni) im się nie chce wypisywać papierów i pracować zgodnie z przepisami. To podlega pod kryminał. Jak się praca nie podoba to żegnam i tyle. Nikt nikomu nie każe pracować na kolei a jak już pracujesz i Ci się wybitnie nie chce, to rób tak żeby się nie narobić ale nie w kwestiach prowadzenia i bezpieczeństwa ruchu. Jeśli przez czyjeś nieróbstwo ma dojść do wypadku/katastrofy to czym prędzej pożegna się z koleją tym lepiej.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76