Autor Wątek:  Muzeum Kolejnictwa w opałach  (Przeczytany 10000 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Muzeum Kolejnictwa w opałach
« dnia: 18 Sierpnia 2011, 16:52:30 »
Lipiec 2011

http://historia.org.pl/index.php/publicystyka/publicystyka/-publicystyka/2402-czy-uratuj-muzeum-kolejnictwa-w-warszawie.html

Od jakiegoś czasu dochodzą mnie słuchy, że owo muzeum ma zostać zlikwidowane, bo miasto potrzebuje terenów do zagospodarowania. Osobiście mnie to się nie podoba, bo znajduje się tam kawał historii polskiego kolejnictwa, tylko kogo z góry to obchodzi? Najlepiej zamknąć, zlikwidować i zezłomować. Postawić jakiś market czy tam coś innego i tyle...

Sierpień 2011

http://forum.gazeta.pl/forum/w,51,98918080,98918080,Muzeum_Kolejnictwa_do_likwidacji_.html
Pozdrawiam

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Sierpnia 2011, 17:29:04 »
W maju 2010 roku podczas Nocy Muzeów byłem w MK w Warszawie i rozmawiałem z osobą z obsługi. Już wtedy mówił, że muzeum musi szukać nowego miejsca. Z jednej strony to dobrze, taka forma ekspozycji mu się nie podobała, ale z drugiej strony nie było (i nadal nie ma) dogodnego miejsca. I tak źle i tak niedobrze. A PKP chętnie sprzeda działkę i to za nie małe pieniądze. Kilka minut do centrum i metra, świetne połączenia z odległymi dzielnicami... dobry kąsek dla developerów mieszkaniowych.

25.01.2012r.
Witam,
byłem dziś w MK w Warszawie ot tak, bo dawno nie byłem. Sytuacja wygląda następująco: w peronach dworca Warszawa Główna stoi w tej chwili SD80 (lub coś co z niej zostało). Rozmawiałem z pracownikami i powiedzieli, że koszt naprawy wyniesie około milion złotych (!). SD80 przyciągnięty został spod tej wiaty między Zachodnią a MK jakiś miesiąc temu. Jeszcze dziś dam zdjęcia. Stan fatalny: brak podłogi, spalone drewniane listwy... sama rdza. Obok wraku stoi też SN52-38 (zrobiłem zdjęcia na tex, wraku SD80 również). Gdy do niego podchodziłem, jakiś pracownik powiedział, że to nie jest eksponat, "tylko tak tam go na razie podstawiliśmy". @matek123 pytałeś, co z SN52 zrobią; podejrzewam że zostanie właśnie tutaj.

Muzeum stara się przyciągnąć do siebie jak najwięcej zwiedzających. Zniesiony został obowiązek opłaty za robienie zdjęć, ale za to aby uruchomić makietę kolejową (są dwie, a właściwie trzy) trzeba wrzucić do automatu 2 złote. Jest też sala z dużą makietą gdzie "seanse" odbywają się do pół godziny. Wstęp na nią też 2 złote. Przy wejściu można podpisać petycję o zachowanie siedziby MK tam, gdzie znajduje się obecnie.
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2012, 17:23:25 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Stycznia 2012, 18:39:04 »
Cytuj
Jest też sala z dużą makietą gdzie "seanse" odbywają się do pół godziny. Wstęp na nią też 2 złote.

No to, mała przesada. Wiem, że Warszawa jest stolicą, ale jeżeli chodzi o takie coś to za to w ogóle nie powinno się płacić. U nas w Bydgoszczy  wejscie na największą w tym regione makiete jest bez płatne. A makieta spora jest. ;)
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Stycznia 2012, 18:47:33 »
Z całym szacunkiem, ale teren Muzeum Kolejnictwa dosłownie szpeci Centrum Warszawy i nawet, jeśli zostanie odremontowane nie będzie pasowało klimatem do Placu Zawiszy. Tutaj nie chodzi o sam tabor, bo to jest w niej jedyną perełką. Budynek byłego dworca Warszawa Główna, wstrętne rampy i torowisko. Aż się prosi o zaprzęgnięcie wołów i zaoranie. Teren idealny pod inwestycje. Nowe Muzeum powinno zostać wybudowane za chociaż 1/10 kasy, jaką zyskałaby PKP od miasta Warszawy za sprzedaż terenu. Muzeum powinno być super odwalone, kontrastować z nowoczesnością i nie straszyć, jak się dzieje w chwili obecnej. Teraz nasuwa się pytanie gdzie to Muzeum przenieść? Może stworzyć jedno, a porządne na cały region, np. w Skierniewicach. Osobiście widziałbym takie muzeum np. w Pilawie, chociażby z kilku czynników:
- bardzo piękna i zadbana wieża ciśnień, o którą zadbało samo miasto, gdyż jest to jego wizytówka;
http://forum.tradytor.pl/viewtopic.php?f=34&t=2186
- niewykorzystane grupy torowisk, ze względu na mniejszy ruch;
- teren byłej parowozowni;
- odległość ok. 45 km od Warszawy;
- typowe kolejowe miasto, zresztą założone przez kolejarzy. 
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Stycznia 2012, 19:07:32 »
Będę tam jutro (26/01) po 13. Ostatni raz byłem tam w 2008 roku, porównam ile się zmieniło. Mnie osobiście już wtedy dziwiło że na tym terenie prezentacja taboru jest realizowana w tak prowizoryczny sposób.

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Stycznia 2012, 19:30:43 »
np. w Pilawie
(...)
odległość ok. 45 km od Warszawy;
Moim zdaniem przesada. W tym własnie siła Muzeum Kolejnictwa, że jest w Warszawie, i praktycznie wiele osób tam zagląda "przy okazji" zwiedzając stolicę. Do Pilawy nikt nie będzie specjalnie jeździł.

Jak już proponujesz przenosiny, to lepiej by było gdzieś w Warszawie. Jest tyle niezagospodarowanych terenów, że spokojnie by się coś znalazło.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Stycznia 2012, 21:09:00 »
Kiedyś były plany muzeum przenieść na tereny przy dworcu Wileńskim. Wyremontowano tory, porobiono perony. Nie przeniesiono terenu prawdopodobnie z powodu małej ilości miejsca. Chodzi mi o teren dawnej bazy drogowców.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Stycznia 2012, 17:23:46 »
Jak widzisz Muzeum Kolejnictwa w Warszawie nikogo, poza nami nie interesuje, a raczej większość społeczeństwa nawet denerwuje. Ja osobiście uważam, że nie pasuje w tej części Warszawy. Hasło Pilawa rzuciłem jako propozycję. W Krakowie np. nie ma Muzeum Kolejnictwa, a najbliższe jest w Chabówce (prawie taka sama odległość jak Warszawa-Pilawa) i jakoś muzeum jest słynne na całą Polskę.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline sektor 77

  • Wiadomości: 212
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
    • Zobacz profil
    • rock
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Stycznia 2012, 08:17:00 »
Dzisiaj nawet w istnieniu muzeach ,  chciałyby samorządy zarabiać , a nie dokładać i to dlatego są takie ekscesy - na szczęście jest jakieś 15 % Polaków co są sympatykami historii polskiej kolei.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Stycznia 2012, 08:40:50 »
Hasło Pilawa rzuciłem jako propozycję.
Pilawa jest teraz mało wykorzystana, ma wolne perony (i chyba nie używane) dla ruchu  Łuków - Skierniewice. Dojazd od Warszawy dobry, i nie daleko jest do stacji od drogi k17. Zresztą i tak jest tam mały skansen. W końcu stoi tam pług odśnieżny. ;]

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Stycznia 2012, 08:43:32 »
Pilawa jest teraz mało wykorzystana, ma wolne perony (i chyba nie używane) dla ruchu  Łuków - Skierniewice.

Mylisz się.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Stycznia 2012, 08:49:32 »
Nie mówię o przejeżdżających bruttach. Chyba, że jeżdżą EZT na trasie Łuków - Pilawa?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Stycznia 2012, 08:57:02 »
Ruch dalekobieżny w kierunku Warszawy jest w większości prowadzony po niskim peronie.
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2012, 15:17:15 wysłana przez ZiomalCl »

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Stycznia 2012, 08:58:26 »
Ano, tak to jest jak do Wawy jedzie się przez Łuków.;]

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Stycznia 2012, 08:59:46 »
Nie mówię o tym marginalnym, jednostkowym przypadku... Tylko o każdym składzie jadącym przez Stojadła.
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2012, 09:12:40 wysłana przez ZiomalCl »

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Stycznia 2012, 09:11:23 »
Tą trasą też raz jechałem(Łuków - Pilawa- Warszawa). Tylko z moich stron szybciej było się w Warszawie jadąc przez Łuków, Siedlce, niż przez Dęblin.Winą było oczywiście "odpowiednie" skomunikowanie pociągów.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #16 dnia: 31 Stycznia 2012, 21:00:30 »
Tą trasą też raz jechałem(Łuków - Pilawa- Warszawa). Tylko z moich stron szybciej było się w Warszawie jadąc przez Łuków, Siedlce, niż przez Dęblin.Winą było oczywiście "odpowiednie" skomunikowanie pociągów.

A propos Łukowa. Czy myślisz, że PKP dobrze postępuje wypuszczają składy relacji Lublin-Łuków przez Dęblin, zamiast dać trochę kasy na remont linii nr 30 Lublin-Lubartów-Łuków?
Czas podróży skrócony diametralnie, a i odstępów na "siódemce" nie trzeba zajmować.

Przykre to niestety, bo wszak jeździł tędy "Włóczęga Północy". Ale przynajmniej TOWOS pozwala sobie wyobrazić jak to było.
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2012, 21:03:57 wysłana przez wysek44 »
Pozdrawiam

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #17 dnia: 31 Stycznia 2012, 21:16:32 »
A propos Łukowa. Czy myślisz, że PKP dobrze postępuje wypuszczają składy relacji Lublin-Łuków przez Dęblin, zamiast dać trochę kasy na remont linii nr 30 Lublin-Lubartów-Łuków?
Czas podróży skrócony diametralnie, a i odstępów na "siódemce" nie trzeba zajmować.

Lepiej "dać trochę kasy" na remont linii nr 7. Korzyści podwójne.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #18 dnia: 31 Stycznia 2012, 21:42:45 »
A propos Łukowa. Czy myślisz, że PKP dobrze postępuje wypuszczają składy relacji Lublin-Łuków przez Dęblin, zamiast dać trochę kasy na remont linii nr 30 Lublin-Lubartów-Łuków?
Czas podróży skrócony diametralnie, a i odstępów na "siódemce" nie trzeba zajmować.

Lepiej "dać trochę kasy" na remont linii nr 7. Korzyści podwójne.

Linię nr 7 już dawno zaczęli remontować, problem w tym, że jak to u nas bywa z takimi pracami to jeszcze długo się zejdzie. W Lublinie nie widać efektu tych prac (pomijając fakt, iż została rozpoczęta budowa przejścia podziemnego). Zresztą w tym filmiku:

każdy może zobaczyć, gdzie mniej więcej prowadzone były remonty.
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2012, 21:44:02 wysłana przez wysek44 »
Pozdrawiam

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #19 dnia: 31 Stycznia 2012, 22:06:22 »
Linię nr 7 już dawno zaczęli remontować

Kawałeczek i to dostosowywać do stanu pierwotnego w ramach RPO województwa. Nadal lepiej sypnąć na gruntowną modernizację całości przez Pilawę, niż bawić się w relacje dookoła świata.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #20 dnia: 31 Stycznia 2012, 22:11:17 »
Nie mówię, że to źle. Podobno jakiś skład ma jeździć "30-stką". Ale kiedy? Tego nikt nie wie.
Pozdrawiam

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Stycznia 2013, 15:42:54 »
Trochę "odgrzałem kotlecika" z uwagi na dzisiejszy artykuł na gazeta.pl pt. "Co dalej z Dworcem Głównym? PKP chce zarobić". Chyba nadal ciężko o odpowiedź na to pytanie. Cyt: "PKP SA posiada prawo użytkowania wieczystego i prawo własności zabudowy do terenu Dworca Głównego. Ten grunt ma bardzo duży potencjał ze względu na lokalizację. Jednak wszelkie ruchy są tu "zamrożone" do czasu rozstrzygnięcia problemu z Muzeum Kolejnictwa. Muzeum zajmuje bezumownie część tej nieruchomości o powierzchni ok. 1,3 ha Oczywiście, jak powszechnie wiadomo, oferowaliśmy muzeum inne lokalizacje. Sprawę rozstrzyga sąd". Więcej:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13136043,Co_dalej_z_Dworcem_Glownym__PKP_chce_zarobic.html

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Muzeum Kolejnictwa ma się wynieść
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Kwietnia 2013, 21:48:39 »
Odświeżam, PKP wygrywa w sądzie. Muzeum Kolejnictwa ma się wynieść.
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie ma w ciągu roku przekazać zajmowane nieruchomości przy ulicy Towarowej, należące do Polskich Kolei Państwowych SA - zadecydował Sąd Okręgowy w Warszawie.
Muzeum Kolejnictwa znajduje się na terenie dawnego Dworca Głównego. W siedzibie przy ul. Towarowej mieści się od 40 lat. Od kilkunastu lat dworzec jest nieczynny, a halę dworcową zajmują eksponaty. Na przydworcowych bocznicach stoi kilkanaście zabytkowych lokomotyw i wagonów. W skansenie można oglądać m.in. trzy parowozy z lat 30. czy wagon sypialny Bolesława Bieruta. Od 4 lat dyrektorem muzeum jest Ferdynand Ruszczyc, który wcześniej kierował Muzeum Narodowym. Nowe władze Muzeum Kolejnictwa starają się je unowocześnić i przyciągnąć zwiedzających.

Od kilku lat są jednak w konflikcie z władzami spółki PKP SA, która jest właścicielem dworca i terenów wokół niego. - Od czterech lat muzeum bezprawnie zajmuje tereny przy pl. Zawiszy. Nie ma podpisanej umowy najmu, w związku z tym nie płaci za zajmowane powierzchnie czynszu - informuje Katarzyna Mazurkiewicz, rzeczniczka PKP. Jak twierdzi, pomimo wielokrotnie ponawianych propozycji alternatywnych lokalizacji dla muzeum dyrekcja placówki nie podjęła rozmów zmierzających do wypracowania kompromisu i zawarcia ugody. Dlatego spółka postanowiła dochodzić swoich praw w sądzie.
1:0 dla kolei

Dziś Sąd Okręgowy w Warszawie potwierdził roszczenia PKP i nakazał Muzeum Kolejnictwa wyprowadzkę. Zgodnie z wyrokiem muzeum na wydanie zajmowanej nieruchomości ma rok od czasu uprawomocnienia się wyroku.
Władze muzeum mogą się teraz odwołać od decyzji sądu. PKP podtrzymuje chęć przeniesienia muzeum w inne miejsce, chce też pomóc w transporcie eksponatów. Po uwolnieniu działki na miejscu dawnego dworca mogłyby zostać sprzedane i zabudowane.
- Na razie jeden zero dla kolei - mówi Ferdynand Ruszczyc, dyrektor Muzeum Kolejnictwa. Zaznacza, że wyrok jest nieprawomocny i zapowiada odwołanie się do drugiej instancji. - Ale nie chciałbym, żeby los jedynego muzeum kolejnictwa w Polsce zależał tylko od wyroku sądu. Mam nadzieję, że uda się przekonać kolej do konstruktywnego podejścia. My nie mamy się dokąd wynieść, zmuszenie nas do wyprowadzki to de facto likwidacja muzeum. Inne lokalizacje, które nam proponowano, to puste działki, na których muzeum trzeba dopiero zbudować. Nie mamy na to pieniędzy - rozkłada ręce.

Info: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13714280,PKP_wygrywa_w_sadzie__Muzeum_Kolejnictwa_ma_sie_wyniesc.html
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2013, 21:49:45 wysłana przez Maxiu »