Autor Wątek:  SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY  (Przeczytany 15403 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

łukasz

  • Gość
SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY
« dnia: 28 Lipca 2003, 13:21:31 »
JAK ZROBIC TORY W TYM CHOLERNYM PROGRAMIE SZOPA TRACK VIEVER??????!!!!!!

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 9
Re: SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipca 2003, 14:43:36 »
Bez cracka nic nie zdziałasz...

[%sig%]

Offline koltom

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
    • http://www.koltom.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipca 2003, 17:14:05 »
Marcin E2rD napisał(a):

> Bez cracka nic nie zdziałasz...
>

No, musisz sciagnac go z www.microsoft.com/antypiracy podajac dokladnie swoje dane osobowe, adres i odpowiedziec na pytanie o ktorej mozna zastac Cie w domu :)))))))))))

A tak powaznie - nie rozumiesz co znaczy slowo Viewer (swoja droga zle napisales), przeciez to progam do PODGLADU a nie do edycji, inaczej nazywal by sie Szopa Track Editor :)

Jesli chcesz zrobic tory to musisz miec 3d studio max ver. 4 lub 5 (ew. gmax), i skrypty.

[%sig%]
(@OOOO)=======|

S2 dla wszystkich !

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Lipca 2003, 07:22:55 »
Dzięki koledzy za całkiem słuszne wskazówki dla łukasza

Ale ja już też nie wytrzymuję i muszę to powiedzieć:
SHLAG MNIE TRAFIA!!!
20 razy już tłumaczyłem i pisałem, że program nie robi żadnych torów, a wciąż pojawiają się na niego bluzgi. Nie wiem co mam już robić. Normalnie ręce o(d)padają.

[%sig%]

Offline Krzysztof Paziewski

  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Kilka propozycji :)
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Lipca 2003, 08:30:08 »
Po pierwsze chwała dla Dżyszli za zrobienie tego programiku, bo bez niego to bym chyba się za...   ...męczył :) robiąc eventy dla własnych pociągów. W toku użytkowania nasunęło mi się kilka propozycji co do rzeczy które można by w nim ująć i w ten sposób ułatwić pracę tworzycielom pociągów i eventów.
Oto one:
- sygnalizacja - naprawdę przydała by się taka lista właściwości dla semaforów i innej sygnalizacji, jaką zrobiłeś dla torów i zwrotnic (oczywiście dobrze by było widzieć je też na mapie). Mogła by zawierać następujące dane: nazwa semafora, aktualny stan (choć narazie to chyba nie potrzebne bo wszystkie są uruchamiane z położenia S1), odcinek toru z eventem sem_info lub sem_distinfo (chyba tak się to pisze - piszę z pamięci), współrzędne położenia, rotację, literę oznaczenia.

- druga sprawa dotyczy zwrotnic - czy na mapie można by pokazać kierunek ich domyślnego położenia?

- czy w okienku właściwości można by dodać trzy pola pokazujące nazwy eventów typu: event0, event1, event2 przypisanych do tych torów.

Na razie tyle :) - oczywiście zdaję sobie sprawę, że chcieć nie zawsze znaczy móc, ale myślę, że koledzy zgodzą się, że takie modyfikacje będą przydatne.

Pozdrawiam!

[%sig%]
Ech... ten czuwak.... spać nie daje....

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: Kilka propozycji :)
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Lipca 2003, 09:16:40 »
Krzysztof Paziewski napisał(a):

> - sygnalizacja - naprawdę przydała by się taka lista
> właściwości dla semaforów i innej sygnalizacji, jaką zrobiłeś
> dla torów i zwrotnic (oczywiście dobrze by było widzieć je też
> na mapie). Mogła by zawierać następujące dane: nazwa semafora,
> aktualny stan (choć narazie to chyba nie potrzebne bo wszystkie
> są uruchamiane z położenia S1), odcinek toru z eventem sem_info
> lub sem_distinfo (chyba tak się to pisze - piszę z pamięci),
> współrzędne położenia, rotację, literę oznaczenia.

Z tym jest problem, bo semafor jako taki jest tylko obiektem. Mogą być problemy z jego właściwym rozpoznaniem przez program (symka też nie interesuje co to jest - to po prostu obiekt o pewnych specyficznych własnościach)
Przymieżałem się do tego, ale nawet jeśli coś zrobię, to nie wszystke semafory może rozpoznawać, a już nie mówię, jak znów się coś w specyfikacji zmieni.
Tor to tor, droga to droga, a semafor to obiekt i jest problem :(

>
> - druga sprawa dotyczy zwrotnic - czy na mapie można by
> pokazać kierunek ich domyślnego położenia?

1 - a gdzie to jest definiowane? 2 - jak to zaznaczyć? 3 - nie wiem czy nie wpłynęło by to na czytelność.

>
> - czy w okienku właściwości można by dodać trzy pola
> pokazujące nazwy eventów typu: event0, event1, event2
> przypisanych do tych torów.
>

Teoretycznie tak, ale wydłuży się czas wczytywania i przede wszystkim znów wzrośnie zapotrzebowanie na pamięć. Ale sądzę, że to byłoby możliwe do zrealizowania. Zastanawię się nad tym.

> Na razie tyle :) - oczywiście zdaję sobie sprawę, że chcieć
> nie zawsze znaczy móc, ale myślę, że koledzy zgodzą się, że
> takie modyfikacje będą przydatne.
>
> Pozdrawiam!
>

Czekam na dalsze wskazówki. M.in. mam zamiar wprowadzić rozróżnianie czy tor jest zdezelowany, czy zarośnięty itd., ale mam kłopot z interpretacją poszczególnych flag (nie wiem dokładnie, co one oznaczają) oraz z ilością sposobu oznaczeń - praktycznie jest do wykorzystania tylko: ____ _ _ _ _ . . . . _ . _ . _ . . _ . . _ . .  i tyle.

[%sig%]

Offline Krzysztof Paziewski

  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Semafory i nie tylko
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Lipca 2003, 09:40:49 »
Może identyfikować je za pomocą jakiejś charakterystycznej cechy - popatrzę w domu - może coś wymyślę....

Co do zwrotnic to nie wiem (może by któregoś z autorów zapytać co decyduje o położeniu zwrotnicy). A sposób oznaczenia - mogło by być włączane opcjonalnie - jako prostokącik lub ukośna strzałka przy zwrotce (jak na latarni zwrotnicowej) albo poprostu w okienku właściwości jako rubryka (prosto/w bok).

Co do zapotrzebowania na pamięć i czasu wczytywania - zysk wynikający z tego, że nie trzeba tego mozolnie szukać chyba to rekompensuje....

Pomysł z oznaczaniem typów torów (czy zarośnięte, zardzewiałe etc.) dobry, myślę, że to może się przydać (np. do rozstawiania składów "w krzakach").

Pozdrawiam, Krzysiek.

[%sig%]
Ech... ten czuwak.... spać nie daje....

Offline Krzysztof Paziewski

  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Jeszcze o semaforach
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Sierpnia 2003, 09:22:45 »
Witam ponownie!

Wcześniej była rozmowa o semaforach w STV. Mam 2 propozycje:

- można wyszukiwać semafory po tym, że są oznaczane za pomocą wielkich liter alfabetu łacińskiego.... w sumie tylko one oznaczane są jedną wielką literą, a inne oznaczenia takie jak funkcja manewrowa (małe m) czy ilość podawanych obrazów (1, 1/2, 2) można podawać jako grafikę na tabliczkach lub osobne zmienne. Można więc wyszukiwać obiekty posiadającę taką komórkę w opisie.

- drugi sposób polega na umówieniu się na to, że wszyscy będą nazywali semafory od słowa "SEM", tarcze ostrzegawcze od "TO", manewrowe "TM" itd. albo inne i wyszukiwać po nazwie obiektu....

Krzysiek.

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (05-08-03 09:25)
Ech... ten czuwak.... spać nie daje....

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: Jeszcze o semaforach
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Sierpnia 2003, 19:58:47 »
gdyby tak wszyscy się do tego stosowali to byłoby dobrze. Już tak jest w kilku przypadkach, ze program opiera się na niepisanych założeniach. Ale to odchodzi od specyfikacji. Dlatego proponuję, że zaczekamy ze wszystkimi nowościami w STV (choć bedzie jeszcze jedna nowa wersja z ładymi histogramami) do czasu ustabilizowania się nowej specyfikacji scenerii dla nebuli. Wtedy też prawdopodobnie wszystko będzie pod jednym interfejsem - nie tak jak obecnie osobny program. Możliwosci wzrosną.

[%sig%]

Offline Krzysztof Paziewski

  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Sierpnia 2003, 13:22:46 »
Oki :) czekam z niecierpliwością.

Pozdawiam i życzę zielonej...

[%sig%]
Ech... ten czuwak.... spać nie daje....

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Sierpnia 2003, 12:23:58 »
Zwrotnice startuja zawsze w polozeni zasadniczym czyli na wprost
(tylko nie pytajcie o lukowe i symetryczne :)
Kiedys byla mozliwosc definiowania poczatkowego polozenia
ale wywalilem bo kolidowalo z polozeniem zwrotnika.

Co do STV to szkoda ze napisany w Delphi bo gdyby byl w C++
to mozna by go wykorzystac w nowej wersji np. do sterowania
zwrotnicami - chyba ze da sie do nebuli jakos to podpiac
przz DLL'e. W kazdym razie Marcin pokazywal mi ze
wpisujac z jednego komputera w konsoli nazwe zdarzenia
ustawia na drugim komputerze zwrotnice i semafor
(poprzez siec :)
Wiec program a'la "kolejarz" do sterowania przebiegami bylby
calkiem przydatny, tym bardizej ze przydalby sie taki
wyswietlacz torow i ich zajetosci do testowania Virtual Dispatcher AI.

Pozdr,

[%sig%]

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
STV<->Nebula
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Sierpnia 2003, 16:57:28 »
O, już po urlopie?!

Rozumiem, że STV miałby predyspozycje i stanowił świetne podwaliny pod nowy silnik. niesttey - ledwo co znam C, a C++, a tym bardziej VC++ nie umiem na tyle, aby przetłumaczyć na niego STV.
Do bibliotek można by eksportować (w końcu większość i tak opiera się na WinAPI), ale mam przykre doświadczenia z tymi bibliotekami w pascalu. Nawet stringa nie można przekazać, a co dopiero rysunki... Chyba, że poprzez SharedMemory. Ale nie wiem, czy będziecie chcieli zgodzić się na ukompatybilnianie z moją DLL.

Nie wiem też na ile czas pozwoli na dalszą pracę - od października wyjeżdżam do Opola raz jeszcze wystartować ze studiami i czasu będzie 0.

[%sig%]

Offline Adammo

  • Wiadomości: 98
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Sierpnia 2003, 18:20:34 »
Czołem

A ja chciałbym się dowiedzieć więcej na temat techniki komunikacji przez to DLL. Co to jest: RPC, czysta sieć, czy może jakiś COM?

Yattaman

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: RPC, COM i DLL
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Sierpnia 2003, 15:35:27 »
RPC to taki system m.in. kotroli usług w systemach MS NT5.x (czyli 2k, XP)
COM (Component Object Model) jest techniką zaproponowaną przez MS do tworzenia pozajęzykowych obiektów standardowych, a obiekty te mogą być uruchamiane nawet między różnymi procesami. Przykładem objektów COM może być ActiveX czy mechanizm OLE.

Dodatkowo możliwa jest komunikacja z obiektami takimi miedzy maszynami (DCOM).

Generalnie, to tak szerokie pojęcie, że poradzę zasiegnać literatury.

Jeśli chodzi o same DLL - takie biblioteki mogą udostępniać różne funkcje, które są w niej zaszyte. Przykład: biblioteka user32.dll posiada funkcję ExitWindows (Win98). Ta funkcja może być wywołana z poziomu dowlonego programu.
Uniwersalnym programem wywołującym funkcje bibliotek DLL jest RunDLL32.
DLL to nic innego, jak każdy inny program, tyle, że (z regóły) bez interfejsu, ale specyficznych własnościach (dynamika, możliwosć wywołania z wielu programów tych samych funkcji, prostota wywołania takich funkcji).
Niestety DLL ma też swoje ograniczenia. No a największą chyba wadą jest czas wywoływania.

Długo by o wszystkim pisać.
W odniesieniu do STV i nebuli - nie wiadomo jeszcze, jak to bedzie wyglądać.

[%sig%]

Offline Adammo

  • Wiadomości: 98
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: RPC, COM i DLL
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Sierpnia 2003, 18:22:51 »
Haha! Cześć Dżyszla!

Nie chodziło mi o wyjaśnienie tych skrótów, bo się w nich orientuję. :-)
być może zadałem źle pytanie w poprzednim poście:

> Co to jest RPC, COM, sieć, itd., itd.?

Chodziło mi o technikę współpracy jaką będzie miała zaszytą nowa maszyna. Teraz wiem, ze Ty też jeszcze nie wiesz. OK Dzięki

Pozdrawiam

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: RPC, COM i DLL
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Sierpnia 2003, 19:02:07 »
Może kod STV zostanie żywcem przetłmaczony i przeniesiony do programu... Na drugim końcu kija jest zaś pozostawienie w obecnej postaci.
A jeśli ma być współdziałanie, to technika nie będzie miała dla odbiorcy żadnego znaczenia. Będzie tak, żeby było dobrze. (żeby w ogóle było)

[%sig%]

Offline Krzysztof Paziewski

  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Sierpnia 2003, 10:53:54 »
Sterowanie ruchem  w sieci lokalnej (może w przyszłości via internet) ludzie toż to otwierają się niebywałe możliwości...
Jak by zrobić dwa moduły takiego EU07 i nastawnię to by dopiero był FUN!!! Poprostu bomba!!!

[%sig%]
Ech... ten czuwak.... spać nie daje....

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Sierpnia 2003, 17:26:16 »
Alez przecież będzie tak. I od razu via internet. Ale kiedy? Oj - na 98% nie wcześniej niż po pierwszej publikacji nowego engine.

[%sig%]