Autor Wątek:  Uruchamianie symulatora - problem  (Przeczytany 12234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kocureq

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Uruchamianie symulatora - problem
« dnia: 03 Sierpnia 2011, 16:31:56 »
Witam. Mam pewien problem  z  uruchamianiem symulatora. Ściagnąłem PC 2010, wybieram jakąś mapę, skład. Wciskam przysick uruchom symulator. Po chwili następuje łądowanie, ale do czasu... Wyswietla sie komunikat "Program MaSzyna EU07-424 przestał działać".  Na kazdej mapie jest to samo.
Mój sprzęt:
System operacyjny: Windows 7
Procesor: Pentium(R) Dual-Core CPU E6300 @2,80 GHz 2,80 GHz
Pamięć RAM: 3,00 GB
Karta graficzna: ATI Radeon HD 4600 Series
Sterowniki: OpenGL Version:2.1.8787
Uruchamiamy symulator:

Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 2011-05-09, release 1.3.130.162.
Online documentation and additional files on http://eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy and others
Renderer:
ATI Radeon HD 4600 Series
Vendor:
ATI Technologies Inc.
OpenGL Version:
2.1.8787
Supported extensions:
GL_AMDX_vertex_shader_tessellator GL_AMD_draw_buffers_blend GL_AMD_performance_monitor GL_AMD_texture_texture4 GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_depth_buffer_float GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_draw_instanced GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_framebuffer_sRGB GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_half_float_vertex GL_ARB_instanced_arrays GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shader_texture_lod GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_shadow GL_ARB_shadow_ambient GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_buffer_object GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_compression_rgtc GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_texture_rg GL_ARB_texture_snorm GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_meminfo GL_ATI_separate_stencil GL_ATI_texture_compression_3dc GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_bindable_uniform GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_copy_buffer GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_buffers2 GL_EXT_draw_instanced GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_framebuffer_sRGB GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_gpu_shader4 GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_float GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_provoking_vertex GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_array GL_EXT_texture_buffer_object GL_EXT_texture_compression_latc GL_EXT_texture_compression_rgtc GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_integer GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_texture_shared_exponent GL_EXT_texture_snorm GL_EXT_texture_swizzle GL_EXT_transform_feedback GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_array_bgra GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_conditional_render GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_primitive_restart GL_NV_texgen_reflection GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
Ra: The VBO is found, but Display Lists are selected.
Max texture size: 8192
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_BLEND);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,darkLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Display Lists font used.
Font init OK
Sound Init
textures\logo.bmp
OK

Po tym pliku wyświetlany jest komunikat, że program przestaje działać.
Z góry dziękuję za wszelaką pomoc.
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2011, 21:59:11 wysłana przez Quark-t »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Sierpnia 2011, 18:58:40 »
Pytanie - występuje błąd i masz w opcji tylko 'zakończ zadanie' czy jest jeszcze opcja 'poczekaj aż program zacznie odpowiadać'? Mi czasami w tym miejscu - na którym kończy się Twój plik log.txt - stoi wczytywanie, by po chwili dalej wgrywać potrzebne pliki. Gdy robisz alt+tab, albo klikasz myszką, na Windows7 zazwyczaj wyskakuje 'błąd', jednak jest możliwość 'poczekania aż program zacznie odpowiadać'.

Opisałem to z ciut złą składnią, ale mam nadzieję, że przekaz jest zrozumiały.

Pozdrawiam,
Grzegorz.
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2011, 19:29:15 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline kocureq

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Sierpnia 2011, 19:17:26 »
Witaj. Wyskakuje komunikat, że program przestał działać. Jest tam tylko opcja "zakończ zadanie".

Pozdrawiam,
Łukasz.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 04 Sierpnia 2011, 09:32:03 wysłana przez REWIZOR »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Sierpnia 2011, 19:22:07 »
@kocureg tak w razie informacji byś wiedział na przyszłość, niepotrzebnie założyłeś nowy wątek, bo do zgłaszania problemów z PC 2010 służy ten http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18203.0.html potem przez kolejne zakładane tego typu wątki się robi niepotrzebny bałagan. Nie bierz tego do siebie, bo nie w tym rzecz. Wiesz to tak jak w życiu, porządek musi być ;). Małe sprostowanie, nie wybiera się mapki tylko scenerie, które potem są wczytywane z wybranym składem. Jaką masz wersję sterowników swojej karty graficznej? Czy ten problem występuje u ciebie na obu paczkach hm?
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2011, 19:55:13 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Sierpnia 2011, 20:52:19 »
A ja obstawiam, że Kolega nie przeczytał readme i zgłosił problem zaraz po pojawieniu się komunikatu, że eu07 przestał odpowiadać. A wystarczyło poczekać dłużej (dużo dłużej) i byłoby ok. Spróbuj uruchomić scenerię td czekając minimum 10 minut. Potem będziemy drążyć problem dalej.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline kocureq

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Sierpnia 2011, 21:47:15 »
Sawi - problem nie występuje tylko w wersji z 2004 roku i starszych. Nowsze nie działają.
Quark - poczekam. Miejmy nadzieję, że to coś da.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 04 Sierpnia 2011, 09:31:25 wysłana przez REWIZOR »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Sierpnia 2011, 23:09:01 »
Możesz pokazać nam ten błąd (zrzut ekranowy)?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kocureq

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Sierpnia 2011, 15:10:38 »
Quark - czekam i nic się niestety nie dzieje.
Sawi - OpenGL Version:2.1.8787
A teraz bardzo głupie pytanie: jak zrobić screen shoot'a to wiem, a co potem z nim?

Offline chemik35

  • Wiadomości: 154
  • Stacja Płock Trzepowo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Sierpnia 2011, 16:04:46 »
Do robienia screenów służy taki klawisz, który nazywa się Print Screen i znajduje się na górze klawiatury obok klawiszy numerycznych. Wciskasz ten klawisz i w pamięci zapisuje się aktualny obraz ekranu. Żeby "wywołać" zdjęcie, wystarczy je wkleić do np Painta i zapisać. Ale uwaga, należy pamiętać że w pamięci zapisać można tylko jedno zdjęcie. Także późniejsze "kopiowanie" np. tekstu również skutkuje skasowaniem z pamięci obrazu. Są również specjalne programy, ale opisany przeze mnie sposób jest najprostszy.

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Sierpnia 2011, 23:09:23 »
Pokaż lub przepisz informacje zawarte w dzienniku zdarzeń z aplikacji bądź systemu. Nie wiem gdzie w win7, ale w XP-ku znajduje się w Panelu sterowania -> narzędzia administracyjne -> Podgląd zdarzeń. Sam osobiście używam linuxa, a win7 nie miałem nigdy, więc nie wiem, gdzie się znajdują informacje dot. zapisywanych błędów programów. Być może tak samo jak w XP-ku, czyli tam, gdzie podawałem wyżej.
 W oknie podglądu zdarzeń zapisywane są informacje o uruchamianych usługach, ostrzeżeniach oraz błędach aplikacji. Wyszukaj błąd/błędy dot. aplikacji eu07.exe i albo pokaż zrzut ekranu bądź przepisz wszystkie informacje dot. błędu aplikacji eu07.exe

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Sierpnia 2011, 09:57:04 »
A czy jak włączasz scenerię masz wybrane EXE? Jest one pod miniaturką scenerii, jak nie wybrałeś to kliknij na EXE i włącz symulator. A pobrałeś Patcha do PC2010? Jak nie to pobierz go i przydałby Ci się nowy EXE: EU07_162, może to rozwiąże problem. Chyba że używasz paczki .DDS to nie musisz pobierać.

Patch: http://eu07.pl/download/PC2010_patch1.7z
EXE: http://eu07.pl/userfiles/4245/EU07_162.7z

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Sierpnia 2011, 09:59:56 »
@Tyrystor - a czytałeś pierwszą wiadomość @kocureq? Zajrzyj sobie do logu, tam jest wypisana wersja exe, którego używa. Znowu zaczynasz nabijać posty?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Lutego 2012, 18:21:51 »
Witam,
Mam problem, po zainstalowaniu Maszyny na laptopa nie działa mi klawisz F4 i nie mogę wyjść z kabiny co bardzo utrudnia mi symulacje, pozostałe klawisze F2, F10 działają normalnie. Czy ktoś zna możliwość rozwiązania tego problemu? Z góry dzięki za odpowiedź!
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Lutego 2012, 20:10:30 »
Jaka paczka?

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Lutego 2012, 20:40:54 »
PC2010, a laptop hp pavilon dv6
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Lutego 2012, 20:42:20 »
E no tak być nie może panowie. Zamiast bawić się w zgaduj zgadule @danielek zamieść wszystkie potrzebne informacje.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Lutego 2012, 22:00:45 »
E no tak być nie może panowie. Zamiast bawić w zgaduj zgadule @danielek zamieść wszystkie potrzebne informacje.
Wyluzuj @Sawi, poraz kolejny się strofujesz, problem jest z klawiaturą laptopa.
@danielek, poszukaj w googlach, poczytaj instrukcję obsługi lapka.
http://forum.idg.pl/problemy-z-klawiatura-t210867.html
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2012, 22:04:23 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Lutego 2012, 22:22:10 »
Niestety ustawienia są dobre, a problem nadal występuje.
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Lutego 2012, 22:32:52 »
Podłącz klawiaturę zewnętrzną USB, nie widzę innej możliwości sprawdzenia.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Lutego 2012, 23:14:07 »
Jeśli jest to wina klawiatury i nie masz możliwości podłączenia innej, a chcesz mieć możliwość wyjścia z kabiny, możesz użyć np. KM Remote. Podepniesz sobie np. F4 pod F3 czy inny klawisz i wciskając to F3 "wciśnie się" F4.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline sektor 77

  • Wiadomości: 212
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
    • Zobacz profil
    • rock
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Uruchamianie symulatora - problem
« Odpowiedź #20 dnia: 19 Lutego 2012, 15:05:00 »
Jeśli jest to wina klawiatury i nie masz możliwości podłączenia innej, a chcesz mieć możliwość wyjścia z kabiny, możesz użyć np. KM Remote. Podepniesz sobie np. F4 pod F3 czy inny klawisz i wciskając to F3 "wciśnie się" F4.
Zgodzę się , że tak można - chociaż w tej sytuacji to nie rozwiązuje problemu. Dlatego ponieważ przy jakiejkolwiek innej pracy , należy powrócić do pierwotnych ustawień.
Szukam przyczyny , aby pomóc , lecz na chwilę obecną konkretnej pomocy nie mogę udzielić - jednak jak dojdę do tego to na Pw. koledze podpowiem.