Autor Wątek:  EU07.EXE, wersje: 212, 231, 291  (Przeczytany 20019 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
EU07.EXE, wersje: 212, 231, 291
« dnia: 03 Sierpnia 2011, 01:44:22 »
W najbliższych dniach mam zamiar opublikować nową wersję pliku EU07.EXE. Mam nadzieję, że będzie to poważny krok w rozwoju i przygotowane przeze mnie (i nie tylko) zmiany się przyjmą do dalszego użytkowania. Pełna lista zmian będzie załączona do paczki. Najważniejsze zmiany to:
  • Poprawione poruszanie się pojazdów: wyeliminowane urywanie wagonów, rezygnacja z "NULL track", rozprucie zwrotnicy bez przeskoku, mijanie się samochodów i statków, naprawiona obsługa przesunięcia w trainset, wstawianie pojazdów tyłem.
  • Lepiej jeżdżące AI: reakcja na sygnały manewrowe, zatrzymywanie na W4 wg rozkładu wraz z odjazdem o podanej godzinie, zatrzymywanie na końcu toru, lepsze hamowanie (youBy), sygnały końca pociągu (ZiomalCl), poprawiona zmiana kierunku (ZiomalCl).
  • Rozwinięte wsparcie dla sterowania ruchem: eventy rozprucia zwrotnicy, odcinki izolowane wyzwalające eventy zajęcia i zwolnienia grupy torów (można zrobić np. lepiej działające przejazdy), radio-stop, globalne wyzwalacze czasowe.
  • Zwiększenie wydajności: automatyczna optymalizacja modeli, poprawione przeliczanie ruchu osi, specjalne traktowanie submodeli z jednostkowymi transformami, ignorowanie zbyt dużych trójkątów w modelach, działanie programu w tle (można korzystać z innego programu czekając na sygnał wolnej drogi).
  • Szybsze wczytywanie scenerii: modele zapisywane w plikach binarnych, optymalizacja InitTracks i InitEvents.

Niestety wprowadzone zmiany nie są w pełni zgodne wstecz. Większość animowanych modeli infrastruktury (zwrotniki, semafory kształtowe itp.) wymaga specjalnego oznaczenia, które submodele są w nich animowane. Optymalizacja submodeli daje wzrost FPS, ale w niektórych modelach pojawiają się problemy z nakładającymi się powierzchniami (np. podświetlenie migocze), co wymaga ręcznych poprawek w nich. Inaczej działające AI może w niektórych sceneriach powodować nieoczekiwane efekty uboczne.

Mam nadzieję, że niedogodności te zostaną naprawione w najbliższej paczce całościowej (na razie prace nad nią się nie rozpoczęły). Mam też nadzieję, że sukcesywnie będą udostępniane poprawki do sprawiających kłopoty modeli oraz scenerii.

Podziękowania należą się testującym, którzy znajdowali błędy i sygnalizowali problemy (Żabek, Siecool, EP08_015, Quark-t, surgeon, Krzysiek626, jochand, Patrykos, maacius, Sawi, Mati_An, motonita2002, youBy, libertyn89, ZiomalCl, WSK, Lorem, ISDR, Woku, przepioramarcin, szogun, Szociu), a także oddzielnie kolegom ZiomalCl oraz youBy, którzy opracowali i udostępnili poprawki do AI.




Uwaga! Przed użyciem EXE należy zapoznać się z treścią pliku tekstowego załączonego do paczki, aby nie zgłaszać na forum opisanych tam zmian i możliwych błędów. Paczka ma wielkość 450kB i zawiera zestaw plików E3D z poprawioną animacją submodeli (przygotował je Szociu). Wcześniejsze pliki E3D należy nadpisać tymi z paczki.

http://eu07.pl/userfiles/4245/EU07_212.7z

Pliki binarne modeli (E3D) są tworzone przy pierwszym uruchomieniu scenerii, a wzrost prędkości wczytywania będzie widoczny dopiero przy kolejnych uruchomieniach. Pliki E3D a także ewentualnie niepotrzebne już pliki T3D można usunąć najnowszą wersją Rainsted - na razie dostępną do testów.

Udostępniona wcześniej wersja 210 może nieprawidłowo przeliczać wektory normalne, przez co modele są nieprawidłowo oświetlane. Zostało również poprawione mapowanie chodników przy ulicach.
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpnia 2011, 00:01:01 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
EU07.EXE wersja 231
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Września 2011, 02:31:58 »
Od pewnego czasu dalsze prace nad EXE nie posuwają się do przodu, postanowiłem więc udostępnić wersję 231. W archiwum nie ma pliku informacyjnego, ponieważ przede wszystkim dopracowywane były funkcjonalności już obecne w wersji 212. Do prawidłowego działania na PC2010 wymagany jest zestaw plików E3D umieszczony w poprzedniej wiadomości. AI ma przesyłane sygnały jak w 212, w związku z tym wymagane są pewne zmiany w sceneriach (między innymi skanuje tory na mniejszą odległość i nie widzi tarcz ostrzegawczych, a jedynie semafory).

http://eu07.pl/userfiles/4245/EU07_231.7z



Zakres zmian:

1. Poprawione globalne eventlaunchery
Miały działać w 212, ale się okazało, że nie działają.

2. Otwieranie drzwi EZT na przystankach
Taki bajer. EN57 po zatrzymaniu na W4 otwiera drzwi ze wskazanej strony. Wymaga to napisania rozkładu oraz odpowiedniego ponazywania W4 w scenerii, a także przypisania odczytu W4 do toru. W załączeniu TD z wstawionymi W4 dla rozkładu z Quarka.

3. Poprawione stawanie na pierwszej i ostatniej stacji
Ponieważ w rozkładzie czas dla pierwszej stacji jest zapisywany w identyczny sposób jak dla przelotu, musi być ona specjalnie traktowana, aby AI się zatrzymało. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy nazwa początkowej stacji w relacji jest inna niż pierwsza pozycja w rozkładzie (czyli rozkład jest niepełny, dla pociągów pojawiających się na krańcu scenerii). Po dojechaniu do ostatniej stacji AI wykonuje kolejną komendę z listy. Na chwilę obecną jest to komenda Shunt, czyli przełączenie w tryb manewrowy (w tym trybie AI podjedzie pod najbliższy semafor).

4. Poprawione trapezowate drogi
Zostały wyłączone ograniczenia na dopuszczalne zmiany trapezowania, wprowadzone wraz z dodaniem tej funkcjonalności. Wcześniej różnice większe niż pięciokrotne były ignorowane.

5. Poprawione połączenie komórki pamięci z torem
Dotychczas event UpdateValues wysyłał komendę do wszystkich pojazdów znajdujących się na wskazanym torze. Zostało to zmienione na wysyłanie komendy do AI, dzięki czemu można uruchomić pociąg znajdujący się na konkretnym torze bez konieczności używania Event0. Na przykład można uruchomić nieaktywny pociąg o określonej godzinie bez użycia semafora.

6. Potwierdzanie eventów Switch
Przy współpracy z serwerem ruchu w Rainsted dotychczas potwierdzeniem przełożenia zwrotnicy był event Multiple o nazwie zakończonej plusem albo minusem. Sprawiało to problemy przy wykrywaniu stanu rozjazdów krzyżowych. Obecnie wysyłana jest informacja bezpośrednio przy zmianie stanu zwrotnicy.


Kierunek dalszych zmian nie został jeszcze jednoznacznie określony. Między innymi skłaniam się do przepisania AI do C++. Ale równie dobrze może się okazać, że wcześniej wyjdzie mi wczytywanie scenerii z pliku RSF albo dynamiczne zarządzanie teksturami i modelami (sceneria uruchomi się szybciej, bo nie będzie wymagane wczytanie wszystkiego na początku).

2011-10-07:
W załączeniu jeszcze jedna sceneria demonstracyjna, rozszerzona względem poprzedniej o "wybudzanie" EN57 za pomocą globalnego eventlaunchera, ustawionego na godzinę 10:10. Sceneria uruchamia się z godziną 10:09. Pierwszy odjazd spod W4 jest wg rozkładu o godzinie 10:16 — AI powinno zdążyć podjechać. Drugi odjazd jest o 10:23, w zależności od FPS AI może zrobić kółko przed czasem albo się nieco spóźnić.

Co do dalszych prac, to AI zostało już przepisane na C++.

W związku z pytaniami wyjaśniam, iż załączone scenerie należy wypakować do folderu scenery. Służą one wyłącznie do demonstracji działania rozkładu oraz uruchamiania pociągów AI i są raczej przeznaczone jako wzór dla ewentualnych autorów nowych scenerii. Normalnie nie ma potrzeby ich pobierania ani używania.
« Ostatnia zmiana: 07 Października 2011, 16:31:57 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
EU07.EXE wersja 291
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Grudnia 2011, 12:48:52 »
Prezentuję EU07.EXE w wersji 1.6.289.291. Jest to końcowy efekt szóstego etapu prac, który miał na celu przede wszystkim doprowadzenie AI do sensownego działania i ułatwienie dalszych prac nad AI. Przy okazji zostały dokonane drobne zmiany w innych zagadnieniach. Wprowadzone zmiany nie są do końca zgodne wstecz i niektóre scenerie oraz pojazdy mogą nie działać zgodnie z oczekiwaniami. Są one uwzględniane przy tworzeniu Paczki Całościowej 2011.

Wersję tę prezentuję przed wydaniem Paczki Całościowej 2011, aby do tego czasu można było wyłapać jeszcze jakieś błędy. Jeśli będzie taka potrzeba, do paczki będzie przygotowana poprawiona wersja. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach w zakresie radzenia sobie z ewentualnymi błędami, lepiej niech poczeka na wydanie Paczki.

Jeśli ktoś nie używa jeszcze plików E3D, konieczne będzie pobranie i wypakowanie archiwum z pierwszej wiadomości.

http://eu07.pl/userfiles/4245/EU07_291.7z

Zakres zmian jest opisany w pliku umieszczonym w paczce oraz na stronie:
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_291

Znane błędy:
- nie działa SHP
- zamienione pantografy (to akurat specjalnie)
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni