Autor Wątek:  Romet Ogar 900 Racing  (Przeczytany 5300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz144

  • Wiadomości: 82
  • Historia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Romet Ogar 900 Racing
« dnia: 28 Lipca 2011, 22:03:54 »
Witam, od niedawna jestem właścicielem Ogara 900 R( przejechane 16km ). W instrukcji informacje są fatalne. Zwracam się z pytaniem do użytkowników, mianowicie gdzie sprawdza się poziom oleju w silniku? W instrukcji napisane jest tak "Wskaźnik poziomu oleju jest po prawej stronie skrzyni korbowej silnika". Hymmm tylko nie wiem gdzie to dokładnie jest. Proszę o pomoc, dodam że na stronach internetowych nic nie znalazłem, a forum ogar900.com jest zablokowane z powodu złośliwego oprogramowania.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Romet Ogar 900 Racing
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipca 2011, 22:21:27 »
Zrób kilka zdjęć to coś poradzimy.

Offline Tomasz144

  • Wiadomości: 82
  • Historia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Romet Ogar 900 Racing
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipca 2011, 22:38:31 »
Dobrze, jutro będą.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Romet Ogar 900 Racing
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Lipca 2011, 10:31:40 »
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1658964.html ostatnia wiadomość?

a forum ogar900.com jest zablokowane z powodu złośliwego oprogramowania.
Działa pod polską domeną: http://forum.ogar900.pl/
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Romet Ogar 900 Racing
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Lipca 2011, 11:51:45 »
Proszę. Wykręca się w lewo. Gdybyś potrzebował jakiejkolwiek pomocy przy naprawie motora, nie wiem, ustawianie czasowania, dokręcanie zaworów, zmiana tarcz sprzęgłowych, to pisz, bo mam praktycznie taki sam silnik w swoim motorze i już go zbyt wiele razy rozbierałem :P

O gaźniku nie wspominając.

EDIT. Co do motora. Szkoda, że te polskie mają cylindry 49,5 cm3. U mnie jeżdżą te motory tylko z cylindrami 108 cm3. W sumie, jeżeli ktoś się zna na mechanice, to może w tym motorze zmienić uszczelkę między cylindrem a głowicą, z tekturowej na metalową. Jako że metalowa jest dużo cieńsza to jest więcej kompresji i motor dostaje niesamowitego kopa :) W sumie można to zrobić w mniej niż 45 minut. Te motorki potrafią jechać ponad 100km/h.

Offline piotrek0804

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Romet Ogar 900 Racing
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Lipca 2011, 14:27:36 »
@Rozi, to ta uszczelka metalowa jest aż tak cieńsza od tekturowej, że powoduje odczuwalny przyrost kompresji? U mnie w Simsonie seryjnie nie było uszczelki pod głowicą. Niby można byłoby pokusić się o splanowanie głowicy, co jeszcze zmniejszałoby pojemność komory spalania i w efekcie zwiększyło kompresję, ale to już może spowodować drastyczny spadek wytrzymałości układu korbowego.

Offline Tomasz144

  • Wiadomości: 82
  • Historia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Romet Ogar 900 Racing
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Lipca 2011, 17:13:54 »
Rozi znalazłem już ten korek od oleju, ale jest inny problem on gaśnie na niskich obrotach na ssaniu w ogóle nie chodzi, wiem jak się obroty reguluje ale mieszankę paliwowo-powietrzną nie wiem.

Offline knurus1

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Romet Ogar 900 Racing
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Lipca 2011, 18:20:24 »
Mam od niedawna Romet CRS 50 i też miałem problemy z regulacją przede wszystkim z jego odpaleniem. Ale po jego wstępnym ale jakże ważnym dotarciu zaczął lepiej palić i jeżdzić:).  Jeśli chodzi o mieszankę to sie patrzy po kolorze świecy zapłonowej. Jeśli jest biała to znaczy że jest za uboga, natomiast czarna iż jest ona za bogata. Idealna jest brązowa z domieszką złotego. Są  dwie śróbki. Jedna do wolnych obrotów (u mnie jest to krzyżak) umieszczona przy iglicy gazu, a dróga (płaski) włąśnie do mieszanki. Oczywiście obie są umieszczone w/na gażniku. Pamiętaj że regulację zawsze przeprowadza się na rozgrzanym silniku, a po zmianie składu mieszanki trzeba przejechać troche kilometrów aby zmieniła ona kolor. Mi wyregulowanie "na ideał" zajęło 400km.

Proszę poprawić ortografię.
ABu
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2011, 13:42:33 wysłana przez knurus1 »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Romet Ogar 900 Racing
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Lipca 2011, 23:38:41 »
@Rozi, to ta uszczelka metalowa jest aż tak cieńsza od tekturowej, że powoduje odczuwalny przyrost kompresji?

Powiedzmy, że tekturowa ma około 2mm, a metalowa ma 0.5. Przyrost mocy jest naprawdę duży. Niestety musiałem wrócić do tekturowej, bo motor miał tyle mocy, że robiła się dziura w silikonie między cylindrem a głowicą i kompresja uciekała. Więc motor praktycznie co dwa dni rozbierałem i silikon od nowa :)

U mnie w Simsonie seryjnie nie było uszczelki pod głowicą.

Jest to taki trik fabrykantów motorów, gdyż motor za nic dostaje mocy. W sumie można by w motorach zostawić uszczelkę teksturową, ale musiałbyś skrócić cylinder wtedy.

mieszankę paliwowo-powietrzną nie wiem.

Generalnie śrubkę od mieszanki wkręca się na maksa i wykręca około 1 1/4 obrotu. Generalnie tam powinno być idealnie.

Dodatkowo żeby motor dostał mocy, można dać nieco więcej ścisku na sprężynach w sprzęgle. Generalnie ten motor (ten z tematu) można go nieźle podrasować.

Pozdrówki