Autor Wątek:  Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.  (Przeczytany 17523 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline radim92

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Cytuj
Jak powiedział w rozmowie z TVN24 Marcin Węglarz z Komendy Powiatowej Policji, co najmniej dwa wagony pociągu towarowego wbiły się w dolną część stacji PKP. Część ta jest niezamieszkała, mieszkania znajdują się jednak na piętrze budynku. - Część wagonów wypadła z torów, jeden wpadł na drugi, tak że jeden jest w środku drugiego. Z tego powodu część ściany w pomieszczeniach mieszkalnych się zawaliła - relacjonował Węglarz.

http://www.tvn24.pl/-1,1711961,0,1,pociag-wjechal-w-dom-jedna-osoba-nie-zyje--druga-ranna,wiadomosc.html

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lipca 2011, 01:31:35 »
Dwie osoby nie żyją, jedna ranna. Dwie węglarki się stoczyły bo były prawdopodobnie źle zabezpieczone.
"Pociąg wjechał w dom." Super, że dwa wagony nazywają się pociągiem. Szkoda, że polskie media są takie lipne i na każdym kroku coś przekręcą. Niestety w  porównaniu z zagranicznymi, które akurat często czytam wypadamy fatalnie.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Lipca 2011, 08:37:01 »
Oceniłeś zbyt wcześnie, nie chodzi tu o liczbę ofiar, lecz o wagony. Na prezentowanym materiale filmowym widać, że to był skład.
Pozdrawiam

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Lipca 2011, 09:54:48 »
Obecnie są trzy ofiary wypadku. 18-letnia dziewczyna, która była ranna, zmarła w szpitalu.
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline maciejzkap

  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Lipca 2011, 10:26:21 »
Dwie osoby nie żyją, jedna ranna. Dwie węglarki się stoczyły bo były prawdopodobnie źle zabezpieczone.
"Pociąg wjechał w dom." Super, że dwa wagony nazywają się pociągiem. Szkoda, że polskie media są takie lipne i na każdym kroku coś przekręcą. Niestety w  porównaniu z zagranicznymi, które akurat często czytam wypadamy fatalnie.
Gdy @kacp3r dodawał swoją wiadomość, mowa była o pociągu towarowym. Na miejscu panował chaos, nikt nie wiedział, co stało się z maszynistą.

Offline zbyszek300

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Lipca 2011, 11:20:06 »
Cytuj
Gdy @kacp3r dodawał swoją wiadomość, mowa była o pociągu towarowym. Na miejscu panował chaos, nikt nie wiedział, co stało się z maszynistą.
Z skąd masz takie informacje ,wszędzie jest napisane pisze ze 3 wagony się z  stoczyły._Prawdopodobną przyczyną z stoczenia się wagonów przez około 2 km ,_było uderzenie wagonu przez operatora koparki przez łychę przez koparkę.

Proszę pisać poprawnie.
/ Żuk


« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2011, 14:19:05 wysłana przez REWIZOR »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Lipca 2011, 11:29:53 »
A jak obejrzycie materiał filmowy, to mowa jest o 7 wagonach, z czego ostatnie 3 były pełne żwiru. Stały na bocznicy jakiejś firmy 2km od  miejsca wypadku. I na dystansie tych około 2km rozpędziły się do ~100km/h (!?).
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline maciejzkap

  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Lipca 2011, 11:39:03 »
 
Cytuj
Z skąd masz takie informacje ,wszędzie pisze ze 3 wagony się z  stoczyły.Prawdopodobną przyczyną z toczenia się wagonów przez około 2 km ,było uderzenie wagonu przez operatora koparki przez łychę.
Wczoraj, o 23:00 oglądałem program "Dzień po dniu" w TVN24. Właśnie wtedy podano informację o wypadku. Przez cały czas mowa była o pociągu, nie o samych wagonach. Reporter w rozmowie telefonicznej z jakimś strażakiem bodajże, dopytywał nawet w jakim stanie jest maszynista. Rozmówca powiedział, że do maszynisty jeszcze nie dotarł.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lipca 2011, 11:44:05 »
Ja oglądałem ten program o 23:30 i cały czas była mowa o samych wagonach, i że to nie jest pociąg z maszynistą.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Lipca 2011, 12:09:12 »
@zbyszek300 jakbyś przeczytał ten artykuł, to byś wiedział i nie zadawał tego rodzaju pytań. Wystarczyło tylko dokładnie się nim zapoznać.
Siedem wagonów pociągu towarowego w części wypełnionych żwirem stało bez lokomotywy na bocznicy. Według informacji reportera TVN24 policja wykluczyła już czynnik mechaniczny, czyli przyczyną katastrofy był prawdopodobnie błąd ludzki - ktoś nie zaciągnął hamulca lub nieodpowiednio "zaczopował" wagony i dlatego się stoczyły.

Część wagonów wypadła z torów

Niewykluczone też, że w trakcie rozładunku operator koparki uderzył napełnioną łyżką w wagon i to wprawiło je w ruch. Na odcinku trzech kilometrów rozpędziły się i z impetem wbiły w dolną część stacji PKP. - Część wagonów wypadła z torów, jeden wpadł na drugi, tak że jeden jest w środku drugiego.
Obie wstępne ekspertyzy wskazują na błąd ludzki.
Źródło http://www.tvn24.pl/-1,1711961,0,1,pociag-wjechal-w-dom-jedna-osoba-nie-zyje--druga-ranna,wiadomosc.html
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Lipca 2011, 12:58:01 »
Wagony wypadły z torów z powodu najechania na żeberko. Przedstawiam poniżej układ torowy stacji, stan toru nr 21 przy peronie "1". Widać, że tor nr 21 pełnił rolę "oporka". Rozpędzona masa taboru, niedbałość o żeberko ( patrz konstrukcję toru ochronnego ), za bliskie usytuowanie kozła oporowego przed budynkiem stacyjnym, urządzenia w stanie zasadniczym, które kierują stoczony tabor na tor ochronny "21" i katastrofa gotowa.
- źródło załączników: http://semafor.prv.pl/

Edycja:
Proszę bardzo, z instrukcji ID1:
"Jeżeli  żeberko ochronne prowadzi w kierunku trwałej przeszkody, odległość kozła
oporowego od przeszkody powinna wynosić, co najmniej 100 m, a tor powinien być
zasypany ponad główką szyny na długości co najmniej 30 m na wysokość od 0,15 m na
początku zasypania do 0,30 m przy koźle oporowym. Dopuszczalne jest, w uzasadnionych
przypadkach, zmniejszenie odległości kozła do przeszkody do 50 m, pod warunkiem
zasypania terenu za kozłem warstwą o grubości co najmniej 0,50 m na długości nie mniejszej
niż 30m."
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2011, 13:13:54 wysłana przez Żuk »

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Lipca 2011, 13:13:43 »
Zastanawia mnie jak mogło przygnieść tą 18-letnią dziewczynę, skoro rzekomo była ona na peronie.

Offline radim92

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Lipca 2011, 15:41:09 »
Często jeżdżąc wieczorami widziałem jak siedzą na koźle oporowym. Więc jak tak rozpędzone były wagony to naprawdę nie wiele czasu miały na ucieczkę.

Offline malły

  • Wiadomości: 40
  • ORZYSZ
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Lipca 2011, 19:45:48 »
Ja myślę ze mogą odpowiadać za to ludzie od załadunku, była mowa o koparce która starała się zatrzymać ten tabor. Znam naszych manewrowych i myślę że nie zostawili by składu wyluzowanego, a jak by był wyluzowany to by miał podstawione płozy hamulcowe. Ale nie wolno nikogo oceniać przed przed ostateczną informacją z prokuratury. Myślę że oni bawili się składem przestawiali go sami żeby lepiej rozładować tą koparką ale to tylko moje zdanie dlatego nie chce nikogo oceniać. Jeszcze tylko jedno mogła tam być wykolejarka za wyjazdem z tego zakładu ale już zapewne się tam znajdzie ale jak zwykle po fakcie.
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...

Offline malły

  • Wiadomości: 40
  • ORZYSZ
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Lipca 2011, 19:55:24 »
Fakt faktem to był czynnik ludzki i nie wiem kto pracował w przy tym składzie ale chyba wiecie że manewrowi mają określoną instrukcję odnośnie swoich obowiązków.
 & 13 http://kolej.krb.com.pl/ir9/rozdz2.html.

Proszę stosować się do regulaminu.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17793.msg215179.html#msg215179


/ Żuk
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2011, 21:16:39 wysłana przez Żuk »
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Lipca 2011, 20:40:29 »
Znam naszych manewrowych i myślę że nie zostawili by składu wyluzowanego…
Pamiętaj o tym, że wagony same też mogą odhamować. Kiedyś miałem skład około 15 wagonów, który po zahamowaniu i odstawieniu na ok 30 min zaczął sam luzować, wagon za wagonem… Druga sprawa jest taka, że samo podłożenie płozy to trochę za mało. Powinno się maksymalnie wcisnąć płozę pod koło a następnie za pomocą odluźniacza wagon wyluzować. Wtedy wagon najeżdża na płozę (pod warunkiem, że skład był ściśnięty) i nie ma takiej opcji żeby płoza wypadła albo ktoś ją ukradł. Życie pokazuje, że drużyny manewrowe ułatwiają sobie pracę i tylko podkładają płozę albo stawiają ją metr czy dwa od wagonu. Przy takim postępowaniu nietrudno o to żeby płoza spadła z szyny i nie zatrzymała wagonu.
…ale chyba wiecie że manewrowi mają określoną instrukcję odnośnie swoich obowiązków.
Gadanie… Co z tego, że jest instrukcja jak większość drużyn manewrowych i tak się do niej nie stosuje… Ktoś kiedyś powiedział, że gdyby na kolei robiono wszystko zgodnie z przepisami to żaden pociąg czy towarowy czy osobowy by nie wyjechał… Brutalne ale poniekąd prawdziwe. Jedyne co pozostaje to starać się pracować zgodnie z przepisami i uważać na tych co instrukcje i zalecenia omijają szerokim łukiem…
btw Odnośnie zabezpieczania składu. Np na stacji Toszek jest tak, że jak podstawia się pod rampę wyładunkową wagony z węglem należy na skrajnych wagonach zakręcić hamulce ręczne i wagony te zabezpieczyć za pomocą dwóch płóz. Na dodatek poprzez radio należy zgłosić dyżurnej zabezpieczenie składu i podać swoje nazwisko. Mimo, że na stacji dużych pochyleń nie ma, a tor zabezpieczony jest wykolejnicą środki ostrożności są całkiem rygorystyczne - i dobrze, tak powinno być wszędzie.


« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2011, 20:51:36 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline malły

  • Wiadomości: 40
  • ORZYSZ
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Lipca 2011, 02:57:19 »
Przepraszam o odchamomaniu  samym  wagonom to wiem, szczegółowe próby wykonywałem na składach 40 wagonowych, ale i nieszczelność będzie w składzie. Sam wiesz jak ucieknie powietrze to  skład być  zahamowany, ale nawet przestawienie rękojeści w położenie NIECZYNNY  zahamuje wagon  ale potrzeba powietrza, chyba myślę ktoś cały skład wyluzował. Widzę znasz sę na tym. POZDRAWIAM.

Proszę poprawić błędy w tej wiadomości.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2011, 22:32:04 wysłana przez malły »
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Lipca 2011, 11:21:56 »
Sam wiesz jak ucieknie powietrze to sam skład się hamuje albo przestawienie rękojęści w hamulec NIECZYNNY ale potrzeba powietrza, chyba myślę ktoś cały skład wyluzował.
Ja pisałem o samoczynnym luzowaniu wagonów a Ty mi tu gadasz o ucieczce powietrza z PG i samoczynnym hamowaniu…
Odnoszę nieodparte wrażenie, że nie masz pojęcia o budowie i działaniu hamulca zespolonego w wagonach. Jeśli odstawiasz wagony pod załadunek, wyładunek -nieważne, to zrucasz do 0 powietrze z PG. Dochodzi do zahamowania wagonów. W momencie gdy są nieszczelności np na uszczelkach wargowych w siłownikach hamulcowych, czy na rurach doprowadzających ciśnienie do cylindra siłownika to nie ma opcji żeby wagon został w stanie zahamowanym. A jak już pisałem wcześniej powietrza w PG nie ma. Nikt nie musi pociągać za odluźniacz jak są ubytki powietrza np z cylindra siłownika… Dlatego też przy próbie szczegółowej, szczelność składu dobrze jest też sprawdzić na zahamowanym pociągu. Sprawdza to się zwłaszcza zimą gdy uszczelki wargowe uszkadzają się jedna za drugą. Co ciekawe przechodząc koło takiego wagonu w 90% nic nie słychać. Powietrze ucieka na tak dużej powierzchni, że robi to po cichu. W takim przypadku niezastąpiony jest podręczny manometr.
szczegółowe próby wykonywałem na składach 40 wagonowych
A ja na składach po 59 wagonów w Lotos Kolej, i co? Co to ma do rzeczy? Mógłby być i skład 100 wagonów i byłby cacy a znajdzie się dziadostwo 6-cio wagonowe i na końcu zamiast 0,5MPa będzie niecałe 3…
Widzę znasz się na tym
Ciężko się w tych sprawach nie orientować skoro jestem czynnym rewidentem taboru kolejowego, maszynistą spt i przepracowałem swoje jako manewrowy (chcieli zrobić ze mnie ustawiacza ale im się nie udało ;> ).
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2011, 11:36:34 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Lipca 2011, 12:14:51 »
Jakie szczelne składy są to wszyscy co pracują na kolei (a zwłaszcza maszyniści i rewidenci) doskonale wiedzą ;). Super przykład widziałem kiedyś na stacji Toszek Północ, stał skład ok 30 wagonów z bykiem, sprężarki na byku wyłączały się dosłownie na 5 minut (mierzyłem) czyli ucieczka na PG na składzie wynosiła ok 1atm na 5 minut.

Każdy skład zostawiony bez źródła powietrza samoczynnie wyluzuje po czasie, najczęściej są to drobne ucieczki (nie słyszalne), na złączach rur i i uszczelkach tłoczysk cylindrów hamulcowych.
Dla tych co nie znają hamulca powietrze które ciśnie na tłok w cylindrze hamulcowym pochodzi z zbiornika pod wagonem, a niestety zbiornik ten ma określoną pojemność, a ponieważ są ucieczki w obwodzie więc kiedyś się musi skończyć i wtedy wagon wyluzuje całkowicie. Powietrze to uzupełniane jest z PG
 

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Lipca 2011, 15:00:34 »
Trzem osobom postawiono zarzuty. Operatorowi koparki (19 lat), synowi właściciela zakładu (19 lat), który pilnował rozładunku i 17-latkowi, który był wtedy pierwszy dzień w pracy (sic!). http://www.tvn24.pl/-1,1712118,0,1,uslyszeli-zarzuty-za-wagony-wbite-w-dom-maja-17-i-19-lat,wiadomosc.html

Moja prywatna opinia: taki mamy efekt bezstresowego wychowania, tłumaczenia, że "myślenie boli" oraz reformy szkolnictwa, która oducza myślenia na rzecz bezmyślnego klepania regułek.
Cytuj
podejrzani samodzielnie podjęli decyzję o odłączeniu lokomotywy od wagonów towarowych i zwolnieniu blokady hamulcowej. Spowodowało to, że skład ruszył, wykoleił się i uderzył w budynek mieszkalny.
A obsługa pociągu? Przyjechali, zostawili, poszli?

Garść fotek z miejsca wypadku (za pl.misc.kolej):
http://ostbahn.pl/strzelce/
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Lipca 2011, 15:14:11 »
Na TVN24 podawali, że w środku budynku jest jeszcze jeden wagon i to na nim opiera się teraz konstrukcja budynku. Siła uderzenia musiała być zatem bardzo duża.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Lipca 2011, 15:37:43 »
A obsługa pociągu? Przyjechali, zostawili, poszli?
Tzn powiem Ci, że jak się zostawia gdzieś skład to z automatu zabezpieczasz maszynę i wagony. Jak te czynności wykonasz to reszta już Cię nie interesuje. Ja tez wielokrotnie zaciągałem gdzieś pociąg i go zostawiałem (razem z maszyną). Oczywiście wcześniej zabezpieczałem i lokomotywę i skład. Jak to się zrobi (uczciwie) to można spać spokojnie. Jestem ciekaw jaki jest regulamin pracy tej bocznicy i jak należy zabezpieczyć wagony. Bywają bocznice gdzie Ciebie jako przewoźnika interesuje tylko to żeby zaciągnąć je na miejsce wyładunku/rozładunku, odczepić lokomotywę i to wszystko. Jak wagony uciekną to już nie Twoje zmartwienie, bo ma być tam pracownik, który ma je zabezpieczyć. Wracając do tej katastrofy to zapewne gdyby nie urwali wagonów od lokomotywy to by do tej tragedii nie doszło. Sam hamulec ręczny czy dodatkowy loka utrzymałby te parę wagoników mimo że nawet byłby wyluzowane. Ale głupota ludzka nie zna granic. Jak się na czymś nie zna albo nie zna do końca to nie ruszać. Z tym, że jest też tak jak piszesz. Szkoły nie uczą logicznego myślenia, a wymagają uczenia się na pamięć bez zrozumienia materiału…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Lipca 2011, 15:45:51 »
A obsługa pociągu? Przyjechali, zostawili, poszli?
Jak się podstawia skład, zahamowuje, to chyba nie ma potrzeby stania i patrzenia na ręce ładującym…
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Lipca 2011, 21:10:14 »
Pytałem, bo ja sobie nie potrafię wyobrazić, że podchodzę do stojącego składu i odpinam wagony "dla wygody". Jasne jest, że maszynista/obsługa nie jest przykuty do lokomotywy. No i fakt - sprzęg przecież nie jest w żaden sposób zabezpieczony przed dostępem osób postronnych... (?)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Lipca 2011, 12:14:34 »
Mały zwrot akcji. Kto wie czy i załodze lokomotywy nie zostaną postawione zarzuty. Rozmawiałem z kolegą, który jeździł na tą bocznicę. Okazuje się, że w regulaminie technicznym był zapis odnośnie tego, że podczas wyładunku lokomotywa musi pracować i mieć sprawną sprężarkę (!) Skład musiał być też zabezpieczony od strony spadku płozą. Spadek ma tam około 17‰.
EDIT
Całkiem możliwe. Nigdy mnie tam nie było a nie miałem czasu zapoznać się z jakimikolwiek planami tamtych stron.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2011, 12:43:26 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Lipca 2011, 12:21:34 »
Tylko to nie jest bocznica z przepisowego punktu widzenia.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Lipca 2011, 13:03:02 »
Nie mniej jednak uporek jest i nie ma możliwości bezpośredniego wjazdu na tory główne, więc bocznicą ma prawo się nazywać. A to, czy istnieje w D29 to już inna sprawa. No chyba, że RTS traktuje to inaczej.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Lipca 2011, 22:09:49 »
Prawo może i ma, ale nie jest. Jazdy są pociągowe a w którymśtam kilometrze na torze szlakowym urządzona jest ładownia.
Ale to tylko na marginesie jako ciekawostka, bo na wypadek dużego wpływu to nie miało. ;-)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Lipca 2011, 22:58:38 »
Jazdy są pociągowe a w którymśtam kilometrze na torze szlakowym urządzona jest ładownia.
No to się zgadza. Ale ciekawi mnie, czy ładownia znajduje się w torze szlakowym, czy też jest boczny tor zabezpieczony (!) wykolejnicą do której klucz znajduje się na nastawni dysponującej w Strzelcach?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pociąg wjechał w budynek dworca w Strzelcach Krajeńskich.
« Odpowiedź #29 dnia: 29 Lipca 2011, 23:22:11 »
Tego już nie jestem pewien, musiałby się @mechatronik wypowiedzieć, ale chyba w torze szlakowym jest to urządzone, bez żadnych bocznic, wykolejnic itp.
Jak będę duży zostanę maszynistą!