Jako że ostatnio często dostawałem pytania jak dostać się do Beta/Devs, postanowiłem pokrótce opisać na swoim przykładzie życie Dewelopera, które wbrew pozorom nie jest takie różowe jakby się niektórym wydawało
Zanim w ogóle zacznie się tworzyć, trzeba nauczyć się wielu rzeczy o symulatorze, osobiście z symulatorem bliżej obcuję od grudnia 2009 a i tak wielu rzeczy nie wiem.
No ok, ale jak to wszystko wygląda w moim przypadku?
Otóż wszystko zaczyna się od śniadanka, wycieczki do sklepu po zestaw Deweloperski (który w moim przypadku wygląda jak na poniższym obrazku)
Po powrocie do domku, przychodzi czas odpalić wysłużonego staruszka, po czym następuje odczytanie wszelkich "problemów" zawartych w wiadomościach na GG, których rozwiązania są opisane na forum. Następnie jest pora na odpalenie Media Player'a, bo bez muzyki po prostu nie da się tworzyć. Lista odtwarzania zazwyczaj wygląda tak
Wszystkie potrzebne składniki już mamy, czas przekopać stertę plików *max i znaleźć ten który mnie interesuje i modlić się aby nie był on uszkodzony
Uff... Odpalił się, dzięki Bogu, dam w niedzielę na tacę
No to modelujemy...
Ale nie, nie będzie mi dane w spokoju modelować wsłuchując się w ulubione bity, bo wszystko przerywa dźwięk przychodzącej wiadomości na GG. Jeśli pisze to normalna osoba to ok, ale jeżeli znowu ktoś sobie wynalazł wielki problem to szlag mnie trafia i bez papieroska się nie obejdzie (nie będę sobie smrodził przy stanowisku pracy, więc wyjdę sobie na ogród). A te wszystkie niepożądane rozmowy wyglądają mniej więcej tak:
<rozmówca>: hej
Bartek: no siemka
<rozmówca>: szogunie pomocy <prosi>
Bartek: noooo
Bartek: o co kaman
<rozmówca>: bo mi sie tekstury w et22 nie wyswietlaja
<cisza...>
<rozmówca> SZOGUN!!!
Bartek: zajrzyj na forum
<rozmówca> ale nie mogę nic znalesc
Po paru godzinach, przychodzi czas aby staruszek i Bartuś odpoczęli
Po odtworzeniu ostatniego dźwięku, a mianowicie zamykania Windowsa XP staruszek odpoczywa, a ja zawijam na miasto.
Słowo końcowe.
Czas wszystkich twórców jest cenny, proszę, zanim zaczniecie "molestować" pytaniami kiedy jakiś dodatek wyjdzie bądź czemu coś nie działa jak powinno, przemyślcie czy jest to warte zajmowania czasu który może zostać przelany w kolejne tekstury/polygony w modelu/dźwięki/eventy. Poza tym pamiętajcie że nawet jeżeli nie tworzycie bo nie chcecie/nie umiecie możecie włączyć się w rozwój symulatora poprzez zdobywanie materiałów.
Z poważaniem
Bartek "szogun" Nawrocki