Trochę mega bzdura z teksturą. Ryflowane pudło miały tylko wysokie numery - od 177 w górę. Wyjątek - SU45-006, która została przenumerowana. Poza tym nie ten pług. Prawie wszystkie SP45 miały zgarniacz starego typu, który został zamieniony przez lżejszy, kwadratowy w ostatnich numerach. Oczywiście później powymieniano już na SU45 w wielu numerach owe zgarniacze, nawet w niskich, jak 018.
Przyciski STARTu i STOPu to wolna amerykanka - w każdej lokomotywie inaczej, zarówno typ jak i kolor. Nie sugerowałbym się jednym zdjęciem, tylko proponował zrobić autorowi według uznania. Zdarzało się też że przycisk czuwaka i odluźniacza były zamienione miejscami.
Zdjecie srodkowe przedstawia kabine SP z lat produkcji. Zauwaz okno podzielone na polowe a nie na 3 czesci. Te wersje moze tez zrobimy.
Środkowe zdjęcie pochodzi z egzemplarza prototypowego SP45-001 (i 500). Nie było więcej takich modeli. Wszystkie następne SP45 mają zwykłe, znaną do dziś "fiatową" kabinę.
Zrób wężyk od pary. Dość ważny element, w sumie najistotniejszy, odróżniający SP45 od SU45 - czyli sposób ogrzewania składu.
Jakieś pytania, piszcie na PW. Serię SU45 znam doskonale - przejechane wiele tysięcy km, także za nastawnikiem dało trochę wiedzy praktycznej ;) Z resztą jeszcze w tym tygodniu znów wsiadam na SU i jadę w trasę :D
Przepraszam za OT, ale co można rozumieć przez "przycisk dzwonka telefonu"?
Ooo przy okazji poszukam zdjęć SM30 z Kościerzyny. Chyba coś robiłem na tex, ale nie jestem pewien.
Co ciekawe sami maszyniści nie wiedzą, po co on jest. Ja z kolei słyszałem opinię, że to mogło służyć do wezwania maszynisty/pomocnika z drugiej kabiny.