Autor Wątek:  Pytanie laika do mechaników EU07  (Przeczytany 8077 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pasjonat_andy

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie laika do mechaników EU07
« dnia: 13 Czerwca 2011, 12:38:22 »
Na pulpicie po stronie pomocnika znajduje się gniazdo opisane "wyłącznik rozrządu". Proszę o informację czy jest to rodzaj stacyjki (tak jak w samochodzie) i każda lokomotywa ma inny klucz do tego wyłącznika ? I czy jest to wyłącznik zasilania rozrządu czy zawór powietrza ? I pytanie drugie. Po stronie maszynisty na pulpicie jest okrągła klapka opisana " MIN – MAX". Co się pod nią kryje ? Jeżeli moje pytania trafiły do niewłaściwego działu to uprzejmie proszę moderatora o przerzucenie ich do właściwego, chociaż ten wydawał mi się stosowny.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Czerwca 2011, 13:14:09 »
Proszę o informację czy jest to rodzaj stacyjki (tak jak w samochodzie) i każda lokomotywa ma inny klucz do tego wyłącznika ?
Jest to rodzaj stacyjki, klucz jest zawsze taki sam.

I czy jest to wyłącznik zasilania rozrządu czy zawór powietrza ?
Wyłącznik rozrządu jest takim jakby 'aktywatorem kabiny'. Przez niego podawane jest zasilanie na obwody sterowania danej kabiny. W niektórych lokomotywach jest w formie przełącznika pakietowego, w innych po staremu, a w innych zmostkowany i nie trzeba go w ogóle ruszać.

I pytanie drugie. Po stronie maszynisty na pulpicie jest okrągła klapka opisana " MIN – MAX". Co się pod nią kryje ?
Pozostałość po samoczynnym rozruchu – pokrętło służyło do ustawienia prądu rozruchu.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline pasjonat_andy

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Czerwca 2011, 14:41:14 »
Serdeczne dzięki za odpowiedź. Wątek do zamknięcia.

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Czerwca 2011, 14:47:54 »
W niektórych lokomotywach jest w formie przełącznika pakietowego, w innych po staremu, a w innych zmostkowany i nie trzeba go w ogóle ruszać.
Czy to znaczy, że w obu kabinach na raz jest załączony rozrząd?
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Czerwca 2011, 15:43:01 »
Czy to znaczy, że w obu kabinach na raz jest załączony rozrząd?
Tak.

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Czerwca 2011, 11:20:09 »
Pozostałość po samoczynnym rozruchu – pokrętło służyło do ustawienia prądu rozruchu.

Czy to było coś ala autopilot przy rozruchu?
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Czerwca 2011, 12:56:27 »
To jest takie coś jak mamy w kiblu czyli mogłeś dać nastawnik od razu na full a automat wykonał rozruch  w granicach prądu ustawionego tym pokrętłem MIN-MAX

Offline Damo

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Czerwca 2011, 13:00:09 »
Dlaczego obecnie się tego nie używa?

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Czerwca 2011, 14:16:44 »
Nastawa PRS, jeżeli to o to chodzi, nie jest stosowana, bo rozruch trwałby zbyt długo przy dłuższych składach.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Czerwca 2011, 20:33:10 »
Ten PSR był tylko w 4E to chyba jeszcze pozostałość po angielskim pierwowzorze tam był inny nastawnik i inny sposób sterowania. Prawdopodobnie układ ten był bardzo zawodny dlatego nowsze 303E wychodziły już bez tego ustrojstwa.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Czerwca 2011, 20:39:43 »
Nastawa PRS, jeżeli to o to chodzi, nie jest stosowana, bo rozruch trwałby zbyt długo przy dłuższych składach.

Dlaczego?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Czerwca 2011, 21:44:19 »
Nie że długo trwał rozruch. Z mojej pamięci i wiedzy wynika, że system ten na 4E dosyć często był awaryjny, dla tego z niego zrezygnowano.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Czerwca 2011, 19:35:37 »
Ręcznego ustalenia wzbudzenia używa się jeszcze na manewrówkach np. przy przejeździe przez wagę (v 3 km/h).

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Czerwca 2011, 20:08:09 »
Ręcznego ustalenia wzbudzenia używa się jeszcze na manewrówkach np. przy przejeździe przez wagę (v 3 km/h).
W Iławie, w sekcji PR Olsztyn - PRST Iława się używa tego ciągle na SM42 która jest na stanie w PR Olsztyn i prowadzi manewry (vmax na terenie torów postojowych i lokomotywowni - 5km/h).

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Czerwca 2011, 23:03:00 »
Panowie, postawione pytanie, to dlaczego nie używa się PSR w EU07, a nie gdzie się go używa.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Czerwca 2011, 00:17:06 »
PSR po prostu był niepraktyczny, przykład -  lokomotywa wpadła w poślizg a on dalej dawał.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Czerwca 2011, 11:39:34 »
Również jeden z powodów jego wycofania z tej serii lokomotyw.