Z numerami EN57 będzie bardzo krucho. Trzeba by było mieć dobre "plecy" w PKP (jeszcze przed podziałem na spółeczki) by zdobyć takie dane. Obecnie obawiam się, że mogło to zostać "zgubione" w trakcie podziałów, tworzenia nowych spółek. Ewentualnie szukać poza kolejowymi "źródłami". Milicja to obecnie Policja ale nie wiem, czy dobrze kombinuję. Prokuratura, pkbwk ?
Z "kolejowej klatki" wyciągnąłem informację, że w 1981 roku w MD Łuków skreślono EN57-1231. Z czego człony rozrządcze trafiły do innych jednostek. Więc teoretycznie odpada. Praktycznie: trzeba by sprawdzić w książkach w ZNTK z czego podmiany zrobiono, bo może na "kolejowej klatce" się pomylili. Drugą jednostką w 1981 roku skreśloną jest EN57-785 z MD W-wa Grochów. Jeden człon: rb przemianowano na 1044rb. Jest też sporo EZT ze skreśleniem bez podania daty, więc na podstawie tego źródła nie jest możliwym sprecyzowanie, który EZT poległ. Natomiast mam pytanko: jaki numer miał ET41, który poległ w wypadku ?
P.S. Ten człon to prawdopodobnie EW51-35. EW54, EW55 miały ryflowane pudła, a ten gładkie.