Ankieta

Co należałoby dopracować?

Czas wczytywania scenerii
97 (12.1%)
Wydajność (FPS)
45 (5.6%)
Dedykowany edytor scenerii
50 (6.2%)
Dźwięki jazdy (stukot kół, szum powietrza)
56 (7%)
Ilość obiektów otoczenia (budynki, drzewa)
44 (5.5%)
Rysowanie sieci trakcyjnej
4 (0.5%)
Rodzaje słupów w sceneriach
2 (0.2%)
Odsprężynowanie (bujanie kamery i pudeł)
16 (2%)
Renderowanie trawy
13 (1.6%)
Załączanie i dźwięki silników spalinowych
23 (2.9%)
Zachowanie AI
39 (4.9%)
Fizykę sprzęgów (w tym samoczynne)
4 (0.5%)
Ilość dżwięków Rp1
7 (0.9%)
Tekstury terenu i pagórkowatość
14 (1.7%)
Ilość działających przełączników w kabinach
12 (1.5%)
Ilość scenerii
47 (5.9%)
Ilość misji (dla istniejących scenerii)
20 (2.5%)
Ilość dźwięków radiowych
12 (1.5%)
Ruch na przejazdach
17 (2.1%)
Oświetlenie kabiny
11 (1.4%)
Oświetlanie scenerii przez lokomotywy
25 (3.1%)
Inne dźwięki w środku niż na zewnątrz
6 (0.7%)
Wyświetlacze cyfrowe
6 (0.7%)
Dymienie lokomotyw spalinowych
23 (2.9%)
Sposób uruchamiania lokomotywy
28 (3.5%)
Efekty przejazdu z prądem pod izolatorem
6 (0.7%)
Regulację podświetlenia
1 (0.1%)
System zastępujący eventy
7 (0.9%)
Ilość ludzi na peronach
3 (0.4%)
Deszcz
15 (1.9%)
Urozmaicenia jazdy
16 (2%)
Promień rysowania scenerii
1 (0.1%)
Hamulce
10 (1.2%)
Zapowiedzi na stacjach
5 (0.6%)
Tła w sceneriach (np. panorama miasta)
3 (0.4%)
Lokomotywy z rozruchem impulsowym
37 (4.6%)
Szynobusy do prowadzenia
15 (1.9%)
Ilość modeli wagonów towarowych
1 (0.1%)
Przejście do innej lokomotywy
2 (0.2%)
Poruszający się ludzie
4 (0.5%)
Zapis stanu symulacji i wczytanie
21 (2.6%)
Ruch parowozów
12 (1.5%)
Przyciski sterowane myszą
4 (0.5%)
Renderowane lusterka
3 (0.4%)
Regulację głośności
1 (0.1%)
Widok wnętrza z zewnątrz
3 (0.4%)
Wykorzystanie wielu rdzeni
1 (0.1%)
Układy torów na stacjach
0 (0%)
Poprawność łuków
0 (0%)
Poprawność sygnalizacji
0 (0%)
Tereny zurbanizowane
3 (0.4%)
Losowe zjawiska pogodowe
4 (0.5%)
Multiplayer (jazda wieloosobowa)
3 (0.4%)
Pulsowanie świateł
0 (0%)

Głosów w sumie: 291

Głosowanie skończone: 01 Lipca 2011, 00:00:00

Autor Wątek:  Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?  (Przeczytany 107298 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Makrov

  • Wiadomości: 110
  • ET41-105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #60 dnia: 22 Maja 2011, 14:11:25 »
Według mnie to:
1. Przydało by się zrobić inne sterowanie np: załączanie przycisków itp. myszką.
2. Zrobić realne uruchamianie lokomotywy, chodzi mi o baterie czy na przykład pompowanie powietrza od zera.
3. Tak jak pisał kolega wyżej realniejsze światła lokomotyw z możliwością przyciemnienia.
4. Wzbogacić scenerie o trawę, krzewy, drzewa.
Pesymista widzi ciemny tunel. Optymista widzi światełko w tunelu. Realista widzi światła pociągu. Maszynista widzi trzech debili na torach.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #61 dnia: 22 Maja 2011, 14:16:49 »
3. Tabor, brakuje nam nowoczesnego taboru. posiadamy modele Perszinga, EU43 gdzieś kiedyś był Taurus. Dawno by to już miało kabinki i jeździlibyśmy nimi, ale no EXE. na to nie pozwala.
Cool, tylko że więcej w Polsce jest szynobusów, a w symulatorze nie mamy możliwości poprowadzić żadnego.
Solo oración!

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #62 dnia: 22 Maja 2011, 14:54:41 »
Mało wagonów towarowych. Kiedyś było więcej modeli. W obecnej paczce jakoś tak mniej.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #63 dnia: 22 Maja 2011, 15:05:49 »
Kozi, tylko nie pomyślałeś czemu w tej obecnej paczce ich nie ma :) Sam zapewne zauważyłeś, że z paczki na paczkę rośnie jej jakość, więc nie ma za bardzo co żałować tych wagonów. Większość z nich była kiepskiej jakości, podobnie jak i sprzęgi między nimi. Wniosek, skoro ich tam nie ma, to znaczy, że zdecydowanie nie nadawały się do PC 2010.
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2011, 15:11:49 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #64 dnia: 22 Maja 2011, 15:10:09 »
Mało wagonów towarowych. Kiedyś było więcej modeli. W obecnej paczce jakoś tak mniej.
Bo kiedyś było dużo modeli autorstwa @queueda, a chyba nie trzeba było być specjalistą żeby dostrzec że mimo iż były one niskiej jakości, to ich "zasobożerność" była wysoka.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Kalwi

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #65 dnia: 22 Maja 2011, 16:16:38 »
2. Niska odległość rysowania scenerii.
A jaka by była dobra?

Myślę, że dobrym pomysłem byłaby możliwość oddzielnego ustawiania odległości rysowania obiektów jak i samego terenu. Wiadomo, że odległe rysowanie obiektów mocno wpływa na FPS jednakże dalekie rysowanie samej tekstury terenu już tak obciążające dla komputera nie jest, a pozwala osiągnąć naprawdę ciekawy efekt w szczególności na liniach biegnących w pagórkowatym bądź górskim terenie. Tak jest to rozwiązane w symulatorze Zusi i przy odległości rysowania terenu na poziomie 10km scenerie w terenie bardziej pofałdowanym wyglądają bardzo naturalnie.
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2011, 16:22:09 wysłana przez Kalwi »

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #66 dnia: 22 Maja 2011, 16:33:56 »
Kalwi mnie wyprzedził, a miałem napisać w zasadzie to samo :)
Ustawienie odległości rysowania "na sztywno" nie jest dobrym pomysłem, powinna być możliwość wyboru w pewnym zakresie (od powiedzmy 500 m dla bardzo słabych komputerów do 4 czy nawet 5 km) właśnie ze względu na użytkowników – jeden posiada słabego kompa, inny potwora mogącego uciągnąć wszystko w maksymalnych detalach bez spadku FPS.

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #67 dnia: 22 Maja 2011, 17:00:14 »
Ja natomiast zaznaczyłem te 3 opcje:
-Ilość działających przełączników w kabinach
-Oświetlanie scenerii przez lokomotywy
-Sposób uruchamiania lokomotywy

Oczywiście, że długie wczytywanie scenerii jaki i zachowanie AI przydało by się poprawić, ale jestem jeszcze to w stanie przełknąć (choć czasem mam nerwy jak AI psuje mi misję). Ja osobiście lubię zwracać uwagę na małe detale, jak choćby przełączniki czy sposób uruchomiania. Ktoś powie, że to pierdułki, ale diabeł tkwi w szczegółach. Ponadto też maja wpływ na większy realizm.

Offline motonita2002

  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #68 dnia: 22 Maja 2011, 17:29:12 »
Ustawienie odległości rysowania "na sztywno" nie jest dobrym pomysłem, powinna być możliwość wyboru w pewnym zakresie (od powiedzmy 500 m dla bardzo słabych komputerów do 4 czy nawet 5 km) właśnie ze względu na użytkowników – jeden posiada słabego kompa, inny potwora mogącego uciągnąć wszystko w maksymalnych detalach bez spadku FPS.
Zgadzam się w 100%. O ile dobrze pamiętam, kilka lat temu była dyskusja/ankieta na temat rozbudowanych ustawień opcji graficznych. Jednak wtedy miało być to przeznaczone do SPT. Teraz, kiedy Ra rozbudowuje exe, wzbogacając je w funkcje stoworzone przez klika osób z dews, otwierają się przed nami zupełnie nowe możliwości. Dla mnie najważniejsze sprawy, które wymagają dopracowania to:
  • sterowanie przez AI
  • skrócenie czasu ładowania scenerii
  • wzbogacenie ustawień graficznych
Co do wzbogacenia/rozbudowania mechanizmu sterowania lokomotywą – to trzeba odpowiedzieć na zasadnicze pytanie – czy gra jest warta świeczki? Bo może się zdarzyć sytuacja, że powiedzmy program osiągnie granice swoich możliwości, kiedy dołożenie nowych funkcji nie będzie możliwe, albo zaczną się konflikty w samym programie. Wtedy tylko SPT, albo nic...
P.S.
Ra, dzięki za wyjaśnienie mechanizmu skalowania tekstur.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #69 dnia: 22 Maja 2011, 18:35:46 »
Co do wzbogacenia/rozbudowania mechanizmu sterowania lokomotywą – to trzeba odpowiedzieć na zasadnicze pytanie – czy gra jest warta świeczki? Bo może się zdarzyć sytuacja, że powiedzmy program osiągnie granice swoich możliwości, kiedy dołożenie nowych funkcji nie będzie możliwe, albo zaczną się konflikty w samym programie. Wtedy tylko SPT, albo nic...
Wydaje mi się, że to nie program osiąga granice swoich możliwości, a jedynie programiści osiągają granicę rozumienia tego, co zrobili i oceny zgodności tego z przyjętymi założeniami. Nie umniejszając nikomu, modyfikacje kodu MaSzyny przypominają grę w bierki. Dołożyć funkcje zawsze można, a konflikty już są — część udało mi się usunąć. Zasadnicze pytanie jest, czy robić własny silnik graficzny, czy podłączyć się do cudzego. Obydwa rozwiązania mają zarówno wady jak i zalety. Póki co wprowadzam zmiany nieco spontanicznie i przynosi mi frajdę, a nie mam ambicji, by robić symulator od zera.

Na temat kompletnej symulacji funkcjonowania lokomotywy mam pewną koncepcję, ale musiałby mi ktoś rozpisać/rozrysować pełną funkcjonalność np. EU07. Sam tego nie zrobię, bo mnie to aż tak nie pasjonuje, żeby szukać materiałów i zagłębiać się w to.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #70 dnia: 22 Maja 2011, 18:39:35 »
Kozi, tylko nie pomyślałeś czemu w tej obecnej paczce ich nie ma :) Sam zapewne zauważyłeś, że z paczki na paczkę rośnie jej jakość, więc nie ma za bardzo co żałować tych wagonów. Większość z nich była kiepskiej jakości, podobnie jak i sprzęgi między nimi. Wniosek, skoro ich tam nie ma, to znaczy, że zdecydowanie nie nadawały się do PC 2010.
Nie mówię już o wagonach wątpliwej jakości. Ale taki przykład: jakiś czas temu na forum pojawił się wagon Samms nie pamiętam czyjego autorstwa. Potem nagle zniknął z działu Publikacje i w PC też go nie ma, a zły nie był.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #71 dnia: 22 Maja 2011, 18:48:08 »
Dodam też sprawę, której w ankiecie nie ma – dobrze byłoby, żeby dźwięki zdefiniowane w sekcji internaldata były słyszalne tylko wewnątrz pojazdu (np. trochę dziwnie wygląda, jak po wyjściu z kabiny słychać hasler)
No i przy okazji wyłączać sterowanie, bo maszynista będący na zewnątrz pojazdu nie może nim kierować ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline motonita2002

  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #72 dnia: 22 Maja 2011, 18:54:57 »
Wydaje mi się, że to nie program osiąga granice swoich możliwości, a jedynie programiści osiągają granicę rozumienia tego, co zrobili i oceny zgodności tego z przyjętymi założeniami.
Pisałem to jako kompletny laik w kwestii programowania.
Nie umniejszając nikomu, modyfikacje kodu MaSzyny przypominają grę w bierki.
Tym stwierdzeniem mnie akurat nie zaskoczyłeś i spodziewałem się takiego wyjaśnienia.
Zasadnicze pytanie jest, czy robić własny silnik graficzny, czy podłączyć się do cudzego. Obydwa rozwiązania mają zarówno wady jak i zalety. Póki co wprowadzam zmiany nieco spontanicznie i przynosi mi frajdę, a nie mam ambicji, by robić symulator od zera.
A tutaj – no cóż w pewnym sensie wiele zmian zarówno twoich, jak i innych programistów sprawiło, że symulator zmienił swoje oblicze. Taka ewolucja, którą można dostrzec gołym okiem na przestrzeni tych kilku lat. Inna sprawa to SPT, który mimo znikomych informacji, zapewne się rozwija. W związku z tym pytanie : czy za wszelką cenę realizować większość postulatów zgłaszanych przez użytkowników w tej ankiecie, czy skupić się na najważniejszych z punktu widzenia stabilności samego programu. A "zachcianki" pozostawić do SPT – który będąc na etapie tworzenia daje znacznie większą swobodę implementacji. MaSzyna jaka jest wiemy wszyscy, ma swój klimat i cechy, które wyróżniają ją na tle innych programów – dla mnie jedną z ważniejszych jej cech jest to,że poprzez forum mogę podarować jej cząstkę siebie. I to jest bardzo satysfakcjonujące. Ale to tak na marginesie tylko. Koniec zbaczania z właściwego toru dyskusji.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #73 dnia: 22 Maja 2011, 19:10:18 »
Powiem tak, zrobię to, do czego będę miał wenę i przy czym będzie współpraca (czyli ja coś robię, ktoś inny coś robi i z połączenia wychodzi więcej, niż byłbym w stanie zrobić sam). Pewne koncepcje i plany mam, ale nie są one sztywne. Po to zrobiłem ankietę; i będę wyniki uwzględniał, co nie znaczy, że się będę sztywno trzymał. Dotychczas robiłem niektóre rzeczy, bo wydawały mi się proste do zrobienia, co nie znaczy, że były najbardziej potrzebne. Poza tym z ankiety wynikają również wnioski nie tylko dotyczące zmian w EXE, co też chciałem uzyskać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #74 dnia: 22 Maja 2011, 20:17:11 »
Jeszcze powróćmy do ludzi. Pamiętam, że kiedyś gdzieś po jakimś peronie w jakiejś scenerii chodził sobie (chyba) sokista. Czy można wprowadzić chodzących ludzi na peronie? To też może dodać więcej realizmu.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #75 dnia: 22 Maja 2011, 20:21:22 »
Pamiętam, że kiedyś gdzieś po jakimś peronie w jakiejś scenerii chodził sobie (chyba) sokista.
Sokista chodzący był bodajże w scenerii Quark_MCE ;)
Czy można wprowadzić chodzących ludzi na peronie? To też może dodać więcej realizmu.
Pewnie jak wtedy się dało, to teraz też. Tylko nasuwa się pytanie, czy takie chodzące ludziki nie będą miały wpływu na FPS?
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2011, 20:26:45 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #76 dnia: 22 Maja 2011, 20:27:17 »
macius5991 naprawdę można masę rzeczy zrobić opierając się tym co już Ra i inni koledzy dokonali w exe. Brak jest chętnych. Ja nie umieszczam ludzi na peronach w swoich scenariuszach, bo po prostu nie mam na to ochoty i super opanowanego maxa. Dlaczego np. taki Ty nie nauczysz się robienia tylko tej jednej rzeczy? Jestem pewien, że ktoś by Cię nauczył tego, wbrew pozorom to nie jest sporo pracy. Dwa wieczory i umiesz. Powstawiałbyś we wszystkich sceneriach modele ludzi. Tylu Was coś chce, a nawet nie macie odwagi by spróbować swoich sił. Jeden wstawia ludziki i jest specem w tej dziedzinie, drugi trzaska slupki hekto, trzeci za pomocą notatnika robi przechyłki w torach i życie jest wspaniałe.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #77 dnia: 22 Maja 2011, 20:27:23 »
Dawna zapomniana już opcja – mianowicie przesiadanie się z jednej lokomotywy, do innej stojącej niedaleko. Ew. możliwość zmiany czoła w EN57 (chyba że to już działa?)

Niepotrzebne skreśliłem.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2011, 20:59:35 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #78 dnia: 22 Maja 2011, 21:08:19 »
Wracając do sokisty, to widzę, że w PC 2010 też jest, tylko że w scenerii quarkmce2007. @macius5991 wystarczy tylko poszukać, a znajdziesz tam wśród przeszkadzajek taki wpis:
//node 800 0 sokista dynamic road\men sok.dds sok sokstart2 0.0 headdriver 5.0 0 enddynamic
To twój poszukiwany sokista :)
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #79 dnia: 22 Maja 2011, 21:14:07 »
SOKista chodził po peronie w pierwszej wersji linii 053.
Pozdrawiam

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #80 dnia: 22 Maja 2011, 21:44:25 »
Małą wadą symulatora jest to, że czasami przydałaby się funkcja "zapisz aktualny stan symulacji". Nie chodzi tu o stworzenie gry z symulatora, ale niektóre misje mają powyżej 1,5 godziny i naprawdę robi się niekiedy nudno(w życiu realnym jest ciekawiej), a tu jeszcze 2 godziny jazdy....
Solo oración!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #81 dnia: 22 Maja 2011, 21:55:33 »
@Paczkuś, od tego masz klawisz ESC. Naciskasz go idziesz porobić to i owo i wracasz :) Już było wspomniane w tym wątku, że symulator ma odzwierciedlać pracę maszynisty i pewnie taki prawdziwy mech, nie ma takich opcji w życiu realnym. Czyli, że znudziła mu się jazda, to sobie poczeka, aż wrócą mu chęci na jej kontynuacje ;)
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #82 dnia: 22 Maja 2011, 22:00:26 »
@Sawi, ale co innego życie realne, a co innego gapienie się w monitor kilka godzin ;).

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #83 dnia: 22 Maja 2011, 22:05:12 »
@Paczkuś, od tego masz klawisz ESC. Naciskasz go idziesz porobić to i owo i wracasz :) Już było wspomniane w tym wątku, że symulator ma odzwierciedlać pracę maszynisty i pewnie taki prawdziwy mech, nie ma takich opcji w życiu realnym. Czyli, że znudziła mu się jazda, to sobie poczeka, aż wrócą mu chęci na jej kontynuacje ;)
No tak, ale np. zmiany podczas służby byłyby ciekawe :)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #84 dnia: 22 Maja 2011, 22:07:13 »
O widzisz Patryk, i tu masz całkowitą racje :) Zgadzam się z tobą. To jeszcze zależy od tego, kto jakie zmiany służbowe ma na myśli ;)
@Sawi, ale co innego życie realne, a co innego gapienie się w monitor kilka godzin ;).
Dlatego napisałem o klawiszu ESC. Wciskamy go i oczka wtedy nam odpoczywają :)
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline RBD

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #85 dnia: 22 Maja 2011, 22:56:05 »
- Wydajność (FPS),
- Fizyka sprzęgów (dobrze gdyby można było połączyć lokomotywe z wagonami sprzęgiem elektrycznym),
- Lokomotywy z rozruchem impulsowym.

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #86 dnia: 24 Maja 2011, 15:18:53 »
WIEM! Parowozy. Aby exe obsługiwało parowozy. Można by było zrobić rozruch impulsowy i obsługę parowozu za jednym zamachem. Ale to już @Ra zadecyduje.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #87 dnia: 24 Maja 2011, 15:32:06 »
- Fizyka sprzęgów (dobrze gdyby można było połączyć lokomotywe z wagonami sprzęgiem elektrycznym),
ZTCW jest taka opcja w EXE (sprzęg 8, w starterze Wysokie napięcie) tylko nie jest nigdzie używana. Być może kwestia wykorzystania tej opcji to tylko odpowiednie zdefiniowanie sprzęgów w modelu, ale tu się już nie orientuję.
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2011, 21:16:32 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #88 dnia: 24 Maja 2011, 16:48:05 »
Ja zagłosowałem na rozruch impulsowy. Według mnie jest to punkt wyjścia do dalszego rozwoju symulatora (mam na myśli wprowadzanie nowego taboru).

libertyn89
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2011, 22:29:40 wysłana przez libertyn89 »
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline bumer

  • Wiadomości: 448
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #89 dnia: 24 Maja 2011, 16:50:29 »
Według mnie najistotniejszą sprawą są dźwięki. Każdy kto zasiada przed MaSzyną i będąc w przekonaniu, że to symulator z prawdziwego zdarzenia będzie oczekiwał realistycznych dźwięków wydawanych przez lokomotywę. Można się trochę zawieść gdy po 15-20 minutowym wczytywaniu ET22 wydaje dźwięk sprężarki jak w EU07. Zielony użytkownik MaSzyny raczej nie będzie wiedział jak podmienić dźwięki. W przypadku elektrowozów to jeszcze nie jest tak szczególny problem jak ze spalinówkami. SU45, SU46 czy M62 wymagają nowych dźwięków silnika.
Mamy też świetną scenerię taką jak Linia053. Także oświetlenie scenerii przez lokomotywy jak najbardziej wskazane. Oddałem też swój głos aby w scenerii była jakaś panorama miasta. W zasadzie bardzo by to uprzyjemniało jazdę niż łyse, zielone pole :)
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8