Ankieta

Co należałoby dopracować?

Czas wczytywania scenerii
97 (12.1%)
Wydajność (FPS)
45 (5.6%)
Dedykowany edytor scenerii
50 (6.2%)
Dźwięki jazdy (stukot kół, szum powietrza)
56 (7%)
Ilość obiektów otoczenia (budynki, drzewa)
44 (5.5%)
Rysowanie sieci trakcyjnej
4 (0.5%)
Rodzaje słupów w sceneriach
2 (0.2%)
Odsprężynowanie (bujanie kamery i pudeł)
16 (2%)
Renderowanie trawy
13 (1.6%)
Załączanie i dźwięki silników spalinowych
23 (2.9%)
Zachowanie AI
39 (4.9%)
Fizykę sprzęgów (w tym samoczynne)
4 (0.5%)
Ilość dżwięków Rp1
7 (0.9%)
Tekstury terenu i pagórkowatość
14 (1.7%)
Ilość działających przełączników w kabinach
12 (1.5%)
Ilość scenerii
47 (5.9%)
Ilość misji (dla istniejących scenerii)
20 (2.5%)
Ilość dźwięków radiowych
12 (1.5%)
Ruch na przejazdach
17 (2.1%)
Oświetlenie kabiny
11 (1.4%)
Oświetlanie scenerii przez lokomotywy
25 (3.1%)
Inne dźwięki w środku niż na zewnątrz
6 (0.7%)
Wyświetlacze cyfrowe
6 (0.7%)
Dymienie lokomotyw spalinowych
23 (2.9%)
Sposób uruchamiania lokomotywy
28 (3.5%)
Efekty przejazdu z prądem pod izolatorem
6 (0.7%)
Regulację podświetlenia
1 (0.1%)
System zastępujący eventy
7 (0.9%)
Ilość ludzi na peronach
3 (0.4%)
Deszcz
15 (1.9%)
Urozmaicenia jazdy
16 (2%)
Promień rysowania scenerii
1 (0.1%)
Hamulce
10 (1.2%)
Zapowiedzi na stacjach
5 (0.6%)
Tła w sceneriach (np. panorama miasta)
3 (0.4%)
Lokomotywy z rozruchem impulsowym
37 (4.6%)
Szynobusy do prowadzenia
15 (1.9%)
Ilość modeli wagonów towarowych
1 (0.1%)
Przejście do innej lokomotywy
2 (0.2%)
Poruszający się ludzie
4 (0.5%)
Zapis stanu symulacji i wczytanie
21 (2.6%)
Ruch parowozów
12 (1.5%)
Przyciski sterowane myszą
4 (0.5%)
Renderowane lusterka
3 (0.4%)
Regulację głośności
1 (0.1%)
Widok wnętrza z zewnątrz
3 (0.4%)
Wykorzystanie wielu rdzeni
1 (0.1%)
Układy torów na stacjach
0 (0%)
Poprawność łuków
0 (0%)
Poprawność sygnalizacji
0 (0%)
Tereny zurbanizowane
3 (0.4%)
Losowe zjawiska pogodowe
4 (0.5%)
Multiplayer (jazda wieloosobowa)
3 (0.4%)
Pulsowanie świateł
0 (0%)

Głosów w sumie: 291

Głosowanie skończone: 01 Lipca 2011, 00:00:00

Autor Wątek:  Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?  (Przeczytany 113044 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 875
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #30 dnia: 21 Maja 2011, 21:13:27 »
Wydaje mi się, że problem nie jest w programowaniu, tylko w rozpisywaniu mechanizmów. O ile bym dostał precyzyjny opis, to zaprogramować mogę w krótkim czasie. Najgorzej jeśli trzeba samemu najpierw temat poznać, następnie wymodelować, potem zaprogramować, a na końcu jeszcze wyszukać błędy. To nawet mi by się nie chciało.
No ja mam akurat w drugą stronę. Pomysły na rozwiązania mam, gorzej z czasem na całą resztę procesu dewelopowania. Nie zawsze są to w pełni przemyślane idee, bowiem pewne rzeczy wychodzą dopiero w trakcie. Myślę, że będzie można przeprowadzić jakiś eksperyment w niedługim czasie w tej kwestii :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #31 dnia: 21 Maja 2011, 21:18:47 »
Ja zaznaczyłem:
1. Zachowanie AI, podczas tworzenia misji ich zachowanie niejednokrotnie doprowadzały mnie do szału.
2. Wydajność (FPS), może udało by się zwiększyć i móc dodawać wiele obiektów bez pokazu slajdów.
3. Oświetlanie scenerii przez lokomotywy. Przyjemnie jeździ się w nocy, nowe smugi mnie do tego zachęciły, jednak to nie to samo co światła przestrzenne.

Co do "niepotrzebnych" funkcji, to proponuję stworzenie ich listy i instrukcje wstawiania tych "bajerów". Chętnie bym przy okazji wydawania misji dołączył te "bajery" do obiektów. Jednak nie zawsze wiem jak, inni pewnie też nie.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #32 dnia: 21 Maja 2011, 21:20:11 »
Najpierw pochwały: wszystko jest elegancko, odwzorowanie, dźwięki (dla tych co mówią, że ich mało, to mam pytanie: a ile ma ich być?) są ok, kabiny coraz realniejsze. Wiem, że mój podziw i wdzięczność, to za mało by podziękować Twórcom za ich pracę.
Teraz braki: uruchamianie lokomotywy stanęło w miejscu, można podświetlenia zegarów zrobić 4 stopniowe, przejechanie "na biegu" pantografem po "żabie" niczym nie skutkuje
Jeszcze byłbym zapomniał, śmiesze że sprzęgi samoczynne w MaSzynie nie spinają się samoczynnie, przykładowo taki SA-3.
A czy mamy wagony z rosyjskim sprzęgiem?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #33 dnia: 21 Maja 2011, 21:23:33 »
Nie, ale mamy Scharfenberga.

Offline adzik

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #34 dnia: 21 Maja 2011, 21:40:06 »
Tak czytając na temat bolączek AI i obiektów zahuczała mi w głowie sugestia wydajności taborowych. Obecnie (na moim sprzęcie) Jadąc przykładowo trasą L61 z Częstochowy do Lublińca (bądź odwrotnie) na trasie FPS układa się super w przedziale 30-35 natomiast dojeżdżając do stacji, gdzie ustawię sobie kilka wagonów to FPS spada mi dramatycznie do 13-15. Z kolei jak usunę te dodatkowe obiekty w postaci wagonów na bocznicy stacji, odczuwam lekki spadek do 28 z racji samej rozbudowanej struktury stacji. Dość często również patrząc z punktu widzenia obserwatora kolei, mój przejeżdżający pociąg generuje czasem dość pokaźny spadek FPS. Albo uciekł mi wątek optymalizacji rysowania detali taboru (przynajmniej nie widzę nigdzie opcji ustawiania dystansu rysowania detali) albo może warto pomyśleć nad opracowaniem modelu wyświetlania obiektów zależnie od wybranych opcji? Odległość rysowania możnaby było ustawić w opcjach startera, dodatkowo (o ile komuś zostanie przydzielone czy sam się zgłosi) można zrobić możliwość ustalenia poziomu detali tekstur (np. wysokiej jakości tekstury generują duże wymagania sprzętowe, jednakże nie każdemu to do szczęścia jest potrzebne na danym sprzęcie) i te gorszej jakości umieścić jako "replace" tudzież zrobić możliwość zmiany rozmiaru teksturowania (nie pamiętam dokładnie na tę chwilę jak to fachowo się nazywa, lecz myślę że uchwyciłem sedno).

@Ra – Co do rozpisywania mechanizmów, czy chodzi Ci o opisanie algorytmów działania "Jak powinna zachowywać się dana funkcja"? W sumie ten wątek będzie stanowić dobrą bazę do określenia zadań do realizacji i utworzenia kierunku zmian w symulatorze by ludzie, co mogą coś pomóc wiedzieli co robić i jak robić.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #35 dnia: 21 Maja 2011, 21:42:53 »
Zmiana rozmiaru tekstur jest już w obecnych .exe autorstwa Ra, trzeba zmienić wartość "maxtexturesize" w pliku EU07.ini. A jeśli chodzi o odległość rysowania taboru, można to ustawić w każdej chwili ręcznie w .scn. Np. przy wpisie:
Cytuj
node 800 0 en57-112ra dynamic pkp\en57_v1 en57-112ra.tga 6baii 0.0 headdriver 55 50 passengers enddynamic
pojazd jest widoczny z 800m, przy:
Cytuj
node 500 0 en57-112ra dynamic pkp\en57_v1 en57-112ra.tga 6baii 0.0 headdriver 55 50 passengers enddynamic
z 500 m i tak dalej.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Maja 2011, 22:08:09 »
Problem z taborem jest taki, że większość nie posiada modeli uproszczonych, które by były wyświetlane w większej odległości (tzw. fazy LoD). Znikanie poszczególnych elementów (np. zderzaki, wózki) nie daje odpowiedniego efektu, a przy większych rozdzielczościach potrafi rzucać się w oczy. Największe spowolnienie uzyskuje się przez dużą ilość submodeli w modelach, czego wyeliminowanie też będzie wymagać będzie wiele czasu. Docelowo chcę zrobić automat określający dynamicznie promień renderowanie w zależności od uzyskiwanego FPS, który będzie pilnował, by nie był mniejszy niż 15. Obecnie taki automat ma tylko dwa stany (normalny i "slowmotion").

Rozmiar tekstur chyba nie ma tak dużego znaczenia, niemniej w czasie testów wyszło, że pewne tekstury o boku 2048 powodują spadek FPS, który znika dopiero po zmniejszeniu ich do 512. Trudno by chyba było opracować automat rozpoznający, które tekstury lepiej jest zmniejszyć.

Tak, chodzi mi o algorytmy działania lub konkretne sposoby symulowania pewnych zjawisk. Do tego nie jest konieczna znajomość języka programowania, wystarczy że ktoś to potrafi np. rozrysować.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Maja 2011, 22:25:47 »
Największe spowolnienie uzyskuje się przez dużą ilość submodeli w modelach, czego wyeliminowanie też będzie wymagać będzie wiele czasu.
Zauważyłem, że modele które mają mało submodeli z ogromną ilością NumVerts długo się wczytują.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #38 dnia: 21 Maja 2011, 22:35:17 »
Zauważyłem, że modele które mają mało submodeli z ogromną ilością NumVerts długo się wczytują.
To jest związane z liczeniem wektorów normalnych. Na ostatnim EXE (162) powinna już być zauważalna różnica, niemniej najlepszy efekt da dopiero format binarny.


   « Dodano: 21 Maja 2011, 23:08:23 »
A czy mamy wagony z rosyjskim sprzęgiem?
Sigman coś takiego robił.
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2011, 23:08:23 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #39 dnia: 22 Maja 2011, 00:01:32 »
@youBy, jak mnie pamięć nie myli, zrobił taki sprzęg chyba do M62.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #40 dnia: 22 Maja 2011, 01:33:03 »
Generalnie brakuje tutaj scenerii z ulepszonym systemem sterowania, które by zastępowało już nieefektywne i namolne eventy z możliwością zmiany wszystkich stanów podczas symulacji. Do taboru zdecydowanie więcej dźwięków, mimo ogromnego wkładu. Toczenia, silników, wiatr, różnych rodzajów hamulców oraz czego jeszcze nie ma, różnych dźwięków wszystkich wagonów co pozostawia wiele do życzenia.
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2011, 07:00:16 wysłana przez Krzysiek626 »
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #41 dnia: 22 Maja 2011, 08:28:53 »
Może warto też pomyśleć nad ludźmi, troszkę też razi w oko to że wjeżdżamy w perony a tam nikogo nie ma (oczywiście w niektórych sceneriach) myślę, że Drawinowo i Zwierzyniec "zasługują" na coś takiego. Mam również pytanie, czy gdyby zrobić efekty takie jak np. lekki deszcz, czy FPS by gwałtownie spadło?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #42 dnia: 22 Maja 2011, 09:26:39 »
Może warto też pomyśleć nad ludźmi, troszkę też razi w oko to że wjeżdżamy w perony a tam nikogo nie ma (oczywiście w niektórych sceneriach) myślę, że Drawinowo i Zwierzyniec "zasługują" na coś takiego.
Ludzie już przecież są :) Tylko się nie ruszają. Przykładem jest chociażby sceneria Krzyżowa i linia 61.
Mam również pytanie, czy gdyby zrobić efekty takie jak np. lekki deszcz, czy FPS by gwałtownie spadło?
Nie sądzę by dało się zrobić taki deszcz, bo w którejś misji lo53 słychać padający deszcz, ale go nie widać póki co. W każdym bądź razie na razie exe nie obsługuje takich efektów i moim zdaniem to pierdółki, które można spokojnie robić pod koniec, jeśli będzie taka możliwość.
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2011, 09:40:30 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #43 dnia: 22 Maja 2011, 09:40:32 »
1. Powtarzalność i monotonia każdej jazdy (misji). System eventów stosowany do sterowania ruchem składów (gracza i AI) jest mało wydajny. Brakuje elementu losowości (jak np. w symulatorze Zusi), czyli wzajemnego oddziaływania na siebie pociągów, niezaplanowanych mijanek, wyprzedzań, objazdów, wyśwetlanych losowo Sz, wjazdów na inny tor stacyjny niż rozkładowy gdy ten jest zajęty np. przez opóźniony pociąg itp.
Samo "tworzenie" misji przez żmudne wklepywanie eventów dla przestawiania każdej zwrotnicy oddzielnie, poruszania się składów AI czy wyświetlania sygnału na semaforze też mi się nie podoba. Brakuje automatyzacji.

2. Niska odległość rysowania scenerii.

« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2011, 09:48:11 wysłana przez Mannerheim »

Offline motonita2002

  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #44 dnia: 22 Maja 2011, 09:46:28 »
Rozmiar tekstur chyba nie ma tak dużego znaczenia, niemniej w czasie testów wyszło, że pewne tekstury o boku 2048 powodują spadek FPS, który znika dopiero po zmniejszeniu ich do 512. Trudno by chyba było opracować automat rozpoznający, które tekstury lepiej jest zmniejszyć.
Coś w tym jest. Ja np. metodą prób doszedłem do wniosku, że optymalną wartością parametru maxtexturesize jest 768 (uzyskałem kompromis jakości i wydajności – szczególnie widać to np. na Linii61 w Stradomiu). Niestety, nie mam możliwości sprawdzić tego na rozdzielczościach większych niż 1280x1024. Mowa o paczce DDS rzecz jasna.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 875
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #45 dnia: 22 Maja 2011, 10:09:53 »
1. Powtarzalność i monotonia każdej jazdy (misji). System eventów stosowany do sterowania ruchem składów (gracza i AI) jest mało wydajny. Brakuje elementu losowości (jak np. w symulatorze Zusi), czyli wzajemnego oddziaływania na siebie pociągów, niezaplanowanych mijanek, wyprzedzań, objazdów, wyśwetlanych losowo Sz, wjazdów na inny tor stacyjny niż rozkładowy gdy ten jest zajęty np. przez opóźniony pociąg itp.
Samo "tworzenie" misji przez żmudne wklepywanie eventów dla przestawiania każdej zwrotnicy oddzielnie, poruszania się składów AI czy wyświetlania sygnału na semaforze też mi się nie podoba. Brakuje automatyzacji.
To po części kwestia scenerii, po części AI. Nie ma sensu planować jakiś skomplikowanych manewrów typu wyprzedzanie, gdyż nie ma pewności, że AI będzie jechać tak, jak chcemy. Dodanie dwóch rzeczy, tj. kopiowania komórek pamięci i zdarzenia uruchamianego na początku pozwoliłoby na dobre wykonanie wielu zaawansowanych operacji.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #46 dnia: 22 Maja 2011, 10:18:13 »
dźwiękach trójdzielnych trwały marne kilka sekund i trzeba inne opcje dźwięku dać żeby jako tako to wyglądało (co daje w efekcie zapętlenie i marnie to wygląda), bo taki powiedzmy np. gagarin odpala około 1min;
Bo taki gagarin czy tamara mają układy wstępnego smarowania silnika przed uruchomieniem. To, że zmieni się sposób odtwarzania dźwięku mało da. Należałoby odwzorować proces przygotowania i uruchomienia silnika spalinowego (zależności). Obecnie jest tak, że silnik dobrze nie zacznie pracować, a ja wrzucam nastawnikiem pozycję i już jazdę… Dźwięk to najmniejszy problem…
-gagarin aż prosi się o modulowany dźwięk prądnicy!
To na gagrinie w kabinie słychać prądnicę? Chyba z czymś Ci się to pomyliło… Prądnicę tylko słychać jak stoimy obok niej i jest to dźwięk obracającego się "kawałka metalu" i mielonego przez nie powietrza… Nawet z przedsionka koło szafy praktycznie nie słychać prądnicy… Już bardziej słychać wentylatory silników trakcyjnych, prądnicy głównej oraz wszelkie mechanizmy przeniesienia mocy z silnika. W kabinie A słychać jedynie pogłos działania urządzeń a nie konkretne dźwięki (za wyjątkiem pracy silnika i turbosprężarki). Natomiast z kabiny B słychać jak "chodzi" wentylator chłodnic.
Co do tematu to mnie brakuje realizmu związanego z taborem (uruchamianie, działanie niektórych zabezpieczeń,…). Prócz tego fizyka sprzęgów (zerwanie przy nieumiejętnym hamowaniu), oraz "hamulce" np Dako BS2. Ogólnie listę mam dłuższą ale nie będę zawracał tym głowy ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #47 dnia: 22 Maja 2011, 11:04:43 »
1. Powtarzalność i monotonia każdej jazdy (misji). System eventów stosowany do sterowania ruchem składów (gracza i AI) jest mało wydajny. Brakuje elementu losowości (jak np. w symulatorze Zusi), czyli wzajemnego oddziaływania na siebie pociągów, niezaplanowanych mijanek, wyprzedzań, objazdów, wyśwetlanych losowo Sz, wjazdów na inny tor stacyjny niż rozkładowy gdy ten jest zajęty np. przez opóźniony pociąg itp.
To się już zmienia. Poczekaj na scenariusz na L053 na kibelka to się przekonasz sam. Exe obsługuje coś takiego, tylko że userzy tego nie używali. Póki co ten scenariusz można przejechać na 576 możliwych sposobów jak dobrze policzyłem, a jeszcze nie dotarłem do mety.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #48 dnia: 22 Maja 2011, 12:01:37 »
Moim skromnym zdaniem, na niektórych sceneriach brakuje tablic z nazwami stacji. Wiem, że być może to błahostka, ale nazewnictwo stacji pomaga np. w wyczerpującym opisie taśm z haslera. Zdaję sobie sprawę, że są ważniejsze rzeczy, ale mi osobiście taka myśl przyszła do głowy.

Offline Tomasz144

  • Wiadomości: 82
  • Historia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #49 dnia: 22 Maja 2011, 12:15:46 »
Na każdej stacji powinna być zapowiedź. Na wielu sceneriach tego brakuje, a to nadaje realności.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #50 dnia: 22 Maja 2011, 12:18:29 »
Na każdej stacji powinna być zapowiedź. Na wielu sceneriach tego brakuje, a to nadaje realności.
Aj, bo nie ma nagrań. Nikt nie potrafi załatwić, więc nie oczekuj, że będą w MaSzynie :]

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #51 dnia: 22 Maja 2011, 12:25:20 »
Dziwne, że nikomu nie brakuje SPKS, czy też hamulców yBa. ;)
Jak widać po ankiecie dopracować trzeba by wszystko po trochu, niestety. Aż by się chciało zaznaczyć dużo więcej, a nie tylko 3 pozycje w ankiecie.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #52 dnia: 22 Maja 2011, 12:29:38 »
Na każdej stacji powinna być zapowiedź. Na wielu sceneriach tego brakuje, a to nadaje realności.

W Baltyku sa na kazdej stacji (pierwotnie nie bylo) i nawet nikt tego nie zauwazyl, wiec po co?
Pozdrawiam, Karol

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #53 dnia: 22 Maja 2011, 12:36:08 »
Libertyn, zauważył, zauważył i bardzo pięknie to pasuje. Kolega miał tylko na myśli, żeby na każdej stacji w każdej scenerii były zapowiedzi.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #54 dnia: 22 Maja 2011, 12:39:38 »
Na kazdej stacji, to by bylo malo realne :) A do zapowiedzi mozna wykorzystac wlasne, odpowiednio obrobione nagrania (niekoniecznie musza to byc nagrania z dworcow/stacji/itp.).
Pozdrawiam, Karol

Offline DRE

  • Wiadomości: 64
  • D29-131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #55 dnia: 22 Maja 2011, 12:59:37 »
1. Sieć trakcyjna na wielu sceneriach zostawia wiele do życzenia. Przy rozjazdach nie ma w ogóle przęseł naprężenia. Z jednego druta odchodzą nagle 2 linie. Zbyt realistycznie to nie wygląda.
2. Misje w wielu przypadkach są nudne i monotonne. Jedziemy sobie z prędkością szlakową i co jakiś czas stacja. Myślę, że przydałoby się trochę urozmaicić jazdę, dodając więcej zdarzeń losowych. Czasem jakieś S1 przez przypadek, wypadek na przejeździe itd. Pomysłów jest cała masa, tylko nie ma kto tego zrealizować.
3. Do otoczenia dodać jakieś miasta. Wystarczy tło z dobrą teksturą i tyle. Łyso trochę wygląda sam dworzec 3 bloki na krzyż i to wszystko.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #56 dnia: 22 Maja 2011, 13:12:24 »
Coś w tym jest. Ja np. metodą prób doszedłem do wniosku, że optymalną wartością parametru maxtexturesize jest 768 (uzyskałem kompromis jakości i wydajności – szczególnie widać to np. na Linii61 w Stradomiu).
Przy takiej wartości tekstury są przeskalowywane do 512×512, chyba że któryś rozmiar jest mniejszy, to wtedy zostaje bez zmiany.


W ankiecie nie chodziło mi o to, żeby wypisać wszystko, co można by poprawić (jedna taka lista już jest), tylko ustalić, co na obecną chwilę jest najbardziej uciążliwe lub wskazane do poprawienia. Bo ja np. mogę zrobić wyświetlacze cyfrowe, czy poprawić ruch samochodów na przejazdach, ale po co, skoro większości obecny stan w tym zakresie aż tak nie przeszkadza, a bardziej istotne było by dorobić jakiekolwiek dymienie z silników spalinowych. Oczywiście proszę nie sugerować się tymi przykładami. Żeby nie było na zasadzie "twórcy twierdzą, że należy poprawić X, to zaznaczamy X, bo pewnie mają rację".

Na pewno z ankiety wynika to, że należy nagrywać więcej dźwięków (bynajmniej nie Rp1) oraz fotografować obiekty wypełniające teren.


   « Dodano: 22 Maja 2011, 13:26:39 »
1. Powtarzalność i monotonia każdej jazdy (misji).
No niestety, praca kolejarza jest na ogół monotonna, tylko my sobie wyobrażamy, że jest inaczej i robimy symulację tej alternatywy.

2. Niska odległość rysowania scenerii.
A jaka by była dobra?
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2011, 13:26:39 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #57 dnia: 22 Maja 2011, 13:51:19 »
Póki co zaznaczyłem:
-Dźwięki jazdy – obecnie jest to niezbyt realnie odwzorowane, przydałyby się dobre dźwięki słyszalne też na zewnątrz
-Dymienie lokomotyw – zawsze taka lokomotywa spalinowa wygląda z dymem realniej
-Teren, pagórkowatość – obecnie na większości tras pagórki są zrobione prowizorycznie

Oczywiście warto byłoby się też zająć takimi sprawami jak ruch na przejeździe, czy ilość obiektów otoczenia, chociaż z tym drugim jest już trochę lepiej (przykład: najnowsze screeny z Linii 61).

Dodam też sprawę, której w ankiecie nie ma – dobrze byłoby, żeby dźwięki zdefiniowane w sekcji internaldata były słyszalne tylko wewnątrz pojazdu (np. trochę dziwnie wygląda, jak po wyjściu z kabiny słychać hasler), możnaby to uzależnić przykładowo od wciskania F4, przy okazji przydałoby się przenieść dźwięk otwierania/zamykania drzwi w EZT do sekcji sounds.
Inna rzecz, jaka mogłaby się przydać, to płynne przejścia tekstur terenu, chociaż przy obecnej ilości tych tekstur, nie wiem czy jest sens w ogóle się tą kwestią zajmować, pytanie też, czy jest to możliwe przy obecnym silniku graficznym.
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2011, 14:02:33 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #58 dnia: 22 Maja 2011, 13:56:45 »
To i ja się udzielę.
1. Stukot kół i ich tempo odtwarzania  (coś na zasadzie MSTS'a czy Trainza)
2. Dźwięk silnika w spalinówkach  (Tak jak mechatronik wspomniał)
3. Tabor, brakuje nam nowoczesnego taboru. posiadamy modele Perszinga, EU43 gdzieś kiedyś był Taurus. Dawno by to już miało kabinki i jeździlibyśmy nimi, ale no EXE. na to nie pozwala.
4. ilość misji jak i scenerii
5. realniejsze światła lokomotywy  (oświetlenie scenerii przez lokomotywę)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #59 dnia: 22 Maja 2011, 14:06:30 »
Dodam też sprawę, której w ankiecie nie ma – dobrze byłoby, żeby dźwięki zdefiniowane w sekcji internaldata były słyszalne tylko wewnątrz pojazdu (np. trochę dziwnie wygląda, jak po wyjściu z kabiny słychać hasler), możnaby to uzależnić przykładowo od wciskania F4.
Jest Inne dźwięki w środku niż na zewnątrz.

Inna rzecz, jaka mogłaby się przydać, to płynne przejścia tekstur terenu, chociaż przy obecnej ilości tych tekstur, nie wiem czy jest sens w ogóle się tą kwestią zajmować, pytanie też, czy jest to możliwe przy obecnym silniku graficznym.
Myślę, że to można zmieścić w ramach Tekstury terenu i pagórkowatość.


Proszę nie wypisywać, co jeszcze można by poprawić, ani rzeczy już wymienionych w ankiecie, tylko określić, co na obecną chwilę (w sensie PC2010 DDS) jest największą wadą. Ewentualnie dopisać, jeśli to coś nie zostało wymienione.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni