Ankieta

Co należałoby dopracować?

Czas wczytywania scenerii
97 (12.1%)
Wydajność (FPS)
45 (5.6%)
Dedykowany edytor scenerii
50 (6.2%)
Dźwięki jazdy (stukot kół, szum powietrza)
56 (7%)
Ilość obiektów otoczenia (budynki, drzewa)
44 (5.5%)
Rysowanie sieci trakcyjnej
4 (0.5%)
Rodzaje słupów w sceneriach
2 (0.2%)
Odsprężynowanie (bujanie kamery i pudeł)
16 (2%)
Renderowanie trawy
13 (1.6%)
Załączanie i dźwięki silników spalinowych
23 (2.9%)
Zachowanie AI
39 (4.9%)
Fizykę sprzęgów (w tym samoczynne)
4 (0.5%)
Ilość dżwięków Rp1
7 (0.9%)
Tekstury terenu i pagórkowatość
14 (1.7%)
Ilość działających przełączników w kabinach
12 (1.5%)
Ilość scenerii
47 (5.9%)
Ilość misji (dla istniejących scenerii)
20 (2.5%)
Ilość dźwięków radiowych
12 (1.5%)
Ruch na przejazdach
17 (2.1%)
Oświetlenie kabiny
11 (1.4%)
Oświetlanie scenerii przez lokomotywy
25 (3.1%)
Inne dźwięki w środku niż na zewnątrz
6 (0.7%)
Wyświetlacze cyfrowe
6 (0.7%)
Dymienie lokomotyw spalinowych
23 (2.9%)
Sposób uruchamiania lokomotywy
28 (3.5%)
Efekty przejazdu z prądem pod izolatorem
6 (0.7%)
Regulację podświetlenia
1 (0.1%)
System zastępujący eventy
7 (0.9%)
Ilość ludzi na peronach
3 (0.4%)
Deszcz
15 (1.9%)
Urozmaicenia jazdy
16 (2%)
Promień rysowania scenerii
1 (0.1%)
Hamulce
10 (1.2%)
Zapowiedzi na stacjach
5 (0.6%)
Tła w sceneriach (np. panorama miasta)
3 (0.4%)
Lokomotywy z rozruchem impulsowym
37 (4.6%)
Szynobusy do prowadzenia
15 (1.9%)
Ilość modeli wagonów towarowych
1 (0.1%)
Przejście do innej lokomotywy
2 (0.2%)
Poruszający się ludzie
4 (0.5%)
Zapis stanu symulacji i wczytanie
21 (2.6%)
Ruch parowozów
12 (1.5%)
Przyciski sterowane myszą
4 (0.5%)
Renderowane lusterka
3 (0.4%)
Regulację głośności
1 (0.1%)
Widok wnętrza z zewnątrz
3 (0.4%)
Wykorzystanie wielu rdzeni
1 (0.1%)
Układy torów na stacjach
0 (0%)
Poprawność łuków
0 (0%)
Poprawność sygnalizacji
0 (0%)
Tereny zurbanizowane
3 (0.4%)
Losowe zjawiska pogodowe
4 (0.5%)
Multiplayer (jazda wieloosobowa)
3 (0.4%)
Pulsowanie świateł
0 (0%)

Głosów w sumie: 291

Głosowanie skończone: 01 Lipca 2011, 00:00:00

Autor Wątek:  Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?  (Przeczytany 108820 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #180 dnia: 21 Czerwca 2011, 22:00:48 »
Nie zmienia to faktu, że niestety brak nowych typów rozruchu spowoduje "zastój" w rozwoju MaSzyny
Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Rozruch to bardziej zachcianka niż niezbędna rzecz :)
Brak rozruchu zastoju MaSzyny nie spowoduje. Jest mnóstwo do zrobienia innych kwestii.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #181 dnia: 21 Czerwca 2011, 22:08:26 »
Teraz brak rozruchów, za chwilę dojdzie brak tablic/szaf pneumatycznych, obsługi 4 pantografów czy innych napięć w sieci trakcyjnej. To nie jest takie proste, jak się może wydawać.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline pborowiak

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #182 dnia: 21 Czerwca 2011, 22:40:00 »
brak możliwości prowadzenia lokomotyw jak Traxx, ES64U4/F4, czy choćby CD163
Ja to bym najpierw chciał w MaSzynie zobaczyć lokomotywy i EZT, które były już kiedyś przez kogoś tworzone, a potem prace nad nimi ustały tak jak w przypadku EN57-20xx czy SM31 bo praktycznie nie mamy w symulatorze kilku "maszyn", które można spotkać częściej niż takiego Traxxa, czy CD163 (takich jak np. właśnie Trumna, albo SPOT)
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwca 2011, 22:53:22 wysłana przez Petyniak »

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #183 dnia: 21 Czerwca 2011, 23:19:08 »
Ja to bym najpierw chciał w MaSzynie zobaczyć lokomotywy i EZT, które były już kiedyś przez kogoś tworzone, a potem prace nad nimi ustały tak jak w przypadku EN57-20xx czy SM31 bo praktycznie nie mamy w symulatorze kilku "maszyn", które można spotkać częściej niż takiego Traxxa, czy CD163 (takich jak np. właśnie Trumna, albo SPOT)
Zróbcie zdjęcia to odpowiedni ludzie się tym zajmą. Najlepiej jest narzekać. Wiesz jak trudno jest zebrać materiał i bawić się w takie rzeczy. To wymaga naprawdę dużo czasu i chęci.
...

Offline pborowiak

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #184 dnia: 22 Czerwca 2011, 09:19:45 »
Ja nie narzekam. Broń Boże. Tylko uważam, że skoro już budowa np. jakiegoś nowego modelu została rozpoczęta to trochę głupio ją przerywać i pozostawiać po tym tylko w połowie gotowe "dzieło". Oczywiście to nie jest wina tylko autorów tych modelów (raczej) ale tego, że nie mieli materiałów potrzebnych do skończenia swojego dodatku.

Rozumiem to, dlatego pytam, czy nie lepiej się zmobilizować, całym zespołem i zabrać najpierw za to co już jest a czeka tylko na dokończenie?
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2011, 09:30:47 wysłana przez Petyniak »

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #185 dnia: 22 Czerwca 2011, 09:38:19 »
Wiele, no może słowo wiele to na wyrost ale są dodatki, lokomotywy, trasy, które leżą na dyskach autorów (a szkoda bo je widziałem) i się marnują. Dlaczego? Z bardzo prozaicznych powodów, brak zdjęć. Tak błahy powód i leżą, to mnie osobiście zawsze irytowało, wielu z Was chce mieć to i tamto w symulatorze, nie potraficie tworzyć, rozumiem, ja również nie. Próbowałem a jak, wolę jednak nie pokazywać efektów tych prac, jeszcze ktoś gotów dostać kolki ze śmiechu :) Ale do rzeczy, wielu z Was biega z aparatami na co dzień, jednak twórca zamawiając konkretne materiały, czeka i czeka i czeka... w niektórych przypadkach śmiało mogę dopisać: a latka lecą. Właśnie ten element może być najistotniejszym powodem tego co opisałeś. Ktoś pomyśli a jak to? No tak nie ma zdjęć to model leży, to jest jak z budową domu, trwa bardzo długo, jest mozolna a największym efektem i zwieńczeniem tych prac jest farba na tym domu. Tzw. efekt dla oka, podobnie i u nas, tekstura jest zwieńczeniem całego projektu.
Pozdrawiam

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #186 dnia: 22 Czerwca 2011, 09:40:17 »
Największą wadą MaSzyny są użytkownicy.
Każdy z nas ma ogromny potencjał. Ja jeszcze rok temu  miałem marne pojęcie o projekcie, a teraz już coś tam się wie. Wystarczyło tylko siąść i pogrzebać w plikach. Trzeba mieć tylko chęci, absolutnie nic więcej nie potrzeba. Jak ktoś nie chce grzebać w plikach czy w 3dmaxie to może cykać foty lub zbierać nagrania, zapowiedzi lub nauczyć się obrabiać dźwięki. Pracy jest wiele i każdy znajdzie coś dla siebie. Tylko trzeba zacząć.

Rozumiem to, dlatego pytam, czy nie lepiej się zmobilizować, całym zespołem i zabrać najpierw za to co już jest a czeka tylko na dokończenie?
Akurat można powiedzieć, że taka mobilizacja już nastąpiła, lecz na całe szczęście zespół zajmuje się ważniejszą sprawą niż rozruch. Jest to w ankiecie ujęte i ma dość sporo głosów, więc i uzasadniona jest praca właśnie nad tym zagadnieniem.

Zachęcam Ciebie i innych do zabawy przy MaSzynie, ale od strony technicznej :)

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #187 dnia: 22 Czerwca 2011, 12:18:50 »
Popieram Benka.
Moja przygoda z Maszyną od strony technicznej zaczęła się od próby stworzenia trasy. Pierwszą rzeczą jak mnie zirytowała był brak wielu opcji w skryptach do max-a. Więc zacząłem się wgryzać i tak się zaczęło.

No ale trzeba mieć trochę samozaparcia czego dzisiejszym młodym pokoleniom brakuje.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #188 dnia: 22 Czerwca 2011, 12:39:34 »
Co do scenerii a nowych lokomotyw to częściowo się zgodzę, bo coraz to nowsze scenerie są publikowane wymagają pośpiechu i szybszej lokomotywy. Takich modelów mamy tylko 5 są to m.in. EP05, EP08, EP09, EP23 i E186. A na taką dużą scenerię (Drawinowo, L053) Gracze domagają się coraz to bardziej różnorodnego taboru i osiągania większych prędkości na MaSzynowych szlakach.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #189 dnia: 22 Czerwca 2011, 12:46:17 »
Powiedziałbym, ze procentowo udział szlakowych w MaSzynie odpowiada rzeczywistości, może nawet w MaSzynie jeździmy szybciej :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #190 dnia: 22 Czerwca 2011, 13:21:04 »
A na taką dużą scenerię (Drawinowo, L053)
Są raptem 3 scenerie które zawierają fragmenty na V=160 km/h oraz V=140 km/h.
Na L053 nie pojedziesz szybciej niż 120 km/h. Może wreszcie warto siąść do MaSzyny i zacząć robić coś konkretnego, a nie rozwodzić się nad problemami nieistotnymi, hm? Problem został zasygnalizowany, jest w ankiecie, więc jak tylko będzie znane rozwiązanie to zapewne ktoś to zrobi.

Gdy prosiłem o sugestie nt. scenariuszy, jakie wykorzystać losowe zdarzenia spotykane na szlaku, bo mnie się pomysły skończyły, to za wiele podpowiedzi nie widziałem. A wywody na temat lokomotyw, że hoho :)
Nawet "werbalnie" ciężko u niektórych z pomocą...

Offline pborowiak

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #191 dnia: 22 Czerwca 2011, 21:44:31 »
Zachęcam Ciebie i innych do zabawy przy MaSzynie, ale od strony technicznej :)
Oczywiście staram się coś tworzyć w wolnym czasie. Gdyby nie to, nie wypowiadałbym się wcześniej w tym wątku. Od jakiegoś czasu czytuję instrukcje na forum i staram się robić jakieś fotki nieskomplikowanym obiektom gdyż to chyba najbardziej mi wychodzi. Efektów moich prac z zbyt często nie pokazywałem, bo nie umiałem wystarczająco dużo - teraz jest lepiej, może i co będzie z tego mojego focenia.

I tak też właśnie być powinno w przypadku innych, którzy narzekają "że nie wydane", "że nie ma". To jest przyjemne - nauka tworzenia - zapraszam do podjęcia się czegoś takiego.
Ps: A może by zorganizować jakiś konkurs dla początkujących "fotografów" i "modelarzy", żeby ich zmobilizować do dalszego tworzenia? Taki mi się pomysł nasunął jak pisałem tego posta ;)

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • pizzapizzapizza
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #192 dnia: 22 Czerwca 2011, 21:59:39 »
Ps: A może by zorganizować jakiś konkurs dla początkujących "fotografów" i "modelarzy", żeby ich zmobilizować do dalszego tworzenia?

W sumie nie głupi pomysł. Mógłby pomóc w rozwoju symulatora. Jednak, Panowie, nie zjeżdżajmy zbyt z tematu, przecież dotyczy on wad MaSzyny, a nie tego, jak można zmobilizować użytkowników. Takie sprawy, jak i propozycje różnych konkursów można by poruszyć w osobnym wątku. :)
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwca 2011, 11:05:48 wysłana przez KormaK »
everybody lies

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #193 dnia: 23 Czerwca 2011, 13:08:29 »
Gdy prosiłem o sugestie nt. scenariuszy, jakie wykorzystać losowe zdarzenia spotykane na szlaku, bo mnie się pomysły skończyły, to za wiele podpowiedzi nie widziałem. A wywody na temat lokomotyw, że hoho :)
Nawet "werbalnie" ciężko u niektórych z pomocą...

Ja akurat Ci podpowiadałem ;) Ogólnie mi też nie zależy, żeby prowadzić EIC ruszyć na początku i jechać przez godzinę, czy dwie 160 i na koniec zatrzymujemy się i dziękuje... Np. mi się podoba super długa misja brutto-pośpiech....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #194 dnia: 23 Czerwca 2011, 13:15:37 »
Dokładnie, Ty zgłaszałeś kilka sugestii. Wczoraj spotkałem się z youBy i też omówiliśmy kilka fajnych niespodzianek na szlaku. Co do długości służby, to raczej ja wg ankiety nie zamierzam pisać scenariuszy dłuższych niż 2 godziny. Optymalnie 1.5-2 godziny. Ograniczeniem jest też stary komp. Za długo muszę czekać, by mi się wszystko załadowało, bym mógł to sprawdzić. Postaram się je jednak maksymalnie urozmaicić.

Offline Mihajew

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #195 dnia: 23 Czerwca 2011, 18:10:10 »
Ja tu sam nie wiem na co zagłosować, ale mam jedno pytanie do czego ma służyć multiplayer? Chodzi mi o to czy ma on służyć do wspólnej jazdy czy coś innego? Bardzo bym prosił aby mi ktoś to dokładnie wytłumaczył. Jak na razie to za mało scenerii i misji, a szczególnie za krótkie misje, ja liczyłem że będą po 5 godzin czy coś, ale dalej są krótkie. Można zrobić większa ale trzeba było by zrobić coś w rodzaju SAVE. Wracając do sedna sprawy to proszę o dokładne wytłumaczenie.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #196 dnia: 23 Czerwca 2011, 22:02:16 »
Ja tu sam nie wiem na co zagłosować, ale mam jedno pytanie do czego ma służyć multiplayer? Chodzi mi o to czy ma on służyć do wspólnej jazdy czy coś innego?
Dokładnie. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16376.msg178879.html
Solo oración!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #197 dnia: 26 Czerwca 2011, 13:52:56 »
Moim zdaniem temat przerodził się troszkę w zachcianki, a nie tylko rażące błędy. Skoro tak, to dodam od siebie, że fajnie byłoby widzieć poprawnie pulsujące sygnały na semaforach.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6320
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 349
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #198 dnia: 26 Czerwca 2011, 14:28:01 »
Tak jak napisałem w pierwszej wiadomości, ankieta będzie mi służyć do ukierunkowania prac. Jeśli będę widział możliwość przerobia dwóch rzeczy, to wcześniej popatrzę na wyniki ankiety i prawdopodobniej skupię się na tej, która dostała więcej głosów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #199 dnia: 26 Czerwca 2011, 16:55:31 »
Moim zdaniem temat przerodził się troszkę w zachcianki, a nie tylko rażące błędy.

Spokojnie Benek, nikt tu nie wymaga, że ma coś być zrobione. Powstał wątek to ludzie piszą co by chcieli żeby było w MaSzynie zrobione, aby było jak najbardziej realnie ;) A trzeba przyznać, że jest trochę takich rzeczy od rażących po malutkie do zrobienia. Ale i tak doceniam to co jest bo wiem jaki trud i ile ciężkiej pracy ludzie włożyli w dotychczasową pracę na projektem.

Offline TAO

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Radiostacja w środkowym głośniku zestawu 5.1
« Odpowiedź #200 dnia: 28 Czerwca 2011, 11:28:24 »
Otóż w czasie gry, zauważyłem, że nie zawsze jest dobrze słyszalne RADIO, często po prostu potrzeba się w nie wsłuchiwać, by zrozumieć o co chodzi. Dziś wiele komputerów posiada karty obsługujące dźwięk wielokanałowy, często ludzie mają nie jedną, a dwie czy wiele kart dźwiękowych!

Opcja ustawienia radia na wcześniej zdefiniowany w konfiguracji kanał karty dźwiękowej, czy dodatkowy wybór karty, gdy jest ich więcej, niesamowicie poprawiłaby jakość symulacji! Wydaje mi się, że pomysł jest istotny i wręcz prosty do zaimplementowania, sam jestem programistą i zajmowałem się obsługą dźwięku od tej strony. Proszę pomyślcie coś w tym kierunku.

Dzięki i pozdrawiam!

Scalam do jednego tematu. Jak widzisz - zdecydowanie więcej jest rzeczy do zrobienia.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2011, 11:46:12 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Radiostacja w środkowym głośniku zestawu 5.1
« Odpowiedź #201 dnia: 28 Czerwca 2011, 12:19:28 »
nie zawsze jest dobrze słyszalne RADIO
Czasem wstawienie szumów jest zabiegiem celowym. Natomiast komunikaty skierowane do maszynisty są zawsze dobrze słyszane, nawet na starszych kartach.

Offline TAO

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #202 dnia: 28 Czerwca 2011, 16:20:54 »
Szumy są ok, miałem CB radio i wiem jak działa, mimo wszystko dalej utrzymuję, że wiadomości w niektórych momentach kierowane do mechanika są mało czytelne, czytelne, jednak mało! Nie poprawiałbym tego, bo to jest ok, po prostu wrzuciłbym to na oddzielny głośnik i w ten sposób radio, które jest wewnątrz kabiny słyszałbym wewnątrz! Chodzi o efekt, nieczytelność to problem podrzędny i zniknie, jak się to przeniesie do środka.

Po prostu dla mnie byłaby to rewelacja, sam bym to zrobił, ale nie mam dostępu do kodu, więc wychodzę z propozycją, wiem, że wielu by się uradowało, byłby to niesamowity bajer!
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2011, 16:30:15 wysłana przez TAO »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #203 dnia: 28 Czerwca 2011, 18:03:04 »
Z poziomu programu nie ma rozróżnienia na radio i nieradio. Tak naprawdę jest to prowizoryczne obejście braków symulatora. Jest to dobra propozycja, która zostanie rozważona przy ewentualnej poprawie udźwiękowianie, jednak wiąże się to z kompletnym przerobieniem obecnej obsługi dźwięku.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline bogers

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #204 dnia: 29 Czerwca 2011, 13:21:27 »
Uważam, że wadą MaSzyny nie jest działanie samego programu (tym bardziej że jest on od czasu do czasu modernizowany), tylko mała ilość scenerii i scenariuszy. Ponieważ MaSzynę zainstalowałem mniej więcej rok temu, mogę nazwać się jedynie skromnym użytkownikiem. Mimo to „przejechałem” większość tras, i zacząłem próby tworzenia własnej trasy i dodatków z nią związanych. Jako osobę średno zamożną, na 3DS mnie nie stać (a pirata nie będę instalował), a skrypty do innych darmowych lub tanich programów 3D praktycznie nie dają się do MaSyny ujarzmić (w zasadzie aby coś zrobić trzeba się zdrowo napocić i wynik nie zawsze jest sukcesem). Edytor Sceneri (dzięki ci o Ra i za to) to duży krok w dobrym kierunku,  autor wciąż nad nim pracuje. Jeżeli można by było to taki edytor powinien działać na zasadzie planszy z klockami (np. jeżeli układam tory, to dlaczego nie miałby mieć taki tor długości takiej jak ma w rzeczywistości?). W edytorze autorstwa Ra można już bardzo wiele, ciągle jednak mam problemy ze wstawianiem innych obiektów (budynki, drogi, drzewa, płoty), z poziomu edytora nie zawsze zaskoczy... Pozostaje notatnik i ręczna partanina. 
Myślę że wielu kolegów próbowało coś swojego stworzyć ale umiejętności i cierpliwości nie starczyło, a sama „jazda” na długo nie wystarczy.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6320
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 349
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #205 dnia: 30 Czerwca 2011, 14:25:47 »
Ankieta zbliża się do zamknięcia, więc proszę jeszcze sprawdzić i ewentualnie poprawić swoje głosy, czy zagłosować, jeśli ktoś jeszcze tego nie zrobił.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline marynarka21

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #206 dnia: 30 Czerwca 2011, 14:49:33 »
Moim zdaniem wadą maszyny jest ilość scenerii i słyszalność dźwięku z wewnątrz kabiny i zewnątrz kabiny. Mam nadzieję że zostaną dodane scenerie i poprawiony dźwięk.
Wielbiciel EU/EP/EN

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #207 dnia: 30 Czerwca 2011, 15:42:50 »
Witam. Moim zdaniem największe wady MaSzyny to wydajność i brak nowoczesnych lokomotyw do poprowadzenia. Nie można np. ustawiać prędkości zadanej (ET22-2000) i obsługiwać komputera znajdującego się w kabinie (jeżeli jest). Jeśli chodzi o zachcianki, to: możliwość poprowadzenia szynobusu, ale tu też żeby było realistycznie , musi być uwzględniona obsługa funkcji, których nie ma w innych lokomotywach np. tempomat. W przeciwnym wypadku z szynobusu zostanie tylko kabina, a będzie się nim jeździło jak stonką.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6320
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 349
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #208 dnia: 01 Lipca 2011, 01:40:26 »
Ponieważ czas ankiety się skończył, pora na małe podsumowanie. Oprócz mnie w ankiecie udział wzięło 290 osób, zgłoszono 54 tematy. Zaproponowałem zgłaszanie tematów nie proponując własnych i nie ograniczając do tego, co ja osobiście mogę zrobić, dzięki temu ankieta powinna stanowić wytyczne dla wszystkich twórców. Można było zaznaczyć 3 możliwości, z czego nie wszyscy skorzystali, oddając łącznie 802 głosy (2.756 na osobę). Pięć tematów zgłoszonych jako pierwsze utrzymało się czołówce, między nie wcisnął się tylko jeden zgłoszony później, a dwa inne dołączyły dalej.

Kolejność ustawiła się następująco:
1.   Czas wczytywania scenerii   97
2.   Dźwięki jazdy (stukot kół, szum powietrza)   56

O ile wczytywanie planuję przyspieszyć, to z dźwiękami raczej niewiele zrobię. Z ankiety wynika również, iż dźwięki należałoby przerobić pilniej, niż inne aspekty symulacji, związane np. z ruchem.

3.   Dedykowany edytor scenerii   50
4.   Ilość scenerii   47

Ten wynik mnie trochę zaskoczył. W związku z tym postanowiłem zintensyfikować prace nad edytorem, którego z powodu prac nad poprawieniem EXE nieco zaniedbałem.

5.   Wydajność (FPS)   45
6.   Ilość obiektów otoczenia (budynki, drzewa)   44

Te dwa punkty są nieco ze sobą sprzeczne. O ile w kwestii FPS mogę jeszcze sporo zrobić, to ilość i jakość obiektów otoczenia już raczej ode mnie nie zależy. Za to do serca powinni to sobie wziąć modelarze, fotografowie i teksturowcy. Proszę też zwrócić uwagę, że nikt nie zgłosił, że brakuje tekstur lokomotyw, a nawet modeli lokomotyw, które to są regularnie wytwarzane.

7.   Zachowanie AI   39
8.   Lokomotywy z rozruchem impulsowym   37
9.   Sposób uruchamiania lokomotywy   28
10.   Oświetlanie scenerii przez lokomotywy   25
11.   Dymienie lokomotyw spalinowych   23
12.   Załączanie i dźwięki silników spalinowych   23

Tutaj utworzyła się silna grupa związana ze sterowaniem i działaniem pojazdów. W zakresie ruchu AI udało mi się znaleźć i poprawić pewne błędy, ale nadal wymaga to pracy. Z oświetleniem i dymieniem mam zamiar poeksperymentować. Reszta wymaga znajomości funkcjonowania lokomotyw, co jest mi znacznie odległe. Mogę przygotować wsparcie programowe dla pewnych struktur typu skrypty i zależności, ale komuś musiałoby się chcieć opracować kompletny model działania lokomotywy w zakresie elektrycznym i pneumatycznym (plus silniki spalinowe).

13.   Zapis stanu symulacji i wczytanie   21
Na chwilę obecną zadanie dość trudne i karkołomne, głównie z powodu niestabilności konstrukcji scenerii. Przede wszystkim razem ze stanem musiałyby być chyba zapisane wszystkie obiekty w scenerii, żeby się dało odtworzyć dokładnie te same warunki. Natomiast mam inny pomysł. Obsługę ruchu można by przenieść na poziom zewnętrznej aplikacji (np. Rainsted), która by mogła znacznie łatwiej zapisać aktualny stan i odtworzyć go po ponownym wczytaniu.

14.   Ilość misji (dla istniejących scenerii)   20
15.   Ruch na przejazdach   17

Z tym również ja raczej nic nie zrobię. Podaję pod rozwagę tworzącym scenerie i scenariusze, a także modele i tekstury.

16.   Odsprężynowanie (bujanie kamery i pudeł)   16
Mam pewną koncepcję na to, ale że są rzeczy bardziej istotne, to na razie odłożę.

17.   Urozmaicenia jazdy   16
18.   Szynobusy do prowadzenia   15

To też jakby nie bardzo do mnie się odnosi.

19.   Deszcz   15
To wymaga przemyślenia ogólnej symulacji zjawisk pogodowych, jak wiatr (ciśnienie), czy temperatura powietrza.

20.   Tekstury terenu i pagórkowatość   14
W tym zakresie mogę popracować nad edytorem i ewentualnie generowaniem w EXE siatek terenu z jakiś plików binarnych, które będą mniejsze i prostsze w użyciu, niż zestaw oteksturowanych trójkątów.

21.   Renderowanie trawy   13
Spodziewałem się większego zainteresowania. Niemniej w tym zakresie mam pewną koncepcję, którą postaram się zrealizować.

22.   Ruch parowozów   12
23.   Ilość działających przełączników w kabinach   12
24.   Ilość dźwięków radiowych   12
25.   Oświetlenie kabiny   11
26.   Hamulce   10
27.   Ilość dżwięków Rp1   7

Z tym ja raczej nic nie zrobię. Mogę jedynie przygotować pewne rodzaje animacji pod kątem parowozów, czy mechanizm przełączania stanu lokomotywy.

28.   System zastępujący eventy   7
29.   Wyświetlacze cyfrowe   6

Z tym mogę coś zrobić, jednak spodziewałem się większego zainteresowania. Być może dlatego tak wyszło, że zagadnienia te bardziej nękają twórców, a końcowi użytkownicy się nimi wcale nie przejmują.

30.   Inne dźwięki w środku niż na zewnątrz      6
31.   Efekty przejazdu z prądem pod izolatorem   6
32.   Zapowiedzi na stacjach   5
33.   Losowe zjawiska pogodowe   4
34.   Poruszający się ludzie   4

W tym zakresie też raczej nic nie zrobię, chyba że ktoś przygotuje koncepcję nadającą się do zaprogramowania.

35.   Przyciski sterowane myszą   4
Tego nawet nie mam zamiaru robić.

36   Fizykę sprzęgów (w tym samoczynne)   4
37   Rysowanie sieci trakcyjnej   4

Można by się spodziewać większego zainteresowania dla tych zagadnień. W szczególności rysowanie drutów jest obecnie bardzo uproszczone. Ale widocznie są ważniejsze rzeczy.

38   Multiplayer (jazda wieloosobowa)      3
39   Renderowane lusterka      3
40   Widok wnętrza z zewnątrz   3
41   Tereny zurbanizowane      3
42   Tła w sceneriach (np. panorama miasta)   3
43   Ilość ludzi na peronach   3
44   Przejście do innej lokomotywy   2
45   Rodzaje słupów w sceneriach   2

Też bym się spodziewał, że więcej głosów będzie, bo dla mnie są to rzeczy dosyć istotne. Ale zapewne ogólna ilość tematów i koncentracja na tych wcześniejszych zepchnęła te na margines. No cóż, może następnym razem będzie lepiej.

46   Ilość modeli wagonów towarowych   1
47   Promień rysowania scenerii   1
48   Regulację podświetlenia   1
49   Wykorzystanie wielu rdzeni   1
50   Regulację głośności   1
51   Pulsowanie świateł   0
52   Poprawność łuków   0
53   Poprawność sygnalizacji   0
54   Układy torów na stacjach   0

To już w zasadzie drobiazgi, umieszczam dla formalności.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #209 dnia: 02 Lipca 2011, 09:24:49 »
Tak na marginesie, odnośnie działania lokomotyw spalinowych.
 Czy na obecnym stanie zaawansowania prac nad exe dałoby się uzależnić działanie turbosprężarki od aktualnej pozycji nastawnika? (tzn. żeby turbo działało dopiero od pewnej pozycji, którą definiowałoby się chociażby w MMD, a nie tak jak teraz, gdy turbo działa nieprzerwanie od momentu włączenia silnika)
maszynista-stażysta