Autor Wątek:  3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami  (Przeczytany 14878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« dnia: 03 Maja 2011, 11:59:50 »
Jak na fotce, chciałbym pomiędzy zaznaczonymi wierzchołkami uzyskać krawędź, a następnie wypełnić je polygonami. Mimo zaznaczenia wszystkich 22 wierzchołków i kliknięcia w connect, krawędzie nie powstają. Nawet jeśli próbuję połączyć krawędzią tylko dwa wierzchołki, to się nie udaje.  Ktoś podpowie?
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Maja 2011, 12:14:54 »
Klikasz krawędzie boczne, dajesz extrude i potem weld na bliskich wierzchołkach.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Maja 2011, 12:18:22 »
Czy ktoś zna prostszy sposób, niż zaproponowany przez yBa? Chciałbym się obejść bez spawania i przestawiania wierzchołków z ekstrudowanej krawędzi.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Maja 2011, 12:23:03 »
A nie możesz tych wierzchołków po prostu pospawać?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Maja 2011, 12:24:27 »
Wtedy powstanie krawędź między nimi?
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Maja 2011, 12:37:09 »
Nie, ale wtedy będą połączone. Do czego ta krawędź Ci jest potrzebna?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Maja 2011, 12:55:57 »
Żeby zachować równą przestrzeń wewnątrz całego poszycia. Nie można tego sobie spłaszczyć gdzieś w środku całości.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Maja 2011, 12:59:48 »
Możesz pokazać jakieś inne widoki tego obiektu? W tym bym prosił jakieś z renderingu, żeby było wiadomo, które płaszczyzny są niewidoczne.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Maja 2011, 13:11:15 »
Bardzo łatwo. Zaznaczasz po przeciwnych stronach (równoległe) boki (edges) i opcja "bridge" :)


   « Dodano: 03 Maja 2011, 13:25:04 »
Mimo zaznaczenia wszystkich 22 wierzchołków i kliknięcia w connect, krawędzie nie powstają.
Opcja connect działa tylko wtedy, gdy przestrzeń między wierzchołkami jest zapełniona, tzn. gdy nie ma "dziury" między nimi. Aby ta opcja zadziałała, to wybierz (w editable poly) trzecią opcję od lewej (nie wierzchołki, nie krawędzie, tylko border) i zaznacz tę krawędź. Wciśnij cap i "zakituje" ci przestrzeń.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2011, 13:25:04 wysłana przez Rozi »

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Maja 2011, 13:52:51 »
Bardzo łatwo. Zaznaczasz po przeciwnych stronach (równoległe) boki (edges) i opcja "bridge" :)
Nic z tego. Po użyciu bridge nie ma żadnej zmiany, a szczególnie tej oczekiwanej, czyli nowe edges pionowe po bokach. :P
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Maja 2011, 13:57:16 »
Jak Ci się chce to można to zrobić ręcznie (Convert To Editable Poly, Polygon, Create).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Maja 2011, 13:58:06 »
Działa, działa. Lookaj.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Maja 2011, 13:59:26 »
Ok, w takim razie nie działa tylko u mnie. :) Wygląda na to, że bridge potrzebuje już posiadać 4 edges, dla zbudowania ściany. A ja mam tylko na górze i na dole.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Maja 2011, 14:03:02 »
Nie, nie. Opcja border, potrzebuje zabudowania. Bridge nie. Spróbuj to na boxie zrobić, musi zadziałać.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Maja 2011, 14:22:21 »
No owszem, na boxie działa. Ale nie na tym, na którym mi zależy. :)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Maja 2011, 14:33:42 »
Podeślij mi maxa twojego. Sprawdzę co jest grane.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Maja 2011, 19:27:52 »
Rozi, bo to jest tak. Jeśli dowlnemu boxowi dodasz segment, czyli powstaną krawędzie lecące przez środek, i wewnątrz tego boxa zaznaczysz wszystkie nowo powstałe edges i wciśniejsz bridge to nie powstanie ścianka wewnątrz. :)
Twoja metoda działa tylko na zewnętrzne ścianki.

Jeśli chodzi o metodę yBa (extrudowanie krawędzi) to tez nie wchodzi w rachubę – obrazek nr 2.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2011, 19:56:53 wysłana przez surgeon »
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Maja 2011, 20:12:46 »
A co z nimi nie tak? Na moje oko masz dwie płaszczyzny, jedną zwróconą w kierunku +y a drugą -y.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.