Autor Wątek:  Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.  (Przeczytany 10208 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Wszystko ładnie pięknie, tylko mam wrażenie, że powoli MaSzyna zatraca to co kiedyś odróżniało ją od innych symulatorów...rozwój fizyki jazdy. Już nawet kiedyś elektrowozy zachowywały się bardziej realnie niż jest to teraz zrobione :/

Wydzieliłem z tematu Problemy z Paczką Całościową 2010.
libertyn89
« Ostatnia zmiana: 22 Kwietnia 2011, 12:53:37 wysłana przez libertyn89 »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Kwietnia 2011, 09:21:24 »
Wszystko ładnie pięknie, tylko mam wrażenie, że powoli MaSzyna zatraca to co kiedyś odróżniało ją od innych symulatorów...rozwój fizyki jazdy. Już nawet kiedyś elektrowozy zachowywały się bardziej realnie niż jest to teraz zrobione :/
Co przez to rozumiesz? Pantografy?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Kwietnia 2011, 09:45:22 »
Co przez to rozumiesz? Pantografy?

Nie tylko pantografy. Charakterystyka EU07 i ET22 była lepsza. W EZT częściej załączała się sprężarka, teraz po ok 10 hamowaniach dopiero kompresuje kolejny raz. Hamulce poniżej 50km/h słabiej hamowały (nie pamiętam jak to zjawisko się profesjonalnie nazywa, ale takie występuje). Wentylatory oporów wyłączały się na ostatniej pozycji jazdy na oporach przed wejściem na bezoporową.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Kwietnia 2011, 10:41:41 »
Charakterystyka EU07 i ET22 była lepsza.
W ktorym miejscu? IMO jest teraz o niebo lepiej.

Hamulce poniżej 50km/h słabiej hamowały
Przestaw nastawe hamulca na pospieszna...

Wentylatory oporów wyłączały się na ostatniej pozycji jazdy na oporach przed wejściem na bezoporową.
Na jakim pojezdzie sprawdzasz?
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Kwietnia 2011, 11:36:01 »
Jeżeli chodzi o charakterystykę to np: na drugim układzie (w ET22 na trzecim) można maksymalnie zbocznikować w realu już przy ok 60km/h i tak kiedyś było również w MaSzynie, natomiast teraz jest to o prawie 10km/h więcej bo przekaźnik nadmiarowy wybija. Po za tym prądy przy danej pozycji nastawnika (również przy osłabieniu pola wzbudzenia) i prędkości odbiegają od wykresów.

Hamulec mam ustawione na posp.

To było na jakiejś ze starych wersji ET22 nie pamiętam dokładnie której. EU07 niestety nigdy tego nie miała. Poprawić to jest nietrudno, wiem bo sobie pozmieniałem, ale dużo jest takich różnych "szczegółów" przez które MaSzyna dużo traci gdy ją się skonfrontuje z realem i co najgorsze nie widzę w dziale "Na warsztacie", aby ktoś robił coś, aby to pozmieniać...dlatego postanowiłem napisać posta na ten temat.
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2011, 21:36:30 wysłana przez REWIZOR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Kwietnia 2011, 11:44:38 »
Porownaj sobie, przy jakim napieciu byl robiony wykres, a jakie masz w symku. To ma kolosalne znaczenie.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Kwietnia 2011, 11:56:30 »
Nie mam możliwości w najbliższym czasie sprawdzić jakie napięcie jest w symku, ale czyżbyś chciał powiedzieć, że jest inne od rzeczywistego ?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Kwietnia 2011, 12:13:16 »
W symku masz 3400V, na charakterystykach zapewne 3000V.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Kwietnia 2011, 13:13:17 »
Ciekawy jestem w jakim celu podniesiono wartość napięcia skoro w realu jest 3kV to tak powinno wydaje mi się być w MaSzynie.

Natomiast jeżeli wartość ta zostanie obniżona do 3kV to wzrośnie prąd więc w sytuacji o której wcześniej pisałem (EU07 na drugim układzie przy 6-boczniku) prędkość z 70km/h jeszcze wzrośnie więc otrzymamy efekt przeciwny.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Kwietnia 2011, 13:19:03 »
Znasz prawo Ohma? Natezenie pradu jest wprost proporcjonalne do napiecia i odwrotnie do rezystancji. W tym przypadku zmienia sie tylko napiecie, rezystancja zostaje ta sama – wiec po zwiekszeniu napiecia wzrasta prad. W realu jest roznie – od 2,8 do 3,6kV, zalezy od podstacji i wielu innych czynnikow.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Kwietnia 2011, 13:53:11 »
Ok masz racje, mój błąd, że korzystałem bezpodstawnie ze wzoru P=I*U, a nie z prawa Ohma.
Nie wiedziałem, że w rzeczywistości w sieci, aż tak duże różnice napięć występują.

Nie zmienia to jednak faktu, iż porównując z charakterystyką przy pewnych prędkościach i ustawieniach nastawnika należało by w symku prąd zwiększyć, a przy niektórych zmniejszyć. Obniżenie napięcia w niektórych przypadkach by poprawiło charakterystykę, a w niektórych jeszcze pogorszyło. 
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Kwietnia 2011, 15:26:27 »
Wprowadzenie zmiennego napięcia w sieci mam w planach. Do rozwiązania są jednak cztery zagadnienia. Pierwsze to wyliczanie zastępczej rezystancji na przęsłach drutów. Drugie to wiązanie logiczne drutów do torów, aby było wiadomo, z którego przęsła pobierany jest prąd. Trzecie i w zasadzie najważniejsze – rozmieszczenie w sceneriach podstacji zasilających, aby było wiadomo, gdzie napięcie jest największe, a gdzie spada. Czwarte to kwestia izolatorów i odłączników sekcyjnych, na ile to ma być symulowane.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Kwietnia 2011, 16:03:52 »
i co najgorsze nie widzę w dziale "Na warsztacie", aby ktoś robił coś, aby to pozmieniać...dlatego postanowiłem napisać posta na ten temat.

Byc moze z twojej paczki wyparowal plik informacyjny, dlatego posluze sie cytatem:

Cytuj
Nowe charakterystyki trakcyjne dla EU/EP07 i ET22; autorzy: youBy, ET22_RULZ

Smie twierdzic, ze sa one lepsze od tych, co byly do tej pory.
Pozdrawiam, Karol

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Kwietnia 2011, 19:06:06 »
@AIR: Konkrety proszę. Charakterystyka została wykonana na podstawie dostępnych wykresów i otrzymane niezgodności nie powinny przekraczać 1%.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Kwietnia 2011, 08:58:41 »
Podam jeden przykład związany z charakterystyką 07:

– w pierwszych sekundach tego filmu można zauważyć, że przy prędkości ok 90km/h na 2-gim układzie przy ostatnim boczniku prąd jest ok 410A, natomiast w symku w EU07 jest dużo większy nie mówiąc już o EP07.

Czy, aż tak duża różnica natężenia prądu może wynikać tylko z różnicy napięć ?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Kwietnia 2011, 09:05:23 »
Należałoby również wziąć pod uwagę że charakterystki trakcyjne mogły się zmienić w wyniku eksploatacji.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Kwietnia 2011, 09:55:11 »
Z tym, że wiele tego typu filmów widziałem i w nich charakterystyki wyglądają dość podobnie w porównaniu z tym co można zaobserwować w MaSzynie.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Kwietnia 2011, 09:59:05 »
Przeprowadziłem mały test, i wyszło że EU07 zachowuje się podobnie jak EP07 w podanym filmie – http://www.youtube.com/watch?v=800jKA2beCo. I teraz tak jeszcze widzę że w budyniu została stara charakterystka.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Kwietnia 2011, 10:19:06 »
Również ET22 zachowuje się częściowo jak by miała przekładnie 76:21, a nie 79:18.

Natomiast w EN57 jest odwrotnie szczególnie na drugim układzie widać to wyraźnie.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Charakterystyki trakcyjne EU07 - rzeczywistość, a symulator.
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Kwietnia 2011, 14:23:30 »
No moje oko to tam jest napięcie sporo poniżej 3000V, ale nie chcę wyrokować po filmiku tak kiepskiej jakości. Możemy zrobić porówanie, oto założenia:
napięcie na filmie: Uf = 2800 V,
napięcie w symulatorze Us = 3300 V,
prędkość na filmie: vf = 90 km/h.
Spadek napięcia na rezystancji silników trakcyjnych pomijamy. Przyjmujemy też, że strumień magnetyczny w silniku jest stały, zaś generowana SEM jest zależna liniowo od prędkości obrotowej silników. Przy takich założeniach prędkość w symulatorze wyniesie:
vs=vf*(Us/Uf) = 90 * (3300/2800) = 106 km/h. Oczywiście, uwzględniając różne efekty, sprawa się nieco skomplikuje, niemniej jednak napięcie jest tutaj bardzo ważne. Ze względu na charakterystykę silników szeregowych prąd przy wyższym napięciu rośnie dosyć znacznie — idealnym przykładem może być tutaj porównanie prądów na pozycji szeregowej i równoległej przy tej samej prędkości.
Jeśli byśmy wykonali podobne obliczenia w drugą stronę, to okaże się, że w symulatorze w tych warunkach będzie taki prąd, jaki był wtedy na tamtej lokomotywie przy ok. 76 km/h.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.