No moje oko to tam jest napięcie sporo poniżej 3000V, ale nie chcę wyrokować po filmiku tak kiepskiej jakości. Możemy zrobić porówanie, oto założenia:
napięcie na filmie: Uf = 2800 V,
napięcie w symulatorze Us = 3300 V,
prędkość na filmie: vf = 90 km/h.
Spadek napięcia na rezystancji silników trakcyjnych pomijamy. Przyjmujemy też, że strumień magnetyczny w silniku jest stały, zaś generowana SEM jest zależna liniowo od prędkości obrotowej silników. Przy takich założeniach prędkość w symulatorze wyniesie:
vs=vf*(Us/Uf) = 90 * (3300/2800) = 106 km/h. Oczywiście, uwzględniając różne efekty, sprawa się nieco skomplikuje, niemniej jednak napięcie jest tutaj bardzo ważne. Ze względu na charakterystykę silników szeregowych prąd przy wyższym napięciu rośnie dosyć znacznie — idealnym przykładem może być tutaj porównanie prądów na pozycji szeregowej i równoległej przy tej samej prędkości.
Jeśli byśmy wykonali podobne obliczenia w drugą stronę, to okaże się, że w symulatorze w tych warunkach będzie taki prąd, jaki był wtedy na tamtej lokomotywie przy ok. 76 km/h.