Autor Wątek:  Tekstura EP07-1051  (Przeczytany 16128 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline sebalorek

  • Wiadomości: 284
  • EN57-1128 PR Gdynia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstura EP07-1051
« dnia: 12 Marca 2011, 14:48:58 »
Tworzę teksturę EP07-1051. Jest jeszcze dużo do zrobienia..
Mój spis taboru z datami i rodzajami napraw
(Elektrowozy i EZT):
http://mkseba.xaa.pl/
Zapraszam!

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Marca 2011, 20:36:36 »
Niestety ale z taką jakością zdjęć to marnie to widzę...:/
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline sebalorek

  • Wiadomości: 284
  • EN57-1128 PR Gdynia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Marca 2011, 17:25:39 »
Prawie koniec.
Mój spis taboru z datami i rodzajami napraw
(Elektrowozy i EZT):
http://mkseba.xaa.pl/
Zapraszam!

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Marca 2011, 17:52:37 »
Przejście czoło-bok do kitu ;/
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Makrov

  • Wiadomości: 110
  • ET41-105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Marca 2011, 18:43:19 »
Strasznie słaba jakość tekstury.
Pesymista widzi ciemny tunel. Optymista widzi światełko w tunelu. Realista widzi światła pociągu. Maszynista widzi trzech debili na torach.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Marca 2011, 19:01:10 »
Strasznie słaba jakość tekstury.
Ja bym tego po screenach nie oceniał - nie od dziś wiadomo, że kompresja JPG robi swoje, a zwłaszcza ta standardowa z MsPaint'a (a pewnie w nim większość zapisuje screenshoty).

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Marca 2011, 19:20:19 »
Zdjęcia na teksturę robione przy nieodpowiednich warunkach. Chodzi mi o cienie na teksturze i inne odcienie czoła i boku.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Marca 2011, 20:10:08 »
Ale widać porównując resztę screena i num loka, że zdjęcia były kiepskie.

Offline sebalorek

  • Wiadomości: 284
  • EN57-1128 PR Gdynia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Marca 2011, 21:18:43 »
Kto się zna dokładnie na tworzeniu tekstur? Bo mam taki mały problem, a nie wiem jak to naprawić.. na screenie słabo to widać.
Mój spis taboru z datami i rodzajami napraw
(Elektrowozy i EZT):
http://mkseba.xaa.pl/
Zapraszam!

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4110
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1282
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Marca 2011, 21:21:28 »
Napisz tutaj, ktoś doświadczony z pewnością Ci pomoże. 
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline sebalorek

  • Wiadomości: 284
  • EN57-1128 PR Gdynia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Marca 2011, 21:31:41 »
Prześlę screeny:
Na 1 screenie widać lukę w teksturze. Pojawiło się to jak robiłem ten bok. Nie wiem jak to zrobić, gdzie jest to miejsce, aby to naprawić.
Na screenie 2 w tym miejscu jest ok, to chyba gdzie indziej jest ''pies pogrzebany''. Tylko gdzie?
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2011, 10:52:52 wysłana przez Quark-t »
Mój spis taboru z datami i rodzajami napraw
(Elektrowozy i EZT):
http://mkseba.xaa.pl/
Zapraszam!

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Marca 2011, 07:27:51 »
Czy przejście czoło-bok zaznaczone na 2 screenie to złączona warstwa, czy dwie różne?

Offline sebalorek

  • Wiadomości: 284
  • EN57-1128 PR Gdynia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Marca 2011, 17:08:00 »
Nie rozumiem.. ?
No tak jak w mapowaniu jest, tak jest zrobione. Zdjęcia takie były, że nie szło inaczej-jeśli chodzi wam o odcień, ale ewentualnie mogę coś z tym zrobić, żeby zrównać kolory. A z tą luką nikt nie pomoże?

Scaliłem i poprawiłem.
libertyn89
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2011, 17:14:11 wysłana przez sebalorek »
Mój spis taboru z datami i rodzajami napraw
(Elektrowozy i EZT):
http://mkseba.xaa.pl/
Zapraszam!

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Marca 2011, 17:17:37 »
Najprawdopodobniej masz źle nałożoną alfę tam gdzie umieszcza się tabliczki z rewizją, wchodzi na to pole dosłownie jeden pixel i dlatego tak to wygląda.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline sebalorek

  • Wiadomości: 284
  • EN57-1128 PR Gdynia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Marca 2011, 17:23:12 »
A jak to naprawić?
Mój spis taboru z datami i rodzajami napraw
(Elektrowozy i EZT):
http://mkseba.xaa.pl/
Zapraszam!

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Marca 2011, 17:27:52 »
jeśli chodzi wam o odcień, ale ewentualnie mogę coś z tym zrobić, żeby zrównać kolory.
Nic nie zrobisz, jeżeli warstwy nie są scalone, dlatego się pytałem. Jeżeli pracuje w PhotoShopie, po prawej stronie masz panel, i tam jest zakładka "warstwy". Ile ich tam masz?

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Marca 2011, 17:35:54 »
A jak to naprawić?
Musisz delikatnie wyciąć parę pixeli po prawej stronie pola na tabliczki rewizji.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline sebalorek

  • Wiadomości: 284
  • EN57-1128 PR Gdynia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Marca 2011, 20:18:32 »
Jest coraz lepiej. Obecnie wygląda to tak. Luka jest prawie niewidoczna.

« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2011, 22:38:00 wysłana przez sebalorek »
Mój spis taboru z datami i rodzajami napraw
(Elektrowozy i EZT):
http://mkseba.xaa.pl/
Zapraszam!

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Marca 2011, 10:56:31 »
Moim skromnym zdaniem, niestety te różnice w jasności blachy psują efekt. No i wyraźne artefakty wokół numeru na bocznej ścianie.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Marca 2011, 11:02:03 »
No te artefakty to przez to że @sebalorek działa na tych głupich DDS-ach :/ @sebalorek następnym razem jak będziesz robił tekstury działaj na tga, bo ddsy tylko psują jakość.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Marca 2011, 11:21:40 »
DDS nie taki głupi, jak się go mądrze stosuje. Poza tym zwróć uwagę, że numer na czole jest ok. Tutaj problem jest bardziej materiał zdjęciowy niż kompresja sama w sobie. Ale to tyle tytułem OT.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Marca 2011, 17:37:10 »
Niestety ale zdjęcia były robione chyba komórką bo jakość pozostawia wiele do życzenia. Wątpię, żeby się przyjęło, szczególnie, że to żaden niezwykły egzemplarz. Potraktuj to bardziej jako trening, niżeli produkt.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Marca 2011, 18:48:41 »
Te białe pasy na czole można spokojnie wyprostować. I wywalić poręcze z czoła - 1051 ich nie ma. Ale sam przyznasz, że boczny numer jest szczególnie zpaprany przez jpg-a.

Offline sebalorek

  • Wiadomości: 284
  • EN57-1128 PR Gdynia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Marca 2011, 18:51:40 »
1. Zdjęć ja nie robiłem- są robione aparatem.
2. To chyba jednak kompresja, bo w symulatorze nie ma takiej aż jakości.
3. To nie jest moja pierwsza tekstura, więc nie traktuje jej jako trening.
4. A jak to usunąć te poręcza?
Mój spis taboru z datami i rodzajami napraw
(Elektrowozy i EZT):
http://mkseba.xaa.pl/
Zapraszam!

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Marca 2011, 18:55:07 »
4. A jak to usunąć te poręcza?
Dać kanał alpha w danym 'prostokąciku'. W jakim to już musisz sam do tego dojść. Ja już zapomiałem.
...

Offline sebalorek

  • Wiadomości: 284
  • EN57-1128 PR Gdynia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Marca 2011, 18:58:11 »
Czyli jak w gimpie robię to po prostu gumką zmazać?
Mój spis taboru z datami i rodzajami napraw
(Elektrowozy i EZT):
http://mkseba.xaa.pl/
Zapraszam!

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Marca 2011, 19:53:39 »
gumką, ale nie na przykład na kolor tła, tylko na alfę.

Offline sebalorek

  • Wiadomości: 284
  • EN57-1128 PR Gdynia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Marca 2011, 20:01:16 »
No rozumiem, takie kratki szare.
Mój spis taboru z datami i rodzajami napraw
(Elektrowozy i EZT):
http://mkseba.xaa.pl/
Zapraszam!

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstura EP07-1051
« Odpowiedź #28 dnia: 17 Marca 2011, 20:07:40 »
No rozumiem, takie kratki szare.
W PSie są to biało szare kratki. Najlepiej zaznacz sobie ten kawałek 'zaznaczaniem' i po prostu wytnij ten element. Będzie dokładniej i pewniej.
...