Autor Wątek:  [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini  (Przeczytany 14117 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5543
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 349
[INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« dnia: 01 Maja 2013, 14:23:07 »
Udało się jeszcze bardziej uprościć procedurę produkcji miniatur.
1. Wybieramy w starterze mini.scn (plik w załączniku);
2. Ustawiamy w scenerii tabor którym jesteśmy zainteresowani, jednocześnie zapamiętując jego długość (w przypadku wagonów również trzeba ustawić obsadę headdriver, a gdy podczas ładowania wyskoczy Player Train Init Failed po prostu nacisnąć Enter);
3. W zakładce ustawienia należy zmienić ustawienie dotyczące pogody na ”Nigdy nie zmieniaj”, rozdzielczość ustawić na 1024x768, można również wyłączyć tryb pełnoekranowy;
4. Po uruchomieniu symulatora wychodzimy do widoku zewnętrznego (F4), naciskamy na klawiaturze 0 (nie na klawiaturze numerycznej). Naciskamy F2 żeby mieć podgląd pozycji, nie ruszając myszą przemieszczamy kamerę strzałką w prawo tak, aby pierwsza współrzędna wyświetlona na górze miała wartość połowy długości pojazdu (nie musi być idealnie dokładnie). Robimy screena którego następnie wklejamy do GIMPa (lub PSa, jak kto woli);
5. Zaznaczamy obszar taki jak na screenie (dolna krawędź musi obejmować szynę, boczne zderzaki a wysokość zaznaczenia musi wynosić 150px); Będzie to 211px dla 1080p jak pominęliśmy pkt 3.
6. W menu Obraz klikamy Kadruj według zaznaczenia;
7. Następnie również z menu Obraz wybieramy Skaluj obraz. Jako wysokość wpisujemy 30px, pamiętając żeby były zachowane proporcje (łańcuszek zaznaczony na czerwono musi być "cały", jeśli będzie "rozerwany" przed wpisaniem wysokości należy na niego kliknąć. Następnie akceptujemy poprzez kliknięcie Przeskaluj.
8. Gotową miniaturę zapisujemy w formacie bmp, nazwa w formie <numerbocznypojazdu>.bmp.

Niektóre systemu operacyjne generują pliki bmp z dodatkową tablicą kolorów w nagłówku pliku co powoduje ich niewyświetlanie przez rainsted na innych, używających starszych bibliotek. Jeśli w teście zostanie zgłoszony problem z miniaturkami, należy je wgrać do paczki z symulatorem i w starterze użyć narzędzia tabor posiadany>narzędzia>popraw pliki mini. Jeśli przy jednym z twoich dodatków zostanie to zgłoszone, możesz założyć, że będzie tak zawsze i poprawiać je profilaktycznie. Po użyciu narzędzia przycisk staje się nieaktywny i przyjmuje treść "poprawiono n plików" po czym można ocenić, czy użycie go było potrzebne.

W gimpie należy wybrać opcje:
-24 bitowa głębia kolorów
-nie zapisuj informacji o przestrzeni barwnej

Do załączników dodaję dostosowaną do 17.07 scenerię i exe borlandowe wraz z bibliotekami. Wymaga reszty bibliotek w wersji x86. @Stele
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2018, 13:50:42 wysłana przez Stele »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3791
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2305
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Stycznia 2018, 16:25:52 »
Mala uwaga; w przypadku nowszych exe (17.7 wzwyz) niebo rysowane jest z gradientem, zamiast w jednolitym kolorze. Aby to obejsc, nalezy nieco zaszamanic -- konkretnie, nalezy zostawic w scenie wpis modelu nieba skydome_clouds.t3d zas teksture chmur sky/stratus.dds podmienic na teksture wypelniona jednolitym kolorem jaki ma miec tlo, z alfa 100% zeby podklad nie przeswitywal.

(w zalaczniku przykladowa tekstura do wykorzystania)
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2018, 16:32:14 wysłana przez tmj »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4542
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1107
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Czerwca 2018, 18:37:46 »
Mała przeróbka scenerii, dostosowana do nowych exe.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 592
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Lipca 2018, 17:54:24 »
Pobrałem ten plik mini i teraz następująca rzecz, na starych exe wielokrotnie robiłem mini wg. podanego wyżej schematu, na najnowszym exe @TMJ w przypadku kliknięcia 0 kamera jest  pod skosem podobnie jak przy wyjściu z pojazdu przez F4. Czy może ktoś potwierdzić czy u innych też się tak ustawia?
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2018, 19:05:26 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1832
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Lipca 2018, 19:39:19 »
Dokładnie miałem tak samo.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Lipca 2018, 19:44:38 »
Ja ustawiam kamerę ręcznie. Najpierw ustawiam ją na azymut 180 S, a następnie na współrzędne 0 10 -7, które są odpowiednikiem wciśnięcia klawisza 0. Ja natomiast mam inną uwagę do scenerii wykonanej przez @matek123, a mianowicie tło jest zbyt ciemne. Różnicę pomiędzy plikiem mini wykonanym dłuższy czas temu a plikiem mini wykonanym na obecnej scenerii widać na załączonym screenie.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4542
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1107
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Lipca 2018, 20:52:50 »
To widocznie wina oświetlenia, ale jednolite tło łatwiej przebarwić.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 592
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Lipca 2018, 21:23:38 »
Być może robi coś źle. Wpis w scn jest taki jak podał @Maciej lecz w najnowszych exe  nie ma już opcji wyświetlania współrzędnych kamery. Jest tylko wyświetlanie kursora.
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2018, 21:34:38 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Lipca 2018, 21:29:30 »
Współrzędne kamery wyświetlane są pod F3, po oddaleniu się od wagonu/lokomotywy.

Przy okazji, znalazłem sposób jak można poprawić tło, aby było zgodne z pozostałymi mini. Po przeskalowaniu obrazu (punkt 7 z pierwszej wiadomości w tym wątku), klikamy w Gimpie menu Kolory i wybieramy Barwa i nasycenie. Zmieniamy jasność na 22 i nasycenie na -46. Barwę zostawiamy bez zmian (czyli powinno być 0). Następnie klikamy OK. Po wykonaniu tej czynności, ponownie klikamy na menu Kolory, lecz tym razem wybieramy Jasność i kontrast. Zmieniamy kontrast na 20, a jasność zostaje bez zmian (czyli zostaje 0). Klikamy OK. Dalej zapisujemy plik, czyli wykonujemy punkt 8 z pierwszej wiadomości.
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2018, 21:38:43 wysłana przez Maciej »

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1832
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Lipca 2018, 22:15:56 »
Najlepiej dodać tą informacje do 1 postu odnośie tych barw w przypadku nowego exe.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Lipca 2018, 22:21:53 »
Oprócz ustawienia kolorów, dodał bym jeszcze informację o konieczności wyłączenia cieni (eu07.ini -> shadows no) oraz ustawienia ręcznie kamery (czyli to co opisałem w wiadomości nr 5 i 8).

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9453
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2085
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Lipca 2018, 22:25:28 »
A nie idzie tego skyboxa pokolorować tak, by było dobrze? Cienie da się wyłączyć configiem scenerii, czy są ustawiane wcześniej? Bo jak mamy się bawić w obróbkę, to można sobie i render z edytora machnąć albo screena na td zrobić i namalować tło.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3791
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2305
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Lipca 2018, 22:28:57 »
Ustawcie sobie w tej scenie jakis movelight konkretny bo bez tego jest spora szansa ze bedzie w .ini dynamiczny i bedziecie recznie korekte dobierac co miesiac ;d

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 592
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Lipca 2018, 00:01:28 »
Robiłem wszystko sposobem @Macieja ale o ile i tak nie zmieniałbym nieba to nic nie da bo tło na którym jest lokomotywa nie zmienia parametrów jasności i kolorów. W Gimpie również robiłem podanym sposobem ale tło w pliku mini i tak pozostaje zbyt ciemne od tych robionych starym sposobem na starym exe. Chyba rzeczywiście pozostaje zrobienie screena na td i pokolorowanie tego jak pisał @Stele.
Edit:
Spróbuję jeszcze raz gdyż na sztywno miałem ustawiony czas w eu07.ini i może dlatego było tak ciemno
Edit2: Podany sposób działa doskonale i kolor tła jest taki jak powinien być.
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2018, 00:21:47 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Lipca 2018, 18:07:46 »
Wpisałem do scenerii na stałe movelight, który odpowiada dniu 15 lipca. Taka konieczność wynikała z faktu, że z biegiem czasu zmieniało się oświetlenie, przez co tło zmieniało delikatnie odcień.


EDIT: Ostatnio @Joachimowicz mi podpowiedział lepszy sposób na robienie mini, który nie powoduje zmian w kolorze taboru (ustawianie jasności, nasycenia i kontrastu powodowały przekłamania w barwach pojazdu). Po ustawieniu kamery, zgodnie z odpowiedzią #5 oraz wykonaniu wszystkich czynności do punktu 7. (włącznie) zgodnie z pierwszą wiadomością tego wątku, należy otworzyć "wzorcową" miniaturkę z prawidłowym kolorem tła (np. 6dg.bmp). Następnie korzystamy z próbnika i klikamy na tło we wzorcowej miniaturce. Wracamy do naszej miniaturki i wybieramy zaznaczenie według koloru . Progowanie powinno być ustawione w granicach 1-15 (screen1), przy czym wartość progowania powinna być tak ustawiona, aby po kliknięciu tła w naszej miniaturce zostało zaznaczone tło, bez elementów pojazdu. Po zaznaczeniu tła, klikamy kombinację + . Na koniec wykonujemy punkt 8. z pierwszej wiadomości.
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2018, 10:11:24 wysłana przez Maciej »

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5543
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 349
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Marca 2019, 14:41:58 »
Warto jeszcze na czas robienia mini ustawić renderer na prosty.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Joachimowicz

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1298
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Lipca 2020, 19:48:07 »
scn dostosowana do najnowszych paczek. Aby kamera ustawiła się w odpowiedniej pozycji, wciskamy ctrl+1. Potem jedziemy lewo, prawo, aby ustawić się w środku pojazdu, który to środek wyliczamy na podstawie długości pojazdu.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |