Autor Wątek:  Zmodernizowane EU07 PKP Cargo  (Przeczytany 109576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gruha_EU

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #120 dnia: 26 Stycznia 2012, 15:37:03 »
Naprawy główne z modernizacją lokomotyw serii EU07 w PKP CARGO TABOR – OSTRÓW WIELKOPOLSKI Sp. z o.o.

Odnośnie przyszłych EU07-1525, 1526 i 1527:

"W miesiącu listopadzie 2011r spółka rozpoczęła realizację dla PKP CARGO S. A. napraw głównych z modernizacją trzech lokomotyw serii EU07 ( 4E ). Do naprawy skierowane zostały lokomotywy o numerach 10, 105, 213. Lokomotywy zostaną zmodernizowane w zakresie realizowanym wcześniej przez ZNLE Gliwice S.A. w wersji oznaczonej 303 Eb. Przebudowie poddana zostanie głównie kabina maszynisty, gdzie  zamontowane zostaną nowe i ergonomiczne pulpity maszynisty, układ klimatyzacji, nawiewna nagrzewnica. Modernizacji podlegają silniki trakcyjne poprzez przezwojenie w klasie izolacji H, zmianę układu szczotkowego oraz zastosowanie teflonowego stożka izolacyjnego. Zamontowane będą halogenowe reflektory oraz elektryczne wycieraczki szyb.

W wyniku modernizacji lokomotywy otrzyma się poprawę własności trakcyjnych lokomotywy, poprawę pracy maszynisty, zwiększy niezawodność pracy i poprawę bezpieczeństwa ruchu."

galeria i info:
http://www.cargowlkp.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=39:naprawy-g%C5%82%C3%B3wne-z-modernizacj%C4%85-lokomotyw-serii-eu07&Itemid=2

Dodam, że w wyniku zużycia odsunięto od naprawy w Gliwicach EU07-225 i skreślono z ilostanu.


Jak mówiłem to nie wierzyli.

Zresztą ZNLE chyba coś chce w tym kierunku zrobić, bo krążą u nas ankiety z Gliwic, ale tylko dotyczące numerów 1521, 1522, 1523. Maszynista za pomocą ankiety ma ocenić jakość modernizacji z perspektywy prowadzącego pojazd.
Z Gliwic czy z CT Wielkopolskiego ??

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #121 dnia: 26 Stycznia 2012, 16:11:28 »
Zresztą ZNLE chyba coś chce w tym kierunku zrobić, bo krążą u nas ankiety z Gliwic, ale tylko dotyczące numerów 1521, 1522, 1523. Maszynista za pomocą ankiety ma ocenić jakość modernizacji z perspektywy prowadzącego pojazd.
Z Gliwic czy z CT Wielkopolskiego ??

Z Gliwic.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #122 dnia: 28 Stycznia 2012, 21:38:11 »
Ale kozacka siódemka. Świetnie wygląda z tymi patykami. Widzę, że muszą zdawać egzamin, bo kible KW też takie mają. To są patyki polskiej konstrukcji, te które jedna  z EP09 testowała tak? ;) mam nadzieje że ją dorwe nie długo na trasie do Lubonia ;)

Początkowo były testowane przez IC na EP09, przez Cargo na ET22 i przez CTL na Skodzie. Teraz jest już na wielu lokomotywach Skody w Polsce. I nie tylko na kiblach KW, także w leasingowanych kiblach KŚ i łódzkich AKŁ :)

Tak, polskiej konstrukcji :) firmy EC Engineering związanej z ZNLE i Newagiem.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2012, 22:14:43 wysłana przez Quark-t »

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #123 dnia: 03 Marca 2012, 20:31:41 »
Złapany dziś na Brochowie lok. EU07-1522

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #124 dnia: 03 Marca 2012, 20:39:40 »
EU07-1523 złapana dzisiaj na Rybnickim szlaku.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #125 dnia: 03 Marca 2012, 20:56:39 »
EU07-1523 złapana dzisiaj na Rybnickim szlaku.
To jeszcze napisz że kolega z tyłu ubezpieczał Ciebie. Wiesz że sam nie usłyszałbyś  RP1 zza pleców?

Offline RossleVelts

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 0
  • True Story...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #126 dnia: 03 Marca 2012, 21:08:44 »
Chwileczkę... Czegoś nie rozumiem. Z jakiego powodu EU07-1522 ma oznaczenie fabryczne 303Eb skoro pierwotnie był to model 4E?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #127 dnia: 03 Marca 2012, 22:01:17 »
Bo już nie jest 4E? Równie dobrze możesz zapytać, czemu 303E były właśnie 303E, a nie dalej 4E... Po prostu różnią się względem siebie. I dlatego nie jest to ten sam typ.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2012, 22:02:37 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #128 dnia: 03 Marca 2012, 22:12:00 »
Tak a poza tym trzeba pamiętać, że przeważnie po modernach zmienia się oznaczenie fabryczne przykład choćby budynie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #129 dnia: 03 Marca 2012, 22:24:50 »
W budyniach nie zmieniali oznaczeń fabrycznych.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #130 dnia: 03 Marca 2012, 23:16:31 »
@Krzysiek626, nie byłem sam. Mam nawyk odwracania się co 10 sekund za siebie jak jestem na torach. Fotkę zrobiłem i zaraz zszedłem.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #131 dnia: 08 Marca 2012, 06:46:59 »
Można zrobić dobre zdjęcie bez wchodzenia na torowisko! Żadne tłumaczenie Cię nie usprawiedliwia, sam ryzykujesz jeszcze narażasz maszynistę na stres.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #132 dnia: 08 Marca 2012, 13:09:11 »
Jeśli dam jawny znak mechanikowi, to żaden stres nie ma prawa być. Stres możesz mieć jadąc gagrinem i gdy ci pół metra przed zderzakiem przejedzie samochód, a stoję w takiej odległości, że nic mi nie grozi.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #133 dnia: 08 Marca 2012, 14:48:06 »
A czy nie lepiej (i wygodniej) zainwestować w dłuższe szkło?
I mechanik spokojniejszy i mniejsze ryzyko skręcenia sobie karku (od ciągłego odwracania głowy).

Same plusy :)
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #134 dnia: 26 Października 2012, 06:36:36 »
Po długiej przerwie pojawiła się kolejna zmodernizowana EU07.

EU07-1525 (ex EU07-213).
http://rail.phototrans.eu/14,73067,0.html

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1149
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #135 dnia: 26 Października 2012, 14:24:31 »
Panowie, głupie pytanie ale co się stanie, jeżeli ukrotnimy siódemkę (303Eb) i dajmy na to 4E, dojdzie do jakiegoś "spięcia" między nimi, czy dalej będzie okej, tzn czy nic się nie będzie działo?
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #136 dnia: 26 Października 2012, 15:28:28 »
Skoro, 303E mogą być łączone tylko z innymi maszynami serii 303E w wyniku pewnych zmian, natomiast 4E można łączyć tylko z elektrowozami serii 4E. To 303EB nie może być moim zdaniem łączona z inną serią niż 303EB, spięcie może być możliwe, gdyż 303EB ma wymieniony silnik trakcyjny.
« Ostatnia zmiana: 26 Października 2012, 15:40:27 wysłana przez Maxiu »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #137 dnia: 26 Października 2012, 16:41:35 »
GENIUS

Może zacznijmy od tego że aktualnie warkoczy się nie używa (chyba że coś się zmieniło). Co do łączenia lokomotyw, wszystko zależy od sterowania (silniki trakcyjne nie powinny mieć tu nic do rzeczy).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #138 dnia: 27 Października 2012, 18:14:07 »
Skoro, 303E mogą być łączone tylko z innymi maszynami serii 303E w wyniku pewnych zmian, natomiast 4E można łączyć tylko z elektrowozami serii 4E. To 303EB nie może być moim zdaniem łączona z inną serią niż 303EB

303Eb można łączyć z 303E.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #139 dnia: 27 Października 2012, 18:20:28 »
Można łączyć, ponieważ od strony elektrycznej te lokomotywy nie były modernizowane.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #140 dnia: 27 Października 2012, 18:24:29 »
Można łączyć, ponieważ od strony elektrycznej te lokomotywy nie były modernizowane.

A możliwość odłączania silników trakcyjnych z pulpitu to nie modernizacja po stronie elektrycznej?

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #141 dnia: 27 Października 2012, 19:05:55 »
W sumie jest.

Offline Maszynistaa

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #142 dnia: 27 Października 2012, 22:36:37 »
EU07-1506 w Chorzowie Starym

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #143 dnia: 27 Października 2012, 22:48:54 »
EU07-1512 i 1517 latają na planowym do Olsztyna o ok.14 i 18. Jutro skołuje dokładne dane.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #144 dnia: 28 Października 2012, 14:03:25 »
Panowie, głupie pytanie ale co się stanie, jeżeli ukrotnimy siódemkę (303Eb) i dajmy na to 4E, dojdzie do jakiegoś "spięcia" między nimi, czy dalej będzie okej, tzn czy nic się nie będzie działo?

Nie można łączyć będą straszne szarpania przy przejściu z układu na układ. W 4E i 303E inaczej są sterowanie styczniki oporowe (znany maszynistom efekt kaskady przy przejściu z R na S)

Sterowanie odłącznikami silników jest lokalne i nie wyprowadzone na wielokrotne wiec nie ma nic do rzeczy do łączenia 303E.

Cargo myśli o łączeniu 303Eb bo zaczyna brakować im ET41 do prowadzenia ciężkich pociągów

Pozdrawiam Ryszard   

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #145 dnia: 28 Października 2012, 17:56:39 »
Cargo myśli o łączeniu 303Eb bo zaczyna brakować im ET41 do prowadzenia ciężkich pociągów
Napiszę więcej - są prowadzone takie próby, ale z problemami. Jako ciekawostka - lokomotywy muszą być spięte kabinami B. Są też prowadzone testy jazdy ukrotnionej lokomotyw SM42 po modernizacji - z trochę lepszym skutkiem niż 07.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #146 dnia: 28 Października 2012, 18:30:10 »
Cytuj
lokomotywy muszą być spięte kabinami B

Łee. Z jakiego to powodu?

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #147 dnia: 28 Października 2012, 20:27:09 »
No to rzeczywiście bardzo fajną modernizacje zrobili... Brakuje jeszcze warunku, że lokomotywa z numerem parzystym musi być łączona z numerem nieparzystym. :D
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #148 dnia: 29 Października 2012, 20:13:58 »
Z tego co pamiętam to którymi kabinami mają być sprzęgnięte zastrzegł sobie producent/modernizator. Mimo to są jakieś problemy ze sterowaniem (nie miałem okazji dopytać się o co chodziło). Z tego co wiem czasami uda się "sparować" dwie lokomotywy działające, ale trudno, żeby stale jeździły w jednej parze - tabor ma być bardziej uniwersalny - trzeba dwóch lokomotyw spinamy jeśli jednej to rozpinamy. Do czasu kiedy obowiązuje gwarancja to nie jest zmartwieniem Cargo.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #149 dnia: 29 Października 2012, 20:30:55 »
Co do 1525, zamontowali dość "intrygujące" boczne okna, ponoć szczelniejsze http://www.cargowlkp.pl/media/k2/galleries/58/P1000438.JPG
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio