Autor Wątek:  Zmodernizowane EU07 PKP Cargo  (Przeczytany 107686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #90 dnia: 02 Grudnia 2011, 06:48:21 »
W Poznaniu jest już EU07-1521.
Z tego co wiem, to EU07-1524 będzie się różnić od pozostałych (większy zakres modernizacji).
W Ostrowie Wlkp stoją już 3 maszyny (4E) oczekujące modernizacji na EU07-1525, 1526 i 1527.

A czy przypadkiem nie miało się skończyć na 1524? 1524 ma mieć m.in. joystick - pewnie coś a'la siódemki z IC.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #91 dnia: 02 Grudnia 2011, 13:11:14 »
Na Brochowie pojawiły się EU07-1515 i EU071516. Chyba nasi maszyniści się szkolą na to ustrojstwo.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #92 dnia: 02 Grudnia 2011, 22:51:02 »
    Witam.

W tym tyg. mieliśmy 07-1509.

« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2012, 20:39:13 wysłana przez MKaczy »
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CT Szczecinek - ET22, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #93 dnia: 10 Grudnia 2011, 19:45:59 »
Czemu są tylko 2 manometry? Te kierownice powinny być obrócone o 180 stopni w położeniu zasadniczym... ;) wg mnie wtedy by było lepiej.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5606
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 497
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #94 dnia: 10 Grudnia 2011, 19:47:25 »
Na jednym manometrze są dwa wskazania, prawdopodobnie cylindry są razem z pg.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #95 dnia: 12 Grudnia 2011, 07:23:29 »
Na jednym manometrze są dwa wskazania, prawdopodobnie cylindry są razem z pg.

Na jednym manometrze jest wskazanie ciśnienia w przewodzie głównym i zbiorniku głównym. @MKaczy, ta siódemka z nową kabiną to będzie 1524 ;)

Offline KrzysztofL

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #96 dnia: 12 Grudnia 2011, 19:18:37 »
Jazda w EU07-150X PKP Cargo   -->

Offline Dyspozytorr

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #97 dnia: 17 Grudnia 2011, 17:31:17 »
A czy przypadkiem nie miało się skończyć na 1524? 1524 ma mieć m.in. joystick - pewnie coś a'la siódemki z IC.

EU07-1524 miała już jazdy próbne luzem, z zewnątrz wygląda identycznie jak reszta modernizowanych EU07, natomiast różni się nie co "środkiem", m.in. posiada też joystick :)

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #98 dnia: 14 Stycznia 2012, 01:06:53 »
      Witam. W tym tygodniu mieliśmy wspomnianą 1524. Ciekawie to wygląda...
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2012, 17:06:23 wysłana przez MKaczy »
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CT Szczecinek - ET22, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #99 dnia: 14 Stycznia 2012, 07:14:41 »
Sama jazda podejrzewam jest bardzo podobna jak na ET22 201Ek. Te przyciski na zadajniku prędkości zapewne rozłączają liniowe po uprzednim naciśnięciu.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #100 dnia: 14 Stycznia 2012, 11:47:02 »
Sama jazda podejrzewam jest bardzo podobna jak na ET22 201Ek. Te przyciski na zadajniku prędkości zapewne rozłączają liniowe po uprzednim naciśnięciu.
Paweł, ta lokomotywa to jeszcze coś innego, coś pomiędzy 201Ek a pełną moderną 2k. A przyciski na zadajniku służą do tego co napisałeś.

Pozdrawiam.
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CT Szczecinek - ET22, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #101 dnia: 14 Stycznia 2012, 12:09:08 »
      Witam. W tym tygodniu mieliśmy na PO wspomnianą 1524. Ciekawie to wygląda, i jest pare udziwnień takich jak np... stacyjka na kluczyk :D.
Takie samo rozwiązanie jest w ET22-2XXX Po wyjęciu kluczyka, ze stacyjki, lokomotywa sama włącza hamulec. Sorki już poprawione

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9186
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #102 dnia: 14 Stycznia 2012, 12:22:20 »
Panie Darku hamulce, hamulec piszemy przez samo h :). A  swoją drogą ciekawe rozwiązanie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #103 dnia: 14 Stycznia 2012, 12:52:07 »
Takie samo rozwiązanie jest w ET22-2XXX Po wyjęciu kluczyka, ze stacyjki, lokomotywa sama włącza hamulec.

Ta "stacyjka" służy m.in. do przeprowadzania prób szczelności pociągu - przestawia się w odpowiednie położenie i lokomotywa sama wykonuje taką próbę. Komunikaty są później wyświetlane na ekranie komputera pokładowego.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #104 dnia: 14 Stycznia 2012, 13:53:53 »
Takie samo rozwiązanie jest w ET22-2XXX Po wyjęciu kluczyka, ze stacyjki, lokomotywa sama włącza hamulec.
     No nie do końca,  na tej eu ten kluczyk po prostu spełnia zadanie rozrządu.
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CT Szczecinek - ET22, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #105 dnia: 18 Stycznia 2012, 14:49:01 »
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #106 dnia: 18 Stycznia 2012, 15:07:55 »
Ale kozacka siódemka. Świetnie wygląda z tymi patykami. Widzę, że muszą zdawać egzamin, bo kible KW też takie mają. To są patyki polskiej konstrukcji, te które jedna  z EP09 testowała tak? ;) mam nadzieje że ją dorwe nie długo na trasie do Lubonia ;)

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #107 dnia: 18 Stycznia 2012, 15:15:23 »
EP09 często testują na trasie Wrocław-Opole, nie wiem gdzie dalej jedzie, ale parę razy już jechała po osobowych na Brochowie.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #108 dnia: 18 Stycznia 2012, 15:20:58 »
No no tylko mi o patyki chodzi akurat bo jedna "dziewiątka" miała na dachu te grabie właśnie koloru żółtego.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #109 dnia: 18 Stycznia 2012, 16:57:29 »
EP09-007 :)

Offline Sodabeer

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #110 dnia: 18 Stycznia 2012, 17:00:07 »
EP09-007 :)

Nie pomyliłeś się przypadkiem? :) Temat jest EU07 Cargo :)

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #111 dnia: 18 Stycznia 2012, 17:02:25 »
Odpowiedź dotyczyła postu wyżej.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #112 dnia: 18 Stycznia 2012, 17:41:19 »
Si siódma epoka ;) naprawde fajnie wygląda ta EU;) oby się dotarła i służyła w Cargo ;)

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #113 dnia: 18 Stycznia 2012, 19:52:17 »
http://gigabyt.cal.pl/galeria1/eu07/1458.jpg

EU07-1524

Dziwnie wygląda to miejsce, gdzie była "skrzynka" z gniazdami ukrotnienia.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline wilqu94

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #114 dnia: 18 Stycznia 2012, 20:09:07 »
To wygląda tak, jak by tam była blacha wgnieciona.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #115 dnia: 18 Stycznia 2012, 20:32:56 »
Jeśli weźmie się pod uwagę fabryczne ożebrowanie konstrukcji, przystosowanej do gniazd, to nic dziwnego, że po ich zdjęciu wygląda to nienaturalnie i blacha źle się w tym miejscu kładzie. W załączniku konstrukcja byczka, która jest trochę lepiej chyba przystosowana do gładkiego czoła aczkolwiek gdyby ET22-2000 miał być robiony na wzór siódemki to też by się blacha pewnie lekko powyginała ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline truckman

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #116 dnia: 22 Stycznia 2012, 20:13:15 »
Wszystko fajnie Panowie, ale ta siódemka 1524 znacząco różni się od ET22 2xxx. To jest zwykła siódemka z której wywalono koło, które zastąpiono joystickiem.
W chwili obecnej lok śmiga na trasie wschód- zachód przez Małaszewicze, Kutno, Poznań, Rzepin.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #117 dnia: 23 Stycznia 2012, 05:53:00 »
A ktoś napisał że EU07-1524 jest podobna do ET22-20xx?

Offline thunder12

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #118 dnia: 25 Stycznia 2012, 22:37:03 »
Naprawy główne z modernizacją lokomotyw serii EU07 w PKP CARGO TABOR – OSTRÓW WIELKOPOLSKI Sp. z o.o.

Odnośnie przyszłych EU07-1525, 1526 i 1527:

"W miesiącu listopadzie 2011r spółka rozpoczęła realizację dla PKP CARGO S. A. napraw głównych z modernizacją trzech lokomotyw serii EU07 ( 4E ). Do naprawy skierowane zostały lokomotywy o numerach 10, 105, 213. Lokomotywy zostaną zmodernizowane w zakresie realizowanym wcześniej przez ZNLE Gliwice S.A. w wersji oznaczonej 303 Eb. Przebudowie poddana zostanie głównie kabina maszynisty, gdzie  zamontowane zostaną nowe i ergonomiczne pulpity maszynisty, układ klimatyzacji, nawiewna nagrzewnica. Modernizacji podlegają silniki trakcyjne poprzez przezwojenie w klasie izolacji H, zmianę układu szczotkowego oraz zastosowanie teflonowego stożka izolacyjnego. Zamontowane będą halogenowe reflektory oraz elektryczne wycieraczki szyb.

W wyniku modernizacji lokomotywy otrzyma się poprawę własności trakcyjnych lokomotywy, poprawę pracy maszynisty, zwiększy niezawodność pracy i poprawę bezpieczeństwa ruchu."

galeria i info:
http://www.cargowlkp.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=39:naprawy-g%C5%82%C3%B3wne-z-modernizacj%C4%85-lokomotyw-serii-eu07&Itemid=2

Dodam, że w wyniku zużycia odsunięto od naprawy w Gliwicach EU07-225 i skreślono z ilostanu.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« Odpowiedź #119 dnia: 26 Stycznia 2012, 08:55:52 »
"W wyniku modernizacji lokomotywy otrzyma się [...] poprawę pracy maszynisty."

Zapraszam ludzi od modernizacji na 6-godzinną przejażdżkę z Bydgoszczy do Karsznic w chłodny dzień, kiedy trzeba uruchomić ogrzewanie kabiny. Po niedługim czasie głowa dosłownie pęka od hałasu...
Zresztą ZNLE chyba coś chce w tym kierunku zrobić, bo krążą u nas ankiety z Gliwic, ale tylko dotyczące numerów 1521, 1522, 1523. Maszynista za pomocą ankiety ma ocenić jakość modernizacji z perspektywy prowadzącego pojazd.