Autor Wątek:  Hamulec elektropneumatyczny w EN57-001.  (Przeczytany 4509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Hamulec elektropneumatyczny w EN57-001.
« dnia: 06 Lutego 2011, 19:57:30 »
Myślałem, czy nie zrobić drugiego mojego OT'a w wątku o sprężarce kibla, lecz dla świętego spokoju założyłem nowy. Otóż ww jednostce nie działa tak, jak w pozostałych hamulec EP. Wciskam [2] na numerycznej i nic, tak jakby WS nie był załączony. Nie wiem, czy ma to związek z hamulcem Knorr'a na tej jednostce, czy po prostu jest wyłączony (jak go włączyć?), albo w ogóle go nie ma.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Hamulec elektropneumatyczny w EN57-001.
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Lutego 2011, 20:01:53 »
Podczas jazdy kran powinien znajdowac sie w pozycji "luzowanie ep, jazda pn" [4 Num].
Gdy chcemy zahamować wpuszczamy do cylindrów powietrze. W tym celu ustawiamy kran w pozycji hamowanie ep (klawisz 3 Num) i wciskamy dzwignię pod raczka (słuzy do tego klawisz [Enter]). Następnie puszczamy dzwignię i powracamy do pozycji "luzowanie ep, jazda pn" (9 Num lub 4 Num). Siła hamowania zależy od czasu w jakim kran (wraz ze wcienięta dzwignia!) pozostawał w pozycji "hamowanie ep". Jesli hamujemy zbyt gwałtowanie, możemy wypuscić nieco powietrza z cylindrów lub wyluzować skład całkowicie. W tym celu wciskamy dzwignię [Enter].
Pozdrawiam, Karol

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Hamulec elektropneumatyczny w EN57-001.
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Lutego 2011, 20:08:21 »
No to już wszystko jasne! Dzięki za wytłumaczenie.
BTW: Czy dzięki nowemu exe_71 pozycja popełniania [.del] powinna być w tej jednostce również niestabilna jak w innych kiblach?