« Odpowiedź #21 dnia: 05 Lutego 2011, 00:43:48 »
Swoją drogą ciekawe czy zdarza się tak, że wyświetla się S2, a jednak przebieg zezwala tylko na S10. Chodzi o to, czy może semafor tak zgłupieć, by podać sygnał niewątpliwy, ale niezgodny z przebiegiem.
Wcale nic nie musi głupieć, żeby było S2 zamiast S10 przy drodze ułożonej na bok. Są miejsca gdzie jest to normą ;)). (w podanym przykładzie chodzi o wyjazd chociaż ja się spotkałem z wjazdem do stacji na S2 a drogę miałem na bok…)
W Zebrzydowicach jest np tak, że drogowskazowy koło wykonawczej podaje S13 a na wyjazdowym jest S2… I nie mówię tu o sytuacji gdy zmieni się wyjazd w trakcie jazdy bo wyjazdowy widać jeszcze zanim minie się drogowskazowy. Albo bywają przypadki gdy To świeci na wolną (Os2), Sp na stój (Sp1) a semafor ma na zmniejszoną do 40 z wyjazdem (S10)… Wczoraj natomiast miałem przypadek gdzie dyżurny poświecił zastępczy i oczko mignęło raz, później ok 3s przerwy, znów mignęło dalej ok 5s przerwy itd… Dyżurny tłumaczył się, że działa tyle grzałek w stacji że na zastępczego mu zasilania brakło ;). To co widuję na sieci PLK utwierdza mnie w przekonaniu, że nie ma rzeczy niemożliwych ;). W Batowicach jest fajny semafor wyjazdowy, który stawia się w ostatnim momencie. Za każdym razem jak tam jedziemy dyżurny mówi żeby jechać i nie hamować bo on się w ostatniej chwili stawia. Tydzień temu jechaliśmy i niestety się nie postawił. W porę zatrzymaliśmy skład (zbytnio nie ufaliśmy dyżurnemu i jechaliśmy tak jak przepisy nakazuja ;)) . Dyżurny podyktował "eNa" i kiedy ruszaliśmy semafor nagle "ożył"… :) Opowiadać można byłoby dłuugo. Gdzieś na forum wrzuciłem kiedyś zdjęcie semafora S1 + W24 ;) -W24 się wyświetlił ale reszta już nie chciała… Na sieci dzieją się po prostu cuda :).
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76