Autor Wątek:  Odp: Przewód w lokomotywach  (Przeczytany 2049 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Przewód w lokomotywach
« dnia: 29 Stycznia 2011, 22:05:18 »
Z tego co wiem (a nie jestem pewien ;)) Oryginalnie nie był montowany początkowo w ET22, bo po co ogrzewanie składów towarowych, dopiero później zaczęto montować jak byki prowadziły cięższe składy pasażerskie.

EDIT:
Jednak zdaje mi się, że chyba mylę się i chodziło jednak o wężyk z powietrzem (żółty), żeby można podpiąć wagony z drzwiami pneumatycznymi.
Jak coś sorki za pomyłkę.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przewód w lokomotywach
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Stycznia 2011, 22:13:22 »
EDIT:
Jednak zdaje mi się, że chyba mylę się i chodziło jednak o wężyk z powietrzem (żółty), żeby można podpiąć wagony z drzwiami pneumatycznymi.
Jak coś sorki za pomyłkę.
Tak, dokładnie tak jak piszesz, żółtym wężykiem przekazywany jest prąd do wagonów z drzwiami pneumatycznymi, czerwony służy do powietrza a ten czarny po boku to ogrzewanie.
Dawniej za czasów Cargo jak brakło 07 dla jakiegoś Expresa to dali byka i zawsze żółty był podłączony. Chociaż i tak nie każda Lok. serii ET22 posiada taki wężyk.
^^PR Rzeszów^^

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przewód w lokomotywach
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Stycznia 2011, 22:23:12 »
Tak, dokładnie tak jak piszesz, żółtym wężykiem przekazywany jest prąd do wagonów z drzwiami pneumatycznymi, czerwony służy do powietrza a ten czarny po boku to ogrzewanie.
Dawniej za czasów Cargo jak brakło 07 dla jakiegoś Expresa to dali byka i zawsze żółty był podłączony. Chociaż i tak nie każda Lok. serii ET22 posiada taki wężyk.

Zacznijmy od tego że "wężykiem" nie przesyłamy prądu, prąd przesyłamy przewodem lub kablem.

Żółty przewód powietrzny służy do zasilania instalacji pomocnicych w wagonach osobowych i towarowych.
Czerwony przewód powietrzny jest przewodem hamulcowym.
Sprzęg grzewczy słuzy do zasilania aparatury elektrycznej wagonach osobowych jak i niektórych towarowych (wagony osobowe : oświetlenie, ogrzewanie i inne pomocnicze)

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Przewód w lokomotywach
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Stycznia 2011, 22:28:14 »
Zacznijmy od tego że "wężykiem" nie przesyłamy prądu, prąd przesyłamy przewodem lub kablem.
Zacznijmy od tego, że w literaturze elektrycznej nie znajdziesz nigdzie określenia "kabel".

Odpowiedź została udzielona. Reszta wypowiedzi nadaje się na bocznicę.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2011, 22:29:56 wysłana przez Krzysiek626 »