Autor Wątek:  Dodatki by Pendolino  (Przeczytany 16334 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Dodatki by Pendolino
« dnia: 24 Stycznia 2011, 19:48:26 »
Przedstawiam screeny z mojego pierwszego dodatku do Maszyny. Proszę o opinię osób władających lepiej ode mnie 3ds max'em, czy 158 poly to dużo, pousuwałem wszystkie zbędne płaszczyzny, jako że to ma być na peronach dałem 20 Sides na cylindrze, i czy to się w ogóle do czegokolwiek nadaje ;)
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2011, 20:00:15 wysłana przez Pendolino »

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Stycznia 2011, 19:50:40 »
Można prosić o screeny przy włączonym wideframe+normal (F4)?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Stycznia 2011, 19:56:29 »
Jak najbardziej możesz zrobić z mniejszej ilości sides. Poręcze w taborze zazwyczaj mają 3 i jest ok, możesz bez problemu zjechać do mniejszej ilości, 20 to troszkę dużo. No chyba, że zastosujesz odpowiedni lod.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Stycznia 2011, 19:59:31 »
Cytuj
Jak najbardziej możesz zrobić z mniejszej ilości sides. Poręcze w taborze zazwyczaj mają 3 i jest ok, możesz bez problemu zjechać do mniejszej ilości, 20 to troszkę dużo. No chyba, że zastosujesz odpowiedni lod.

Poręcze z wartością 3 dla Sides wyglądają koszmarnie, nawet smooth nie daje rady wystarczająco. Drastyczne zmniejszanie parametru Sides doprowadzi do brzydkiego wyglądu górnej części tablicy. Do tego, nie stosowałbym LoD, tylko zrobił jak napisał kiedyś Ra:

Cytuj
Zamiast robić LoD zrób tak, żeby w T3D był tylko jeden submodel z jedynkowym transformem - będzie się wyświetlać szybciej. Jest 46 trójkątów, na LoD byś musiał dać 10 - to nie jest duży zysk. VBO szybciej wyświetli 46 trójkątów, niż procesor sprawdzi, który submodel ma się wyświetlić.

A sama tablica wygląda fajnie, z przemyślaną siatką. Jeśli faktycznie usunąłeś niewidoczne płaszczyzny, to nic tylko wydawać. Fajnie, że kilka osób zajmuje się modelowaniem infrastruktury.

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Stycznia 2011, 20:01:23 »
Jak proponujecie, na ile Sides zmniejszyć? do 15? do 10?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Stycznia 2011, 20:08:26 »
Naprawdę ładnie się prezentuje. Jak będę miał czas, to (może) zrobię więcej zdjęć na rozkłady SKM. Nawet jeśli się nie przydadzą, to "najwyżej poleży". :) Edit:Aha, i jeżeli model ma odpowiadać realnemu, to rozkład jest zamieszczony po obydwu stronach, a góra jest zalepiona (nie ma pustej przestrzeni, tylko jest niebieska blacha).
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2011, 20:15:43 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Stycznia 2011, 20:14:42 »
Istotna jest ilość trójkątów, gdyż modele są wyświetlane trójkątami, nie wielokątami. Dalej, powinno być możliwie mało submodeli (najlepiej tylko jeden, z jedynkowym transformem). Również ilość tekstur powinna być jak najmniejsza (najlepiej jedna na cały model). Jeśli już musi być kilka tekstur, to nie należy mieszać przezroczystych z nieprzezroczystymi (taki model będzie renderowany w dwóch przebiegach zamiast w jednym). LoD ma sens, jeśli da się zredukować ilość trójkątów około stukrotnie. W tym przypadku maksymalnie zredukowany obiekt powinien mieć 12 trójkątów. Jeśli cały model ma ponad 1000 trójkątów, to jest sens robić fazy LoD.

W przypadku cylindrów ilość ścian powinna być nieparzysta - ogranicza to efekt różnej długości pomiędzy ścianami równoległymi a wierzchołkami. Proponuję zacząć od 5 i jeśli nie będzie się prezentować dobrze, zwiększyć do 7 albo 9.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Stycznia 2011, 20:31:41 »
Po odchudzeniu model ma 134 Poly i 102 Verts, Ra bez urazy, ale nie zrozumiałem o co Ci chodzi, może dlatego że 3ds max'em posługuję się od wczoraj.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Stycznia 2011, 10:38:04 »
Pendolino: Jeśli model ma 1000+ vertes to dopiero wtedy warto zrobić LOD. W miarę możliwości ogranicz się do jednej tekstury.

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Stycznia 2011, 10:45:39 »
Używałem jednej tekstury, aktualnie model ma 126 Poly i 98 Verts.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Stycznia 2011, 11:01:31 »
Super :-) Ja tylko przetłumaczyłem :-)

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Stycznia 2011, 11:33:25 »
Jak proponujecie, na ile Sides zmniejszyć? do 15? do 10?
W przypadku cylindrów ilość ścian powinna być nieparzysta - ogranicza to efekt różnej długości pomiędzy ścianami równoległymi a wierzchołkami. Proponuję zacząć od 5 i jeśli nie będzie się prezentować dobrze, zwiększyć do 7 albo 9.
Ja bym określił nie więcej niż 15 ścian na cylinder - potem nie widać różnicy, poza fpsem. Bardzo fajna tablica.
W załączniku coś ode mnie (tylko muszę zrobić nową teksturę, żeby nie było cienia od trakcji).
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2011, 11:39:55 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Marca 2011, 19:36:21 »
Przedstawiam efekt dzisiejszej "zabawy" z 3DS Max na podstawie własnych materiałów. Model ma 204 Poly, 148 Verts.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Marca 2011, 19:40:13 »
Czy przewidziana jest jakakolwiek interakcja?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Marca 2011, 19:41:27 »
Ciut dużo tych poly jak na taki model... Ten "słupek" śmiało można by zrobić z mniejszą ilością segmentów. Poza tym może rób rendery przy białym tle (8 na "zwykłej" klawiaturze, nie numerycznej i ustawiasz Color na biały).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Marca 2011, 19:56:48 »
Słupek ma 12 sides. Czy rzeczywiście 204 poly to dużo jakby zachowywać wydajność i jakość w miarę symulatora? Poza tym takich obiektów nie będzie wstawianych dużo, no chyba że będzie ktoś robił jakieś linie po fullmodernizacji.

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Marca 2011, 20:13:18 »
Ciągły płacz o kilka(naście) trójkątów w nieodpowiednim momencie jest wręcz żałosny. Dlaczego nikt nie bierze pod lupę taboru, gdzie można sukcesywnie odchudzić modele?
Jeden sides więcej daje 4 trójkąty więcej w modelu (jeśli usuwamy podstawę, to nawet 3). Czy to naprawdę jest tak dużo, żeby model zyskał wyraźnie na jakości?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Marca 2011, 20:17:40 »
Można by też od razu zrobić model na jedną stronę. Ponawiam pytanie: czy można liczyć na jakąś animację przy tym modelu?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Marca 2011, 20:18:52 »
@Pendolino wszystko zależy od tego w jakiej ilości model wystąpi w scenerii. Dla takich sporadycznie występujących elementów można dać trochę więcej poly, ale takie rzeczy jak np. słupy trakcyjne itp. powinny być złotym środkiem między jakością a rozmiarem.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Marca 2011, 20:24:56 »
Dla takich sporadycznie występujących elementów można dać trochę więcej poly
Moment, to w jakim celu napisałeś wyżej:
Cytat: szogun
Ciut dużo tych poly jak na taki model... Ten "słupek" śmiało można by zrobić z mniejszą ilością segmentów
?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Marca 2011, 20:27:03 »
Moment, to w jakim celu napisałeś wyżej:
Odpowiadałem na pytanie @Pendolino
Czy rzeczywiście 204 poly to dużo jakby zachowywać wydajność i jakość w miarę symulatora?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Marca 2011, 20:30:04 »
No odpowiedziałeś, że
Cytuj
Ciut dużo tych poly jak na taki model... Ten "słupek" śmiało można by zrobić z mniejszą ilością segmentów
przez co Pendolino mógł pomyśleć "okej, to zrobię to z 5 sides, żeby nie było narzekań", ale później napisałeś:
Cytuj
Dla takich sporadycznie występujących elementów można dać trochę więcej poly
przez co Pendolino mógł pomyśleć "zaaaraz, to po co robiłem te 5 sides"?

...

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Marca 2011, 20:57:04 »
Można by też od razu zrobić model na jedną stronę. Ponawiam pytanie: czy można liczyć na jakąś animację przy tym modelu?
Animacji nie przewiduję, moje umiejętności na to nie pozwalają ;)

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Marca 2011, 21:04:05 »
Animacji nie przewiduję, moje umiejętności na to nie pozwalają ;)
Jeżeli chcesz, podeślij maxa. Ja pracuję w wersji 7. Benek napisze inca, ja przerobice model i animacja będzie.
...

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Marca 2011, 21:10:12 »
Animacja polegająca na ustawianiu liter na klapkach? Przesłać bym mógł dopiero jutro, bo to co widać to tekstury robocze, jeszcze nieposklejane.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Marca 2011, 21:11:40 »
Mamy już z Benkiem plan na to aby dosyć przyjemnie to wyglądało. Jak chcesz podeślij jutro.
...

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Marca 2011, 21:16:12 »
Moim zdaniem można by jeszcze spróbować dać mniej tych boków i zobaczyć jak to będzie wyglądało w symku, nie na renderze. Popatrz na znaki w PC2010. Dałem je na słupkach składających się z 3 ścian, tylko zastosowałem trik z oświetleniem i wyglądają jakby były okrągłe. Czasami takie szukanie kilku trójkątów do wycięcia wydaje się głupie, ale jak zaczniesz tak po trochu grzebać w większości modeli, to w skali całej scenerii możesz uzyskać naprawdę niezłe rezultaty.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Marca 2011, 21:29:00 »
Nigdy bym nie pomyślał że wskaźniki mają 3 sides (jednak je mijamy przy x prędkości) lub poręcze od loków. Spróbuję może jeszcze coś pokombinować.


   « Dodano: 05 Marca 2011, 22:02:36 »
Kolejny dodatek:
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2011, 22:02:36 wysłana przez Pendolino »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Marca 2011, 02:29:25 »
Poza tym takich obiektów nie będzie wstawianych dużo, no chyba że będzie ktoś robił jakieś linie po fullmodernizacji.
W MaSzynowie OIDP jest wstawionych ~40 szt tablic pojedynczych, czyli takich byłoby ze 20 (po 2 na peron x 3-4 peron x 3 stacje). Ale może być więcej ;] Sposób animacji taki, jak jest w analogicznym produkcje @youBy'a jest OK.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodatki by Pendolino
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Marca 2011, 19:24:01 »
Kolejny dodatek: