Autor Wątek:  Acatus II ( EN77 )  (Przeczytany 24462 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Acatus II ( EN77 )
« dnia: 09 Stycznia 2011, 10:54:41 »


Już prawie gotowy, wygląda całkiem nieźle.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Stycznia 2011, 13:03:27 »
Nieźle? Widok turystów obładowanych walizkami męczących się przy wysiadaniu z SA133 na peron w KG nikogo niczego nie nauczył i mamy kolejny pojazd z niską podłogą... Pojazd przystosowany dla niepełnosprawnych, ale podestu nie da się rozłożyć bo peron jest z 30 - 40 cm wyżej niż podłoga pojazdu... No ale ważne że nowe i wygląda...

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Stycznia 2011, 16:42:04 »
Wiec odpowiedz sobie na pytanie kogo to wina PESY, czy też zamawiającego? Pewnie że ważne że nowe i ładnie wygląda. Eksploatacje ocenimy później.

Offline Only Its

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lutego 2011, 17:01:31 »
Cześć! Jak podobają wam się nowe EN77? Na razie uruchomiono dwa pociągi tego typu. Pierwszy kurs nastąpił 28 stycznia br. Poniżej przedstawiam fotografię pociągu.

Temat o EN77 już jest, scalam wątki.
/ Żuk
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2011, 21:09:21 wysłana przez Żuk »
Pozdrawiam!

Marek "Only Its" Małecki

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lutego 2011, 20:28:14 »
Na rozjazdach słychać ja się tłucze, mocny start, szybko się zbiera. Tyle jak na pierwszą jazde. Jak na razie przechodzi choroby wieku dziecięcego, czyli trzeba się z nim jeszcze zaznajomić jeśli chodzi o jazdę z perspektywy maszynisty. Wiadomo, nowy sprzęt jest jak nowe glany: uwierają, trzeba je wyrobić, ale jak się już to zrobi to służą lata ;)

EDIT: Zapomniałem dodać, że ma miękkie wygodne siedzenia ;P
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2011, 20:34:30 wysłana przez ST44-003 »

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lutego 2011, 20:37:38 »
Widzę, że stał na mojej stacji. Jutro pójdę na dworzec to może go zobaczę. Jak go złapię to zdam relację. (aparatu na razie nie posiadam więc zdjęć nie zrobię.)
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline nowy05

  • Wiadomości: 203
    • Zobacz profil
    • Galeria fotograficzna Krzysztofa Nowaka i Łukasza Konopa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Lutego 2011, 20:41:16 »
Seria 32WE (ACATUS II) jest uboższą wersją Elfa. Z powodu oszczędności nie zostały zamontowane takie rarytasy jak: ogrzewana przednia szyba maszynisty oraz urządzenia zderzne rozpraszających energie podczas zderzenia. Prędkość maksymalna to 160 km/h (165 km/h). Napędzane są czołowe wózki silnikami asynchronicznymi zasilane z falowników, które podczas jazdy drą ryja jakby ktoś zarzynał krowę. Pojazdy nie mają systemu sterowania wielokrotnego - dlatego przez cały czas transportu w tandemie w drugiej jednostce była obecna druga osoba. Przez pierwszy miesiąc wszystkie jazdy będą dozorowane przez serwis PESY w celu wyłapania możliwych niedoróbek. Na składzie jest wiele niedoróbek takich jak: ciągle świecący się komunikat braku blokady drzwi i stopni, komunikat uszkodzonej kabiny WC, przełączanie się na chwilę przednich świateł na końcówki pociągu i na rozjazdach włącza się wyłącznik szybki (nie zawsze). Każdy przedział pasażerski jest oddzielony od przedsionka wejściowego durnymi przesuwnymi drzwiami. Dwie toalety na skład a także duży błąd zamontowanie po jednej parze drzwi w skrajnych członach. Więcej zdjęć na   http://www.eu06.pl/ezt/en77/wnetrze.html
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2011, 21:18:43 wysłana przez nowy05 »
www.EU06.pl Zapraszam do oglądania!

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Lutego 2011, 21:13:50 »
No nie.. Nie mają sterowania wielokrotnego..

Cienko z Twoimi informacjami. Zmień źródło, a dopiero później trzymaj przy swoim.
Opis tutaj: http://pesa.pl/pl/Oferta/Elektryczne_zespoly_trakcyjne/EZT_malopol

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Lutego 2011, 15:14:23 »
Na stacji byłem i widziałem go, ale niestety tylko z daleka. Zauważyłem barwy KM czyli można powiedzieć, że ten pójdzie do KM.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline nowy05

  • Wiadomości: 203
    • Zobacz profil
    • Galeria fotograficzna Krzysztofa Nowaka i Łukasza Konopa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Lutego 2011, 18:06:09 »
Ten będzie dla woj. małopolskiego i nigdzie się nie wybiera, jedynie może do Pesy jak się zepsuje.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2011, 18:09:52 wysłana przez libertyn89 »
www.EU06.pl Zapraszam do oglądania!

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Lutego 2011, 17:46:46 »
Pojazdy nie mają systemu sterowania wielokrotnego - dlatego przez cały czas transportu w tandemie w drugiej jednostce była obecna druga osoba.
Mają. Inaczej nie miały by klawiatury na sprzęgu.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline wrzesien91

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Lutego 2011, 19:56:34 »
Dziś w Bydgoszczy na dworcu wystawili Elfa i specjalnie się spytałem o Acausa II. Pracownik Pesy powiedział, że EN77 ma sterowanie wielokrotne, jak w ogóle wszystkie EZTy.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2011, 22:20:17 wysłana przez wrzesien91 »

Offline nowy05

  • Wiadomości: 203
    • Zobacz profil
    • Galeria fotograficzna Krzysztofa Nowaka i Łukasza Konopa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Lutego 2011, 23:39:18 »
Mają. Inaczej nie miały by klawiatury na sprzęgu.
Teraz mają worki na sprzęgach, także tego nie widać.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2011, 23:46:32 wysłana przez Rozi »
www.EU06.pl Zapraszam do oglądania!

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Lutego 2011, 18:38:55 »
A po wielkości worka to nie widać? Wiesz jak wygląda scharfenberg z klawiaturą i bez?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Lutego 2011, 19:34:45 »
Dziś widziałem to cudo na KG jako osobowy do Rzeszowa. Na żywo nie wygląda wg mnie jakoś rewelacyjnie :D
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline nowy05

  • Wiadomości: 203
    • Zobacz profil
    • Galeria fotograficzna Krzysztofa Nowaka i Łukasza Konopa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Marca 2011, 21:02:51 »
Dziś do Krakowa dotarły dwa kolejne acatusy 003 i 004. Jak niektórzy wiedzą 003 powrócił z Pesy po naprawie, gdyż podczas pierwszej jazdy do Krakowa się zepsuł w Łodzi.
www.EU06.pl Zapraszam do oglądania!

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Marca 2011, 21:08:53 »
Ogólnie oceniam negatywnie. Są problemy np. z zamknięciem drzwi na przystankach. Czujnik się "drze" i załoga interweniowała, żeby można było spokojnie ruszyć. W tłoku to na pantograf będziemy wychodzić, żeby zamknąć drzwi skoro czujnik ma taką czułość.
Solo oración!

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Marca 2011, 22:39:21 »
To podobnie jak w KM-owskich AKM. Ktoś stoi za blisko drzwi - nie zamkną się. Nieraz były przez to spore opóźnienia.
W takich na przykład 14WE działa to sprawnie, drzwi zamykają się bez problemów, więc to chyba zwykła wada produkcyjna (aż wstyd że powtórzona w nowym sprzęcie).

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Marca 2011, 22:47:29 »
Może nie tyle wada produkcyjna co nadmierne dbanie o bezpieczeństwo. A to w EN57-AKM, że drzwi się nie zamkną, jeżeli ktoś stoi blisko - potwierdzam w 100%. Czujnik reaguje już ok. 30 cm. od drzwi (sprawdzałem), a gdy jest tłok na bardziej tłocznych liniach, często są problemy z punktualnym odjazdem. A w 14WE ten problem nie występuje, ponieważ czujnik znajduje się na dole, na wysokości łydek, a nie nad stropem drzwi.
Inny przykład z PESY? Najnowsze warszawskie tramwaje "Swing" (ang. "kołysać"). Nie raz nie dwa jechałem tym cudem do szkoły, nie raz nie dwa był tłok... i jak się pewnie domyślacie, nie raz nie dwa się spóźniłem na lekcje. Występuje tutaj ten sam problem, co w KM-owskich AKM-ach - nadmierna czujność czujników.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Marca 2011, 23:52:10 »
nadmierna czujność czujników.
Ekhm... pozwolę sobie wtrącić, że większość tego typu czujników, to czujniki na podczerwień sprawdzające ciągłość wiązki - z jednej strony mamy diodę, z drugiej odbiornik podczerwieni. Przecięcie wiązki prowadzi do otwarcia obwodu. Zatem taki czujnik nie jest nadmiernie "czujny", bo działa na zasadzie 0-1 (jest - nie ma). Jest po prostu zamontowany w złym miejscu. Wątpię, żeby były wykorzystywane w takich celach czujniki pojemnościowe, reagujące na zbliżenie dielektryka.

Analogiczne czujniki stosuje się w np. windach (tych z drzwiami wewnętrznymi). Łatwo znaleźć przy drzwiach miejsce zamontowania takiego czujnika - zazwyczaj jest na wysokości łydek. Bywa, że zastawiając wiązkę takiego czujnika, usłyszeć można "kłapanie" stycznika obwodu zamykania drzwi.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Marca 2011, 15:13:31 »
Analogiczne czujniki stosuje się w np. windach
Albo w autobusach, np. Manach NG312 co doprowadza do szału podczas tzw. "sardynki"
EOT
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline bumer

  • Wiadomości: 448
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Kwietnia 2011, 19:06:06 »
Miałem przyjemność jechać jako pasażer EN77-001. Jestem mile zaskoczony komfortem jazdy. Wygodne siedzenia na składzie pasażerskim, w miarę cicho. Jechałem z Krakowa Głównego do Oświęcimia i jakoś nic się nie działo. Nie rozumie negatywnych opinii o tym EZT. Wiadomo, jest nowym pojazdem i wszelkie niedoróbki zostaną usunięte przez producenta. Dla przykładu mogę podać sytuacje z dolnośląskimi szynobusami z Pesy. Na początku było trochę problemów ale dotychczas jeżdżą bezawaryjnie gdyż wady zostały usunięte.
Cieszę się, że pojawia się nowy tabor. W porównaniu ze starymi EN57 jazda nowym EN77 to po prostu bajka.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Kwietnia 2011, 20:44:52 »
W porównaniu ze starymi EN57 jazda nowym EN77 to po prostu bajka.
Piszesz z pozycji pasażera...

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Kwietnia 2011, 20:56:49 »
Z pozycji maszynisty jest inaczej?

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Kwietnia 2011, 20:59:26 »
Tak polska mentalność narzekanie na wszystko co popadanie. EN57 zły, bo stary i trzęsie. Modernizacja zła, bo wygląd nie odpowiada. Nowy EN77 zły, bo się psuje i nie ma klimatu. Podobne przykłady można by mnożyć, skoro ktoś jest na tyle błyskotliwy by krytykować innych, może niech sam coś zaprojektuje.  

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Kwietnia 2011, 21:12:53 »
Nie chodziło mi o to, że coś jest bee bo nie ma klimatu, czy ma twarde siedzenia. Spójrzmy na to od strony technicznej. Ile to maszyniści narzekali na jazdę SPOTami czy zmodernizowanymi bykami. I nie ma co się dziwić. Bardzo czuły sprzęt wrażliwy na spadki napięcia w sieci, w spotach trzeba było zaglądać do szafy by zobaczyć w razie awarii sprężarki czy nie wybiło jej nadmiarowego (nie wspomnę już o braku przedziału służbowego), czy choćby ograniczenie do 30s jazdy na jednym oporze w 201ek. To tylko parę mankamentów jakie posiadają pojazdy zaprojektowane najczęściej przez ludzi nie mających na co dzień styczności z realiami polskiej kolei.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Kwietnia 2011, 21:33:31 »
Tak masz racje, lecz zauważ że EN77 wszedł niemal natychmiast do służby, bez miesięcznych badań i testów (zapewne większość wykonano przy okazji badań nad Elfem). W takim wypadku ma prawo coś nie działać lub źle funkcjonować, zapewne większość niedoróbek zostanie niebawem usunięta, chyba że są to bardzo poważne wady które trzeba usunąć poprzez przebudowę pojazdu. Nie tylko w Polsce mamy tego typu problemy, wszystko co nowe zawsze stwarza problemy.

Offline bumer

  • Wiadomości: 448
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Kwietnia 2011, 21:41:44 »
Piszesz z pozycji pasażera...
 Mi już niejednokrotnie maszyniści mówili, że wolą jeździć np: na szynobusach (mowa o Pesie) niż na lokomotywach. Ich uzasadnienie jest proste. Czyste warunki pracy i zdrowe w porównaniu z elektrowozem. A kierowanie nowym EZT czy szynobusem nie jest tak męczące jak kierowanie ST43 z bruttem.
  A z mojej strony chciałem zaznaczyć żeby miłośnicy kolei szczególnie ta grupa co potępia nowy tabor bo jest bee i sie psuje żeby zobaczyli też zalety tych pojazdów. Z usług kolei nie korzystają tylko młodzi i zdrowi ludzie ale także inwalidzi i ludzie starsi, którzy mają problem z poruszaniem się. Szynobusy Kolei Dolnośląskich SA134 i SA135 są wyposażone w podesty dla inwalidów więc są przyjazne dla takich pasażerów a to już jest duży plus. Zresztą PESA do każdego pojazdu coś takiego montuje. Co innego jakby taki inwalida miał wejść do normalnego wagonu...
   Oprócz takich udogodnień jak podesty dla inwalidów są lepsze warunki podróży nie tylko dla pasażerów ale obsługi pociągu. We wcześniejszym poście wspomniałem o wysokim komforcie jazdy jaki zapewnia EN77. Cieszmy się z tego, że nowy tabor wypiera starocie, którym modernizacje już nie pomogą.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Kwietnia 2011, 21:48:46 »
Piszesz z pozycji pasażera...
 A z mojej strony chciałem zaznaczyć żeby miłośnicy kolei szczególnie ta grupa co potępia nowy tabor bo jest bee i sie psuje żeby zobaczyli też zalety tych pojazdów. Z usług kolei nie korzystają tylko młodzi i zdrowi ludzie ale także inwalidzi i ludzie starsi, którzy mają problem z poruszaniem się.
  
Tu przyznaję rację. Mój tata nie mógł za bardzo chodzić, ciężko było wsiadać mu do pociągu w takim np Łukowie, gdzie peron(szczególnie I) to miał wysokość ze 25 cm.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Acatus II ( EN77 )
« Odpowiedź #29 dnia: 02 Kwietnia 2011, 21:54:22 »
Tak polska mentalność narzekanie na wszystko co popadanie.
Tak, chińska mentalność - bierzemy co dadzą i broń Boże nie mówmy, że coś nie bangla bo władza rękę urwie. Jeżeli ja stoje w Bogumiłowicach 6 minut bo drzwi się nie zamknęły to moja wina?
Komfort i reszta są pierwsza klasa. Bardzo przyjemnie się jeździ. Zgadzam się z bumerem. Wszystkie usterki zostaną usunięte, a przynajmniej powinny, ale ja też mam prawo wyrazić swoją opinię.
Solo oración!