Struktura wygląda następująco:
event (nazwa_eventu) multiple 0.0 none (wypisanie do 8 zdarzeń) condition propability (zadanie prawdopodobieństwa) endevent
gdzie w nawiasie (zadanie prawdopodobieństwa) wpisujemy liczbę z przedziału od 0 do 1.
Komputer losuje liczbę właśnie z przedziału od 0 do 1. Jeśli wylosuje liczbę mniejszą, niż ta którą podamy, to zdarzenie się załączy. W przeciwnym wypadku program zignoruje komendę.
A o to przykład:
event start_ET22 multiple 0.0 none unvissem_max pludry_zwr1- pludry_C_s10 paw_zwr13- paw_zwr11- paw_l_s13 condition propability 0.5 endevent
W tym przypadku zdarzenie
start_ET22 załączy się z prawdopodobieństwem 0.5, tzn. na 100 odpaleń danego scenariusza, około 50 razy załączy się ten event, w pozostałych przypadkach nie.
Natomiast jakbyśmy dali:
event start_ET22 multiple 0.0 none unvissem_max pludry_zwr1- pludry_C_s10 paw_zwr13- paw_zwr11- paw_l_s13 condition propability 0.2 endevent
To zdarzenie
start_ET22 załączy się na 100 odpaleń około 20 razy, natomiast na około 80 razy program pominie to wyrażenie. Cytując Ziomala:
...operacja ta pozwala na nieliniowe prowadzenie służby.
Czyli nigdy nie wiadomo, co wirtualnego mechanika spotka na szlaku :)