Autor Wątek:  EU07_71.EXE - działająca obrotnica  (Przeczytany 8908 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
EU07_71.EXE - działająca obrotnica
« dnia: 04 Stycznia 2011, 13:50:37 »
Oddaję do użytku EXE z numerem 1.2.44.71 (EU07_71.EXE). Szczegółowa lista modyfikacji jest wewnątrz paczki. Główna zmiana to działająca obrotnica, oprócz tego dodana jest wizualizacja przechyłek i zmieniony jest sposób mapowania dróg (daje większe możliwości, ale nie jest zgodne wstecz) oraz sposób rozmywania tekstur TGA. Problemy z DDS i znikaniem trójkątów na kartach Intel pozostały.

http://eu07.pl/userfiles/4245/EU07_71.7z

EXE wczytuje smugę z pliku smuga.tga, niezależnie od ustawienia domyślnego rozszerzenia (DDS, TGA albo BMP dla starszych paczek). Ponieważ były z tym problemy, dołączyłem plik smuga.tga do paczki.

Paczkę należy wypakować do głównego katalogu symulatora. Plik wykonywalny ma nazwę EU07_71.EXE, więc albo należy zmienić jego nazwę na EU07.EXE, albo wybierać w starterze.
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2011, 05:22:53 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Działająca obrotnica
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Stycznia 2011, 14:04:44 »
Możesz dać jakiś przykład, jak powinna wyglądać tekstura drogi?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Działająca obrotnica
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Stycznia 2011, 21:08:20 »
Dotychczas tekstura nawierzchni drogi była skalowana w poprzek, podawało się tylko, co jaką długość ma być powtarzana. Proporcje boków tekstury nie miały znaczenia (nadal nie mają). W EXE 71 tekstura nie jest skalowana, tylko nakładana tak, jakby była kwadratem, a podany wymiar powtarzania jest również uważany za szerokość. Poniższy rysunek obrazuje odcinki drogi o długości 9m i różnych szerokościach (3m, 5m, 10m), mapowane teksturą nawierzchni powtarzaną co 6m.



   « Dodano: 05 Stycznia 2011, 12:26:59 »
Zmienione mapowanie dróg ma szczególne znaczenie przy zmianach szerokości drogi (przy kształcie trapezoidalnym). Poniżej rysunek drogi o długości 9m z teksturą powtarzaną co 6m, który zmienia szerokość z 3m do 10m. Bez zmiany mapowania tekstura została by nieproporcjonalnie rozciągnięta na obu końcach, co w praktyce wymagało by odrębnego przygotowania tekstury na taki odcinek. O ile jeszcze teksturę asfaltu z liniami można by wykonać, to poziom trudności wzrasta przy kostce brukowej lub płytach chodnikowych. EXE 71 mapuje drogę bez rozciągania tekstury.



   « Dodano: 05 Stycznia 2011, 13:19:32 »
W załączniku jeszcze tekstura peronu, która będzie nadawać się na perony o kształcie trapezowatym. Tekstura nawierzchni jest utworzona poprzez zdublowanie starej tekstury tak, aby była kwadratem (inaczej płytki by się rozciągnęły). Tekstura boku jest bez zmian. Tekstury standardowo mają powtarzanie 4m, co daje 0.5m na płytkę. Szerokość boku peronu należy ustawić na 1m, aby znajdujące się tam płytki nie były zdeformowane. Na teksturze boku jest narysowana biała linia (słabo widoczna). Przy obecnym mapowaniu nie ma możliwości zrobienia linii tylko z jednej strony (boki drogi są symetryczne i symetrycznie mapowane).
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2011, 13:20:21 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni