Dotychczas tekstura nawierzchni drogi była skalowana w poprzek, podawało się tylko, co jaką długość ma być powtarzana. Proporcje boków tekstury nie miały znaczenia (nadal nie mają). W EXE 71 tekstura nie jest skalowana, tylko nakładana tak, jakby była kwadratem, a podany wymiar powtarzania jest również uważany za szerokość. Poniższy rysunek obrazuje odcinki drogi o długości 9m i różnych szerokościach (3m, 5m, 10m), mapowane teksturą nawierzchni powtarzaną co 6m.
« Dodano: 05 Stycznia 2011, 12:26:59 »
Zmienione mapowanie dróg ma szczególne znaczenie przy zmianach szerokości drogi (przy kształcie trapezoidalnym). Poniżej rysunek drogi o długości 9m z teksturą powtarzaną co 6m, który zmienia szerokość z 3m do 10m. Bez zmiany mapowania tekstura została by nieproporcjonalnie rozciągnięta na obu końcach, co w praktyce wymagało by odrębnego przygotowania tekstury na taki odcinek. O ile jeszcze teksturę asfaltu z liniami można by wykonać, to poziom trudności wzrasta przy kostce brukowej lub płytach chodnikowych. EXE 71 mapuje drogę bez rozciągania tekstury.
« Dodano: 05 Stycznia 2011, 13:19:32 »
W załączniku jeszcze tekstura peronu, która będzie nadawać się na perony o kształcie trapezowatym. Tekstura nawierzchni jest utworzona poprzez zdublowanie starej tekstury tak, aby była kwadratem (inaczej płytki by się rozciągnęły). Tekstura boku jest bez zmian. Tekstury standardowo mają powtarzanie 4m, co daje 0.5m na płytkę. Szerokość boku peronu należy ustawić na 1m, aby znajdujące się tam płytki nie były zdeformowane. Na teksturze boku jest narysowana biała linia (słabo widoczna). Przy obecnym mapowaniu nie ma możliwości zrobienia linii tylko z jednej strony (boki drogi są symetryczne i symetrycznie mapowane).