Autor Wątek:  Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła  (Przeczytany 9371 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« dnia: 02 Grudnia 2010, 18:27:52 »
http://www.rynek-kolejowy.pl/20121/Pendolino_dla_Polski_bez_wychylnego_pudla.htm

Czyli że krótko mówiąc albo PKP IC od kilku miesięcy kłamie mówiąc że kupuje pociągi z wychylnym pudłem, albo są tak głupi że sami nie wiedzą co kupują...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Grudnia 2010, 18:39:49 »
Akurat to nie ma nic wspólnego z głupotą, po prostu sprawa zamawiającego. Przykład głupoty masz np tu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/20049/Przewozy_Regionalne_chca_zainstalowac_liczniki_pradu.htm

Cytuj
– Jesteśmy w stanie wyliczyć, ile dokładnie energii zużył dany skład, wliczając również to, że podczas hamowania pociąg oddaje tę energię – powiedział „DGP” Tomasz Waligóra,
Niezły, nie? ;)
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Grudnia 2010, 20:03:05 »
Ma, bo od początku wszyscy mówili że będzie wychylne pudło...

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Grudnia 2010, 20:28:11 »
Dobrze, dobrze, przynajmniej na CMKe rzucą ;D
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Grudnia 2010, 20:48:14 »
I po co wam to wychylne pudło, skoro jak przyjdzie matuszka-zima to i tak wszystko stoi? Jak chcecie się przelecieć samolotem to jaki problem: wsiadacie, zapinacie pasy, 15 minut i jesteście w Gdańsku. Dla mnie inwestycja zupełnie bezzwrotna jak na polskie warunki ekonomiczne, atmosferyczne i mentalne. 160-200 km/h na linii w zupełności wystarczy.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Grudnia 2010, 21:20:57 »
Wychylne pudło znacznie skróciłoby czas przejazdu E65 (od początku modernizacji były podawane czasy przejazdu dla składów z wychylnym pudłem), oraz dałoby dodatkowe korzyści w przyszłości gdy w końcu powstanie linia dużych prędkości. A linia dużych prędkości musi powstać, bo jedynie taka kolej może konkurować z autostradami. 160 km/h to parowozy przed wojną jeździły....
Ale pomijając już cały nasz grajdołek to po prostu wkurza mnie że od początku wszyscy od ministra, prezesów PKP do przedstawicieli Alstomu rżnęli głupa i cały czas mówili o wychylnym pudle.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Grudnia 2010, 23:20:39 »
Cytuj
Przede wszystkim jednak trzeba zaznaczyć, że zamawiający nie wymagał takiego rozwiązania i nie wpisał go do warunków przetargu - wyjaśnił Pierobon. Będzie to oznaczać dłuższą o kilkanaście minut podróż na modernizowanej linii E65 Warszawa - Gdańsk, której i studium wykonalności było napisane właśnie pod wykorzystanie wychylnego pudła na krętym odcinku Malbork - Iława - Działdowo, gdzie pociąg przechylający się na łukach może pojechać o co najmniej 20 km/h szybciej niż skład pozbawiony tej technologii. Przedstawiciel francuskiego koncernu zapewnił jednak, że pociągi będą korzystać z pozostałych rozwiązań rodziny Nowe Pendolino i brak wychylnego pudła będzie największą różnicą między nimi, a pociągami oferowanymi innym krajom.
Nie ma co płakać, bo i tak będzie się jeździć szybciej niż do Krakowa. Pytanie tylko kogo będzie stać na podróż tym cudem? Prędkość 250 km/h będzie można jedynie przemknąć na odcinku Malbork (277km)-Iława-Działdowo(148km), czyli jakieś 130 km. Jadąc 250 km/h pokonamy go w jakieś 30 minut (130/250= 0,52*60sekund=31,2min), natomiast jadąc 200km/h pokonamy go w jakieś 40 minut (130/200=0,65*60sekund=39min). Jest o co kopię kruszyć?
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2010, 23:42:20 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Grudnia 2010, 23:45:15 »
Niestety jest, bo zostalismy wszyscy zrobieni w balona. Gdzie byli jacys eksperci, ktorzyby kilka lat temu odradzali takie rozwiazanie? Nigdzie. Wszedzie tylko lansator Furgalski, specjalista od wszystkiego. Czemu nie bylo choc jednego madrego, ktory by glosno mowil o wywaleniu kasy w bloto?
Pozdrawiam, Karol

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Grudnia 2010, 23:53:22 »
Baa..czyli sprawa samej modernizacji linii na większe prędkości. No to chyba piłeczka nie do przewoźnika a raczej do ministerstwa infrastruktury po co planować taką inwestycję. Przy takim założeniu wątpię, że kiedykolwiek pojawi się na tej linii wychylne pudło.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Grudnia 2010, 00:06:02 »
Dolozmy do tego te informacje: http://inforail.pl/text.php?from=main&id=36528 i mamy sytuacje analogiczna jak na A4 (tam jest gorzej, bo umowa jest tajna i zawarta na 30 lat). Mimo to analogia jest dosyc silna - tam miala byc autostrada a co jest, to lepiej nie mowic, tutaj 230 km/h, a bedzie mniej. W jednym i drugim wypadku monopol jednej firmy => podnoszenie cen niewspolmierne do jakosci swiadczonych uslug.
Pozdrawiam, Karol

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Grudnia 2010, 16:44:13 »
Nie ma co płakać, bo i tak będzie się jeździć szybciej niż do Krakowa. Pytanie tylko kogo będzie stać na podróż tym cudem? Prędkość 250 km/h będzie można jedynie przemknąć na odcinku Malbork (277km)-Iława-Działdowo(148km), czyli jakieś 130 km. Jadąc 250 km/h pokonamy go w jakieś 30 minut (130/250= 0,52*60sekund=31,2min), natomiast jadąc 200km/h pokonamy go w jakieś 40 minut (130/200=0,65*60sekund=39min). Jest o co kopię kruszyć?
Co to za bzdury? Kto Ci takich bajek naopowiadał?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Grudnia 2010, 18:16:45 »
A linia dużych prędkości musi powstać, bo jedynie taka kolej może konkurować z autostradami. 160 km/h to parowozy przed wojną jeździły...

Totalna bzdura, gdyby na wszystkich głównych liniach łączących duże miasta było by 160 km/h to było by świetne rozwiąnie spokojnie konkurujące z transportem kołowym, ponieważ tu nie trzeba super taboru bo byle FLIRT tyle śmiga. DKP przy obecnych planach cenowych będzie tak jak teraz EIC, używany głównie przez urzędników i biznesmenów a nie dla szerszego grona, dzięki czemu inwestycja szybko się nie zwróci...

PS. Trzeba było przeczytać sobie treść przetargu a nie lamentować teraz że nie będzie TILTa :)
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Grudnia 2010, 14:52:43 »
Dopóki PKP IC zajmowało się pociągami dla "urzędników i biznesmenów" uchodziło za porządną formę i przynosiło zyski. Po przejęciu pospiesznych bilans spadł pod kreskę, a opinia o firmie jeszcze niżej...

Zamykam, ostatnie posty odeszły od tematu którym było wychylne pudło składu Pendolino.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2010, 18:54:11 wysłana przez Krzysiek626 »