Autor Wątek:  Długie składy brutto - pytanko.  (Przeczytany 24318 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Listopada 2010, 21:02:45 »
Wczoraj widziałem w Gliwicach skład EU07 + ET 22 + ?? pełnych węglarek (trochę tego było) z peronu nie było widać końca ;)
Czyżby EU07-041 i ET22-173? O 11:30 leciały przez Zabrze Makoszowy.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #31 dnia: 12 Listopada 2010, 21:09:50 »
W Gliwicach często EU07 prowadzi skład z samochodami + kiedyś widziałem trapeza z fasami.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #32 dnia: 12 Listopada 2010, 21:50:27 »
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #34 dnia: 13 Listopada 2010, 10:47:57 »
Wiem: http://www.tm7.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-12015

Mati, czy te Lekksy nie mają gdzieś postoju u ciebie w Zabrzu, by można je obfocić?

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #35 dnia: 13 Listopada 2010, 12:28:02 »
Te wagony można zawsze zobaczyć na stacji w Tychach, akurat w Zabrzu byłem u kumpla na nastawni.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #36 dnia: 13 Listopada 2010, 13:50:22 »
Rozi, ja je mam obfocone, chcesz? ;)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Robert051

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #37 dnia: 15 Listopada 2010, 19:20:21 »
Często w Pruszkowie widuję składy po 50 węglarek FPL-a. Tych co mają ściany czołowe lekko pochylone. Te (to znaczy jakie?) węglarki załadowane są ale nie do pełna. Do tego Class 66. Jak wracałem do domu ostatnio to 2 Class 66 stały ze sobą i wyglądały na Sczepione sprzęgnięte ze sobą.
Ostatnio widziałem jakiegoś loka DB* (1 sztuk) + 35 węglarek. Podejrzewam że ładownych, bo jechały w stronę Warszawy.

SZczepić to można przeciw chorobie, a nie dwie lokomotywy.
Quark-t

Już lepiej ?? Robert051
« Ostatnia zmiana: 16 Listopada 2010, 06:50:46 wysłana przez Robert051 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #38 dnia: 15 Listopada 2010, 20:16:21 »
FPL zamówił w Świdnicy wagony wg własnego (wyłącznego) projektu. Charakteryzują się one m.in. mniejszą długością przy tej samej ładowności, co pozwala upchnąć więcej wagonów w 600 metrowym składzie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #39 dnia: 16 Listopada 2010, 09:28:27 »
...I oznaczone są jako Eamnoss, a wyglądają tak-->KLIK Można je często spotkać w Kaletach.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #40 dnia: 20 Listopada 2010, 22:51:53 »
Eamnoss czyli na pusto Vmax-120km/h
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #41 dnia: 20 Listopada 2010, 23:47:13 »
Coście się tak na elektryki uparli. Ciężkie, długie pociągi towarowe z Węglińca do Horki ciągnięte przez SU46 bądź ST43.
30-40 pełnych wagonów.


Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #42 dnia: 21 Listopada 2010, 08:59:43 »
Eamnoss czyli na pusto Vmax-120km/h
To nic specjalnego, inne wagony też tak mogą jeździć. Ba, Falnsy nawet z drobnym ładunkiem mogą tyle śmigać. Natomiast te wagony
mogą również jechać 120 km/h przy ok. 60 tonach ładunku. Powyżej tego ładunku (do ok. 70) — tylko 100 km/h.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #43 dnia: 02 Stycznia 2011, 22:44:31 »
Jestem zaskoczony ilością jamników. Dziś z racji zdarzenia http://www.kow.com.pl/serwis-informacyjny/uszkodzona-linia-na-odcinku-opole-lubliniec/ jechałem z Lublińca do Opola przez Kędzierzyn-Koźle. Łącznie naliczyłem 4 ET41. Jeden w malowaniu cargoskim stał w Herbach Nowych.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #44 dnia: 03 Stycznia 2011, 05:33:00 »
Ciężkie składy o masie >=3200T nie zniknęły zupełnie z sieci, więc czymś je trzeba ciągać. Ale to taki mały OT.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #45 dnia: 13 Stycznia 2011, 05:03:00 »
Tych ciężkich składów to trochę jest… Świetnie widać to na Śląsku gdzie coraz częściej ET41 wspomaga ET22 bo sam łamaniec nie dałby rady.  Pakują do tych pociągów jak głupi. Ostatnio pomagaliśmy CARGO wyjechać z Imielina, a później temu samemu CARGOwskiemu maszyniście lokomotywa odmówiła posłuszeństwa. Jednym M62M wciągalismy ET41+42 ładowne wagony. Z informacji od mechanika CARGO wyszło, że skład ważył przeszło 3300t + lokomotywa dało ~3500t  ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #46 dnia: 13 Stycznia 2011, 09:13:56 »
Jednym M62M wciągalismy ET41+42 ładowne wagony. Z informacji od mechanika CARGO wyszło, że skład ważył przeszło 3300t + lokomotywa dało ~3500t  ;)

Zgadza się. 42 wagony to około 3360 ton brutto. Niestety zdarza się, że do tak ciężkich pociągów zapinane są ET22. Nie wiem jaki jest profil linii w Imielinie, ale ET41 z takim bruttem powinna sobie poradzić bez problemu. Po magistrali węglowej śmigają składy 4200 ton prowadzone ET41.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #47 dnia: 13 Stycznia 2011, 09:45:48 »
Po magistrali węglowej śmigają składy 4200 ton prowadzone ET41.
Jak to przeliczyć na ilość i typ wagonów? Mówisz tu o Eaosach?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #48 dnia: 13 Stycznia 2011, 11:56:32 »
Te brutta 4200 to chyba nowość tego rozkładu. Na pewno są dwa, trasowane na ET41 i 4200 t. relacji TG - Gdańsk Port Północny i TG - Gdańsk Port.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #49 dnia: 13 Stycznia 2011, 12:04:33 »
Cytuj
Ostatnio pomagaliśmy CARGO wyjechać z Imielina, a później temu samemu CARGOwskiemu maszyniście lokomotywa odmówiła posłuszeństwa.
A to przy takich warunkach jak teraz to jest normalka ;) Pewnie to była "huta" Pawłowice Górnicze - Dąbrowa Górnicza Towarowa, gdzie brutto rzędu 3300 ton to codzienność. Jakieś dwa tygodnie temu pod Brzezinkę od Jęzora nie podjechał Lotos z E186-147 (brutto gdzieś 2500 ton bodaj). Co jak co ale na Śląsk jeden łamaniec na brutto 3200 to ciut za dużo bo profil linii jest różny i takie podjazdy jak w Brzezince lub Imielinie + niska szlakowa (ograniczenie do 10 km/h lub 20 km/h) to zbyt duże wymagania. Również częstą kombinacją jest ET22+EU06/7 przy cięższych towarach.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #50 dnia: 13 Stycznia 2011, 13:57:49 »
Jak to przeliczyć na ilość i typ wagonów? Mówisz tu o Eaosach?

Tak, mam na myśli wagony Ea. Najcięższe składy mają po 52 wagony, co w przeliczeniu na brutto daje jakieś 4160 ton.

Cytuj
Te brutta 4200 to chyba nowość tego rozkładu

Tak jakby. Pod koniec roku zwiększono maksymalne brutto dla serii ET41 z 4000 ton na 4200 ton.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #51 dnia: 14 Stycznia 2011, 21:40:58 »
Tak, mam na myśli wagony Ea. Najcięższe składy mają po 52 wagony, co w przeliczeniu na brutto daje jakieś 4160 ton.
Cytuj
Te brutta 4200 to chyba nowość tego rozkładu
Tak jakby. Pod koniec roku zwiększono maksymalne brutto dla serii ET41 z 4000 ton na 4200 ton.
A ja to nawet przetestowałem;) Linia053 brutto-pospieszny ET41+ET22+52xEaos=4156t
Niestety tak długi skład nie mieści się nam w Psim Polu na torze głównym dodatkowym. 51 Eaosów mieści się jak wyciągniemy pierwszy człon za semafor. Całkiem fajnie jedzie się takim składem jest czym hamować, polecam wypróbować jazdę takim bruttem:)
Aha no i w Rafinerii na tor przyjazdowy wejdzie max 35 pudeł więc po drodze 16 gdzieś zostawiamy, ale tak żeby nie przeszkadzały w misji powrotnej.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #52 dnia: 14 Stycznia 2011, 21:55:18 »
Linia053 brutto-pospieszny ET41+ET22+52xEaos=4156t
Niestety tak długi skład nie mieści się nam w Psim Polu na torze głównym dodatkowym. 51 Eaosów mieści się jak wyciągniemy pierwszy człon za semafor.
Spróbuj z talbotami, wtedy skład już nie będzie tak długi.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #53 dnia: 14 Stycznia 2011, 22:16:57 »
Spróbuj z talbotami, wtedy skład już nie będzie tak długi.
Prawda, zaoszczędzimy wtedy 26m co prawie równa się dwóm Eaosom(jeden-14m). Też trzeba będzie spróbować.

EDIT: Jednak te 50 to też trochę przesada wchodzą w skrajnie toru głównego(screeny)
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2011, 22:45:49 wysłana przez Mihau_PCC »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #54 dnia: 14 Stycznia 2011, 22:48:03 »
Spróbuj to wziąć na jednego łamańca ;)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #55 dnia: 14 Stycznia 2011, 23:28:20 »
Powinny ukresy być, to by było oczywiste, jak można stanąć…
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #56 dnia: 14 Stycznia 2011, 23:30:55 »
Spróbuj to wziąć na jednego łamańca ;)
Siódemka nawet daje rade mimo że wyje jak szalona(650A).

Powinny ukresy być, to by było oczywiste, jak można stanąć…
A że niema to trzeba kombinować i patrzeć czy wyprzedzający nas skład się zmieści.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz