Autor Wątek:  Długie składy brutto - pytanko.  (Przeczytany 24385 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Długie składy brutto - pytanko.
« dnia: 19 Października 2010, 22:37:47 »
Siemanko!
Mam takie pytanie, zastanawiało mnie przez pewien czas, czy jeszcze zdarzają się składy towarowe typu ''Jamnik'' plus 40xEAOS jako brutto? ewentualnie ET22 z 35xEAOS. Pamiętam jak dziś że kiedyś za dobrych czasów przejeżdzały takie składy z miałem do Elektrowni Opole. Osobiście liczyłem wagony :)
Czy to już historia PRLu czy jeszcze epizody?
PZDR
« Ostatnia zmiana: 19 Października 2010, 22:39:03 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Października 2010, 23:07:29 »


Jak widać się trafiają, naliczyłem 42 węglarki. Zdarza mi się kilka razy do roku jeździć przez Opole i nie widziałem już z kilka lat Jamnika, natomiast widuje czasem byki z węglarkami, zwłaszcza w rejonach Herbów Starych, ostatnio ET22 z węglarkami i jednym simmsem na końcu (ciekawe zestawienie) stał w Ozimku.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Października 2010, 23:30:05 »
Jeżdżą, jeżdżą :). Nie dalej jak w zeszłym tygodniu w Tarnowskich Górach mijałem się z jamnikiem z ładownymi 41 wagonikami :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Kipek von Chojna

  • Wiadomości: 139
  • Kiperancki Kipek
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Października 2010, 03:15:56 »
''Jamnik'' plus 40xEAOS jako brutto? ewentualnie ET22 z 35xEAOS.

Normalny widok na Nadodrzance. Przynajmniej na odcinku Czerwieńsk - Dolna Odra - (SPC)
:)

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Października 2010, 06:16:08 »
Na pomorzu również tego typu składy się pojawiają i to nawet bardzo często. Coraz częściej pojawiają się u nas ET41 właśnie z takimi składami.
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2010, 08:20:12 wysłana przez REWIZOR »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Października 2010, 08:11:50 »
Standardem na dzień dzisiejszy (mowa o PKP Cargo), to składy 3200 ton brutto (40 węglarek) ciągnięte przez ET22. Od kilku miesięcy normą jest również skład 50 lub 52-wagonowy prowadzony serią ET41 (czyli brutto w okolicach 4000 ton) - dotyczy to głównie relacji ze Śląska do Portów na Pomorzu.

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Października 2010, 11:09:58 »
Przez Lublin codziennie przejeżdżają brutta ET41+ 40xEaos z Bogdanki.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Października 2010, 13:28:42 »
Hmm, cięzkich składów nie widzę, ale czasami pojawi się 41 z 36 węglarkami lub miałówkami, a tak to zazwyczaj wahadło z kontenerami ciagnięte przez siódemkę, i ET22 z węglem. Ostatnio jednak trafiła się perełka, ET22 i 20 podwójnych platform do przewozu samochodów, na których były same wyroby firmy Adam Opel AG. Linia 26, km ok 43

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Października 2010, 14:53:57 »
U mnie latają składy po 20-40 wagonów na ET22 (towary do Portów i puste wagony na śląsk) ale z E65 zjeżdżają na linie 353 na Toruń.

Offline chemik35

  • Wiadomości: 154
  • Stacja Płock Trzepowo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Października 2010, 15:42:00 »
U mnie na linii 33 (Płock) zdarzają się brutta po 35 cystern (niestety coraz rzadziej). Aktualnie przejazdy towarów są czasowo ograniczone z powodu remontu tejże linii (wreszcie :)) na odcinku Płock Trzepowo - Płock Radziwie. Ostatnim z ciekawszych składów widzianym przeze mnie był zestaw 15x platformy z kombajnami!! i 20 cystern ciągnięte gagarem RAIL Polska. Tak przy okazji chciałem nadmienić, że linia 33 na płockim odcinku jest szczególnie ciekawa, gdyż jadąc szlakową 60 km/h pociągi od Radziwia muszą zwolnić przed mostem, wleką się 30 i potem biorą ostry zakręt o 90 stopni, telepią się pod górę a potem efektownym łukiem oblatują Płock, przecinając wszystkie ważne płockie ulice (w tym 3-pasmową al. Piłsudskiego).

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Października 2010, 16:00:11 »
U mnie codziennie składy 8838x rel. Pawłowice Górnicze - Dąbrowa Górnicza Towarowa (Koksownia Przyjaźń) i zwrot tychże wahadeł 44108x.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Października 2010, 16:19:14 »
…i 20 cystern ciągnięte gagarem RAIL Polska.
Nooo, Hagansy to ciągają ;). Pamiętam jak jeszcze w zeszłym roku tam jeździłem, to szły brutta po ok 43-45 cystern (krótkie paliwówki 12.34m), ale to najczęściej brał na siebie CTL i to na dwa elektryki. Nie raz było tak, że bez pomocy CARGO by z Płocka nie wyjechali :D (wzniesienie ponad 15‰ robi swoje). Z resztą nie ukrywam, że sam miałem kilka przygód gdzie maszyna ledwo szła 3km/h przy wyjeździe z Płocka, ale jakoś udało się wyjechać… Ogólnie bolączką tej linii są zwolnienia (konkretnie dwudziestki), fatalna widzialność semaforów (nieoświetlone i zasłonięte wysięgnikami sieci trakcyjnej kształtówki) i ręcznie przekładane rozjazdy od Florka aż po Płock co wydłuża czas przygotowania drogi przebiegu.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline chemik35

  • Wiadomości: 154
  • Stacja Płock Trzepowo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Października 2010, 18:21:27 »
Profil linii 33 jest straszny a dodatkowo spotęgowany złym stanem infrastruktury. Pomimo remontu i tak pozostaje ze 40 km szlaku do Kutna niewyremontowane a paliwo jeździ na okrągło. Na Radziwiu stoi nawet helmut do popychu (przyjeżdża maszynista osobowym z Kutna i siedzi 18-tej przez 12 godzin), więc często można do niego zajść, zagadać, pomanewrować po stacji. Miałem zrobić kiedyś ustawkę z maszynistą na jazdę do Łącka, ale dni robią się coraz krótsze a rower się psuje. Ale żeby nie odbiegać od tematu, ostatnio była też duża dostawa blachy z Nowej Huty (ze 30 wagonów).

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Października 2010, 20:34:58 »
Cieszy mnie to bardzo. Myślałem że to już przeszłość lat 80tych. Jak wiecie w PL jestem okazjonalnie więc myślałem że już PKP całkiem upadło :) W takim razie z czystym sumieniem zrobię misję na długie brutto do L61.

PZDR

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Października 2010, 20:43:51 »
W takim razie z czystym sumieniem zrobię misję na długie brutto do L61.
Nareszcie bohun, nie ma gdzie pojeździć jamnikiem ;)
« Ostatnia zmiana: 21 Października 2010, 20:57:24 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Października 2010, 22:10:18 »
W takim razie z czystym sumieniem zrobię misję na długie brutto do L61.
Dorzucę coś od siebie żeby to długie brutto nie było za długie ;D.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Bombowiec

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 29
  • Zielone byczki jak ten są najfajniejsze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Października 2010, 14:44:48 »
Jeżeli chodzi o widywanie długich pociągów towarowych, to 3 dni temu widziałem ET22+SM48 jak ciągnęły przez Warszawę 65 pełnych Eaos-ów.
Zależy gdzie mieszkasz.
W oczekiwaniu na PC2

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Października 2010, 14:49:46 »
ET22+SM48 jak ciągnęły przez Warszawę 65 pełnych Eaos-ów.
Yyy… 65 Eaosów i to ładownych? Toż to lekko licząc pociąg ponad 900m i ponad 5000t…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Października 2010, 15:19:14 »
ET22+SM48 jak ciągnęły przez Warszawę 65 pełnych Eaos-ów.
Yyy… 65 Eaosów i to ładownych? Toż to lekko licząc pociąg ponad 900m i ponad 5000t…

Brutto jak brutto, chciałbym tylko wiedzieć gdzie można jechać tak długim składem ;) Szczerze mówiąc nie wiem czy gdziekolwiek w Polsce skład może być dłuższy niż 750 metrów.

Offline wojtekilawa

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Października 2010, 16:15:13 »
Cytuj
nie wiem czy gdziekolwiek w Polsce skład może być dłuższy niż 750 metrów.
Ja ostatnio w Iławie, widziałem skład z ET41 (wagonów nie liczyłem) ciągnący się zza nastawni IŁ5 do końca peronu 2. Skład miał dobre 800m.
« Ostatnia zmiana: 22 Października 2010, 19:48:23 wysłana przez wojtekilawa »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Października 2010, 20:25:23 »
Ja ostatnio w Iławie, widziałem skład z ET41 (wagonów nie liczyłem) ciągnący się zza nastawni IŁ5 do końca peronu 2. Skład miał dobre 800m.

800 metrów to 57 wagonów węglarek. Maksymalną długość składu pociągu określa Dodatek część I. Dla prawie całej linii 353 maksymalna długość pociągu to 750 metrów (od Iławy do Korsz 600 metrów) oraz 730 metrów po torze nr 1 na szlaku Wydartowo - Mogilno. Także jakby nie patrzeć tak długiego składu na pewno nie widziałeś. Jeśli chodzi o zwrot próżnych węglarek, to na dzień dzisiejszy skład maksymalnie liczy 52 wagony.


Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Października 2010, 21:16:31 »
Hola!

Z doświadczenia wiem że ''Jamnik'' plus 42xEAOS spokojnie śmigał/śmiga na trasie Gliwice - Strzelce Op. - Opole Groszowice - Czarnowąsy (E.Opole) i dalej przez J-Miłoszyce chyba aż do ciepłowni pod Wrocławiem. Ostatnio miałem okazje zobaczyć jak wyremontowali odcinek Opole Wsch. - Wrocław tylko niewiem jak bardzo mocno remontowali bo podkłady, szyny wymienione, trakcja tu i ówdzie też.

Ja mam zamiar puścić taki skład jak wyżej na odcinku Toszek - Krupski Młyn - Lubliniec - Herby Nowe.

Jeśli macie ciekawsze propozycje byle realne to śmiało :)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Października 2010, 21:22:32 »
Jeśli macie ciekawsze propozycje byle realne to śmiało :)

ET22 + 40 Eaos,
ET41 + 42 Eaos,
ET41 + 47 Eaos (to tak żeby zmieścić się w 650 metrach).

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Października 2010, 21:27:03 »
Zaklepany punkt 1. :)

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Października 2010, 21:29:22 »
Ok, to ja robię pkt 2.

Dzięki.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Października 2010, 21:30:22 »
No to ja trzeci :) Chyba, ze mialbys cos szybszego (90/100 [?] km/h) do 550 m.
Pozdrawiam, Karol

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Października 2010, 21:44:00 »
Hola!

Z doświadczenia wiem że ''Jamnik'' plus 42xEAOS spokojnie śmigał/śmiga na trasie Gliwice - Strzelce Op. - Opole Groszowice - Czarnowąsy (E.Opole) i dalej przez J-Miłoszyce chyba aż do ciepłowni pod Wrocławiem.

Małe sprostowanie co do tej "ciepłowni" pod Wrocławiem. Tam jeździ prywaciarz, a ta "ciepłownia" to Elektro Ciepłownia Siechnice. Tory od Jelcza do Czernicy były reperowane odcinkami, dalej od Czernicy do Siechnic tor jest stary. Kawałek toru od Siechnicy do Brochowa też był reperowany, reszta jest stara na odcinku Jelcz-Laskowice Brochów. Co do nowego toru, to jest zmodernizowany od Barucic przez Biskupice Oławskie do Jelcza-Laskowic. Tylko jeden tor.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Października 2010, 22:28:36 »
No to ja trzeci :) Chyba, ze mialbys cos szybszego (90/100 [?] km/h) do 550 m.

Z szybszych to proponuję EU07 + 25 Sgs na 90 km/h.

Dla zainteresowanych trasopisarzy normy obciążeń z podziałem na serie na całą sieć.
http://eu07.pl/userfiles/319/priv-normyobciazen.rar

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Października 2010, 10:32:03 »
A ja zaklepuję wahadło kontenerowe. O!
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Długie składy brutto - pytanko.
« Odpowiedź #29 dnia: 12 Listopada 2010, 16:48:17 »
Wczoraj widziałem w Gliwicach skład EU07 + ET 22 + ?? pełnych węglarek (trochę tego było) z peronu nie było widać końca ;)

Jakieś 1/2 roku temu widziałem w Toszku Północ skład ET 22 + 40 pełnych węglarek (z Paczyny przyciągały go 2 byki), aż miło było posłuchać tego rozruchu ;)

Pozdrawiam Ryszard




   « Dodano: 12 Listopada 2010, 16:49:45 »
Hola!

Ja mam zamiar puścić taki skład jak wyżej na odcinku Toszek - Krupski Młyn - Lubliniec - Herby Nowe.

Jeśli macie ciekawsze propozycje byle realne to śmiało :)

Nie Toszek tylko Toszek Północ. (w Toszku są 2 stacje ;))

Pozdrawiam Ryszard

Ps. miło by było pośmigać po "mojej" stacji