Do zjazdu do zajezdni takie rozwiązanie nie jest używane - bo nie ma to sensu gdyż do codziennego stałego użytku o wiele tańszy jest rozjazd zabudowany na stałe. Tym bardziej ze montaż i demontaż takiego rozjazdu zajmuje ok. 8 ... 16 godzin w zależności od typu rozjazdu i torowiska na ktorym ma być zamontowany / zdemontowany.
Ten typ rozjazdu ma zawsze charakter tymczasowy i jest używany w czasie remontów torowiska.
Przejazd przez taki rozjazd wymaga ograniczenia prędkości do ok. 5km/h ze względu na obecność pochylni na połączeniu z istniejącym torowiskiem - wysokość szyn z których jest taki rozjazd wykonany wynosi ok. 90mm.
Szybciej się go montuje na torowisku w jezdni, wolniej na torowisku na podkładach do którego w miejscu montażu muszą być wbudowane betonowe płyty na których montuje się rozjazd nakładkowy.
Taki rozjazd nie jest używany na kolei ze względu na znacznie wiekszą masę składów kolejowych od tramwajów.
Reg. zakazy 10, 16, obowiązki 16.
Zamykam.
Benek