Autor Wątek:  Problem z przeliczaniem łuków  (Przeczytany 9523 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problem z przeliczaniem łuków
« dnia: 02 Października 2010, 21:36:40 »
Witam!

Sam problem z przeliczaniem łuków mam już od początku pracy z edytorem. Czasem następuje "cud" i nie wiem jak udaje mi się przeliczyć łuk - do tej pory udało mi się to zrobić 3 razy (oczywiście na innych łukach). Jednak mam do zrobienia bardzo długi łuk - patrz załącznik. Nie wiem czy to wina długości tego łuku czy to ja coś robię nie tak :/ Do prostych odcinków przed końcami łuków dodaję linię kierunkową, tory mają niebieski kwadracik, zaznaczam pierwszy fragment łuku, w zakładce Napraw klikam np. Łuk 190m i albo się cudem (bardzo rzadko) się przeliczy albo wyjdzie jakbym kliknął zamiana prosty <-> łuk, czyli automatycznie dostosowuje promień i wychodzi to tak jak wychodzi czyli źle... Męczę się z tą trasą pół roku tylko z łukami bo jak usiądę, wezmę się za to, to mi nie wychodzi i ręce opadają, zostawiam to i mam daleko gdzieś... :o

Generalnie chodzi o to czy da się przeliczyć ten łuk?
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2010, 14:41:56 wysłana przez Davidsonxx »

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PRoblem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Października 2010, 21:39:21 »
Sprawdź czy da się zrobić ten łuk ale tak, aby składał się z jednego odcinka. Najwyżej sobie potem podzielisz na dwa, jeśli będzie zbyt długi.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Października 2010, 22:09:00 »
A myślisz że nie próbowałem? Nie da się - pisałem już że w ogóle mam problemy z przeliczaniem łuków...

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PRoblem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Października 2010, 22:24:32 »
Czasami się zdarza, że ostry łuk z większej ilości kawałków nie chce się ułożyć.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: PRoblem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Października 2010, 09:03:21 »
Co jest z tym łukiem z załącznika nie tak?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PRoblem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Października 2010, 09:15:03 »
Nie chce się on przeliczyć... i nie wiem właśnie czy to wina jego długości czy mój błąd.

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PRoblem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Października 2010, 12:32:03 »
Cóż. Pozostaje jeszcze spróbować promień mniejszy od 190. :)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Października 2010, 14:44:51 »
Nie wiem co już mam robić... wystawiam RSF'a - może to coś z moim Rainstedem. Tylko proszę się nie śmiać bo sceneria jest w bardzo początkowym stanie

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Października 2010, 17:01:22 »
Kierunkowych w RSF nie stwierdzono. Za to w skrinie z pierwszego postu jednak były. Więc bez sensu.

Nadal masz 23478245235 milionów kawałków torów na łuku.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Października 2010, 17:07:13 »
Hem... RSF'a wystawiłem celowo bez linii kierunkowej (może zrobiłem coś źle). Jak chcę przeliczać to robię. Próbowałeś przerobić ten łuk na "taki jaki ma być" i wyszło Ci?

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Października 2010, 17:16:11 »
Nie próbowałem. Nie będę za Ciebie wstawiał linii kierunkowych. Mam wystarczającą ilość własnych.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Października 2010, 17:32:21 »
Proszę o zamknięcie albo przeniesienie na bocznicę tematu. Myślałem że dowiem się czegoś, jakichś instrukcji co może robię nie tak ale się nie doczekałem. Wszystko robię zgodnie z http://rainsted.com/edytor_przeliczanie_lukow.html, nie wychodzi mi, proszę o pomoc. Nie dostaję jej. Wolę sam krok po kroku przez rok próbować aż mi jakoś wyjdzie a nie słuchać nie pomocnych uwag.

Na razie wstrzymuję się od usuwania
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2010, 18:26:03 wysłana przez Davidsonxx »

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Października 2010, 17:57:04 »
Tak zrobiłem ale nie wiem czy dobrze jest :D
Zmiana...

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Października 2010, 18:01:49 »
Nie jest dobrze, bo nie pasuje do zdjęć terenu, ale chcę się Ciebie o coś zapytać - zrobiłeś to metodą ustaw promień łuku, tak? Bo mi się wydaje że nie :/ Tak to ja też umiem zrobić ale to taka bardziej prowizorka i na dłużej to się nie nadaje... mi chodzi tylko o to żeby było zgodnie z rzeczywistością i równo - bo krzywo to ja umiem zrobić, tylko żeby zrobić to dobrze :D

PS. Dzięki że chociaż spróbowałeś ;)

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Października 2010, 18:07:56 »
A pobierz jeszcze raz bo ja tam małą zmianę wprowadziłem.
Metoda? Usunąłem te wszystkie te krótkie odcinki, wstawiłem jeden długi (o kierunkowych nie wspominam), przycisnąłem Zmiana prosty --> łuk, spisałem sobie promień, podzieliłem łuk na dwa i wpisałem ręcznie tamten łuk. Koniec. To mój sposób. Dzięki temu niema potem problemów z przeliczaniem, mimo że nie jest to najlepiej zrobione.

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Października 2010, 18:25:27 »
Wiem jak to się robi ale sęk w tym że nie bardzo pasi to do zdjęć - wygląda to tak jak w załączniku - jednak podsunąłeś mi pomysł jak mogę spróbować to zrobić. Spróbuję to przesunąć. Wytestuję i dam znać

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Października 2010, 19:09:02 »
To mój sposób.
Który podałem kilka postów wyżej. ;)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Października 2010, 22:04:56 »
Po pierwsze, te drobne odcinki na łuku są odcinkami prostymi. Aby móc ustawić promień tego łuku, trzeba każdy z tych odcinków zamienić wcześniej z prostego na łuk.

Po drugie, program ma zabezpieczenie, mające na celu ograniczenie wyrzucania łuku gdzieś daleko. Sprawdzana jest odległość środka okręgu od punktu przecięcia prostych i w tym konkretnym przypadku nie dało się ustawić mniejszego promienia niż 270m. Warunek poprawiłem, tak więc w kolejnej wersji da się ustawić promień tego łuku na 250m.

Po trzecie, najprawdopodobniej łuk ten posiada krzywe przejściowe, więc aby narysowane tory pokryły się ze zdjęciami, należy dodać obiekt parametrów łuku i dobrać te parametry (długość krzywej przejściowej).

Jeśli po dodaniu krzywych przejściowych nadal nie będzie pasować do zdjęcia, to możliwe jest również, że łuk jest składany z łuków o różnych promieniach albo zdjęcia są zdeformowane.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z przeliczaniem łuków
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Października 2010, 16:26:37 »
Dzięki Ra że przybliżyłeś mi teorię. Okazało się to pomocne. Można zamknąć.