Autor Wątek:  Projekt - Maszynista  (Przeczytany 24129 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #30 dnia: 14 Października 2010, 11:36:03 »
Na górze kolega @ZiomalCl napisał, że są czynne 3 technika kolejowe. W jakich miastach one się mieszczą? 

Na pewno Technikum Kolejowe jest w Warszawie ul. Szczęśliwicka 56 oraz Technikum Komunikacyjne w Krakowie ul. Ułanów 3. O tej placówce może coś wiecej powiedzieć Borys.
K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #31 dnia: 14 Października 2010, 16:12:45 »
Na górze kolega @ZiomalCl napisał, że są czynne 3 technika kolejowe. W jakich miastach one się mieszczą? 

Na pewno Technikum Kolejowe jest w Warszawie ul. Szczęśliwicka 56 oraz Technikum Komunikacyjne w Krakowie ul. Ułanów 3. O tej placówce może coś wiecej powiedzieć Borys.

Technikum Komunikacyjne to nie kolejowe.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #32 dnia: 14 Października 2010, 18:16:16 »
Cytuj
Technikum Komunikacyjne to nie kolejowe
Tak, nie jest kolejowym, ale pozwala na wykształcenie w kierunku technik-mechanik.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #33 dnia: 14 Października 2010, 23:07:33 »
Cytuj
Technikum Komunikacyjne to nie kolejowe
Tak, nie jest kolejowym, ale pozwala na wykształcenie w kierunku technik-mechanik.

Co przy przyjęciu na kolej jest równoważne z technikiem telegrafistą...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #34 dnia: 15 Października 2010, 07:30:31 »
A gdzie jest "ta trzecia" szkoła kolejowa czy technikum kolejowe?

Offline KowiEU

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
    • http://www.fotokolej.pl/search.php?search_user=KowiEU
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #35 dnia: 15 Października 2010, 10:15:27 »
A gdzie jest "ta trzecia" szkoła kolejowa czy technikum kolejowe?

Kolejówka jest też na ul. Kilińskiego w Sosnowcu(przy głównym dworcu).

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #36 dnia: 15 Października 2010, 20:10:47 »
Dobrze. Powoli, powoli idę do przodu.
Co robi pomocnik po 'awansowaniu' na maszynistę? Czy od razu jest puszczany na głęboką wodę czy ma jakiś dozór? I potrzebuję też opisu pracy w ZNTK.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #37 dnia: 15 Października 2010, 20:48:20 »
Co robi pomocnik po 'awansowaniu' na maszynistę? Czy od razu jest puszczany na głęboką wodę czy ma jakiś dozór?

Jazdy pod nadzorem ma jeszcze przed zdaniem egzaminu kwalifikacyjnego na maszynistę. Później żadne jazdy pod nadzorem nie są przewidziane.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #38 dnia: 15 Października 2010, 20:57:08 »
Cytuj
Później żadne jazdy pod nadzorem nie są przewidziane.
Widziałem jak mechanikowi przydzielono przewodnika podczas remontu torowiska i objazdu szlaku inną drogą.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #39 dnia: 15 Października 2010, 22:17:08 »
P. Zienkowicz w opowiadaniach pisze, że jechał jako nieznający szlaku (lata 80.), i żeby się nie wlec te 40 km/h przydzielili mu przewodnika, dzięki czemu mógł pojechać szybciej.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #40 dnia: 15 Października 2010, 23:17:23 »
Cytuj
Później żadne jazdy pod nadzorem nie są przewidziane.
Widziałem jak mechanikowi przydzielono przewodnika podczas remontu torowiska i objazdu szlaku inną drogą.

Jazda pod nadzorem i jazda z pilotem to dwie różne rzeczy.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Października 2010, 10:19:41 »
Chciałem jedynie odnotować fakt że są sytuacje w których mechanik otrzymuje do pomocy pilota.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Października 2010, 13:17:17 »
Chciałem jedynie odnotować fakt że są sytuacje w których mechanik otrzymuje do pomocy pilota.

Oczywiście, jednak nie wynika to z niedoświadczenia maszynisty, tylko z nieznajomości szlaku.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #43 dnia: 19 Października 2010, 22:14:03 »
Jakie niebezpieczeństwa wiążą się z pracą maszynisty? Jak wygląda praca w ZNTK?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #44 dnia: 19 Października 2010, 23:04:42 »
Kiedyś gdzieś przeczytałem, że maszynista to jedno z najniebezpieczniejszych stanowisk na kolei. Jako, że siedzi tam, na samym czele składu, najbardziej narażony jest na jakiekolwiek niebezpieczeństwa z racji wykolejenia, zderzenia. Jeśli chodzi o katastrofy kolejowe, to najczęstszą ich ofiarą pada, niestety, maszynista.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #45 dnia: 19 Października 2010, 23:35:09 »
Najniebezpieczniejsze na kolei jest sprzęganie i rozprzęganie taboru. Co do niebezpieczeństw związanych ze stanowiskiem maszynisty to polecam kartę oceny ryzyka zawodowego (czy jakoś tak ;))  na stanowisku maszynisty pojazdów trakcyjnych (zależnie od trakcji).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #46 dnia: 20 Października 2010, 07:08:13 »
Najniebezpieczniejsze na kolei jest sprzęganie i rozprzęganie taboru.

No i dorzuciłbym jeszcze prace na górkach rozrządowych i wszelakie jazdy na taborze. No ale to nie wchodzi w zakres obowiązków maszynisty...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #47 dnia: 20 Października 2010, 08:42:55 »
Najniebezpieczniejsze na kolei jest sprzęganie i rozprzęganie taboru.

Masz rację, tylko gdyby to robić zgodnie z zasadami BHP, czyli np. nie stać przy haku czekając aż najedzie na nas wagon / lokomotywa i dopiero potem wykonywać czynność sprzęgania taboru, to nasze bezpieczeństwo znacznie by wzrosło. Oczywiście nie mówię, że każdy tak robi, ale polecam iść na stację i spojrzeć jak rutynowo i mechanicznie jest wykonywana ta czynność przez pracowników do tego uprawnionych. W ciemno można stwierdzić, że 8 na 10 pracowników będzie to robić tak, jak opisałem wyżej.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #48 dnia: 24 Października 2010, 13:47:00 »
Jak wygląda egzamin praktyczny na maszynistę, do którego przystępuje pomocnik maszynisty?

Dziękuję wszystkim za pomoc! Mimo, że mam czas do grudnia, już prawie skończyłem. Na stan dzisiejszy została mi tylko kosmetyka - poprawianie zdjęć czy błędów gramatycznych. Pozwoliłem sobie użyć Screenów z MaSzyny, z powodu braku swoich zdjęć. W sumie wyszło mi z tego ok. 20. slajdów.
Na powyższe pytanie znalazłem odpowiedź u wujka Googla. Jeszcze raz dziękuję Wszystkim. :)
Temat można zamknąć, wedle uznania.
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2010, 22:37:42 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #49 dnia: 31 Października 2010, 23:00:38 »
Pokażesz efekt?
Proszę Cię bardzo/

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Projekt - Maszynista
« Odpowiedź #50 dnia: 31 Października 2010, 23:03:34 »
Wolałbym nie. Ale podzielę się z Wami uzyskaną oceną (w grudniu), i znając moją nauczycielkę, będzie Celująco to ocena celująca.   ort, styl

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2010, 23:44:31 wysłana przez Quark-t »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!