Autor Wątek:  Tekstury  (Przeczytany 12671 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Oli

  • Gość
Tekstury
« dnia: 27 Czerwca 2004, 15:19:11 »
Witam,chcialbym zaproponowac podwyższenie jakości tekstur w symku.Nie chodzi mi o jakies drastyczne zmiany ale raczej o np.wyostrzenie,zwiekszenie dpi itp.Proszę tylko nie piszcie o fps :)

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Czerwca 2004, 15:26:05 »
Zwiększenie rozmiarów raczej nie wchodzi w grę (a miałem nie pisać o fps :) ale wyostrzenie i owszem pomaga (chociaż z tym ostrożnie bo może powstać mora na żaluzjach)

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Czerwca 2004, 16:11:59 »
Cytuj
Zwiększenie rozmiarów raczej nie wchodzi w grę


Nie wchodzi w grę? Ja tu pracuje nad modelami lokomotyw z teksturami 512x512 (786kb) za dużo będzie? Musimy to ustalić bo nie chce robić czegoś na co się nie zgadzacie...
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Czerwca 2004, 17:28:30 »
Bart, miałem na myśli większe niż 512x512 czy 1024x256 - raz że
pamięć karty graficznej jest ograniczona (a cache w RAM spowalnia bardzo), dwa że starsze karty się wysypują gdy jest więcej niż 1024 albo 2048 nie pamiętam.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Tekstury
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Września 2004, 18:08:56 »
Jeśli dobrze zrozumiałem Mc, to znaczy że tekstura o rozmiarze 1024x512 będzie wporządku? Bo zamierzam taką właśnie zrobić. Czasem 512x512 to trochę mało (zwłaszcza jeśli chodzi o detale).

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Września 2004, 18:13:51 »
Cytat: "hejnal"
Jeśli dobrze zrozumiałem Mc, to znaczy że tekstura o rozmiarze 1024x512 będzie wporządku? Bo zamierzam taką właśnie zrobić. Czasem 512x512 to trochę mało (zwłaszcza jeśli chodzi o detale).


Właśnie taka będzie za duża. Już gdzieś wcześniej było tu o tym że najlepiej 512x512.
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline Gneisenau

  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Września 2004, 20:19:08 »
Cokolwiek będziecie robić, pamiętajcie o tym, że nie każdy siedzi na radku x800 z 256 mb :)
*Snuff*
Bo to miłość.. do tabaki

Offline Doktor M

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Września 2004, 21:39:55 »
Zgadzam się z przedmówcą. Już teraz MaSzyna ma spore wymagania jeżeli chodzi o sprzęt, a niektóre trasy na słabszym sprzęcie przypomianją pokaz slajdów a nie jazdę lokiem.

Offline pROSiAczek

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
    • http://www.furel.elblag.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Września 2004, 09:52:21 »
ale w czym problem zeby sobie teksturke np 2048x1024 otworzyc w chociazby Paint i zmienic rozmiar na 50% lub nawet 25% jesli komus obciaza 3MB plik zbytnio kompa? przeciez to nie jest super wymagajaca czynnosc... a w druga strone sie niestety juz nie da :( z 512x256 nie zrobisz dobrej 1024x512 :(
Power is nothing without control

Offline SU46

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Września 2004, 10:32:35 »
Cytat: "Gneisenau"
Cokolwiek będziecie robić, pamiętajcie o tym, że nie każdy siedzi na radku x800 z 256 mb :)

Hi Hi, mów za siebie. Bo ja mam takiego Radeona.

Offline Gneisenau

  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Września 2004, 13:57:45 »
Najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem zanim zaczniesz w taki sposób odpowiadać na pytania. Ja napisałem, że nie wszyscy mają, a nie że nikt nie ma Nie zarzucam Ci że nie masz takiej karty, lecz ciekawą rzeczą na polskich forach jest to, że zaraz po pojawieniu się super karty za cenę powiedzmy ponad 1000zł  połowa userów staje się jej posiadaczami. A tak narzekamy na biedę w kraju.. Interesujące, nieprawdaż?
*Snuff*
Bo to miłość.. do tabaki

Offline SU46

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Września 2004, 14:10:34 »
Nie chciałem Cię obraźić tym postem, lecz zażartować. Ale jak tak zareagowałeś to przepraszam.

PS: Nie mam karty za 1000 zł tylko za około 800. Ale to Radeon z górnej serii.

Offline Gneisenau

  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Września 2004, 14:12:53 »
Cytat: "pROSiAczek"
ale w czym problem zeby sobie teksturke np 2048x1024 otworzyc w chociazby Paint i zmienic rozmiar na 50% lub nawet 25% jesli komus obciaza 3MB plik zbytnio kompa? przeciez to nie jest super wymagajaca czynnosc... a w druga strone sie niestety juz nie da :( z 512x256 nie zrobisz dobrej 1024x512 :(

Drogi kolego, nie wiem dokładnie co masz na myśli mówiąc "obciążenie" kompa. Jeżeli chodzi Ci o obciążenie hdd, to nie w tym rzecz. Problem polega na tym, że karty z pamięcią poniżej 128 mb miałyby spore kłopoty z wyświtlaniem obrazu, a w większości nasze grafiki posiadają właśnie  64 lub 32 mb.(czyli mniej niż 128 :P)
*Snuff*
Bo to miłość.. do tabaki

Offline pROSiAczek

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
    • http://www.furel.elblag.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Września 2004, 09:03:52 »
wlasnie pisze o tym ze jesli ktos ma grafa ktory nie podola z jedna czy trzema teksturkami np. 2048x1024 to w prosty sposob moze zrobic sobie z niej teksturke chociazby 1024x512 ktora bedzie miec o ile sie nie myle 724kB... niestety z czego zdajesz sobie z cala pewnoscia sprawe nie da sie zadzialac w druga strone zeby z tekstury o niskiej rozdzielczosci zrobic fotorealistyczna teksturke... i o to mi chodzi
Power is nothing without control

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Września 2004, 13:40:35 »
Więc panowie. Sprawa jest taka:
Tekstury będą (przynajmniej do "moich modeli") w TGA. Teksturka 512x512 ma 1025 kb, a textura 1024x1024 ma ponad 3000 kb. Zrobiłem jedną teksturę w 1024x1024 i jej kopię w 512x512. Co się okazało: PRAKTYCZNIE ZERO RÓŻNICY!!. Jedynie co widać to wyraźny napis ZT i naprawy rewizyjnej. Reszta różnic wychodzi przy dokładnym oglądaniu loka z odległości 1 m.
Więc wam mówię że nie ma sensu robić większych tekstur niż 512x512 bo roboty jest z tym dużo więcej, a efekt jest rozczarowujący. Żebym nie był gołosłowny wraz z pojawieniem się modeli będzie jedna teksturka wyższej rozdziałki na próbę...
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Tekstury
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Września 2004, 14:05:30 »
Cytat: "Bart"
Żebym nie był gołosłowny wraz z pojawieniem się modeli będzie jedna teksturka wyższej rozdziałki na próbę...


A kiedy to nastąpi (upublicznienie nowej siódemki)? :) Rozumiem, że wraz z nowym modelem stare tekstury szlag trafi...
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline pROSiAczek

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
    • http://www.furel.elblag.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Września 2004, 14:44:41 »
bartek_g:bardzo dobrze sie domyslasz... bart: ja nie mowie ze wielkie (bo 3MB) teksturki sa najlepsze. chodzi mi tylko o to ze teki drobiazg jak zmiana wielkosci (zmniejszenie) tekstury urasta do rangi problemu. zgadzam sie z toba ze zrobic teksturke 1024x1024 jest duzo trudniej niz 512x512, a to ze z bardzo bliska idzie wychwycic niuanse je odrozniajace to fakt bezsprzeczny. moje rozwiazanie jest takie ze temu kto chce i ma do tego mozliwosci sprzetowe umozliwic korzystanie rowniez z trybu ze tak go nazwe "HiQuality". oczywiscie nikt nie musi podzielac mojego zdania, ale wydaje mi sie ze mysla troszke dalej niz kilka tygodni sporo osob zmieni sprzet na lepszy a co za tym idzie szybszy tj. taki ktory spokojnie pociagnie lepsze teksturki (niekoniecznie 1024x1024!) i to jest rowniez fakt bezsprzeczny. i moje zdanie wyraz wlasnie to perspektywiczne spojrzenie na nie tak wcale odlegla przyszlosc.
Power is nothing without control

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Września 2004, 15:04:31 »
Ee, nie musi tych starych textur trafić szlag. Wystarczy, że Bart zrobi bardziej szczegółowe modele, ale będą miały te same textury. Nowy model nie wyklucza starychtextur, no chyba że Bart jednak zmieni textury (tak jak to było z Et41).
Pozdrawiam serdecznie!

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Tekstury
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Września 2004, 15:28:19 »
Jeśli chodzi o widok z zewnątrz to rzeczywiście nie ma co przesadzać ale co z kabiną? Kabina zawsze jest tylko jedna na całą scenerje więc jak będzie miała bardzo szczegóławą teksture na której da się nawet opisy przycisków odczytać to bardzo to obciąży symka? Jeśli tak to jaka powinna być tekstura do wnętrza żeby było bardzo szczegółowo i nie zaniżać fps przy tym?

Offline Nicolass

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Września 2004, 15:47:19 »
Cytat: "TruckeR"
Ee, nie musi tych starych textur trafić szlag. Wystarczy, że Bart zrobi bardziej szczegółowe modele, ale będą miały te same textury. Nowy model nie wyklucza starychtextur, no chyba że Bart jednak zmieni textury (tak jak to było z Et41).


Bart zmienił mapowanie tekstur, dodatkowo tak jak ktoś już wcześniej pisał, co prawda lok ma nałorzoną teksturę 512x512, jedynie z tą różnicą, że wszelkie napisy i tabliczki (naprawy rewizyjne itp) mają osobne tekstury.

PS: Moje wiadomości nie są nowe, już takie info pojawiło się dwókrotnie na forum, ja to tylko powtarzam.
Pozdrawiam, Nicolass

Offline Kakish

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Września 2004, 16:01:06 »
Cytat: "TruckeR"
Ee, nie musi tych starych textur trafić szlag. Wystarczy, że Bart zrobi bardziej szczegółowe modele, ale będą miały te same textury. Nowy model nie wyklucza starychtextur, no chyba że Bart jednak zmieni textury (tak jak to było z Et41).


Nawet jesli Bart zmienil texy to mozna odzyskac stare to znaczy odpowiednio je przemodelowac.. przeciez nikt nie bedzie od nowa robil fotek i ukladal cale tekstury wystarczy wziac program graficzny i odpowiednio zmodyfikowac te stare na nowy uklad...

Offline Nicolass

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Września 2004, 18:22:33 »
Wkrótce będziesz miał duuuuże pole do popisu ;-) Czekają na ciebie dziesiątki tekstur :-)
Pozdrawiam, Nicolass

Offline Kakish

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Września 2004, 18:29:56 »
Cytat: "Nicolass"
Wkrótce będziesz miał duuuuże pole do popisu ;-) Czekają na ciebie dziesiątki tekstur :-)


Nicolass jak nazwa "SimModeller" wskazuje zagadnienia przygotowywania tekstur nie leza raczej w kregu moich zainteresowan ani na dobra sprawe umiejetnosci.. no chyba ze tos lubi siodemke a'la Picasso